Flushed Away (2006)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie / Komedie

geregisseerd door David Bowers en Sam Fell
met de stemmen van Kate Winslet, Hugh Jackman en Andy Serkis

De rat Roddy woont in een veilige kooi in de dure wijk van Londen, tot op de dag dat hij door een inbreker door het toilet wordt gespoeld. Hij komt via het riool terecht in een ondergrondse wereld en wil zo snel mogelijk terug naar huis. Hij krijgt hierbij hulp van Rita, die hij heeft beloofd ruim te belonen als zij hem weer thuis weet te krijgen. Dit lijkt echter makkelijker gezegd dan gedaan als blijkt dat de kwaadaardige Toad achter het tweetal aan zit.

avatar van FelixTheCat
Een zeer leuke animatiefilm. Leuke stijl , humor en verhaal.Groots

avatar van TragieStar.*
Vond het echt zo'n geinige film.
Heb echt genoten !!
De geinige slakken tussen door en de liedjes en de stemmetjes en het verhaal dat slap is maar toch goed en leuk te volgen is.
Heerlijk.
De film vond ik zeker voor jong en oud.
Ook een dikke aanrader alleen de film duurt best kort en vliegt voorbij dat is wel jammer.
Maarja, wat boeit het als je toch een lekkere avond hebt gehad.

avatar van ILDIB
2e keer gezien, iets minder dan numero 1 maar nog immer uitermate vermakelijk.

avatar van SnakeDoc
Vond dit één van de mindere animatie films die ik afgelopen tijd heb gezien.
Vooral ook de Animatie vond ik niet echt heel mooi. Poppetjes deden me erg denken aan Chicken Run, al werd daar vooral met klei gewerkt.
Dat hadden ze hier misschien ook moeten doen!
Vond het er nu echt als een computer spel uitzien.

Verhaal was ook niet echt spectaculair!

Slakjes maakten me wel aan het lachen!

2,5 !

avatar van Ceeda7
Mijn 500ste stem gaat naar deze film. Mijlpaaltjeuuuuh

Mooie en leuke film, al viel het verhaal toch wel tegen.
De muziek, vooral door de slakjes gebracht was prima en ook dolkomisch, de beste momenten uit de ganse film.

avatar van movie fan
was een tijdje terug op tv en had geen zin om verder te zappen , dus keek ik maar naar deze en ik moet zeggen dat ik hem toch redelijk goed en grappig vond . heb me er mee vermaakt

avatar van Chaos Industry
Vond er weinig aan.
Enkel die gebleekte muis zorgde voor een lichte glimlach af en toe.
Voor de rest vond ik het verhaal zeer matig, en ook de karakters niet leuk.

Nee, een 3 (in cijfer) van mij.

avatar van _Moonwalker
De slakken en Le Frog waren de beste in de hele film.

Voor de rest een redelijk film met af en toe een leuk grapje er tussendoor.

Jammer, met zoveel sterren had het iets veel beter kunnen worden.

avatar van Grover
Wat animatie betreft, heb ik wel betere gezien. Toch niet onaardig, wat leuke grapjes erin...een slak die een high five wil doen.
Maar geen film om voor naar de bios te gaan of op dvd te halen, de bieb volstaat.

avatar van TheLionKingFan
Hele goede animatiefilm! Leuker dan Garfield enzo

gisteravond gekeken met een jonko, was wel lachen, heb me hele tijd leuk geamuseerd!

avatar van Jessen0wnt
Chaos Industry schreef:
Nee, een 3 (in cijfer) van mij.

Je weet dat je hier moet rekenen keer of delen door 2, dan is er toch iets mis gegaan in jouw ''3 in cijfer ombrengen naar sterren''-berekening

avatar van miss_efron
Zeker niet de beste animatie film maar... Leuk om de avonturen te zien die zich afspelen in de riolen!

Erg leuke animatie met soms tactische humor (met name die dikke witte rat).

avatar van Decec
Zeker leuke animatiefilm... wel grappig
Slakken vond ik ook wel grappig...
Prima 4 sterren!

avatar van kobe bryant fan
Ai dacht ik toen dit gedaan was, enigste geslaagde grap was in het begin met de James Bond stand.
Voor de rest een flauw verhaal.
Saaie en onuitgediepte karakters en nog een lelelijke animatie stijl.
Ik ben gul als ik 1.5* geef.

avatar van m1701
Vond het wel een aangename film...had er niet zulke hoge verwachtingen van dus het kon gelukkig alleen maar meevallen.
Heel veel leuke grappen, sommige ook iets té.
De stemmen waren ook goed, paste er goed bij.
Zeker moeite waard om te kijken

ps. de slakken waren idd. geniaal!!!

avatar van DonOswaldo
Erg leuk animatiefilmpje. Flauw, maar daar hou ik van. Cliche's worden ook leuk mee omgesprongen. Drama blijft zo goed als geheel afwezig waardoor de vaart er lekker in zit en er meer dan voldoende humor bij komt kijken. Verder ook wel wat aardige verwijzingen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Gister herzien na een aantal jaar en nog steeds is dit een geweldige animatiefilm vol met heerlijke karakters (Le Frog , de rioolslakken) en erg geslaagde grappen en momenten. De stijl van de film overtuigt en de tijd vliegt voorbij. Misschien was mijn 4,5* van de vorige keer ietsjes te hoog, maar de 4* die ik de film nu geef is dik en dik verdiend.

joeri_filmfreak
die nederlandse titel

Nurhan Karadeniz
Heerlijk film om naar te kijken. Ik zou het zo nog eens willen zien, blijft leuk. Humor zit er goed in.

avatar van Spetie
Een ietwat tegenvallende animatiefilm dit. De animatie zelf is redelijk, evenals het verzonnen verhaaltje. Ik vond de film echter vooral tegenvallen op het gebied van grappigheid. Er wordt telkens wel geprobeerd om grappig te zijn of te doen, maar dat werkte bij mij lang niet altijd.

Vooral de karakters vond ik enigszins tegenvallen. Hoofdrolspeler Roddy is niet zo heel leuk en eigenlijk maar een erg oninteressant karakter. Gelukkig zijn er dan nog wel de leuk gevonden slakken, die iedere keer weer opduiken, en die dan weer wel grappig zijn. De film duurt verder gelukkig niet al te lang, waardoor van verveling ook niet echt sprake kan zijn. Een krappe onvoldoende voor deze animatiefilm wat mij betreft.

avatar van Minotaures
Een leuke animatiefilm van DreamWorks.

Tot zover heeft DreamWorks mij behoorlijk tevreden gehouden met vele films die ze maken. Waaronder deze.

Elk animatiefilm heeft een apart en gek verhaal, dus op verhalen let ik nu niet op. Animatie zelf zag er mooi uit, niet erg geweldig en op z'n best. Het is wel 5 jaar geleden, voor toen zag het er dus schoon genoeg uit.

Ik heb moeten lachen om genoeg dolle personages hier (waaronder de mafia-achtige slechterikken en natuurlijk die kleine slakjes met hun imitatiestemmetjes). Waar het gehele avontuur zich afspeelt is ook op een aparte plek; het riool. Dat kleine stad deed me wel een beetje aan A Bug's Life denken (Insectopia geloof ik). Naast de personages en locaties zijn er genoeg bekende voice-acteurs (Serkis, Jackman, McKellen, Winslet en Nighy).

Met een touch Engels accent is dit gewoon een heerlijke animatiefilm waarin je voldoende vermaakt wordt.

avatar van TheLionKingFan
Leuker dan Shrek
Maar dat komt vast doordat deze geen 4 vervolgen krijgt. (Of wil Dreamworks straks ook beginnen aan een Flushed Away 2,3,4 en een spin-off van een karakter)

puckb96
Wel leuk. Een beetje in de stijl van Robots.

avatar van daxclusive
Redelijke animatiefilm, niet mijn type...
Verhaal was wel lollig en de beelden waren verder oke.
Ik geef het een 2.5 ster.

avatar van 606
Erg vermakelijke en vooral komische animatie film met veel dolle stukken.
De kleine slakjes met hun stemmetjes en muziek waren geweldig.
Ook de grote boze maffia kikker en zijn Franse neef waren super.
En dan het kleine muizen stadje in het riool is goed gevonden.

3,5 ster

avatar van mock turtle
Grappig!

avatar van HarmJanStegenga
Leuke, fraai geanimeerde film, deze Flushed Away. Heb me prima vermaakt met de leuke settings, grappige karakters, het leuke verhaaltje en de komische + avontuurlijke momenten. Die ondergrondse stad is vooral érg leuk. Perfecte speelduur ook. Makkelijke voldoende voor deze leuke film.