Mercenary for Justice (2006)

Alternatieve titel: Mercenary

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Actie

geregisseerd door Don E. FauntLeRoy
met Steven Seagal, Luke Goss en Jacqueline Lord

Een huurling raakt betrokken bij een missie die de levens van zijn familie op het spel zet. Om de missie te doen slagen moet hij inbreken in één van de best bewaakte gevangenissen van Zuid Afrika om daar de zoon van de grootste drugsbaron zien te bevrijden.

avatar van DragQueen
De hoop dat Seagal ooit nog een prima actiefilm gaat afleveren, is definitief vervlogen na het zien van deze film. Seagal zelf lijkt er weer een zwembandje bij te hebben, en is niet echt meer in staat om al zijn actie zelf uit te voeren. Verder een slecht verhaal, Bagger acteerwerk en bij vlagen redelijke actie. 1,5 Ster.

avatar van boemboem27
doorsnee misdaadfilmpje niet onaardig maar geen typerende Seagal film.
hoop actie dat wel.
fimpje van verstand op nul... kijken... en daarna... weer vergeten

avatar van riefenstahl
Meevaller; heel aardig actiefilmpje, wie misleidt wie?
Lang zo slecht niet als vele recensies alhier deden vermoeden, en Seagal mag dan wat ouder zijn, hij is nog altijd bad ass

avatar van Ace Hanlon
In het begin snapte ik helemaal niks van die film. En op het eind nog steeds niet.
Veel actie, dat wel, maar waar het op slaat??
Misschien heb ik wat zitten slapen, tijdens deze film, maar ik vond het een partij bij elkaar geraapte onzin. 1,5* voor de actie en dat is het wel.

Bagger, ben je fan van B maar trek je C ook nog? Aanrader!

avatar van Kondoro0614
Mercenary for Justice

Ik heb me wel / niet vermaakt met Mercenary for Justice. Het punt is echt dat ik in het begin zwaar van slag was. Van slag van dat hele vreemde begin van de film. Je begint eigenlijk meteen in een firefight wat niet echt saai was maar, een beetje rommelig werd overgebracht. Een beetje erg rommelig. Je bent nog vol bezig met de schiet scene van bijvoorbeeld Seagal en opeens zit je uit het niets te kijken naar een tank die door de muur ramt... Actie op Actie.. Kan leuk zijn helaas hier niet goed uitgepakt.

Steven Seagal word veel ondergewaardeerd. Ik geef mensen nu ook wel gelijk. Ook ik vond deze film helemaal niet van het! Seagal leuke acteur, kan mooi vechten maar speelt in de kleinere B-Films. Jacqueline Lord deed het wel leuk. Voor de rest vond ik de acteurs het wat matiger doen. Ja, toen Luke Goss in beeld kwam kreeg ik opeens in mijn rechter oor te horen "OEH DAAR IS DIE MAN MET DIE MOOIE BLAUWE OGEN." Haha, mijn moeder weer hoor .

Het verhaal stelt niks voor en is zo dun als het maar kan. Het concept was wel leuk maar had beter uitgevoerd kunnen worden! Leuk voor tussen door maar vond hem zo wel tegen vallen op een vullend avondje!

avatar van Alexander1900
Wederom geen geslaagde film van Seagal. Deze man heeft er gewoon geen zin meer in en zijn focus lijkt meer te liggen op het eten dan acteren... want meneer is tonnetje rond. Seagal ziet er gewoon niet uit en dat straalt hij uit. Hij komt niet meer stoer over en daar moet hij het altijd van hebben. Maar goed. Bij deze film moet je echt bij de les blijven anders snap je er niks meer van. Tja, als Steven Seagal er al geen zin meer in heeft en je krijgt een onnodig ingewikkeld verhaal voorgeschoteld, dan kun je ook niet verwachten dat ik me zal vermaken.

Om onbekende reden(en) vond ik vroeger Mercenary for Justice wel tof.

Dick2008
Redelijke actiefilm met Seagal. Zeker het eerste deel van de film, die goede actie biedt maar zwakt daarna helaas wat af doordat ze met zo'n CIA aan komen zetten. 3.0/2.0

Actie film met Steven Seagal gemaakt voor de DVD-markt. Het idee lijkt wat op de succesvolle televisieserie "Prison Break", want ook hier moet de hoofdpersoon een gevangenis binnenkomen om er iemand uit te halen.

John Seeger (Steven Seagal) is een huurling met een onberispelijke reputatie. Dit is ook bekend bij een miljardair, te weten Ahmet Dasan (Peter Butler), wiens zoon Kamal achter de tralies van de Zuid-Afrikaanse "Randveld" gevangenis is verdwenen. Hij heeft weinig redenen om aan te nemen dat zijn zoon snel vrij komt en dat kan hij maar moeilijk accepteren. John moet daarom, uiteraard voor veel geld, de jongen bevrijden uit de beruchte en zwaarbewaakte gevangenis.

Klinkt als een simpele plot, maar het is vrij ingewikkeld in beeld gebracht, waardoor het soms onduidelijk wordt. De vecht- en schietscènes zien er wel prima uit en dat laatste geldt ook voor de rondborstige Jacqueline Lord.

avatar van FunkStarr
Prul, bagger, troep, en vanaf de eerste scene al niet meer te volgen. Einde niet gehaald, maar denk niet dat dat de film naar een hoger niveautje zou tillen. Waarom doet Seagal dit nog?

Jacqueline Lord lijkt in deze film qua uiterlijk wel een zusje / kloon van Catherina Zeta-Jones vinden jullie ook niet?