The Shepherd: Border Patrol (2008)

Alternatieve titel: The Shepherd

Actie

geregisseerd door Isaac Florentine
met Jean-Claude Van Damme, Scott Adkins en Stephen Lord

Jack Robideaux (Jean-Claude van Damme) is een Texaanse politieagent die de opdracht van zijn leven krijgt. Hij moet de strijd aangaan met ex-mariniers die drugs proberen te smokkelen van Mexico naar Amerika.

avatar van Lennert
Weinig interessant verhaal maar weldegelijk goeie actie (het eindgevecht was goed weergegeven in ieder geval) maken de film een onderhoudende middenmoter. Ik had voor de verandering moeite met het personage van JC, meestal speelt hij zijn rollen op zo'n manier dat je nog wel binding met het personage krijgt (of het nu de sympathieke wreker uit Kickboxer is of de losgeslagen moordmachine van Wake Of Death), maar hier voelde ik helemaal niks met zijn personage. dat 'ik kom mijn dochter wreken' stuk werkte gewoon niet.

Pluspuntje nog voor het konijn overigens

Interessant dat Jean-Claude van Damme en Chuck Norris wel goed in vorm blijven, waar Steven Seagal de laatste jaren toch behoorlijk verslonsd is.

avatar van Iron Maiden
steven is ook ouder.

avatar van FunkStarr
Voor een nieuwe van Damme vond ik dit zeker niet slecht.
In Wake Of Death (die ik wel wat minder vond) zag hij er nog uit als een cokejunk, hier ziet hij er weer wat beter uit, en de film zelf is ook nog best aardig.
Zeker niet zijn beste maar toch wel een leuke film.

avatar van Leland Palmer
Toch deze film ook maar even gezien, omdat ik toch altijd wel een beetje benieuwd blijf naar de films van JCVD. Zo goed als vroeger worden ze nooit meer - denk ik - en ook Van Damme word ouder, dus het vechten gaat nou ook niet de goede kant op. Ook in deze film vond ik dat maar matig. Daarnaast waren de actiescénes erg slecht. Beetje stilstaan, schieten, precies de goede raken etc. etc. we kennen het allemaal wel. Veel van deze actiescénes zijn slap gefilmd en eigenlijk zijn het nauwelijks actiescénes te noemen, omdat het gewoon zo traag gaat allemaal. Uiteraard is het verhaal ook zwak en is het script echt waardeloos. Toch blijf ik JC wel een beetje cool vinden, al zegt-ie bijna niks in deze film en gaat het op alle fronten eigenlijk achteruit.

avatar van sebo12
Slecht acteerwerk, slecht verhaal... maar daar mag je vanuit gaan bij zon JCVD film... wel goede actie.. dus een 2,5

avatar van SubzeroX
redelijke film beter dan gemiddeld
helemaal niet saai
met 'n paar leuke moves van Jean-Claude
en best wel goede actie

avatar van Movie Jim
Deze film begon goed maar en ik vind het ook een goeie film. Alleen weer dat einde niet aan denken . Voor de rest die partner van hem speelde wel goed. En de actie is af en toe afzwakkend maar het is wel goed.

revengeyo
PersianKill schreef:
Waar kan je die film LEGAAL zien??
Is die al te koop ofzo?

dat heet nieuwsgroepen

Een goede Jean Claude film. De actie is weer te pruimen. Voral het gevecht in de bar was onwijs goed. Het eindgevecht ook mooi. De gevechten zijn anders dan in zijn andere films. dat viel mij wel op en dat beviel me ook wel.

Het verhaal is gewoon een standaard wraakfilm waarin onze held het hoofd koel houd. Dit soort verhalen spreek mij veel aan, omdat de held altijd iedereen een goede boodschap laat zien. Maar ook wat het verhaal is achter het verhaal: het thema van de film.

wederom een mooie Actie met goede Martial Arts

een aanrader voor de leifhebber

Goede actiefilm met Jean-Claude Van Damme, die hier toch weer eens goed op dreef is.
Goede actie- en gevechtsscènes zoals we dat van de man gewoon zijn.
Het verhaal is simpel maar ook niet slecht.
Kortom een typische Van Damme-film met veel martial arts van de man.

avatar van maxcomthrilla
Ik dacht dat 2008 het jaar van de rehabilitatie van Van Damme was.....

Valt in ieder geval niet uit deze film af te leiden. Vele ongeloofwaardige, slecht getimede scenes in het script, zoals een vliegtuig die zonder brandstof komt te zitten maar wel crasht met een ontploffing als gevolg, zo groot als de brand in het WTC 'doen mij twijfelen aan de algemene kennis van de regisseur. Verder ook scenes waarbij Jean Claude en zijn mannen een bende vanaf een andere kant proberen te benaderen, waarna het plots wel heel snel donker is, terwijl het toch echt niet als 150 km verderop oogde.

Maar goed over zulke dingen kan ik nog wel heen kijken. Helaas niet onder de erbarmelijke staat waarin de actie in deze film verkeert. Het oogt allemaal niet sappig, vloeiend of levensbedreigend. Het wil gewoon niet vonken omdat het allemaal zo doorsnee als de pest is en het mij deed denken aan simpele, vechtfilmpjes van Van Damme en Seagal. De psychologische diepgang die de film zijn kijker mee wil geven door Van Damme als een krenkbaar, kwetsbaar projectiel neer te zetten, die moeite heeft om weer te integreren in de maatschappij en niet iedereen in de bar onder zijn ass te kicken maakt het geheel zowaar nog lachwekkender. Dan toch liever een onfeilbare Van Damme, want deze gast kan absoluut geen emotionele scenes spelen. Amateuristisch prulletje.

avatar van Lennert
Van Damme kan getuige Wake Of Death, Until Death en JCVD absoluut wel emotionele scenes spelen, maar ik geef toe dat hij door deze film heen lijkt te slaapwandelen.

avatar van steventje
Deze film toont een sombere Jean Kloot die door het verlies van zijn dochter alle gevoel met de realiteit wat kwijt is wat ook getuigt in zijn slaapwandelend gedrag in de film.
Niet Vandamme zijn slechtste film maar een middenmoot.

avatar van chevy93
Slecht verhaal, nog slechtere dialogen. En uiteraard een matig acteerwerk. Precies zoals je verwacht bij Van Damme en Seagal. Daarom niet minder vermakelijk, maar toch hoort een goede film een totaalpakketje te zijn en dat zijn Van Damme-films gewoon niet.

avatar van AjaxRulezzz
Normale film met normaal acteerwerk en goede actie!

Deze voldeed volledig aan de verwachtingen: 1.50 (1.40)
Standaard dertien in een dozijn prent, zoals die in de vorige eeuw ook al gemaakt werden. Veel voegt het dus allemaal niet toe en ook de gerehabiliteerde Van Damme kan nimmer potten breken, al moet gezegd dat dat voor zijn val ook nog maar weinig het geval was. Enfin, een film dus die met een flinke korrel zout moet worden genomen. Het marginale verhaal heeft weinig om het lijf, voegen de lompe plotwendingen weinig toe en heeft de prent nogal eens te kampen met ongeloofwaardige momenten welke met name tijdens de vecht- en schietscenes aan het licht komen. De onbekende regisseur Isaac Florentine trekt het niveau ook al nergens omhoog, sterker nog, hij zorgt eerder voor een neerwaartse spiraal getuige enkele mislukte effecten die zeer amateuristisch aan doen.

avatar van Minotaures
Deze alleen zien vanwege 1 reden: actie!

avatar van Minotaures
Gewoon een doorsnee-film van Van Damme.

Je verwacht hier alles wat je in de meeste films van hem verwacht: weinig tot slechte verhaal, slecht acteerwerk, maar wel veel knallen en vuistenwerk.

Kort, maar zo samengevat.

Thai_Teen
Stevig-sterke actie's rest slap werk op alle fronten

avatar van schaap2403
Bij een film met Jean-Claude van Damme verwacht ik geen goed verhaal, daar in tegen wel veel actie, dat prima geslaagd is.
Precies wat je er van moet verwachten dus.

avatar van patrick17
''You know that wife of yours. She has a reputation. She likes sex so much, She will suck any cock bigger than yours. Infact if you kiss her,you can tasted every men in town''

Wat mij betreft meer dan geslaagde van Damme film.
Er zaten een paar leuke scene's in zoals met het konijn maar ook
met de agent die hem mede verraden heeft zoals het citaat hierboven.
De laatste actie scenes waren goed te noemen.

avatar van eka81
eerste keer met Scott Adkins...goede aktie...met de rol van Van Damme had ik weinig...

voor de aktie en een goede eindgevecht... 3.5 ster

avatar van -P-
-P-
Leuke Vandamme film, zonder te veel poespas en macho gevechten.
Gewoon een lekkere " turn-off-youre-brain " movie voor tussendoor.

avatar van StevenMighty
Onderhoudende actie film met af en toe gevechten in echte Van Damme stijl die gaaf overkwamen door de slow-motion effecten.

Het verhaal zelf had weinig om het lijf. Ik vond de stukjes van de border patrol uit de film Machete (2010) interessanter om te zien dan heel deze film.
Het lijkt ook dat ze in elke film Van Damme steeds minder laten zeggen. Ik heb het voorbije jaar al z'n films herbekeken en het valt op hoe recenter ze worden, hoe minder hij praat...

De omgeving die de grensstreek Texas / Mexico moet voorstellen, komt ook heel ongeloofwaardig over wegens het te grote 'made in Bulgaria' gehalte, jammer vind ik dat altijd.

Leuk was het om even Bianca Van Varenberg te zien aan het einde, zijn dochter in het echt en ook in deze film.

Aardig om te zien maar niet z'n beste film.

2,5 sterren

avatar van xxERWINxx
Redelijke actiefilm met Jean Claude, zeker niet de beste met hem, maar deze film kan er mee door, beetje misdaad / wraak filmpje met harde actie scenes soms.

avatar van Al DeNiro
Oh, dus voor Expendables 2 hebben Van Damme en Atkins al samen in een film gespeeld. Vanavond zeker kijken.

avatar van DragQueen
Geen onaardige actiefilm, met een Jean-Claude van Damme die doet wat hij meestal doet. Rake klappen uitdelen. De actie is prima vermaak, maar verder blijft het in alles gemiddeld. 2,5 Ster.

avatar van Mickey b
Had eens zin in een JCVD filmpje. Ik verwachtte er niet veel van, uit ervaring bij het bekijken van zijn films. Maar deze was best ok. Veel actie en enkele typische JCVD one to one fights die best meevallen. De emotionele achtergrond pakt echter niet aan bij mij. Ook vele clichés, zoals de barfight in het begin. Maar ja het is nu eenmaal een JCVD-film. Heb er al slechtere gezien. Ideaal doordeweekse actieprent. Moet wel toegeven dat JCVD er fysiek nog mag zijn. En een pluim / wortel voor de bijrol van Bugs Bunny...

avatar van Movie Jim
Eindelijk weer eens
een goede Jean-Claude van Damme film,
Vindt Jean-Claude van Damme
beter spelen als Steven Seagal
die kan alleen maar boos kijken
en is niet echt flexibel in acteren.
met een goed verhaal en veel actie.
Scott Adkins is apart als bad guy.
De film is in het echt opgenomen in Bulgarije.
Ik vindt het verhaal wel interessant
Corrupte partner, drugskoeriers,
het moest allemaal met de grens Mexico, Arizona afspelen.