Very Bad Things (1998)

Komedie / Thriller

geregisseerd door Peter Berg
met Christian Slater, Cameron Diaz en Jon Favreau

Een groep vrienden reist af naar Las Vegas om een vrijgezellenfeest te vieren. Als één van hen per ongeluk een prostituee doodt, is dit het begin van een reeks gebeurtenissen waarbij de lijken zich in hoog tempo opstapelen. De vrienden krijgen onderling al snel ruzie, waarbij zal moeten blijken wie het verst wil gaan, en vooral: tegen welke prijs...?

Madecineman schreef:

Vraag me toch echt af waar deze film zich serieus neemt dan. Very Bad Things is volgens mij niet meer of minder dan een goede zwarte comedie met lekkere bijtende, cynische humor.

Bijvoorbeeld enkele hysterische karakters die vrij realistisch reageren op de onwaarschijnlijke gebeurtenissen. Bijvoorbeeld die paranoide jood. toen hij er eindelijk aan ging en we van zijn gejank en geschreeuw af waren begon de ander. Bij over the top gebeurtenissen hoort niet zo'n serieus verhaal.
Maar ik kan me voorstellen dat anderen deze, zover ik weet, orginele invalshoek juist waarderen. Ik niet.

De film was het zeker waard om af te zien en ik vind ook niet dat je zo'n film serieus kan en moet nemen, want als ik het goed heb was dat zeker niet de bedoeling van de makers en regisseur..

Af en toe was het wel een beetje 'over the top' inderdaad, waardoor het niet meer grappig was en soms werd er ook te lang op een gebeurtenis doorgespeeld.

***

Ik zapte toevallig langs deze film toen deze al lang en breed begonnen was. Ik vond het een vreemde mix van comedie en geweld. interessant genoeg om te blijven kijken.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Leno schreef:

Dat is nu juist het leuke aan deze film inderdaad. Totaal hysterische karakters, over the top geweldadig en totaal onwaarschijnlijk. Het realisme in deze film dat wil ik nog wel betwijfelen overigens, iig ik kon er weinig realistisch of serieus bedoelde situaties of personages uithalen. Voor mij allemaal ingrediënten voor een prima (zwarte) comedie. Maar zoals je al zei smaken verschillen nu eenmaal

Zag gister nog even de laatste 20 minuten en lag weer krom van het lachen. Volgens mij is het juist niet het gebrek aan serieusheid in de film, maar een overvloed aan serieusheid bij de kijker.

avatar van U-96

Als er bij zoveel kijkers teveel serieusheid is, dan ligt dat dus ook aan de film.

Als een film vol onzin zit en zichzelf niet serieus neemt kan het natuurlijk nog steeds wel zeer dom en irritant zijn natuurlijk.

Je hoeft de film echt niet serieus te nemen om de volstrekte bagger er in te zien.

avatar van Gizzmann
Het einde is geweldig en het is dus ook raar dat het over het algemeen niet word gewaardeerd bij al die filmliefhebbers die een hekel hebben aan de spieberg-achtige mierzoete sentimentele eindes. Zelf heb ik er geen problemen mee, maar dit is gewoon een keer een einde waar de personages het op het einde verschrikkelijk kut hebben en alles dus slecht heeft uitgepakt .
En dat is ook wel goed eigelijk

In het begin leek de film nog enigszins werkelijk over te komen. Daarna werd het erg onwerkelijk. Ik vond het een absurde en slechte film. Verder deel ik de mening van Leno.

avatar van Gehenna
Een hilarische film waarbij vrijwel alles rondom een vrijgezellenfeest mis gaat wat mis kan gaan. Grof, grappig erg fijne dialogen ik heb me er prima mee vermaakt. 3.5*

avatar van Jazzthieve
Misschien niet ieders "cup of tea" maar de gitzwarte humor is iets wat ik graag zie. 3.5/5

Verschrikkelijke tegen-elkaar-opschreeuw film. Ik vond er echt helemaal niks aan. Allemaal té erg over the top.

avatar van Dennis Evahi
Geweldige film dit. Er zitten veel elementen in. Ik ben daar na 3 keer kijken achtergekomen. De film heeft nog behoorlijk veel diepgang. Je zou deze film zelfs vanuit een psychologische invalshoek kunnen bekijken. Het is bijna Dostojevski's "Schuld & Boete". Hoeveel kan je geweten hebben? Cameron Diaz vind ik ook echt op haar plaats in deze film. Erg grappig en onnozel. Christian Slater speelt ook voortreffelijk. Eigenlijk speelt de hele cast prima! De film begint luchtig en vrolijk, het middenstuk is behoorlijk chaotisch en draagt volstrekte willekeur uit. Het einde is abrupt, hysterisch en behoorlijk grimmig. Eigenlijk verdient deze film een plaats in mijn persoonlijke Top 10, maar helaas is daar geen plek meer voor......misschien ooit bij een herbeoordeling.

In iedergeval krijgt deze film van mij *****-sterren.

avatar van maxcomthrilla
Op zich wel een leuke film, een feest....loopt uit de hand.....problemen.....thrillerelementen en Cameron Diaz!

Echt leuk hoe zij koste wat kost haar eigen zin wil doordrukken, ten koste van alles! En dan het einde! Erg leuk!

Binnenkort toch maar eens herzien, voorlopig 3*

avatar van Fran
Ook ik kan me niet vinden in de tegenstrijdigheden van deze film: er wordt zo dramatisch en serieus geacteerd, terwijl de omstandigheden zo belachelijk zijn. Toen die bewakers in het begin werden vermoord op de kamer, werd dat zo serieus gespeeld dat ik het niet meer in het context van de film vond vallen Dat velen hier de humor van kunnen inzien, kan ik me misschien wel voorstellen, maar ik persoonlijk kon me er niet in plaatsen.

kArIzMa_TuRk
deze is wel vermakelijk leuk voor 1 of 2 keer.. geef het een 3,5*

avatar van Horrordude
YES! weet ik eindelijk hoe dese film heet! ik was al heel lang op zoek naar dese film, had hem ooit gezien maar ik was de naam vergeten, weet nog wel dat ik hem briljant vond.
des ga ik zeker kijken.

avatar van SpikeR
NET 5, vanavond

avatar van Mug
Mug
Inderdaad... aangepast.

avatar van zjandannybob
had vrij veel verwacht van deze film, zkr cameron diaz weer op der mooist:) + punt.

de film viel me kwa hoeveelheid humor best wel tegen het begin is dus gewoon bagger en dan begint het als ze in vegas zijn daarna vind ik het verhaal een beetje ineen zakken en overdreven worden. Het einde is wel echt lache alleen doet diaz een beetje overdreve:p.

toch nog 3* voor deze film, keertje kijken is wel leuk..

avatar van murtcelP
Lekker overdreven zwarte komedie. Cameron Diaz en Christian Slater zijn goed op dreef. Paar leuke momenten, maar soms iets te veel geschreeuw. ***

avatar van wal
wal
Zeer geslaagde combinatie komedie en thriller.
Absoluut knap in elkaar gezet. Het absurde van alles maakte mij regelmatig flink aan het lachen en de thrilleraspecten boeiden absoluut.
4 sterren (dik verdiend!)

avatar van Ajax&Filmfreak
De scene in de badkamer in het begin is gejat uit Midnight express. Heb deze film al vaak met plezier gezien vind Christian Slater echt top in deze film. Enige nadeel aan de dvd die ik bezit is dat de muziek veel harder is dan de tekst maar dat doet niets af aan de film op zich.4*

Vermakende film met spanning en zwarte humor, Christian Slater is zeer overtuigend en Cameron diaz speelt leuk. Alles moet bij haar perfect gaan maakt niet uit wat er gebeurt.

Ik vond de scene in de badkamer heel goed gedaan

avatar van tevelenco
Aparte en maffe film die het midden houdt tussen een thriller en een comedy.
De film kent een erg neurotische Cameron Diaz en is verder erg overdreven.
Maar wel op een leuke manier.
En loopt tijdens een vrijgezellen erg uit de hand.
Als je wilt weten hoe erg moet je hem zelf maar eens bekijken.

Inderdaad best wel erg.
Fantastisch hoe bizar alles verloopt, ik heb me af en toe rot gelachen.

Eigenlijk best een briljante film, er gebeuren zoveel komische dingen, mensen die er aan gaan, bijzondere beslissingen die ze nemen, mooie diaglogen. In 1 woord, prachtig!

NIet te vergeten, goede humor!

avatar van FullMoon
Wat deze film zo bijzonder maakt is de zwarte humor er in. Als je het volgt dan houdt het je voordturend in de spanning en dat maakt deze film juist zo mooi. Geen enkel saaie moment beleefd en het maakt je alleen maar nieuwsgieriger naar wat er gaat komen. De film is haast niet te voorspellen want er kon van alles gebeuren. Een 3.5 sterren op zijn plaats.

Usual Suspect
Zeer vermakelijke film die een aantal harde momenten bevat, maar dat wordt weer gerelativeerd door de zwarte humor, dat je er hard om moet lachen.

Slater speelt zijn rol als 'bad guy' met verve, net als Cameron Diaz (die ten koste van alles wilt trouwen).

Gewoon een vermakelijke film 4****

avatar van animalkrullie
Hoe fout kan een plan verlopen.......
Dit is met recht een gitzwarte komedie/thriller.
Ik heb me hier prima mee vermaakt.
De keuze voor de akteurs vind ik geniaal.