Flushed Away (2006)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie / Komedie

geregisseerd door David Bowers en Sam Fell
met de stemmen van Kate Winslet, Hugh Jackman en Andy Serkis

De rat Roddy woont in een veilige kooi in de dure wijk van Londen, tot op de dag dat hij door een inbreker door het toilet wordt gespoeld. Hij komt via het riool terecht in een ondergrondse wereld en wil zo snel mogelijk terug naar huis. Hij krijgt hierbij hulp van Rita, die hij heeft beloofd ruim te belonen als zij hem weer thuis weet te krijgen. Dit lijkt echter makkelijker gezegd dan gedaan als blijkt dat de kwaadaardige Toad achter het tweetal aan zit.

Vond 'm heel goed. Een van de betere animatiefilms. Enig 'minpunt' is dat je duidelijk ziet dat het van de makers van shrek is. De manier waarop ze praten en de mond bewegen komt een beetje bekend voor, maar los daarvan hebben ze goed werk geleverd, en een zeer puike film neergezet. Chapeau!

avatar van Phoenix
killerfreak schreef:
Enig 'minpunt' is dat je duidelijk ziet dat het van de makers van shrek is.

Dacht dat dit een film uit de Aardman-studio's was? Alleen dan ipv echte klei-animatie computeranimatie die aandoet als klei-animatie?

avatar van matthijs_013
Vond het tegenvallen. Omdat het van de makers van Shrek was, verwachtte ik er veel van, maar het was een standaardfilmpje met flauwe grapen, bekende opbouw en uitwerking was ook niet echt goed. Toch was de film wel vermakelijk en daar draait het ook om bij dit soort films.

*2,5

avatar van extremezz
het is dat,je bent geen klein kind meer
Koek schreef:
Zeer matige film.

Dreamworks heeft al vaker laten zien dat ze qua plot op alle fronten originaliteit missen. Dit geintje is na het zeer slappe Shrek 2, en het verschrikkelijke Shark Tale, Madagascar en Over The Hedge, niet alleen saai maar zelfs zwaar vervelend.

De film kende een aantal lachmomenten, en de characterdesigns (in samenwerking met Aardman) is best ok, maar de 3d-vormgeving/-animatie zelf is (gezien de huidige techniek) onder de maat. Maarja, door de aanwezigheid van "schattige" rioolslakken en ander ongedierte zal ook deze film het publiek wel weten te onderhouden.
Helaas ben ik geen klein kind meer, dus wat mij betreft mogen ze stoppen met dit soort formule-familie films, tijd voor iets nieuws op het gebied van 3d-animatie!

Leuke film, samen gezien met mijn zusjes, die hem ook heel erg leuk vonden.

DREAMWORKS EN AARDMAN UIT ELKAAR

Volgens verschillende nieuwsbronnen is het wel zo dat vooral Aardman een probleem had met de samenwerking rondom Flushed Away. Het Aardman-team zou te weinig inspraak hebben gehad in hun eigen verhaal, en zou zich enorm hebben geërgerd aan de talloze scriptwijzigingen die DreamWorks doorvoerde.

Leuke film alweer van Pixar... Ik vond vooral de slakken die overal doorheen zongen erg grappig!

sju
Is niet van Pixar.......

avatar van Jordy
Grappig hoe weinig invloed de overstap naar CGI heeft gehad op het Aardman-sfeertje. Wat echter overblijft is een standaard filmpje met pratende dieren, een boodschap, "volwassen" verwijzigen, op de kids gerichte sidekicks, etc. Paar geweldige scenes (bv de mime-speler met telefoon) trekken het voor mij net naar een voldoende.

avatar van Hilarious
Leuke film. Simpel verhaaltje maar goed uitgewerkt met veel grappige momenten. Ook passende stemmen van Kate Winslet en Hugh Jackman die heel leuk zijn om naar te luisteren. Vermakelijk leuk animatiefilmpje. 3,5*

avatar van wwelover
Film was leuk. Leuke grappen en vooral de zang van die slakken was leuk

avatar van LRobert
Super film de tranen rollen weer over de wangen van het lachen.

Wat een humor, deze film moet je gezien hebben.
Geweldig

avatar van Tom Savini
Alweer een meesterwerk van Aardman (en Dreamworks).
Die naaktslakken zijn geweldig!

avatar van Anjin
Vond het ook een geslaagde animatie van de laatste
tijd
Leuk verhaal en bijzonder humoristisch

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ging hier eigenlijk met maar weinig verwachtingen naar toe en werd vervolgens ontzettend aangenaam verrast. Visueel is Flushed Away voortreffelijk verzorgd en ook de humor is, zowel voor jong als oud, erg geslaagd. Verder een voortreffelijk gekozen stemcast, met Ian McKellen als grote hoogtepunt met z'n heerlijke stem. Maar ook Jackman, Serkis, Nighy, Reno en Winslet lieten zich van hun beste kant horen. Daarnaast weet de film, met zijn vlotte sfeertje en prima soundtrack, geen seconde te vervelen. Vooral Le Frog was geweldig.

Toch één van de leukere animatiefilms van de afgelopen jaren.

4 sterren.

Prima animatiefilm. Meestal verveel ik me te pletter bij dit genre. Ik heb me er prima bij vermaakt. Leuke soundtrack en prima humor. 4****

Hele leuke film, vooral die naaktslakken waren geweldig.

4 sterren!

Een leuke film voor de kids een aanrader.

avatar van IcU
IcU
Leuke film met een goede stemmencast. Beter dan ik had verwacht, maar er had wel wat meer van gemaakt kunnen worden. Jammer dat het niet van echt klei is, maar de animaties waren ook erg mooi. 4*

Leuke film , maar had wel meer aandacht mogen wezen voor die naaktslakken! Die slakken brengen er toch veel humor in ( Net zoals die eekhoorn bij ice age)

Helaas is deze film toch minder als de "ice age's", maar toch leuk om te zien

een 6½ voor de film en 1 voor de slakken, dus 7½

avatar van demonski
vond hem leuk 3,5 *

leon1970
Flushed away

Leuke film met veel geinige momenten
Minder als Shrek, maar zeker de moeite waard.
Mooie animatie waar veel werk aan besteed is.
Wat duidelijk is te zien.

Waardering: ***

BS
ik had me er eigenlijk niet zoveel van voorgesteld, achteraf had ik ongelijk.Wat een heerlijke film is dit !

Nu kun je zeuren over verhaal of diepgang maar het is voor mij duidelijk een animatie die gemaakt is om te vermaken en entertainen.En dat is ze dan goed gelukt.Leuke karakters met als humoristische uitschieters inderdaat de naaktslakken en de franse kikkers zijn ook erg leuk.
Eigenlijk hebben alle karakters wel een leuk tintje om zich heen hangen en er zitten zeker een paar lach-momenten in.
De animatie ziet er goed uit en lijkt een beetje op klei-figuren.Daardoor zijn bewegingen soms extra snel en hebben uitdrukkingen of bewegingen als snel iets grappigs.
Ik was aangenaam verrast, ook om na de finale tijdens de gehele aftiteling de grappige naaktslakken door het beeld te zien springen.Extra leuk toetje en daarom 4*

avatar van Bebowebdesign
Ik geef hem 3.5 *

Grappige film, mooi gemaakt, ik denk wel dat je van zulf soort humor moet houden maar blijkbaar houd ik er wel van. Vooral die zingende slakjes kon ik wel om lachen.

Je moet er niet té veel van verwachten want een diepgaand verhaal kun je wel vergeten, gewoon verstand op nul en kijken maar.

ik vind het een erg leuke film die zeker de moeite waard is om te gaan kijken.
de naaktslakken zijn geniaal (net zoiets als de eekhoorn in iceage maar dan een beetje meer)
Het is dan wel een eenvoudig verhaal maar toch echt wel erg mooi en goed uitgewerkt 4*

Echt een leuke film, er zaten vaak meerdere grappen in een shot. Ik heb echt gelachen om die slakken!

Ik vond de film hilarisch.
Als rode lijn de naaktslakken geweldig.
Voor zowel volwassen en kinderen is dit een zeer mooie film.
van mij een 4.5*

avatar van indexs
tsjaa,,, in de animatie overkill wel een goede aanvulling... Maar los van de vermakelijke naaktslakken,,, kon hij me toch niet echt heel erg boeien..

avatar van Floris22
Vermakelijk maar zal waarschijnlijk niet blijven hangen. 2.5*