Very Bad Things (1998)

Komedie / Thriller

geregisseerd door Peter Berg
met Christian Slater, Cameron Diaz en Jon Favreau

Een groep vrienden reist af naar Las Vegas om een vrijgezellenfeest te vieren. Als één van hen per ongeluk een prostituee doodt, is dit het begin van een reeks gebeurtenissen waarbij de lijken zich in hoog tempo opstapelen. De vrienden krijgen onderling al snel ruzie, waarbij zal moeten blijken wie het verst wil gaan, en vooral: tegen welke prijs...?

avatar van king_pin
De irritatie factor wordt naar mate de film vordert zo groot dat het weer grappig wordt, ik ergerde me halfverwege echt scheel aan alles maar het einde vanaf de bruiloft was t omgeslagen naar verbazing dat het allemaal nog meer over the top kan. Maar het goeie einde kan de film niet naar een voldoende tillen voor me, daarvoor lag de aandacht teveel op de histerie.

avatar van mr_erp
Totaal niet grappig. Belachelijk einde.
En het complete verhaal en de gebeurtenissen zijn eigenlijk ook allemaal te belachelijk voor woorden. Cameron Diaz was ook weer zoals gewoonlijk: slecht..
Heb voor de zekerheid nog even naar mijn stemhistorie van 0,5* en 1* gekeken. Maar toen werd snel duidelijk dat 1* zelfs te hoog gegrepen is voor deze film.
--> Flop.

avatar van Lexcoaster
Heerlijke film, met bij vlagen heel wrange, zwarte en grove humor. Situaties zijn bij vlagen ook echt extreem absurd. Dit zal niet iedereen liggen, maar ik vond het geweldig. Toppunt: het gooien van lichaamsdelen... "heads up!"

Een wel heel zwarte comedie waarin een vrijgezellenfeestje uit de hand loopt als er per ongeluk een prostituee vermoord wordt. De film heeft genoeg verrassingen in petto, maar het slaat uiteindelijk allemaal iets te ver door. Ook zijn er flink wat tempowisselingen, waardoor het geheel soms wat fragmentarisch overkomt. Zeker wel leuk om te kijken en de cast maakt er ook het beste van.

avatar van ILDIB
Teveel. Teveel poging tot. Hij stoort meer dan dat hij leuk is.

Meneer Bungel
Dan is drie sterren nog heel behoorlijk. Ik vind hem wel leuk, zwaar over the top, maar met de juiste (comedy)acteurs om het te kunnen dragen. Alleen die huilbui van Favreau was tenenkrommend slecht geacteerd, naar mijn beleving. Heb de film nu toch al een keer of vier gezien en het blijft de moeite waard.

lordmars
ik snap niet dat sommigen deze film zo slecht vinden, hij is gewoon droog grappig met een gestoord randje, en het einde slecht?!? het einde is juist lachuh! ze wilde zoooo graag haar perfecte leven alleen liep het iets anders af

avatar van DragQueen
Bij vlagen vermakelijk, ook al gaat de film regelmatig erg over the top. Er is een leuke cast aanwezig, en de humor is lekker droog. 3 Sterren.

MarcieMarc
lordmars schreef:

Ik vind en vond deze film zo enorm leuk..vooral het einde helemaal top.....Snap mensen niet dat ze dit niet delen..en hangover wel top vinden...maja......kijken gewoon en niet te serieus nemen deze film

avatar van Waackx
Ik zie dat veel mensen deze film over-the -top vonden maar verwacht je met een titel als deze ?

Terwijl al die actiefilms van de laatste jaren pas over-the-top zijn zoals: Shoot em Up of Drive Angry maar het vreemde is; dat vindt men wel leuk om te zien.

avatar van Mars4i
Vreemde film. In het begin zat ik me te ergeren aan de overdreven onderlinge reacties. Maar hoe langer de film duurt, hoe leuker en maffer het wordt. Helemaal geinig hoe (my best friends wedding) Cameron Diaz op het einde ook in een killer verandert

Wat een afschuwelijke film. Dialogen duren te lang, film is veel te rommelig.
Over the top "humor"

avatar van K. V.
De film is totaal over the top. Een zwarte komedie die 'k eerder al eens gezien had, maar deze keer vond 'k hem iets minder grappig. Alleszins een apart filmpje.

avatar van StevenMighty
Vondk een hele leuke film.
Goed bedacht hoe de dingen alleen maar erger worden na het eerste lijk.
Een leuk overdreven voorbeeld van tot het uiterste gaan om een geheimpje te bewaren.

Ik vond hem erg vergelijkbaar met The Hangover, maar deze is wel een pak ruwer. Dat zal misschien niet iedereen bevallen, maar mij wel

Uitstekende rollen van Christian Slater en Cameron Diaz.
Een aanradertje!

4 sterren

avatar van Spetie
Lekker zwartkomische filmpje, die langzaam aan steeds gekker wordt en waarbij zaken volledig uit de hand lopen.

Op zich kan ik dat soort zaken altijd waarderen, mits het goed uitgevoerd wordt, maar hier is dat zeker het geval. Wat je zeker niet moet doen is dit alles serieus nemen, want dan kom je waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Doe je dat niet, dan valt er genoeg te genieten. Met iemand als Christian Slater heb ik niet veel, maar hier doet hij het erg goed. Hetzelfde geldt voor Diaz, die misschien wel het best op dreef is van iedereen.

Maar de leuke zwarte humor, een onvoorspelbaar verloop en behoorlijk bizarre situaties, maken dit toch wel tot erg aangenaam kijkvoer. Iedereen kent The hangover, maar als eens op een andere manier wilt zien hoe een vrijgezellenavond enorm uit de hand loopt, dan is Very Bad Things zeker wel een aanrader. Hard, grof en vooral dus erg leuk.

avatar van ribas123
ik heb echt genoten van deze film.
Heerlijk hoe alles fout kan gaan en alles alleen maar ergen wordt.
Acteer prestaties waren niet slecht!!

avatar van Inland Rabbit
Thematisch, een verre voorloper of dan toch inspiratiebron voor The Hangover, maar dan wel grappig.

Het begrip zwarte komedie wordt hier heel erg ver doorgedreven en daar kan ik alleen maar blij om zijn. Het Vegas reisje gone wrong, gaat hier pas echt goed fout, niet van dat slappe gedoe. Een goeie cast speelt erg hysterisch en over the top, maar vergeet daarbij niet om er wat slimme dialoog in te gooien.

Christian Slater wordt hier weer eens goed gebruikt, wat we helaas veel te weinig zien. Erg onderschatte acteur, want in de meeste films dat ik hem zag spelen was hij vaak toch de sterke schakel in het geheel. Jeremy Piven wordt (deels terecht) opgehemeld voor zijn rol in Entourage, maar ook hier heeft hij een rappe tong. Jon Favreau laat na Swingers ook hier voor mij weer zien hoe goed zijn delivery is. De rest hangt er een beetje bij, hoewel ze allemaal wel goed meewerken aan de hysterie. Zelfs Cameron Diaz speelt heerlijk gemeen.

Fijne aan de film is dat er gewoon geen concessies worden gedaan. Zwart is zwart, daar zit geen grijs tussenin. Zoals het hoort. Fijn!

avatar van Ace Hanlon
Heerlijke zwarte komedie! Ik heb me geen seconde verveelt. Cameron Diaz kan heel goed een zwaar irritant mens spelen. Je moet in deze film gewoon een hekel aan haar krijgen. Maar op het eind komt alles toch nog "goed".

avatar van Gatvol
Net zoals 'A simple plan' hou ik wel van deze soort films.

Begon Slater bijna te geloven toen hij de moorden ging goedpraten..

Ja..geweldige film..leuke zwarte humor..

Boyd : " If you take away the horror of the scene, take away the tragedy of the death, take away all the moral and ethical implications that have been drilled into your head since grade one, do you know what you're left with? A 105-pound problem that needs to be moved from point A to point B."

Deze cynische bloeddorstige zwarte komedie is meer bizar dan humoristisch en heeft vooral een interessante opening.Je zou het ook een mix van een thriller en een moordspel kunnen noemen. Het script vertoont een aantal oneffenheden en de cast speelt behoorlijk, al vond ik 'm niet echt op dreef. Opmerkelijk daarbij is dat Cameron Diaz slechts een bijrol vervult.

avatar van Willy Wartaal
Slechts een glimlach of twee, dat was alles. Zoals al eerder gezegd door anderen, hysterische en irritante personages, Cameron Diaz als de vrouw die koste wat kost wilt trouwen en Christian Slater die de groep op sleeptouw neemt. Favreau deed het eigenlijk het leukste van iedereen, dacht eigenlijk dat hij altijd dik was geweest, was dus wel grappig om hem met een ''normaal'' postuur te zien. De dialogen zijn zwak en niet grappig, omdat de film het alleen moet hebben van de bizarre situaties verveelt het al erg snel. Bij het introduceren van de personges hadden ze naar mijn mening al een duidelijke keuze moeten maken in welke kant ze op zouden gaan, ik was vergeten waar ik naar zat te kijken, het was niet leuk, het was niet boeiend, het was eerder vervelend.

avatar van MarkFish
Waackx schreef:

Je moet niet spreken over men. Je moet spreken over mensen die een bepaald soort humor kunnen waarderen en mensen die dat niet kunnen. Die niet inzien dat iets 'over the top' grappig bedoeld is. . Mensen die een film serieus nemen die je niet serieus moet nemen. Diezelfde mensen kunnen films die zichzelf veel te serieus nemen vaak juist wel weer waarderen.

avatar van Smugmarty
Wat mij betreft de onmiskenbare voorloper van "The Hangover".
Ik herinner me dat ik me levendig kon voorstellen dat je van de ene in de andere ongeloofwaardige situatie terechtkomt en na anderhalfuur denkt how the fuck heeft dit kunnen gebeuren.
Topper.

avatar van Roger Thornhill
Behoorlijk grappige gitzwarte komedie met vijf aan elkaar gewaagde hoofdrolspelers. Helaas ging de film zó lang door dat ik op een gegeven moment niet meer dacht "ha, hoe erg kan dit worden?" maar slechts "nou, het is nu wel genoeg geweest". Wat het acteren betreft, ik had nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen, maar de beste vertolking komt warempel van Christian Slater (hoewel zijn zelfwerkzaamheids-jargon me na verloop van tijd wel tegen ging staan, net als Cameron Diaz' huwelijkshysterie). Al met al toch wel een aparte en behoorlijk vermakelijke film.

Leuke zwarte komedie, grappig

avatar van Corcicus
Heerlijk hysterische en hilarische thriller die een perfect evenwicht tussen beide genres aan de dag weet te leggen. Spijtig dat ik deze zo lang heb uitgesteld, want het is echt een bijzonder vermakelijke film met een ijzersterk einde.

avatar van Bacchero
Zoals eerder gezegd, de iets wat lugubere voorloper van 'The Hangover'. Een zwarte komedie die me toch net iets te veel uit de bocht gaat met de moorden... maar dat is waarschijnlijk de opzet van de film. Ik had er iets meer van verwacht afgaande op de commentaren maar het is zeker wel een vermakelijke film.

Grappig. Toen in de bios weggeblazen.
Vandaag herzien.
Nog steeds leuk maar minder als toen

Maar amai wat is Diaz hier lekker