Flushed Away (2006)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie / Komedie

geregisseerd door David Bowers en Sam Fell
met de stemmen van Kate Winslet, Hugh Jackman en Andy Serkis

De rat Roddy woont in een veilige kooi in de dure wijk van Londen, tot op de dag dat hij door een inbreker door het toilet wordt gespoeld. Hij komt via het riool terecht in een ondergrondse wereld en wil zo snel mogelijk terug naar huis. Hij krijgt hierbij hulp van Rita, die hij heeft beloofd ruim te belonen als zij hem weer thuis weet te krijgen. Dit lijkt echter makkelijker gezegd dan gedaan als blijkt dat de kwaadaardige Toad achter het tweetal aan zit.

• gisteren om 10:30 uur op TV (RTL8)

avatar van missl
Bij vlagen grappig, maar nooit echt leuk.

avatar van Legan
Eigenlijk precies wat ik had gedacht. Een standaard brave Disneytje, matig geanimeerd, oninteressante karakterloze personages (op Le Frog na), humor welke vaak de plank missloeg, sfeerloos, ... En toch heb ik mij soms wel vermaakt .

aerts007
Zeer leuke film.

avatar van brielen
Ik vond het een geslaagde animatiefilm. De excentrieke hoofdrolspelertjes zijn ronduit vermakelijk, de humor is van redelijk hoog niveau en visueel is de film werkelijk oogstrelend.4.

avatar van BlueJudaskiss
Legan schreef:
Eigenlijk precies wat ik had gedacht. Een standaard brave Disneytje,

Dit is Dreamworks ism Aardman, en dat is toch een groot verschil met Disney.

avatar van doodah
Vond hem wel grappig en ontspannend. Hier en daar wel wat minder. Een gewoon amusant filmpje dus.

avatar van Aapje81
Vermoeiende en irritante animatiefilm die nergens leuk wordt. Nee, dan zijn er de laatste jaren wel betere gemaakt. Alleen de slakjes zijn wel leuk.

Driver_hhg
Ben ook aan het kijken, opzich wel grappig maar ook niet meer. Maar wat irriteer ik me aan die sbs 6 rotzooi tijdens de film, die reclame voor hun programma's... Camping zender, no doubt.

avatar van Nicolage Rico
Vaak chaotisch en weinig rustpunten, waardoor er veel grappen niet leuk zijn. Gelukkig blijven er genoeg goede grappen over en blijft de film vermakelijk.

avatar van Mads Smikkelsen
Volgens mij is dit geen Disney-film maar komt hij uit de studio van Nick Park e.a. de makers van Chicken Run en Wallace & Gromit (Aardman UK), alleen is deze film geen klei-animatie meer maar met de computer gemaakt, als je een beetje oplet herken je veel stemmen van Chicken Run (ook de crimi-muizen).
Ik vond de film erg leuk.

avatar van Goldenskull
Qua animatie ziet het er voor het grootste deel goed uit. De film is alleen niet erg grappig, vooral omdat om de 5 seconde grappig gedaan moet worden. Duidelijk niet echt een film voor jong en oud wat dat betreft, maar kijkt wel vlot weg.

Pastichio Rocker
Leuke film van de mannen van Aardman (Chicken Run, Wallace & Gromit) maar nu volledig computer geanimeerd in plaats van tijdrovend gepiel met kleipoppetjes, dankzij de pc-nerds van Dreamworks. De bewegingen zijn nu ook allemaal wat vloeiender en minder houterig. Hoewel het verhaaltje vrij voorspelbaar is en cliché was het toch weer genieten geblazen. Alles wat om Roddy en Rita heen gebeurt is namelijk erg komisch. Vooral de naaktslakken die overal opduiken en spontaan in zingen uitbarsten zijn vaak grappig. Ook Le Frog is een welkome aanwinst voor de film. Leuk vermaak voor jong en oud en perfect voer voor een druilerige zondagmiddag!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aardige Aardman maar geen Chicken Run..

Niet dat dat zo'n ontzettend feest was, maar het verhaal was iets intiemer, of zeg, kleiner. Toch hebben mijn zoontje en ik destijds erg gelachen in de bios. Met name tijdens het valbreken met het scrotum Een goede kinderfilm iig, maar op de slakken na, niet een dubbele knipoog naar volwassenen, zoals zo vaak bij de Pixar's of Shrek. Al moet gezegd dat ik me die middag wel erg onvolwassen voelde.

Fuck it, drie krappe sterren. Mijn zoontje hoor ik nu nog lachen..

avatar van Mavoe
Waarom vinden zoveel mensen deze film niet grappig? Ik heb heel erg moeten lachen, vooral om de slakken! Whahaha! Hoe verzinnen ze het!
Erg genoten van deze film!

avatar van ILDIB
Net iets minder dan chicken run, maar zeker nog erg prettig. Leuke verhaallijnen en karakters. Vondsten ook leuk. Net te goed voor 3.5 ster dus 4.

film_kaza
Gisteren herzien in betere kwaliteit.
Flushed Away begint erg slordig. De eerste paar computer-animatie beelden die je ziet van het huis zijn lelijk, alsof er een laag ontbreekt. En bij het geluid was de muziek hard terwijl de stemmen haast niet te horen zijn. Maar opgeefmoment gaat dit weg, en als het weg is is Flushed Away ook erg leuk. Boordevol grappige stukjes en leuke figuren. Goed voor jong en oud

Nomak
Zelden heb ik zo gelachen met een animatiefilm. Geweldige personages, de slakken, le frog, die dikke pad en zijn handlangers.
Geweldige, een topper in het genre.

avatar van dikkop
Leuke animatie, apart verhaaltje.

avatar van T.S.S.A.
Klasse film

ps. Ik vond die oma het grappigst met der Tom Jones . De slakken zijn een goede tweede.

G to the J
Leuke film..

Ik heb maar twee woorden:
Le Frog

avatar van Flipman
Het humorniveau was ontzettend hoog, wat ik niet had verwacht na destijds 't eerste kwartier op TV te hebben gezien. Ik had op dat moment geen zin om een film continu onderbroken te zien door reclames, dus ging ik wat anders doen. M'n broer heeft 'm op DVD en schotelde hem me gisteravond voor en man wat heb ik gelachen! Heel standaard en flinterdun verhaaltje, maar de verpakking is erg leuk ! Echt een film voor het hele gezin!

Films kunnen gemakkelijk ten onder gaan, ook al zit er nog zo'n sublieme cast aan vast. Maar zeker dankzij die cast kon het in dit geval gewoon niet misgaan! Perfect gekozen, elke stem klopte perfect met het karakter. Ik had die van Kate Winslet en Hugh Jackman eigenlijk helemaal niet herkend; ik wist alleen dat de stem van Roddy door Jackman gedaan moest zijn omdat ie in het begin moeite had met kiezen tussen een Elviskostuum en dat van Wolverine, een niet mis te verstane in-joke. Daarvan zaten er nog veel meer in de film.

Ondanks dat de titel slaat op iemand die is weggespoeld, is de humor heerlijk droog en garandeert de kijker op lachstuipen. Ik wil specifieker zijn, maar daarmee geef ik veel teveel weg en een bericht waarvan driekwart uit spoilers bestaat is ook niks . Ik laat het hierbij en geef vier punten aan deze heerlijke animatiefilm !

juist herzien, en het blijft zowaar een van m'n favoriete animatiefilmpjes. Terechte 4*

avatar van DeCol
Le fruitcake

Erg leuke en vooral grappige animatiefilm! Ice Age, Shrek en noem maar op zijn stuk voor stuk leuke en grappige animatiefilms, maar bij Flushed Away bleef het niet bij een glimlach. Ik heb hier echt om moeten lachen. Tal van leuke momenten, gebeurtenissen en karakters. De animatiestijl vind ik een beetje twijfelachtig. De rioolstad zag er geweldig uit, maar de poppetjes zelf wat minder. Natuurlijk is het cliché, maar geen punt bij deze komische film.

avatar van M.Goodkat
Super dolkomische film waarbij ik mij heel de film mee heb vermaak.
de humor zakt nooit in gedurende de hele film en de humor heeft elke keer een glimlach op mijn gezicht gebracht en soms hard gelachen.
Goeie geslaagde animatiefilm met een toffe Jackman in de hoofdrol,precies de stem ervoor.

avatar van horrorfreak23
HILARISCH met momenten echt zalig goeie film. Heb me echt rot geamuseerd met deze!!

avatar van namingway24
Aardige animatie die zijn grappige momenten kent. Hoogtepunt zijn natuurlijk die slakachtige wezens.

avatar van Groznyy
Animatiefilm zoals er zovele zijn. Verder springt deze animatiefilm er zeker niet uit, maar is hij ook niet slechter dan de gemiddelde animatiefilm. Kijkt gezapig weg en op sommige best wel grappig, maar het concept heb ik naderhand wel gezien.

avatar van Riddierid
Erg leuke film en 2x gelachen wat voor mij een wonder is bij films dus een 3.8 (4)

avatar van Genius
Een vermakelijke film, erg leuk gedaan!

Sommige stukken waren zo fantastisch wat echt het beste stukje humor was ooit in de animatie geschiedenis ooit.
Briljant!!

3.5 sterren van mij.

avatar van tommykonijn
Flushed Away was een leuke animatiefilm. Leuk stemmenwerk en de animatiestijl is ook wel goed. Alleen jammer dat die Sid een vreselijk vervelend personage was en dat Roddy soms iets té stuntelig was. Maar opzicht is het verhaal wel appart, en leuk ingedacht. Ik heb hier zeker van genoten.