• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.479 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.137 gebruikers
  • 9.379.484 stemmen
Avatar
 
banner banner

Finding Nemo (2003)

Animatie / Avontuur | 100 minuten
3,74 5.441 stemmen

Genre: Animatie / Avontuur

Speelduur: 100 minuten

Alternatieve titel: Op Zoek naar Nemo

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Andrew Stanton en Lee Unkrich

Met onder meer: Albert Brooks, Ellen DeGeneres en Willem Dafoe

IMDb beoordeling: 8,2 (1.195.988)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 27 november 2003

Plot Finding Nemo

"There are 3.7 trillion fish in the ocean. They're looking for one."

De clownvis Marlin leidt samen met zijn enige zoon Nemo een veilig leventje in het Great Barrier Reef bij Australië. Wanneer Nemo onverwachts weggehaald wordt van zijn thuis, en in het aquarium van een tandarts belandt, is het aan Marlin om hem te redden. Hij krijgt hierbij hulp van Dory, de vis met het slechtste kortetermijngeheugen en het grootste hart van de hele oceaan.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Marlin (stemrol)

Dory (stemrol)

Nemo (stemrol)

Gill (stemrol)

Nigel (stemrol)

Bloat (stemrol)

Peach (stemrol)

Gurgle (stemrol)

Bubbles (stemrol)

Deb / Flo (stemrol)

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

GFM schreef:

alleen geef jij een sterk episch drama als Pista wel 3*

en wat heeft dat er mee te maken?


avatar van Jordy

Jordy

  • 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Als je Pista 3 sterren geeft kan ik me juist voorstellen dat goede films niets voor je zijn.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Als je Pista 3 sterren geeft kan ik me juist voorstellen dat goede films niets voor je zijn.

Sta me toe Pista gewoon te vervangen door Finding Nemo


avatar van FX

FX

  • 931 berichten
  • 685 stemmen

Afgezien van de prachtige animaties en het feit dat er zo af en toe best humor inzit, blijft er mijns inziens onvoldoende over om een (veel) hogere score dan 3* te rechtvaardigen.

Het verhaal had wat mij betreft iets 'robuuster' mogen zijn. 2.5*


avatar van GFM

GFM

  • 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Een robuuster verhaal?? in een animatie/familiefilm...?? Wil je dat er een empirisch en klassiek drama wordt beschreven over de diepere psyche van een clownsvis?? Deze film is bij de animatiefilms, samen met Monsters Inc., de beste in zn soort....

Voor de hele familie zeer vermakelijk en daar is hij ook op gericht! 5*


avatar van FX

FX

  • 931 berichten
  • 685 stemmen

ok GFM, misschien had ik me zorgvuldiger kunnen uitdrukken. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat de hele film mij niet kan meeslepen zoals dat kennelijk bij vele anderen wel is gebeurd. Mooie graphics wel, maar daar blijft het bij!


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

Jordy schreef:

Als je Pista 3 sterren geeft kan ik me juist voorstellen dat goede films niets voor je zijn.

ja leuk! laten we als iemand een bepaalde film niets vindt, allemaal bij zijn stemoverzicht kijken om te zien of er opmerkelijke stemmen bij staan. i.p.v. de film te verdedigen gaan we dan een user daar op aanvallen. ha, lekker voor hem. een beetje finding nemo niets vinden, tssk.

(btw, 3 sterren is niet een puntentoekenning die erg extreem is, hoewel het voor die film ongetwijfeld te hoog zal zijn).


avatar van GFM

GFM

  • 1116 berichten
  • 1537 stemmen

mister blonde schreef:

Als je Pista 3 sterren geeft kan ik me juist voorstellen dat goede films niets voor je zijn ja leuk! laten we als iemand een bepaalde film niets vindt, allemaal bij zijn stemoverzicht kijken om te zien of er opmerkelijke stemmen bij staan.

iddaad, bijna net zo leuk als de gewoonte om overal iemand op af te zeiken. En negatief en arrogant reageren op alles wat Meneertje Blond niet bevalt............


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

hé, hé. jij begon met een uiterst flauwe opmerking.

ik ben helemaal niet negatief ingesteld (integendeel zelfs ), maar ik reageer nu eenmaal meer op berichten waar ik het niet mee eens ben. op zich wel logisch dat je dat op een discussiesite doet, toch? gezellig keuvelen kan ook leuk zijn, maar daar ben ik hier niet (altijd) voor.

arrogant? tja. het zal. als dat de beste manier is om mijn punt duidelijk te maken, neem ik dat op de koop toe.


avatar van GFM

GFM

  • 1116 berichten
  • 1537 stemmen

mister blonde schreef:

hé, hé. jij begon met een uiterst flauwe opmerking.

ik ben helemaal niet negatief ingesteld (integendeel zelfs ), maar ik reageer nu eenmaal ...blablabla... op de koop toe.

Als u daar een gelukkig mens van wordt dan zal ik er in het vervolg rekening mee houden.....


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

dat ...blablabla... gedoe is niet echt nodig. erg respectloos. dan kan je me net zo goed een paarde(n)lul noemen, om vervolgens je vingers in je oren te stoppen en 'lalalala' zingen.


avatar van GFM

GFM

  • 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Was niet respectloos bedoeld.......ik zal er rekening mee houden. Ik zal tevens geen lalalala zingen en paardenlul of enig ander scheldwoord zal ik nooit bezigen!!

Laten we deze consternatie staken en elkaar bij de volgende discussie met respect tegemoet treden!


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

GFM schreef:

Een robuuster verhaal?? in een animatie/familiefilm...??

Ja, is dat teveel gevraagd ?

Deze film is bij de animatiefilms, samen met Monsters Inc., de beste in zn soort....

Zeer oneens

Voor de hele familie zeer vermakelijk en daar is hij ook op gericht!

Nogmaals oneens, we waren zwaar teleurgesteld, de hele familie, zeker na al die superlatieven.


avatar van GFM

GFM

  • 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Een robuuster verhaal is zeker niet teveel gevraagd, maar je weet toch bij een familie/animatiefilm geen diepe verhaallijnen kan verwachten? De humor die in deze film zat, de prachtige animaties en het schattige verhaaltje waren bij mij zelfs boven verwachting....

Verder zou ik niet weten welke animatiefilm beter zou zijn op Monsters Inc na...Misschien Toy Story/Shrek?? Ik heb het wel over de moderne (Pixar) animatiefilms, zijn er ook nog niet veel van... Als jij betere films weet, word ik graag door je getipt, omdat ik deze dan graag zou bekijken, je hebt immeers duizenden films meer gezien dan ik..

Dat je hele familie zwaar teleurgesteld is vind ik vreemd, mede omdat ik in mijn omgeving maar 1 negatieve reactie heb gehoord over dit Nemoverhaal....

Maar ik ben mans genoeg te onderkennen dat smaken kunnen verschillen...


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Gelukkig! Chicken Run, Toy Story en ook wel A Bug's life vond ik veel vermakelijker.

En onder de animatiefilms heeft Watership Down wel het meest dramatische karakter.


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

GFM schreef:

Dat je hele familie zwaar teleurgesteld is vind ik vreemd, mede omdat ik in mijn omgeving maar 1 negatieve reactie heb gehoord over dit Nemoverhaal....

Dit vind ik weer vreemd, maar misschien hadden we als filmliefhebbers veel meeeeeer verwacht.


avatar van GFM

GFM

  • 1116 berichten
  • 1537 stemmen

FisherKing schreef:

(quote)
Dit vind ik weer vreemd, maar misschien hadden we als filmliefhebbers veel meeeeeer verwacht.

hoe verklaar je dan een score van 3,99 gem. van ruim 600 stemmers?? Of zijn dit geen filmliefhebbers?


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Kan het alleen maar verklaren dat wij dan aparte filmliefhebbers zijn


avatar van WiLL

WiLL

  • 272 berichten
  • 668 stemmen

FisherKing schreef:

Kan het alleen maar verklaren dat wij dan aparte filmliefhebbers zijn

Nee hoor

Ook hier was de eerste reaktie ietwat teleurstellend.

Komt vooral omdat andere de film erg ophemelen. Je verwacht een top film , maar dat is Finding Nemo zeker niet.

Ik denk dat films als deze gewoon zo hoog staan, omdat er weinig mensen zijn die hier een 0,5 / 1 / 1,5 voor geven. De meeste mensen vinden het toch wel aardig en geven nog een redelijk cijfer. Ook ik heb deze film op 3* staan, maar ik ben het met je eens dat dit geen top film is.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

WiLL schreef:

Ik denk dat films als deze gewoon zo hoog staan, omdat er weinig mensen zijn die hier een 0,5 / 1 / 1,5 voor geven.

ik denk dat deze film zo hoog staat omdat veel mensen 4/4,5/5 sterren geven aan deze film (zie ook stemoverzicht). dat betekent dus dat ze de film goed vinden i.p.v. niet slecht, wat nogal een groot verschil is.


avatar van salvatore

salvatore

  • 1937 berichten
  • 3238 stemmen

na deze reacties gelezen te hebben, dacht ik zelf ook dat ie flink tegen zou vallen. Dus had er geen hoge verwachtingen van. Maar wat een prachtfilm zeg en dat kan ik nog zeggen terwijl ik hem met koppijn heb gekeken. 4.5* voor nu dan. Zal binnenkort wel 5*en worden. Niks met ophemelen te maken, het is gewoon een goede film.


avatar van jackie

jackie

  • 3084 berichten
  • 10442 stemmen

Vermakelijke film, maar meer ook niet.


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5893 stemmen

Weer een uitermate vermakelijke film uit de Pixar animatie fabriek, maar het niveau van o.a. Shrek (die van Dreamworks afkomstig is trouwens) haalt deze film bij lange na niet.
Het onderwater leven ziet er op de meeste momenten erg mooi uit, maar het verhaaltje is flinterdun en de grappendichtheid is te klein om de kijker écht te vermaken.
Wel trouwens enkele leuke verwijzingen naar andere films; de vogelsscène uit "The Birds" en het karakter van Willem Dafoe leek zo uit "The Godfather" te stappen.
Wellicht vinden de 'kids' het geweldig, maar ik heb wel beter animatiefilms gezien. Vermakelijk, maar niet meer dan dat. (ik zie nu trouwens dat ik in herhaling val...)


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

gotti schreef:

Wel trouwens enkele leuke verwijzingen naar andere films; de vogelsscène uit "The Birds" en het karakter van Willem Dafoe leek zo uit "The Godfather" te stappen.

'Here's Johnny..!!' uit The Shining hadden ze ook met 'Here's Burcieeee..!!' Dat vond ik ook wel grappig.

Edit: Het valt me trouwens nu pas op dat er zich achter Bruce op de cover die ene walvis bevindt.


avatar van morpheus

morpheus

  • 1034 berichten
  • 675 stemmen

U-96 schreef:

Edit: Het valt me trouwens nu pas op dat er zich achter Bruce op de cover die ene walvis bevindt.

Verrek!


avatar van kos

kos

  • 46702 berichten
  • 8857 stemmen

gotti schreef:

maar het niveau van o.a. Shrek (die van Dreamworks afkomstig is trouwens) haalt deze film bij lange na niet.

Het onderwater leven ziet er op de meeste momenten erg mooi uit, maar het verhaaltje is flinterdun en de grappendichtheid is te klein om de kijker écht te vermaken.

Veel grappiger dan Shrek in mijn ogen.

Wellicht vinden de 'kids' het geweldig


avatar van morpheus

morpheus

  • 1034 berichten
  • 675 stemmen

Wat mij toch ook wel opvalt is dat de kwaliteit van de animaties bij pixar echt nog een paar latten hoger ligt als bij Dreamworks...


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5893 stemmen

Shrek vind ik qua grappen gewoon veel leuker. Hier zitten ook wel enkele diepzinnige grappen in, maar Shrek zit d'r vol mee...


avatar van skip

skip

  • 228 berichten
  • 235 stemmen

Nou gisteren dan toch maar gekeken op dvd. Ben niet een grote fan van dit soort films maar moet zeggen dat ik hem erg mooi gemaakt vond. Een aandoenlijk filmpje met een leuk verhaaltje en eind goed al goed. Modern sprookje.......;-)


avatar van Sjoerd

Sjoerd

  • 999 berichten
  • 1348 stemmen

gotti schreef:

Shrek vind ik qua grappen gewoon veel leuker. Hier zitten ook wel enkele diepzinnige grappen in, maar Shrek zit d'r vol mee...

Vond het zelf niet zozeer diepzinnig, als wel meer volwassen grappen in Shrek (met veel verwijzingen). Maar dat ligt gewoon aan de doelgroep: Finding Nemo is duidelijk een film voor het hele gezin en Shrek is wat meer op volwassenen gericht. Vind het een beetje raar om deze film af te rekenen op het feit dat het een andere doelgroep heeft.