Very Bad Things (1998)

Komedie / Thriller

geregisseerd door Peter Berg
met Christian Slater, Cameron Diaz en Jon Favreau

Een groep vrienden reist af naar Las Vegas om een vrijgezellenfeest te vieren. Als één van hen per ongeluk een prostituee doodt, is dit het begin van een reeks gebeurtenissen waarbij de lijken zich in hoog tempo opstapelen. De vrienden krijgen onderling al snel ruzie, waarbij zal moeten blijken wie het verst wil gaan, en vooral: tegen welke prijs...?

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Mwoah, vond dit een redelijke film, niet echt je standaard komedie. Bepaalde momenten waar erg geestig, maar na verloop van tijd had ik het wel gezien en ging het een beetje vervelen. Nergens echt uitzonderlijk moeten lachen of zo, in ieder geval.

2,5 sterren.

Damn wat wordt deze laag gewaardeerd. Aan de reacties te lezen zou je ook denken dat de meesten nog nooit een zwarte komedie gezien hebben.

Onwaarschijnlijk, kant op willen, moraal ? Heerlijk over the top, grappig en luguber filmpje vind ik dit. Begint gewoontjes, maar al snel beginnen de verschillende personages hun donkere kantjes te tonen (met als topper Lois (kung fu ) en Diaz op het trouwfeest.

Wat mij betreft mist MM wat gevoel voor humor af en toe. Vond het een heerlijke film, ook bij herziening. Die 4* blijven mooi staan. Ondergewaardeerd hier.

PS: die andere poster (met Diaz en kettingzaag) is inderdaad een stuk beter.

avatar van maxcomthrilla
Op zich wel een leuke film, een feest....loopt uit de hand.....problemen.....thrillerelementen en Cameron Diaz!

Echt leuk hoe zij koste wat kost haar eigen zin wil doordrukken, ten koste van alles! En dan het einde! Erg leuk!

Binnenkort toch maar eens herzien, voorlopig 3*

avatar van Fran
Ook ik kan me niet vinden in de tegenstrijdigheden van deze film: er wordt zo dramatisch en serieus geacteerd, terwijl de omstandigheden zo belachelijk zijn. Toen die bewakers in het begin werden vermoord op de kamer, werd dat zo serieus gespeeld dat ik het niet meer in het context van de film vond vallen Dat velen hier de humor van kunnen inzien, kan ik me misschien wel voorstellen, maar ik persoonlijk kon me er niet in plaatsen.

avatar van HarmJanStegenga
Heerlijk filmpje vol onzin. Heb me goed vermaakt met deze film waarin we de één na de andere bizarre situatie voorgeschoteld krijgen. Natuurlijk is de film geen moment serieus te nemen en dat is dan ook juist zo leuk aan deze film. Christian Slater is geweldig en ook de andere ''vrienden'' doen het prima, alleen vond ik Daniel Stern op een gegeven moment irritant worden. De film bevat een aantal hilarische momenten. Het feestje in het hotel, het moment wanneer de hoer gedood wordt, wanneer ze die zwarte bewaker ook maar afmaken en hoe ze de twee begraven, geweldig. En dan begint het eigenlijk pas. Wat ik ook een hilarisch moment vond, was het moment dat Daniel Stern geramd - en uiteindelijk gedood - wordt door de auto. Ach jah, veel bizarre, maar ook veel geweldige momenten. Jammergenoeg vond ik sommige momenten wat saai en boeide me het wat minder, maar over het algemeen heb ik mee lekker vermaakt met deze film. Voldoende dus.

avatar van Erwinner
Ik heb zowaar ook maar eens een film herbekeken, alleen wist ik niet meer dat er zoveel grappige elementen in zaten. Deze stond meer in mijn geheugen als een heerlijke chaotische geflipte film.
Toch ben ik niet meer zo verpletterd als de 1e kijkbeurt, we zijn ondertussen alweer wat gewend geraakt aan bizarre films en daardoor is het al een stuk luchtiger kijken.
Blijft een leuke film maar wel een half puntje eraf.

avatar van Goldenskull
Best een aardige komedie, waar af en toe wel wat te lachen valt. Scoort redelijk voor absurdheid en zwartheid, maar bij een vergelijkbare film als Big Nothing bijvoorbeeld valt ie niet op. Niet bijzonder in het genre en kent teveel dode momenten, maar wel aardig. Een stuk beter dan Berg's nieuwste. Overigens erg jammer dat die verschrikkelijk irritante Diaz hierin speelt.

avatar van DonOswaldo
Aardig filmpje. Vooral in het begin is het leuk met de probleempjes. Daarna komen er steeds meer problemen bij wat uiteindelijk een beetje teveel is en was ook niet echt meer leuk. Liep niet echt als verwacht en ook niet hoe ik het graag zou zien, al kon ik dat einde wel redelijk waarderen. Cast doet het ook wel aardig.

ruime 3*

Een wel heel zwarte comedie waarin een vrijgezellenfeestje uit de hand loopt als er per ongeluk een prostituee vermoord wordt. De film heeft genoeg verrassingen in petto, maar het slaat uiteindelijk allemaal iets te ver door. Ook zijn er flink wat tempowisselingen, waardoor het geheel soms wat fragmentarisch overkomt. Zeker wel leuk om te kijken en de cast maakt er ook het beste van.

avatar van K. V.
De film is totaal over the top. Een zwarte komedie die 'k eerder al eens gezien had, maar deze keer vond 'k hem iets minder grappig. Alleszins een apart filmpje.

avatar van StevenMighty
Vondk een hele leuke film.
Goed bedacht hoe de dingen alleen maar erger worden na het eerste lijk.
Een leuk overdreven voorbeeld van tot het uiterste gaan om een geheimpje te bewaren.

Ik vond hem erg vergelijkbaar met The Hangover, maar deze is wel een pak ruwer. Dat zal misschien niet iedereen bevallen, maar mij wel

Uitstekende rollen van Christian Slater en Cameron Diaz.
Een aanradertje!

4 sterren

avatar van Spetie
Lekker zwartkomische filmpje, die langzaam aan steeds gekker wordt en waarbij zaken volledig uit de hand lopen.

Op zich kan ik dat soort zaken altijd waarderen, mits het goed uitgevoerd wordt, maar hier is dat zeker het geval. Wat je zeker niet moet doen is dit alles serieus nemen, want dan kom je waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Doe je dat niet, dan valt er genoeg te genieten. Met iemand als Christian Slater heb ik niet veel, maar hier doet hij het erg goed. Hetzelfde geldt voor Diaz, die misschien wel het best op dreef is van iedereen.

Maar de leuke zwarte humor, een onvoorspelbaar verloop en behoorlijk bizarre situaties, maken dit toch wel tot erg aangenaam kijkvoer. Iedereen kent The hangover, maar als eens op een andere manier wilt zien hoe een vrijgezellenavond enorm uit de hand loopt, dan is Very Bad Things zeker wel een aanrader. Hard, grof en vooral dus erg leuk.

avatar van Inland Rabbit
Thematisch, een verre voorloper of dan toch inspiratiebron voor The Hangover, maar dan wel grappig.

Het begrip zwarte komedie wordt hier heel erg ver doorgedreven en daar kan ik alleen maar blij om zijn. Het Vegas reisje gone wrong, gaat hier pas echt goed fout, niet van dat slappe gedoe. Een goeie cast speelt erg hysterisch en over the top, maar vergeet daarbij niet om er wat slimme dialoog in te gooien.

Christian Slater wordt hier weer eens goed gebruikt, wat we helaas veel te weinig zien. Erg onderschatte acteur, want in de meeste films dat ik hem zag spelen was hij vaak toch de sterke schakel in het geheel. Jeremy Piven wordt (deels terecht) opgehemeld voor zijn rol in Entourage, maar ook hier heeft hij een rappe tong. Jon Favreau laat na Swingers ook hier voor mij weer zien hoe goed zijn delivery is. De rest hangt er een beetje bij, hoewel ze allemaal wel goed meewerken aan de hysterie. Zelfs Cameron Diaz speelt heerlijk gemeen.

Fijne aan de film is dat er gewoon geen concessies worden gedaan. Zwart is zwart, daar zit geen grijs tussenin. Zoals het hoort. Fijn!

Deze cynische bloeddorstige zwarte komedie is meer bizar dan humoristisch en heeft vooral een interessante opening.Je zou het ook een mix van een thriller en een moordspel kunnen noemen. Het script vertoont een aantal oneffenheden en de cast speelt behoorlijk, al vond ik 'm niet echt op dreef. Opmerkelijk daarbij is dat Cameron Diaz slechts een bijrol vervult.

avatar van Smugmarty
Wat mij betreft de onmiskenbare voorloper van "The Hangover".
Ik herinner me dat ik me levendig kon voorstellen dat je van de ene in de andere ongeloofwaardige situatie terechtkomt en na anderhalfuur denkt how the fuck heeft dit kunnen gebeuren.
Topper.