Star Trek: The Motion Picture (1979)

Sciencefiction
132 minuten / 136 minuten (director's cut)

geregisseerd door Robert Wise
met William Shatner, Leonard Nimoy en DeForest Kelley

Een buitenaards fenomeen van ongekende grootte komt op de Aarde af, alles op zijn weg vernietigend. Het enige schip in het bereik is de U.S.S. Enterprise. Terwijl kapitein Decker zijn schip klaarmaakt voor het gevaar arriveert de legendarische kapitein James T. Kirk met het bevel om de leiding over de Enterprise over te nemen. Het is echter al drie jaar geleden dat Kirk de Enterprise voor het laatst leidde... is de taak om de Aarde te redden wel aan hem besteed?

avatar van krosnicky
Dan hebben ze na de Animated series 5 jaar de tijd gehad om een film in elkaar te boksen dan komen ze af met dit een saaie langdradige film die 45 min te lang duurt naar mij goesting dan zit je daar 2 uur te geeuwen naar reete trage beelden dan komen we eindelijk aan de climax een oude nasa satelliet en dan zeg je van heb ik hiervoor 2uur van me leven verspild .
Ik hoop dat de overige 10 films en overige 4 series ( want ik heb de films Star trek en star trek into darkness en de series TOS , TAS en ENT al gezien ) beter zijn dan deze al denk ik van wel want ik was al op voorhand gewaarschuwd dat dit 1 van de mindere star trek films is nu ja ik heef hem toch een 2 voor de soms mooie beelden en natuurlijk voor Leonard Spock Nimoy en DeForest Bones Kelley zij speelden weer fantastisch.
Op Naar Wrath Of Khan.

avatar van Phantasm
Zoals al eerder vermeld, slaapverwekkend, want er gebeurt niert veel in, tegenvaller.

avatar van jipt
De effecten van Douglas Trumbull (2001: ASO) zijn adembenemend (zeker in hoge kwaliteit), maar verder is het nogal een saai gebeuren. 2*

avatar van EIGER3970
Eén van de betere Star Trek Films. Alle problemen worden opgelost door gepraat, dit was zo ook in de Star Trek series. De laatste Star Trek films zijn voor mij te bombastisch.