• 15.825 nieuwsartikelen
  • 178.404 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.112 gebruikers
  • 9.378.158 stemmen
Avatar
 
banner banner

X-Men: The Last Stand (2006)

Actie / Sciencefiction | 104 minuten
3,41 2.650 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 104 minuten

Alternatieve titel: X-Men 3

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Brett Ratner

Met onder meer: Hugh Jackman, Halle Berry en Ian McKellen

IMDb beoordeling: 6,6 (569.122)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 25 mei 2006

Plot X-Men: The Last Stand

"Take a stand."

Via de mutant Jimmy heeft men een 'geneesmiddel' voor mutatie uitgevonden. Voor het eerst in hun leven hebben mutanten nu een keus: hun krachten, waardoor ze niet geaccepteerd worden door de samenleving, behouden of hun krachten opgeven zodat ze menselijk worden. Ondertussen probeert Magneto een leger mutanten bij elkaar te krijgen om het geneesmiddel te vernietigen en ontdekken Charles Xavier en zijn mutanten dat Jean Grey terug is. Maar ze is niet helemaal zichzelf.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Jean Grey / Dark Phoenix

Logan / Wolverine

Marie / Rogue

Ororo Munroe / Storm

Charles Xavier / Professor X

Eric Lehnsherr / Magneto

Bobby Drake / Iceman

John Allerdyce / Pyro

Cain Marko / Juggernaut

Katherine 'Kitty' Pryde / Shadowcat

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van dvd-me

dvd-me

  • 329 berichten
  • 418 stemmen

De beste van de 3!!!

het einde is werkelijk waar verrukelijk.

De muziek is ook heerlijk.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Na het goede deel 2 had ik best wel hoge verwachtingen van dit laatste deel. Maar na hem gezien te hebben kan ik alleen maar concluderen dat het een grote teleurstelling was. Het verhaal kon me niet bekoren en spannend of boeiend vond ik het nooit. De special effects zijn best goed en dat is het enige wat deze film nog enigszins redt.


avatar van Embie

Embie

  • 153 berichten
  • 189 stemmen

Goede film net zoals zijn voorgangers!!


avatar van cinefil18

cinefil18

  • 41 berichten
  • 647 stemmen

Vond ik bitter weinig aan, maar de x-men films hebben me nooit echt kunnen bekoren, zelfs de films van Bryan SInger niet.

Het verhaaltje vond ik nogal cliché en de acteerprestaties zijn nu ook niet direct van het hoogste niveau, vooral Ian McKellen als Magneto begon me danig de keel uit te hangen en het wordt me allemaal te minnetjes uitgewerkt.

Ik heb me wel geamuseerd met het einde en de special effects zijn natuurlijk van hoog niveau, maar ik bleef toch heel erg op m'n honger zitten.

2,5 sterren


avatar van schram101

schram101

  • 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Wat een geweldige cast heeft deze film toch. Kwam tijdens het kijken de ene na de andere 'bekende' acteur tegen. Het acteerwerk is dan ook goed te noemen. Het verhaal zit goed in elkaar. Het idee van een geneesmiddel voor mutanten is simpel, maar wordt goed gebracht.

De special effects zijn van de buitencatagorie.. Prachtig gedaan dit!

Dicht tegen de vier sterren aan, maar hou het bij:

3,5*

Trouwens: Supervet dat de filmmakers ook de Postbankleeuw hadden weten te strikken! Top!


avatar van Rosicky

Rosicky

  • 1436 berichten
  • 1709 stemmen

De beste van de 3 denk ik. X-men is een uitstekende sci-fi trilogie, met heel veel interresante personages, en daar hou ik wel van.

Vond het einde minder spectaculair dan misschien ik had verwacht voor een finale, maar desalniettemin viel het ook niet heel erg tegen.


avatar van Spetie

Spetie

  • 38871 berichten
  • 8161 stemmen

Derde, maar wel minste deel uit de reeks. Hoewel de special effects erg mooi zijn, is de film toch in mijn ogen het minste deel van de drie delen. Dat komt omdat dit deel opperplakkeriger is dan de andere twee films. Er komen teveel nieuwe mutanten bij, waardoor aan bestaande mutanten niet of te weinig diepgang kan worden meegegeven. Hierdoor boeien de actiescènes, hoe mooi ze soms ook gemaakt toch ook minder en zoals reeds gezegd rommelig. Ondanks mijn kritiek valt er echter nog steeds meer dan voldoende te genieten. Ian McKellen speelt weer geweldig en ook de introductie van Beast is erg leuk gedaan. X-men: the last stand is hierdoor nog steeds en aardige film, maar geen intelligente actiefilm zoals het eerste en tweede deel dat gelukkig wel waren.

3,0*


avatar van Orizzonte

Orizzonte

  • 60 berichten
  • 60 stemmen

Helaas een stuk mindere film dan zijn twee voorgangers, hoewel ik deze stiekem eigenlijk ook nog wel erg leuk vind.

In elk geval schitterende special effects en mooi acteerwerk, maar helaas zijn er net iets teveel acteurs (dan doel ik vooral op 'net iets teveel mutanten') waardoor er totaal geen diepgang in de personages zit. Wat ik overigens heel jammer vind, omdat die personages juist zo interessant zijn! Mutanten zoals bijvoorbeeld Leech en Warren moet je niet zomaar even in het verhaal dumpen zonder dat je iets over ze weet, maar daarnaast had je ook nog zo ongeveer twintig andere mutanten waarvan je de krachten in een flits voorbij zag komen, erg jammer vond ik.

Desondanks vond ik de film zelf wel erg goed, maar zeker niet beter dan zijn voorgangers.


avatar van gillette

gillette

  • 314 berichten
  • 575 stemmen

Is lang geleden dat ik deze nog heb gezien.

Had hem gezien in de cinema, daar was hij heel cool.

Zal hem wel nog eens herzien.

Voor nu blijft m'n stem staan.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Verrassend hoge score hier voor wat in mijn visie met afstand het minste deel is van de trilogie. Het grootste probleem is dat we weer te maken hebben met Magneto en een overheids-kerel die mutanten wil 'genezen', nagenoeg hetzelfde plot als in de andere twee delen. Als je niet beter wist, zou je haast denken dat de X-Men geen andere vijanden hebben.

Daarnaast worden er veel te veel personages bijgehaald waardoor er geen ruimte is voor de ontwikkeling van de personages. Daarnaast stoorde ik me ook gewoon aan hoe makkelijk ze er zich vanaf maakten met bepaalde personages (Cyclops die 'sterft', Juggernaut die hier gewoon een mutant is en niet eens de stiefbroer van Xavier, Jamie Madrox, de multiple man die kort wordt aangehaald voor één scène).


avatar van mathias265

mathias265

  • 115 berichten
  • 215 stemmen

er is toch een vervolg, de 4 de komt eind april in de bioscoop.

wat zit iedereen hier dan de zeggen dat ze vinden dat er een vervolg moet komen??

en ik heb de film nog niet gezien, ma ga ik 1 van de dagen wel eens doen.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

mathias265 schreef:

er is toch een vervolg, de 4 de komt eind april in de bioscoop.

wat zit iedereen hier dan de zeggen dat ze vinden dat er een vervolg moet komen??

en ik heb de film nog niet gezien, ma ga ik 1 van de dagen wel eens doen.

X-Men Origins: Wolverine is zoals de titel al aan geeft een film over de origine van Wolverine, een prequel dus.


avatar van Glacius

Glacius

  • 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Mr_White schreef:
Verrassend hoge score hier voor wat in mijn visie met afstand het minste deel is van de trilogie. Het grootste probleem is dat we weer te maken hebben met Magneto en een overheids-kerel die mutanten wil 'genezen', nagenoeg hetzelfde plot als in de andere twee delen. Als je niet beter wist, zou je haast denken dat de X-Men geen andere vijanden hebben.

Daarnaast worden er veel te veel personages bijgehaald waardoor er geen ruimte is voor de ontwikkeling van de personages. Daarnaast stoorde ik me ook gewoon aan hoe makkelijk ze er zich vanaf maakten met bepaalde personages (Cyclops die 'sterft', Juggernaut die hier gewoon een mutant is en niet eens de stiefbroer van Xavier, Jamie Madrox, de multiple man die kort wordt aangehaald voor één scène).


Het is dan ook een trilogie.. Maargoed, betreft de characters ben ik het zeker met je eens.. Madrox kan ik nog vergeven, maar Juggernaut is te triest voor woorden. Ok hij is een mutant in de film, maar waarom moet ie er zo t*ringnep uitzien? Ze hadden toch best een echt gespierde grote gozer kunnen casten, inplaats van Vinnie Jones met toegevoegde rubberen spiertjes.. Het is niet alsof de rol bijster goed acteerwerk verreiste.


avatar van john constantine

john constantine

  • 263 berichten
  • 243 stemmen

Dit 3e deel in mijn ogen de minste van de 3!

Het is wel te zien dat er een andere regisseur achter zit.. Had eigenlijk liever gewild dat Singer, de triology zelf had afgemaakt, al en al en is het wel weer een X-men film!

Als je naar het verhaal van 2 kijkt en dan 3 vond ik het vorige verhaal veel beter.. waarschijnlijk omdat het 2e deel allemaal iets volwassener leek in mij ogen.. Het verhaal Tussen Stryker en Wolverine trok mij heel erg!

De actiescenes zitten wel goed in elkaar, en zijn erg vet gemaakt.. Hoewel ik wel moet zeggen er hadden wat meer gevechten in mogen zitten.. Ik kan er eigenlijk niet meer dan 4 uithalen.. In het begin tijdens die training, bij het huis van Jean Grey, In het Bos, en De climax op het einde... De rest was eigenlijk, om meer te laten zien hoe goed de special effects waren!! De dood van Cyclops enzo, die ze wel wat beter hadden kunnen uitwerken.. want je weet niet precies wat er nou met hem gebeurt was, Zonder Cyclops vond ik de film ook niet helemaal Compleet, die een belangrijke Mutant is die je niet zo 123 kan laten verdwijnen! in deze films

De film had van mijn 20 minuten langer mogen duren.. om de personages er beter eruit te laten te komen.. zoals hier word gezegd, Juggernaut die je eigenlijk gewoon in de film als een doodnormale mutant ziet, terwijl in de tekenfilms een groot mutant was! En zo kan ik nog wel doorgaan...

Nogmaals de special effects waren Fantastisch.. Iedereen acteert goed net zoals in de voorgaande delen.. Als het de Laatste X-men film is dan is het een aardige afsluiter.. maar er was meer uit te halen, helemaal gezien het Budget!

Nu op Naar X-men: Origins Wolverine Die veel Goeds belooft!!

Al en al Een lekkere actiefilm, die toch wel boven de gemiddelde Marvel films uitsteekt!!


avatar van Hayabusa

Hayabusa

  • 453 berichten
  • 115 stemmen

Iets minder dan zijn voorganger,

maar het blijft een goede film. Wolverine is wederom de leading man. Special effects zijn mooi, maar het verhaal is magertjes. Het actie in de film compenseert dit.


avatar van suder

suder

  • 16 berichten
  • 108 stemmen

2 was beter dan 1 , 3 is beter dan 2 , 1 is toch weer beter dan 3 , of 2 was beter dan 3 ? ....hahahahaha wat maakt het uit ??

Ik vond ze alledrie geweldig

Al je van s.f. en fantasie houd zijn dit hele goede films met waanzinnige special effects . en famke jansen


avatar van Chattingforum

Chattingforum

  • 465 berichten
  • 12 stemmen

Mhh, ik wordt gek van die mensen die alle vervolgfilms afkraken, man als je die niks vind, kijk ze dan tenminste niet, maar verziek niet de ratings van een goede film.

Dus ja idd, ik vind hem leuk.


avatar van Thomas83

Thomas83

  • 4028 berichten
  • 3633 stemmen

De eerste twee X-Men films vond ik tegenvallen, gezien mijn hoge standaard die ik er op nahoudtop basis van de geweldige animatieserie. Al hoewel de eerste film nog zo slecht niet was.

Deze derde is helaas net als deel 2 weinig aan. Het begin is nog aardig, maar al snel verpest de helaas hier ook bijna onvermijdelijke CGI de boel. Als die er zo slecht uitziet stoort het alleen maar. Sommige van de mutanten kun je ook nooit in een "echte" en niet getekende film op een serieuze manier in beeld brengen.

Ook jammer is dat de acteerprestaties vaak nogal matig en soms zelfs tranentrekkend slecht zijn. Daar kan zelfs een topper als McKellen weinig meer aan redden, noch de weer goed gecaste Patrick Stewart voor de rol van Professor Xavier. Opvallend is trouwens de casting van Kelsey "Frasier" Grammer in de rol van Beast. Maar niet eens zo'n slechte qua keuze qua stemgeluid en uitstraling. Ellen Page met een klein rolletje is ook wel leuk. Onze eigen Famke is een van de weinigen acteurs die het af en toe nog vrij aardig doet. En zij heeft de meest lastige rol.

Het plot is in de kern best interessant, maar helaas is de uitwerking er van wat teleurstellend. Bepaalde voorspelbare sentimentele stukjes moeten er weer in helaas. Ook vervelend zijn van die cliché's van de grote bazen die van een afstandje via een radar of zo toekijken, en de bekende oneliners als "god help us" uitbraken.

Deze derde X-Men film is in alles zo'n foute Hollywood-blockbuster, inclusief een "groots" en nogal chaotisch einde, en de nodige emoties natuurlijk. Het is allemaal zo fantasieloos, een orgie van CGI-effecten, actie en emotioneel bedoelde scènes, begeleid door een soundtrack die zo van de lopende band gerold lijkt. 2.0* dan maar.


avatar van coldheaven

coldheaven

  • 623 berichten
  • 188 stemmen

Ben het bijna helemaal eens met Thomas83, op de beoordeling van de CGI na; die spatte af en toe werkelijk van het scherm af, in het bijzonder bij de scenes met Jean.


avatar van Brooklyn

Brooklyn

  • 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Ook helemaal eens met Thomas83. Echt heel erg fout en standaard allemaal... het is X-Men, de mensen komen toch wel naar de bioscoop. Probeer er dan ook wat bijzonders van te maken ipv deze standaard superheldentroep met alle clichés van dien.

Ergste waren nog wel de dialogen, ontzettend slecht


avatar van BobdH

BobdH

  • 498 berichten
  • 2537 stemmen

Thomas83 schreef:

...begeleid door een soundtrack die zo van de lopende band gerold lijkt.

Lijkt me een overhaaste conclusie, en het enige dat ik nog zou willen aanvechten . De hele film is bijzonder slecht, helemaal mee eens, maar voor de score introduceert John Powell diverse sterke nieuwe thema's (steeds zeldzamer vandaag de dag), brengt subtiele hommages aan de voorgaande scores van Michael Kamen (1) en John Ottman (2), en weet aardig goed om te springen met grootschalig koor en orkest. Zonder de muzikale score lag mijn score absoluut lager dan de 2*. Zie verder: de losstaande score op CD.

Maar goed, dit lijkt me verder een discussie voor musicmeter


avatar

hollywood king

  • 273 berichten
  • 0 stemmen

slechtste van de 3, maar blijft vermakelijk, mooie effects en een prachtige camera-werk.


avatar van Thomas83

Thomas83

  • 4028 berichten
  • 3633 stemmen

Ik herkende al die odes niet terug, maar ik ben niet bepaald een kenner op dat vlak. Eigenlijk vond ik de muziek nooit zo opvallen en hoorde ik alleen de bombastische grote orkesten die je in alle Hollywbood-blockbusters zo'n beetje hoort.


avatar van Brooklyn

Brooklyn

  • 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Vond de score ook bombastisch en standaard.


avatar van Glacius

Glacius

  • 4297 berichten
  • 3032 stemmen

john constantine schreef:

Juggernaut die je eigenlijk gewoon in de film als een doodnormale mutant ziet, terwijl in de tekenfilms een groot mutant was! En zo kan ik nog wel doorgaan...

Hij is in de tekenfilm nooit een mutant geweest, en ook niet in de standaard reeks (616 universum) van de comics.

Hij kreeg zijn kracht van Cosmische Demoon Cyttorak via de Gem of Cyttorak.


avatar van Thomas83

Thomas83

  • 4028 berichten
  • 3633 stemmen

Trouwens, om nog even terug te komen op het verhaal over een ode aan bepaalde soundtracks; wanneer weet je nou wanneer iets een ode is en wanneer gewoon ordinair jatwerk? Het eindresultaat is eigenlijk hetzelfde.


avatar van ViggøJøhnny

ViggøJøhnny

  • 167 berichten
  • 531 stemmen

Net als de voorgangers een prima film..

Ik vond hem toch wel wat minder dan de andere 2,

maar het blijft wel een vermakelijke film

3.5*


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Vinnie Jones als de Juggernaut, hoe verzinnen ze het! Het had volgens mij iets te maken met het gehaaste schema, dus dat verklaard nog iets. Maar wat verschrikkelijk. Die softe Engelse stem van Jones past echt niet bij Juggernaut. Verder draagt hij een prachtig mooi spierenpak of wat dan ook en heeft hij plateauzolen.
Nou, hadden ze echt niets beters kunnen bedenken? Met name qua acteur.

http://i4.photobucket.com/albums/y150/Saltlick/Sub02/xmen3b.jpg

Verder is dit helemaal geen slechte film. Wel hebben ze een flink blik mutants opengetrokken waarvan de meeste even in een flits voorbij komen. Dat is ergens wel zonde natuurlijk. Er vallen een aantal dode waarvan je het niet echt verwacht. Dat doet de film goed. Natuurlijk heb ik wederom ook weer genoten van Ian McKellen als Magento. Hij is geknipt voor die rol. Ook al is het maar een klein oud mannetje van 1.65 m. Hij is overtuigend.

Als ik moet keizen tussen de 3 Spiderman films of de 3 X-Men films, kies ik uiteindelijk voor X-Men. Toevallig dat in beide gevallen deel 3 de minste is. Deel 3 van Spiderman viel zelf zo erg tegen dat X-Men daardoor de winnaar is.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Chuck "The Iceman" Liddell als Juggernaut was beter geweest.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Dat had al 20x beter geweest ja. Zelfs (ik zeg het met pijn en moeite ) Vin Diesel is nog geschikter voor die rol.