Today You Die (2005)

Actie

geregisseerd door Don E. FauntLeRoy
met Steven Seagal, Anthony 'Treach' Criss en Lawrence Turner

Harlen Banks is een professionele dief die wil stoppen met zijn criminele loopbaan. Zijn eerste baantje als chauffeur van een geldtransport draait gelijk uit op een ramp, als zijn opdrachtgever Max Stevens hem belazerd blijkt te hebben. Hij belandt in de gevangenis want het bleek een waarde-tranport van 20 miljoen dollar te zijn. Dankzij een vriend weet hij te ontsnappen. Samen gaan zij dan op zoek naar degenen die verantwoordelijk waren voor zijn detentie. Bovendien blijkt de 20 miljoen dollar volledig zoek te zijn geraakt...

avatar van Lennert
Aardige Seagalfilm die soms wat inkakt, maar toch een hoop vermakelijk actiewerk heeft. De voicedubs zijn mij persoonlijk niet opgevallen en er zaten toch een aantal leuke ouderwetse aikido moves in. Het verhaal was standaard, maar kon er mee door.

Echt goed was het allemaal alleen niet, er werd ook een hoop stock footage van andere films gebruikt en het acteerwerk was ook lang niet altijd even denderend. Gewoon vermakelijk, meer niet.

plorp
Ja, dit was toch weer een lekker op zijn ouderwets keiharde actiefilmpje. Seagal is hier gewoon weer als vanouds. kreeg ook wel eens de slappe lach van al die heerlijke bottenbreek/schietscenes.

avatar van Spetie
Hoewel Steven Seagal steeds ouder wordt en zijn films steeds minder lijken te worden, is deze film nog best redelijk. Het verhaal is simpel, maar het kijkt redelijk lekker weg en de actie is ook nog niet eens zo heel slecht Natuurlijk is het plot erg eenvoudig, met gaten, zijn de acteurs slecht en is er nog wel meer op te merken, maar ik heb me zelf nog enigszins vermaakt met deze film en dat is toch wel het grootste pluspunt te noemen.

avatar van aburex
Alhoewel ik een Seagal-fan ben vond ik deze film toch wel één van zijn mindere. Er komen wel genoeg vecht- en schietscènes in, maar toch. Steven laat me een beetje op mjn honger zitten.
3* (heel weinig voor een Seagal-film)

avatar van doodah
Ik zit toch nog met een vraag: vinden ze nu op het einde het geld terug, want ik kan me niet herinneren wanneer dat dan getoond werd.

avatar van doodah
Niemand een idee?

Geld vinden ze wel terug, maar dat zie je niet gebeuren. Je weet het alleen, omdat die neger uit de bank loopt, strak in het pak, met een koffer geld. Daarbij, het kinderziekenhuis is van het faillissement gered.

Matige film, maar beter dan ik vantevoren had verwacht.

2,5*.

sweinsteiger
ik heb me kapot gelachen door het slecht acteren, slecht verhaal, ... .
echt 0.5

Veel'stoere mannen met pistolen' en veel achterbuurt gezwam. Weinig verhaal, veel gezever.

avatar van 606
Die 2 die half stemmen geven maar weinig uitleg helaas.

Het acteren is niet alleen ondermaats maar het verhaal... of iets dat er op lijkt is gewoon 'over the edge' te noemen. Achterbuurt duo neemt het op tegen een drugsmaffiosi met een hoop geschiet en meer flauwe en enorm voorspelbare actie. Die Segal moet enkel met zijn ogen knipperen om zijn vijand een kopje kleiner te maken... wansmakelijk! Bij ver één van de slechtste films die helemaal bedoeld is voor achterbuurt jongeren.

avatar van yeyo
pompoen schreef:
die helemaal bedoeld is voor achterbuurt jongeren.

Steven Seagal is helemaal niet grappig en ook niet leuk. Ik heb de film samen met mijn vriendin gezien en we vonden het alletwee zeer saai. Na welgeteld 20 minuten hebben we de film stopgezet. Zo'n onaantrekkelijke en niet spannende film was het.

sweinsteiger
606 schreef:
Die 2 die half stemmen geven maar weinig uitleg helaas.

Slecht geacteerd, het verhaal zit niet goed in mekaar en de vechtscenes zijn zo nep.

avatar van jeroentjuhhhhh
Biedt toch echt de gewenste ingrediënten op de even zo zeer gewenste manier. Hoewel het verhaal wat haken en ogen bevat is het een hoogst vermakelijk actie vehikel met een opnieuw erg genietbare Seagal in de lead.

Neemt weinig tijd om zich fatsoenlijk neer te zetten, want de ruimte is vooral weggelegd voor de actie. Nogal traditioneel met z'n shootouts, hand to hand combat en flauwe humor. Kan me nauwelijks voorstellen dat een fan van zijn werk hier niet enige voldoening uit weet te halen.

Seagal is enorm badass en hoewel het allemaal al veel beter is gedaan door hem in z'n vroegere werk, blijft ook dit latere spul sterk staan binnen het genre.

avatar van boemboem27
Steven Seagal een keer niet als good cop/good guy.
heel simpel verhaaltje met wel een paar aardige vecht/actiescenes
allemaal erg voorspelbaar,maar toch nog wel vermakeljjk

avatar van bozzy
goh,Wat heeft Steven toch veel gevoel in zn gezicht zeg raar dat hij nog nooit een oscar heeft gewonnen,komt vast nog wel.

avatar van Lancher
Het is dan misschien geen technisch hoogstaande film en dergelijken, maar qua vermaak doet de film het bij mij wel. De film neemt zich niet al te serieus aan de flauwe humor te merken en dat is voor mij positief. Persoonlijk vond ik de humor in de film dan wel geslaagd en kreeg er meerdere malen echt een grijns van op me gezicht. Lekker fout en dat maakt de film toch zo vermakelijk.

avatar van lovecraft
Er is weleens onderzoek gedaan naar het verband tussen de filmposter en de kwaliteit van de film. Uiteraard valt dit in de categorie onzinonderzoeken, maar evenwel lijkt deze theorie toch van toepassing op bovenstaande film. De hoes lijkt overigens regelrecht uit de jaren '90 weggelopen te zijn. En dat geldt eigenlijk ook voor de inhoud van de film. Net als de rest van Seagals films. De titel zegt al genoeg over het niveau; het is echt drie keer niets. Kijk dan liever iets van zijn vroege werk; Hard to Kill, Out for Justice of Marked for Death (maar vooral niet Under Siege). Na één van die films ken je zijn aikido-trukendoos verder wel en heb je alles wel gezien.

avatar van kalehein
Dit is toch zéker een betere Seagal film in zijn "latere" carriere.
Hij doet aardig z'n best geen B-film te zijn en slaagt hier ten dele in. Gelukkig geen goedkoop oostblok prulwerk, zoals vele recente films van hem.

Kortom, goed te pruimen op een zaterdag.

avatar van missl
Ik heb nu 2 films gezien van Steven Seagal, beiden waren ze niet heel oud. Dit is wel de betere van die 2. Het verhaal is wat simpel. Als ik het op 2 films kan baseren; Steven Seagal speelt wederom hetzelfde type, stiltjes maar als het erop aankomt dan staat hij er wel en is het vechten geblazen. Ik ben er niet van onder de indruk, wel heb ik hier gelezen dat zijn films de afgelopen jaren wat minder zijn geworden, wellicht dat ik nog eens een oudere van hem probeer.

Nino_1993
Tussen al de aktie door vind onze held de tijd om 15 keer van outfit te veranderen, zie je zelf iemand 2 maal Z'n shotgun te herladen zonder te vuren. Kindervoer...

De zoveelste vergeetbare actiefilm (kwam ook gelijk op video uit) met aikido-expert Steven Seagal in de hoofdrol, waarbij hij tijdens de gevechten vooral op de rug en in close-up gefilmd wordt en hij deze gevechten dus waarschijnlijk zelf niet meer doet .

In het verhaal is Harlan Banks (Steven Seagal) een aardige dief, die een deel van de buit aan zijn armlastige medemens geeft. Hij heeft zijn vriendin Jada (de rondborstige Mari Morrow) echter beloofd dat zijn dagen als Robin Hood zijn geteld. Ze verkassen naar Las Vegas, waar Harlan een baan als chauffeur krijgt van de ongure Max Stevens (Kevin Tighe). Meteen bij zijn eerste opdracht vliegen de kogels hem om de oren en verdwijnt hij ook nog eens achter de tralies, waar hij Ice Kool (Anthony 'Treach' Criss) ontmoet. De twee weten te ontsnappen, en Harlan gaat op wraakexpeditie.

Al met al een dertien in een dozijn flauwe, voorspelbare, goedkope en eenvoudige actiefilm, waarin de nodige klappen vallen. Net als de meeste andere latere Steven Seagal films, is van een coherent plot geen sprake en zijn de actiescènes vaak ook nog eens onder de maat. Nadat Steven Seagal in de Actie / Misdaad film "Exit Wounds (2001)" samen te zien was met rapper DMX, slaat hij nu de handen ineen met hiphop-zanger Anthony 'Treach' Criss. Verder heeft een piepjonge Chloë Grace Moretz ook een rolletje in het verhaal.

Al met al een tamelijk beroerde film Actie film met Steven Seagal, die het aankijken eigenlijk niet waard is (duurt gelukkig ook maar circa 90 minuten).

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Als 16 jarige was dit een geweldige Seagal film voor mij, nu 12 jaar later is dat toch een heel stuk minder.
Het is nog steeds vermakelijk genoeg en kijkt redelijk makkelijk weg, maar de film kent ook zijn trage momenten.

Seagal krijgt weer bekende sarcastische one-liners, sommige zijn best aardig maar andere van een bedenkelijk niveau.
Het verhaaltje is natuurlijk ook simpel, met wat cliché volle plot twisten erbij, maar het geheel wordt gelukkig vrij luchtig gehouden.

Het is hersenloos vermaak, maar je kan ze zeker slechter treffen

avatar van joeygamer2
Slechtste film van Steven Seagal die ik tot nu toe heb gezien. Alleen als er actie was was dat nog goed, maar verder vind ik dit een erg slechte film.

pompoen schreef:

En zo zie ik films graag. lekker nergens teveel bij nadenken,niet teveel dialogen, maar gewoon lekker wegkijken,

Hij was ook nog best lachen soms. hoe Seagal even iemand uit het raam gooit enz.
voor mij deze film zeker 4 sterren