• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.134 gebruikers
  • 9.379.380 stemmen
Avatar
 
banner banner

Transformers (2007)

Actie / Sciencefiction | 144 minuten
3,45 4.079 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 144 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Michael Bay

Met onder meer: Shia LaBeouf, Megan Fox en Josh Duhamel

IMDb beoordeling: 7,1 (712.541)

Gesproken taal: Spaans en Engels

Releasedatum: 4 juli 2007

Plot Transformers

"Their war. Our world."

Heel lang geleden was er een oorlog op de planeet Cybertron, tussen de Autobots en de Decepticons. Vele jaren later, op de planeet Aarde, koopt de jonge Sam Witwicky zijn eerste auto en komt tot de ontdekking dat het de Autobot Bumblebee is. Deze is er om Sam te beschermen, aangezien Bumblebee niet de enige Transformer is die op Aarde is gekomen. Ook de Decepticons zijn op Aarde en beginnen het Amerikaanse leger aan te vallen. Als Sam en zijn vriendin Mikaela dan ontdekken dat het leger van plan is zowel de vijandige Decepticons als de vredelievende Autobots te vernietigen, proberen ze een nieuw plan te bedenken om de Decepticons te stoppen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Sam Witwicky

Mikaela Banes

Bumblebee (stemrol)

Optimus Prime (stemrol)

Megatron (stemrol)

Captain Lennox

USAF Tech Sergeant Epps

Starscream (stemrol)

Maggie Madsen

Glen Whitmann

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Horrordude

Horrordude

  • 500 berichten
  • 228 stemmen

ik vind de poster lijke op een zelfgemaakte poster van een fan ovzo.. ziet er niet echt professioneel uit


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5891 stemmen

Captain Pervert schreef:

(quote)

80% van de Bay-haters zijn meelopers. Net als die lui die roepen dat Ati beter is dan Nvidia, dat AMD beter is dan Intel maar vooral dat Micro$oft evil is. Dat soort geblaat. Meningen die nergens op gebaseerd zijn.

Maar bij sommige mensen zit de Bay-haat wel heel diep hoor. Ondergetekende heeft er ook last van. Heb de man (buiten Armageddon wellicht) nog niet op een goeie film kunnen betrappen en ze worden met de jaren erger...


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4648 berichten
  • 2102 stemmen

Ik snap het niet. Armageddon was prima pulp-vermaak. Pearl Harbor was een beetje saai, maar ook niet slecht. Independence Day was ook een vette film, met humor en spektakel. The Rock vond ik ook super. Bad Buys I en II zijn wat minder mijn smaak, maar wisten prima te vermaken.

Maar het meest verrast was ik door The Island, daar verwachtte ik niet veel van maar het pakte uit als een spannende film met een prima verhaal.

Zijn films zijn pretentieloze actieprenten, met veel stunts, veel explosies en veel vaart. Het is niet dat zijn films worden geadverteerd als intrigerende dramafilms ofzo! Er staat altijd duidelijk "ACTIE" bij het genre, en op dat gebied doet Bay altijd wat hij belooft. Beter dan wie ook. Wat willen jullie dan? Gone With The Wind dialogen?

Ik snap die kritiek echt niet, hij heeft niet bovengemiddeld veel missers op zijn naam staan. Als iemand slechte films aflevert, is dat John Carpenter wel. En die man wordt dan weer op handen gedragen.

Frankly my dear...


avatar van thomzi50

thomzi50

  • 1991 berichten
  • 2530 stemmen

Independance Day is niet van Michael Bay, en je stukje gaat nou ook niet bepaald over Transformers.


avatar van Drishti

Drishti

  • 21 berichten
  • 27 stemmen

Mij doet de film denken aan War of the Worlds, toen ik de trailer zag. Ik dacht meteen, als deze special effects gemaakt zouden worden met hulp van Spielberg, dan ga ik 'm kijken, daarom dank ik de filmmaatschappij ook, dat hij Exclusive Producer is


avatar van Firecow

Firecow

  • 7 berichten
  • 8 stemmen

Wat een stoere film zeg ! Zojuist gezien in de bios

Film zit vol met actie en hele mooie special effects, soms een beetje vreemde Amerikaanse humor waar je van moet houden maar verder super....

Was voor mij toch wel een tijd geleden dat meerendeel van de zaal ging klappen na afloop van de film


avatar van Wouters

Wouters

  • 2665 berichten
  • 1837 stemmen

gister Transformers the movie gezien(1988), echt gweldig blijft het om te zien. Zat echt goede humor en actie in die film (en in de serie).

Donderdag maar gauw zien in de bios.

Transformers, robots in disguise


avatar van -kpj-

-kpj-

  • 9 berichten
  • 0 stemmen

Volgens de Mikrogids is dit de slechtste hollydwoodproductie van de zomer (1 ster van de 5). Maar de IMDB geeft een 8.4.

Wie heeft gelijk?


avatar van HakaR

HakaR

  • 26 berichten
  • 298 stemmen

natuurlijk IMDB, waarom zouden ze deze film nou een 1 ster geven??? wat verwachten ze dan?

is gewoon een geweldige film, punt uit!


avatar van tompd1

tompd1

  • 1 berichten
  • 3 stemmen

Ik heb deze in de voorpremiere gezien afgelopen donderdagavond,

en de film is echt gaaf. Veel actie en de special effects zijn echt super, alleen de humor die in de film zit moet je van houden. Ook voor mensen die vroeger de tanformers niet gevolgd hebben is dit film die je moet zien. Een 4.


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4648 berichten
  • 2102 stemmen

IMDB toont een cijfer gebaseerd op duizenden meningen, dat artikel in de Mikrogids is 1 mening van waarschijnlijk zo'n verlepte Jacques Goderie criticus die enkel films uit de jaren 30 en 40 in zijn favorietenlijstje heeft staan. Zo'n pretentieuze neuzelaar die elke dialoog uit Citizen Kane uit zijn hoofd kent, en Humphrey Bogart boven zijn bed heeft hangen. Want na 1955 is immers geen goede cinema meer gemaakt.

Nee, dan geloof ik toch eerder de 4500 mensen die al op IMDB gestemd hebben. Daar zullen heus wel veel fanboys tussen zitten, dus ga er vanuit dat het cijfer nog wat zakt, maar een onvoldoende zal die 8.4 NOOIT meer worden. Dus rot effe lekker op met je 1 ster, denk ik dan.


avatar van grovonion

grovonion

  • 595 berichten
  • 2203 stemmen

Captain Pervert schreef:

IMDB toont een cijfer gebaseerd op duizenden meningen, dat artikel in de Mikrogids is 1 mening van waarschijnlijk zo'n verlepte Jacques Goderie criticus die enkel films uit de jaren 30 en 40 in zijn favorietenlijstje heeft staan. Zo'n pretentieuze neuzelaar die elke dialoog uit Citizen Kane uit zijn hoofd kent, en Humphrey Bogart boven zijn bed heeft hangen. Want na 1955 is immers geen goede cinema meer gemaakt.

Nee, dan geloof ik toch eerder de 4500 mensen die al op IMDB gestemd hebben. Daar zullen heus wel veel fanboys tussen zitten, dus ga er vanuit dat het cijfer nog wat zakt, maar een onvoldoende zal die 8.4 NOOIT meer worden. Dus rot effe lekker op met je 1 ster, denk ik dan.

Dit is pas gesproken! Amen to that


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Captain Pervert schreef:

IMDB toont een cijfer gebaseerd op duizenden meningen, dat artikel in de Mikrogids is 1 mening van waarschijnlijk zo'n verlepte Jacques Goderie criticus die enkel films uit de jaren 30 en 40 in zijn favorietenlijstje heeft staan. Zo'n pretentieuze neuzelaar die elke dialoog uit Citizen Kane uit zijn hoofd kent, en Humphrey Bogart boven zijn bed heeft hangen. Want na 1955 is immers geen goede cinema meer gemaakt.

.


avatar van kos

kos

  • 46702 berichten
  • 8857 stemmen

Valt wel mee hoor, ik kan me in de mikro gids vrij hoge waarderingen herinneren voor recente flutfilms als bijvoorbeeld Domino.


avatar van AHWA

AHWA

  • 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Domino was zeker geen flutfilm


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Captain Pervert schreef:

IMDB toont een cijfer gebaseerd op duizenden meningen, dat artikel in de Mikrogids is 1 mening van waarschijnlijk zo'n verlepte Jacques Goderie criticus die enkel films uit de jaren 30 en 40 in zijn favorietenlijstje heeft staan. Zo'n pretentieuze neuzelaar die elke dialoog uit Citizen Kane uit zijn hoofd kent, en Humphrey Bogart boven zijn bed heeft hangen. Want na 1955 is immers geen goede cinema meer gemaakt.

Nee, dan geloof ik toch eerder de 4500 mensen die al op IMDB gestemd hebben. Daar zullen heus wel veel fanboys tussen zitten, dus ga er vanuit dat het cijfer nog wat zakt, maar een onvoldoende zal die 8.4 NOOIT meer worden. Dus rot effe lekker op met je 1 ster, denk ik dan.

Wat een onzin. Iedereen weet dat IMDb compleet nutteloze ratings heeft. Er staan minstens tien recente films (minder dan 3 jaar oud) in de top 250 die er niks te zoeken hebben, puur omdat de ratings in het begin zo extreem zijn.

En wie gelooft er echt dat er voor de release van een film al 4.500 mensen gestemd hebben die de film ook écht gezien hebben, waarvan meer dan 50% gelijk een 10/10? Films als Spider-Man 3, Pirates of the Carribean 3 en 300 hadden ook dikke achten voor de release, dat is puur fanboyisme en de scores van die films zijn ondertussen ook al iets gedaald. Maar als er dus iets onbetrouwbaar is, is het wel de IMDb-rating in de maanden rondom een film-release.

Sowieso erg flauw om de mening van een persoon aan te vallen die het er niet mee eens is en gelijk te pretenderen dat het zo'n filmsnob zal zijn. Alsof je niet kritisch mag zijn als de massa een andere mening heeft!

Terug naar Transformers, de critici zijn momenteel nog redelijk positief (72% fresh op RottenTomatoes.Com) maar er zullen er nog veel reviews bij komen en de laatste toevoegingen hebben de rating omlaag getrokken. Nog even afwachten dus.


avatar van john constantine

john constantine

  • 263 berichten
  • 243 stemmen

Ik ben er afgelopen zaterdag heen geweest met m'n vriendin. Ik moet zeggen dat het een leuke film was om te zien, maar eerlijk gezegd blijft het daar ook bij. Voor veel mensen stelt deze film denk ik teleur voor sommige ook weer niet. De robots waren mooi gemaakt de special effects ook en er zat degelijk wel actie in. Er zat net een tikkeltje te veel komedie in en dat maakte de film in mijn ogen een beetje kinderachtig. Ik had toch wel een iets serieuzere film van Bay verwacht, En kwa actie vond ik de film ook niet echt hard genoeg zoals je van bay verwacht had. Voor de rest wel een leuke film om te zien. Mijn vriendin vond hem trouwens prachtig haha. Maar buiten dat ik had er meer van verwacht maar nogmaals. Een leuke zomerfilm om een keer te zien, maar ga er niet heen met hele hoge verwachtingen naartoe. 3,5* sterren!!!!


avatar van Justice4All

Justice4All

  • 2152 berichten
  • 457 stemmen

In 2009 komt mogelijk een 2e deel...


avatar van Marcusnld

Marcusnld

  • 59 berichten
  • 189 stemmen

De film net gezien, met mijn zoontje. Zoals voor velen was transformers voor mij een terugkeer naar de jeugd. De film begint lekker, special effects fantatisch. Toch waren er een aantal zaken waar ik me aan stoorde. De humor is inderdaad nogal over de top, en het geluid wat ik als kind fantatisch vond (tijdens de transformatie) was er te weinig.

Af en toe had ik het gevoel dat MegaSword van de Power Rangers een bijrol had in de film, neemt niet weg dat Transformers een vermakelijke film is, voor jong en oud. 4*

3.5* van mij 5* van mijn zoontje.


avatar van SillyWilly

SillyWilly

  • 382 berichten
  • 648 stemmen

Deze poster vind ik in ieder geval een vooruitgang ten opzichte van de vorige...


avatar van sinterklaas

sinterklaas

  • 11816 berichten
  • 3317 stemmen

Hmm, Vond ze allebij even mooi.


avatar van Wassup !

Wassup !

  • 580 berichten
  • 365 stemmen

Vond de 1ste poster eerlijk gezegd ook niet zo slecht hoor. Maar deze vind ik toch ook wel mooier.


avatar van thomzi50

thomzi50

  • 1991 berichten
  • 2530 stemmen

Wat een verschrikkelijk gemiddelde. Ik weet dat gemiddeldes bij nieuwe film altijd wat hoog uitvallen, maar iets zegt me dat het gemiddelde van deze film een nieuw dieptepunt zal zijn.


avatar van Matchostomos

Matchostomos

  • 4171 berichten
  • 535 stemmen

Hetzelfde kan gezegd worden van recente prenten als 'Blood Diamond' en 'Live Free or Die Hard', al zal ik verder mijn mondje maar best houden zeker...

Dat terzijde ga ik me alsnog wagen aan deze 'Transformers', ongeacht mijn bijzonder grote misnoegen jegens regisseur Bay.

Hoewel ik verwacht dat Bay zich andermaal veel te serieus zal nemen, huist er ergens onder het oppervlak een zekere genotheidsfactor. Heeft het misschien iets te maken met de nodige nostalgie...?


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Dit is gewoon een pure nostalgie film, zoals al 100x is gezegd hier.

Ik ehb alle pagina's door gespit, heb alleen een paar mensen kunnen betrappen op anti Bay uitlatingen.

Verder is iedereen positief over de film.

Alleen het patriotische amerikaanse sentimentele gelul kan soms dus irritatie opwekken(heb ik opsich ook een hekel aan)en het onduidelijke camerawerk!

Als er Flauwe humor in zit vind ik het niet erg, dat is compleet MIJN humor(al is een hiphop pratende autobot wel een beetje afgezaagd naar mijn mening)

LEnte van 143 minuten is natuurlijk altijd wel fijn, heb geen zin om na 1 uur en 20 minuten weer de bios uit te lopen!

Als ik ooit deze week een x tijd heb ga ik em zekerste weten kijken.

Denk dat ik zaterdag ga kijken.

Stukje nostalgie kan geen kwaad


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Vette lensflare op die poster. .


avatar van SillyWilly

SillyWilly

  • 382 berichten
  • 648 stemmen

Matchostomos schreef:

Hetzelfde kan gezegd worden van recente prenten als 'Blood Diamond' ...

Ik neem aan dat je hier films bedoelt die pas nét uitzijn. Bij Blood Diamond is het gemiddelde namelijk niet bijster veel gezakt na de enthousiaste eerste stemmen, en die film heeft ondertussen bijna 1500 stemmen. Je kunt dus stellen dat die film wel degelijk enige kwaliteit heeft waardoor hij boven andere uitstijgt.


avatar van Matchostomos

Matchostomos

  • 4171 berichten
  • 535 stemmen

SillyWilly schreef:

Ik neem aan dat je hier films bedoelt die pas nét uitzijn.

Neen, ik wenste enkel in te gaan op de volgende reactie van Thomzi: Iets zegt me dat het gemiddelde van deze film een nieuw dieptepunt zal zijn. En deze stelling geldt evenzeer voor 'Live Free or Die Hard' én 'Blood Diamond'. Laatstgenoemde tracht namelijk op goedkope en typische Hollywoodwijze de interesse van de kijker te wekken, daarbij uit het oog verliezend dat hij ook een zekere vorm van entertainment moet bieden. Voor die entertainmentfactor lijken 'Transformers' en 'Live Free or Die Hard' me meer in aanmerking te komen.


avatar van SillyWilly

SillyWilly

  • 382 berichten
  • 648 stemmen

Ah, welnu, het hebben van een mening is uiteraard toegestaan op deze site Maar ik ben ook wel benieuwd hoe het gemiddelde bij deze film zich zal ontwikkelen.


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Zonder de film gezien te hebben, verwacht ik dat het gemiddelde minimaal een 0.5* lager zal uitkomen, uiteindelijk.