Julieta (2016)

Spanje

geregisseerd door Pedro Almodóvar
met Adriana Ugarte, Emma Suárez en Rossy de Palma

Het verhaal van Julieta, vanaf 1985 tot het heden. Julieta probeert te overleven op de rand van waanzin. Haar leven wordt gekenmerkt door een reeks van gebeurtenissen rondom de verdwijning van haar dochter. Als gevolg van het lot, schuldgevoel en een ondoordringbaar mysterie verlaat ze degenen die ze lief heeft. Dit veroorzaakt veel innerlijke pijn.

Ugarte siliconen borsten? No way!

Anyway, ouderwets goede Almodovar. Prachtige kleuren natuurlijk, fijn luchtig drama (iets zwaarder dan gebruikelijk) en heerlijke actrices. Niet zo uitzinnig als ooit, maar het komt in de buurt.

Nipte 4 sterren.

avatar van John Milton
Prachtige vrouw, en ik zie dat inderdaad ook niet.

avatar van K. V.
Een volgende in de rij was deze en geen misse film, maar een echt meesterwerk was het niet. Een drama, maar allemaal niet zo bijzonder. De cast deed het prima en verder zag de film er wel goed uit.
Allemaal niet slecht, maar had er geen waw gevoel bij.

avatar van Baboesjka
Wow, wat een mooie film! Het verhaal, de uitwerking, en dan het prachtige lied "Si No Te Vas" van Chavela Vargas. Ik zie dat niet iedereen het met mij eens is, dat mag, maar persoonlijk heb ik mij niet gestoord aan ongeloofwaardigheid o.i.d. Julieta heeft mij geraakt. 4,5*

Wat een prachtige film. Ik zat op het puntje van mijn stoel! Je voelde de pijn van de moeder door je hele lijf.