Urban Justice (2007)

Alternatieve titel: Renegade Justice

Actie

geregisseerd door Don E. FauntLeRoy
met Steven Seagal, Eddy Griffin en Kirk B.R. Woller

Simon Ballister (Steven Seagal) is een man met een gewelddadig verleden bij de special forces. Als zijn zoon vermoordt wordt, is zijn woede niet meer te stoppen en rust hij niet voordat het recht gezegevierd heeft. Simon duikt in het gevaarlijke gangsterleven om op zoek te gaan naar de moordenaar. Maar de bendes vechten terug met meer munitie, meer mannen en zelfs meer politiebescherming. Simon heeft echter een uniek wapen: de onverwoestbare gedrevenheid om koste wat kost wraak te nemen. Op slinkse wijze gebruikt Simon de aanvallen van de gangsters ter eigen verdediging.

CaptainTwisted
Gewoon een heerlijke actiefilm waarbij je lekker kan ontspannen. Dit is zeker 1 van de betere Segals, alhoewel ze mij eigenlijk nooit gaan vervelen..... Vooral de humor in deze film, de dialogen doel ik dan op, geven deze net iets extra leuks. 4*

avatar van van duijn
voor mij seagals beste film.

avatar van Iron Maiden
whahaha

whahaha

Slechtste Seagal die ik ooit zag. De langdradigheid..

avatar van DeCol
Samen met Attack Force de minste Seagal die ik gezien heb. Eddie Griffin als bad guy kan ik niet serieus nemen, maar grappig was het ook niet. Op zich ook niet zo'n heel groot punt want bij Steven Seagal moet de actie gewoon goed zijn. Dat was dan ook redelijk, maar waarom bij elk neergeschoten persoon een slow motion er achteraan gooien is mij een vraag.

Als je dit de beste Seagal vindt, is dit waarschijnlijk de enige film die je van hem gezien hebt. Slechte film.

Goto
Intrieste film van Seagal, waarin hij zich gedraagt als een neger, maar er ondertussen meer uitziet als John Belushi. Qua actie een grote puinboel, en eigenlijk gewoon oersaai.

En dan ook nog eens geen gevecht tussen Seagal en Trejo...Gelukkig / hopelijk maakt Rodriguez niet dezelfde fout.

Ik vond dit dan weer een van de betere van al die slechte die Steven heeft gemaakt de laatste jaren.

Eddie Griffin zie ik niet meer graag als bad guy, gewoon niet geloofwaardig genoeg. En die gangster-praat, ja dat kan eigenlijk niet echt, tenminste, niet door hem. . . . .

Ook heb ik wel moeten lachen af en toe, maar meer om de domme dingen in de film, of de manier waarop dingen gezegd worden....

Maar goed, ook al vind ik het één van de betere van Seagal van de laatste tijd, als film nou niet bepaald een hoogstandje. Voor het wegkijken een 5, net geen voldoende dus.

Tarkus schreef:
Typische Steven Seagal film, veel knokpartijen en vuurgevechten.
En zoals steeds bij een Seagal film, wie het op het einde haalt is bekend.....
Wel goede soundtrack bij deze prent !!

Toch wel opmerken dat bij een tweede keer bekijken van deze film het scenario me toch ook nog best kon bekoren. Het zit zeker niet slecht in elkaar.

avatar van Thorak
"Als zijn zoon door zinloos geweld vermoordt wordt"...
Hoe kan iemand nou vermoord worden door zinloos geweld???
Nou hebben we het hier wel over een Seagal film, maar zelfs daarvoor is dit een TE domme verwoording.
Ik heb maar een correctie ingediend.

avatar van mikey
Het wandelend anachronisme seagal breekt op lompe maar behoorlijke wijze veel botten. Film lijkt alsof je met een begin jaren 90 b-film te maken hebt. Eentje die meteen in de videotheek uitkwam. Leuk!!

avatar van sinterklaas
Thorak schreef:
"Als zijn zoon door zinloos geweld vermoordt wordt"...
Hoe kan iemand nou vermoord worden door zinloos geweld???

Meindert Tjoelker?
Joes Kloppenburg?
Kerwin Duijnmeijer?
Daniel van Cotthum?
Rene Steegmans?
Seder Soares?
Anja Joos?

enz enz enz

Allemaal vermoord door zinloos geweld.

avatar van jeroentjuhhhhh
Just a whiteboy on a rampage!

Één van de betere Seagal films van de laatste 10 jaar. Hij hangt de gruwelijke badass uit met een bodycount waar je U tegen zegt. Eddie Griffin als over de top badguy werkt ook perfect en dan heb je (hoewel kort) aan de andere kant nog Trejo die zonder moeite het klusje klaart. Wat een geweldige aanwezigheid heeft die vent altijd!

Storytelling is bijzonder solide en zelfs rollen zoals die van de jonge Gary Morrison (gespeeld door Jade Yorker) zijn bijzonder overtuigend. Een B-film at its finest

Vond dit wel eeen mooi filmpje. Omdat er wel een goed verhaal inzat. Er was aktie in de film. En ik hou wel een beetje van ghetto achtige films

Ik maak er gewoon een erezaak van om al de Seagalfilms te kijken. Heb ik me ooit voorgenomen in mijn jeugd en blijf ik dus ook maar doen. Ik zie het dan ook gewoon als voer voor de fans. Het scenario komt schijnbaar uit de jaren '80, je weet heel goed wie er goed is en wie er slecht is, je kent de outfit van de hoofdacteur en slecht is en er wordt in 'gemotherfuckt' dat het geen naam heeft. Bepaald verrassende plotwendingen zijn er dan ook niet te verwachten. Bij momenten vraag je je af: hoe kan die kerel blijven rechtstaan in Godsnaam. That's one lucky mothofuckin bastard motherfucker. Seagal wordt wel duidelijk ouder met de jaren.

Enjoy ... And Steve ... Looking forward to new vehicles!

avatar van van duijn
Herzien en niet tot het einde gekomen. Snap niet dat ik deze film ooit 3,5 gaf. Wat een verschrikkelijke boutfilm zeg. Alles is gewoon hetzelfde als in andere Seagal films. Het enige wat Seagal goed kan in vechten en hij wint altijd, wordt nooit geraakt door kogels en acteert als een mislukte John Belushi

avatar van xaid
van duijn schreef:
dan is 2* nog best hoog van je

Edit: laat maar ik zie het al fury 4.5* en hunger games part 1 een 5* ik moet jouw ook niet te serieus nemen haha

[quote]xaid schreef:

Gelukkig mag men daarom een eigen mening hebben

avatar van xaid
[quote]van duijn schreef:
klopt klopt

avatar van Daan258
Al een behoorlijke tijd geen film van Seagal bekeken dus dacht ik vandaag laat ik er maar weer is één opzetten. Ik kan zeggen dat ik voorlopig ook gelijk wel weer klaar ben Steven Seagal films
Erg standaard en saai verhaal, zeer matige actie en acteerwerk. Nee, ik heb me niet vermaakt met dit filmpje.

sinterklaas schreef:

Rene Steegmans?
Seder Soares?
Anja Joos?

enz enz enz

Allemaal vermoord door zinloos geweld.
Het is meer taalkundig. Bij vermoord hoort een persoon te worden genoemd. Hier hoort te staan Gedood door zinloos geweld.

Echt goeie steven seagal film...1 van de beste films van hem!!!