Shanghai Knights (2003)

Actie / Komedie

geregisseerd door David Dobkin
met Jackie Chan, Owen Wilson en Aaron Johnson

Na het Wilde Westen getemd te hebben moeten Chon Wang en Roy O'Bannon iets rechtzetten in Londen. Wanneer een Chinese rebel Chon's vader vermoordt en naar Engeland vlucht zijn Chon en Roy op wraak uit. Chon's zuster Lin ontdekt een wereldwijde samenzwering om de koninklijke familie te vermoorden, maar niemand gelooft haar.

avatar van JTV-kijker
Leuk vervolg, het verhaal is zeer rommelig, maar de Chan en Wilson zijn een leuk duo en ik heb hier een daar toch hard gelachen. De verwijzingen naar later beroemde personages is ook wel leuk gedaan.

avatar van jackie chan
Onderhond schreef:
Jammer ook weer dat de confrontatie Chan - Yen in een Amerikaanse film moet plaatsvinden. Zelfde situatie als Chan - Li. Allen martial arts legendes die mooiere show offs verdienen.

Da's indd om te brullen. Chan speelt zelden met andere matrial-arts sterren als dat dan eindelijk gebeurt krijg je die waardeloze Amerikaanse regisseurs die 't weer goed verkloten

Leuke film die precies gaf wat ik ervan had verwacht.
Jackie Chan is altijd goed voor een dosis humor en leuke gevechtsscènes.
En ook Owen Wilson doet het weer aardig in deze prent.
Kortom een goede en leuke familiefilm waarbij je het in het verhaal niet te ver moet gaan zoeken.

Saai, voorspelbaar en niet grappig. Knipogen naar de populaire cultuur worden veel te veel uitgelegd en kloppen bovendien niet qua tijd. Voor wat extra humor hebben ze wat bloopers toegevoegd aan het eind. Beetje jammer alleen dat een aantal daarvan duidelijk in scène waren gezet.

avatar van Xen0n
Leuk vervolg, alleen net wat minder als het eerste deel. Zeker niet slecht.

avatar van m1701
Grappig, soms wat overdreven
Verhaal zelf niet zo heel bijzonder

Combinatie van die 2 is wel geslaagd!

2,5* omdat het niet goed is, en ook niet slecht

avatar van marcjeb
wanneer Jackie weer aan het vechten is kijk je naar de hele omgeving, hoe die stunts dan toch weer gaan. Heerlijk hoe hij zijn tegenstanders vloert.

Een duo vormen met jackie lijkt al snel tot aktie en vooral veel humor ik hou wel van dat soort avonturen, het zelfde met rush hour.

Je avond is gelijk weer goed.

avatar van Marshall1959
Opzicht een aardige film, Jackie Chan zit goed in zijn rol en ik zie hem wel graag spelen. Owen Wilson eigenlijk niet, ik heb niet echt een kotshekel aan hem maar ik heb zelden of nooit hem in een goede rol gezien, 3* en niet meer.

avatar van DonOswaldo
minder dan de voorganger, maar toch nog leuk als tijdverdrijf

avatar van JTV-kijker
Wederom nog altijd een leuke film. De chemie tussen Chan en Wilson vind ik best wel amusant. Ook veel leuke Britse personages en gebeurtenissen erin gemengd wat af en toe ook wel plezant was.

avatar van AjaxRulezzz
Ik vond deze minder als de 1ste, maar nog steeds goede vechtscènes en komische scènes.

avatar van movie acteurs
Net zoals de vorige film Shanghai Noon is dit een lekkere vlotte film.

De gevechten waren goed. Ook zijn de grappen misschien iets leuker dan de vorige film. Dat Engelse joch was alleen vrij irritant. Gelukkig bleef de film wel boeien, maar toch iets minder dan de vorige film dus 3,0.

avatar van AGE-411
Vrijdag 16 april om 22:30u op VT4

avatar van Pipoo!
Beter dan deel 1. Dat dan weer wel. Verder veel herhaling van deel 1. Het verhaal was leuker dan dat van deel 1, maar soms komt de humor wat flauw over. Kan ook komen doordat ik hem als tiener al 20 keer gezien heb hehe.

Vind deze film van hetzelfde niveau als de eerste film, erg leuk, spannend, grappig en een leuk verhaal.

avatar van speedy23
Vrijdag om 20u45 op 2BE.

avatar van DragQueen
Leuke vervolgfilm, waarin Chan en Wilson weer een grappig duo vormen. de humor is weer vermakelijk, en de actie is goed aanwezig. 2,5 ster.

avatar van dave
Mindere opvolger, hetgeen wellicht te wijten valt aan de verandering van decor. Een 'Bearskin' is immers geen 'Thumbleweed'. Het olijke duo heeft op zijn beurt niet veel aan charme moeten inboeten en heeft ook hier geestige momenten. Verhaaltechnisch en cinematografisch weinig indrukwekkend, maar nergens slecht te noemen. Het hele gedoe omtrent de puberale liefde tussen Chinese en cowboy kon evenwel beter achterwege gelaten zijn. De actie kwam hier in mijn ogen tevens iets beter uit de verf, vooral tijdens het kruisen van degens richting einde.

Een niet onaardig tussendoortje.

2,50 (2,75)

avatar van aburex
Erg leuke komedie met de onnavolgbare Jackie die goed wordt aangevuld door Wilson. Vond hem even goed als de eerste film. De gevechtsscènes zijn erg leuk. De bloopers tijdsens de aftiteling zijn weer erg goed.

avatar van Katharina
Wow, dit is volgens mij de eerste x dat ik een tweede film beter vind dan de eerste. Deze is nog grappiger, echt een leuke film.

NightSpirit
Minder dan deel 1 qua verhaal. Maar leuker in de humor. Hier en daar wat kinderlijk, maar het was geen mislukt vervolg!

avatar van 606
Erg leuke film met voldoende actie en komische momenten.
Ook de acteurs zijn goed in hun rol.

En bij de bloopers op het eind heb ik toch echt wel dubbel gelegen.

3,5 ster

avatar van MatthijsGr00t
Shanghai Knights is iets minder dan zijn voorganger maar nog steeds een redelijk vermakelijke film. De chemie tussen Chan en Wilson zorgt voor leuke scenes. Humor en actie gaat ook in deze film weer hand-in-hand en is ook hier weer leuk. Verder stelt het verhaal weinig voor en is het een film die ik niet snel nog eens zou kijken. 2,0*

avatar van Metalfist
This isn't a yard! It's a jail!

De eerste Shanghai film vond ik op zich eigenlijk best nog wel vermakelijk. De combinatie Owen Wilson - Jackie Chan verraste me in de goede zin van het woord maar er waren een paar tegenvallers (voornamelijk de vrij zwakke actie) maar het vervolg scheen beter te zijn. Dat is sowieso al een redelijk unicum in de filmwereld, zeker op gebied van Hollywoodfilms, maar mijn interesse was wel gewekt. Zeker omdat ik hoopte dat dit de wrange nasmaak van The Medaillon zou laten verdwijnen.

En Shanghai Knights is inderdaad op sommige gebieden interessanter als zijn voorganger maar langs de andere kant gaat hij weer op andere punten de mist in. Zo is de actie wel een stuk beter dan Shanghai Noon. Waarom weet ik eigenlijk niet want beide films hebben Chan zelf als action director maar ik vond dit in ieder geval wel een stuk beter geslaagd. Alleen duurt ook deze sequel iets te lang dan goed is maar wat me het meest irriteerde waren de vele verwijzingen naar Sherlock Holmes. Pas op, van de detective zelf ben ik een grote fan maar dit voelde allemaal zo enorm geforceerd aan. De agent van Scotland Yard die Arthur Conan Doyle heet, de bad-guy die Rathbone heet (naar Basil Rathbone, één van de bekendste Holmes acteurs), het bekende Holmes kostuum dat Roy op een bepaald moment draagt. Geen idee waarom dit allemaal in de film is gestoken maar als het bedoeld is als knipoog naar London dan had er wat meer verscheidenheid in gemogen. Oké, Jack the Ripper en Chaplin passeren nog even maar dan vond ik de knipogen naar Western films veel beter geslaagd in de voorganger.

Deze keer geen Lucy Liu maar dat wordt opgevangen door een andere Aziatische actrice te casten in een soortgelijke rol. Enter Fann Wong dus maar die doet het op zich nog wel redelijk goed. Shanghai Knights was haar eerste Engelstalige filmrol en dat is nogal te merken doordat ze hetzelfde soms onverstaanbare taaltje brabbelt als Chan maar met haar ballet achtergrond weet ze zich in de vechtscènes wel te redden. Chan is zoals gewoonlijk weer degelijk maar het interessantste is de confrontatie met Donnie Yen. Er had meer in gezeten maar ik ben op zich al tevreden met het feit dat ze samen in een film spelen. Het zou mooi zijn mocht er ooit eens een Chinese film komt die een aantal sterren tegenover elkaar zet in plaats van dat dat altijd gebeurt in Amerikaanse films. Dan rest Owen Wilson nog die hier eigenlijk hetzelfde kunstje bovenhaalt als gewoonlijk. Het is echter de chemie met Chan die ervoor zorgt dat ik hem hier wel te pruimen vind.

Ach, ik heb me er eigenlijk ondertussen bij neergelegd dat de Amerikaanse films van Chan nooit eenzelfde niveau zal halen als zijn Chinese films. De hoop is gevestigd op New Police Story om de jaren 2000 te redden maar daarvoor eerst nog even Around the World in 80 Days doorworstelen. Shanghai Knights is op zich nog een amusante film maar net als zijn voorganger zijn er teveel minpunten om me echt te laten genieten.

avatar van Movie Jim
Vanmorgen opnieuw gekeken!!
gewoon puur vermaak dit.
Maar voorganger Shanghai noon
is beter grappiger en leuker.

avatar van Kondoro0614
Shanghai Knights

Voor de tweede keer kijken is Shanghai Knights niet echt iets speciaals meer. Het is nog steeds leuk om te zien, dat zal ik ook direct toe moeten geven maar, de meeste lol is er nu van af. Ik moet toegeven dat ik vaak van Jackie Chan kan genieten, erg leuke acteur is dat en ik heb al wel een aantal films van hem gezien. Toch was dit na een herziening een wat mindere film.

Het verhaal was leuk evenmin het concept, het acteer werk was ook prima dus daar lag het niet aan. De schrik was er bij mij wel vanaf en echt super vermakend was deze hele film niet echt, maar toch nog goed te verteren tussen door. Kan er mee door.

avatar van Fonzzz002
Shanghai Knights, het vervolg op Shanghai Noon, is een actie/komedie avonturenfilm met Jackie Chan & Owen Wilson in de hoofdrol. Shanghai Knights gaat over de martial-arts meester genaamd Chon die het wederom samen met zijn cowboy vriend, genaamd Roy, moet opnemen tegen criminelen die aan de macht proberen te komen.

Shanghai Knights is een zorgeloos Hollywood avontuur en het bied alles wat een onderhoudende avonturenfilm nodig heeft: goede actiescenes, flauwe humor en een reis afleggen door kleurrijke gebieden. De actiescenes zijn typische Chan-scenes waarin hij op creatieve manier de omgeving in zijn voordeel gebruikt, en de humor focust zich op de flauwe romantiek-humor van de flirter Owen Wilson. Ikzelf kan beiden genres waarderen en de combinatie van de twee zorgt voor een fijne avonturenfilm die ik eens in de zoveel tijd aanzet. Hoewel de film niet op een creatieve manier in beeld is gebracht zien de plekken waar ze komen er kleurrijk & levendig uit. Ook zijn de scenes qua sfeer & kleuren anders waardoor ik het idee kreeg dat er een reis werd afgelegd.

Shanghai Knights zijn grootste zwakte is het script. Onlangs dat ik de film leuk vind vanwege zijn actie en humor is het een film waarbij je niet moet nadenken, want als je gaat nadenken stoot je om de havenklap tegen een onlogisch verhaal aspect aan. Het is niet zoals Indiana Jones wat probeert een serieus & spannend avonturenverhaal te vertellen, maar het is eerder een hoop clichés met Hollywood-stereotypes die zichzelf niet serieus neemt. Als een wegkijk-film waarbij je wilt ontspannen is dit een prima format, maar als je zoekt naar een serieus verhaal is dit niet een film die ik zou aanraden.

Onlangs dat het verhaal me niets doet vind ik dat Shanghai Knights als een lekkere wegkijker prima uit de verf komt. De actie is goed, gebieden zijn kleurrijk & levendig en de flauwe humor zorgt voor een onderhoudende zit die ik zonder zorgen meerdere malen heb kunnen maken.

avatar van Gang_Star
Chan en Wilson zijn weer terug om dit keer een kijzerlijk zegel terug te halen. De ingrediënten van dit 'vervolg' zijn dan ook weinig vernieuwend te noemen. Een goede dosis actiescènes en humor zoals al eerder kenmerkend was in Shanghai Noon. Grootste verschil is dit keer dat Donnie Yen aanwezig is, maar helaas is zijn rol te beperkt om zijn kunnen te kunnen laten zien. Shainghai Knights is wederom net als Shanghai Noon vermakelijk, maar tegelijkertijd ook niet meer dan dat.