The Hard Corps (2006)

Actie

geregisseerd door Sheldon Lettich
met Jean-Claude van Damme, Vivica A. Fox en Razaaq Adoti

Phillip Sauvage is een harde jongen die de laatste drie jaar gevochten heeft in Afghanistan en Irak en die nu is ingehuurd als bodyguard van een wereldkampioen zwaargewicht bokser. De bokser heeft ruzie gehad met een gevaarlijke bekende rapper en daarom is bescherming noodzakelijk voor hem. Sauvage krijgt de opdracht een team samen te stellen, "The Hard Corps", om de bokser en zijn familie te beschermen. Maar persoonlijke problemen ontstaan wanneer de bokser er achter komt dat zijn zus verliefd is op zijn nieuwe bodyguard.

avatar van snake shit
Goed maar mocht toch veel meer Van Damme actie in als jullie weten wat ik bedoel.

avatar van schaap2403
vermakelijke actie film
het is me wel opgevallen dat hoe ouder JCVD wordt hoe beter hij gaat acteren,
gelukkig maar wand van z'n vecht scenes moet hij het ook niet meer hebben.
wel leuk dat er toch nog een redelijk gevecht van hem in de film is verwerkt.
heb me geen mement verveeld tijdens het kijken, het verhaal is redelijk.

Timothyvdmeer schreef:

[Hij heeft nog nooit kunnen acteren alleen de gevechten werden mooi voor hem in beeld gebracht. Nu zie je zoals hij altijd was zonder het hogere budget in de films toen hij wat jaartjes jonger was...

Echt een dramatische film...op een zachtst gezegd.

Pis niet tegen de wind!

Budgets van de volgende films van zijn jongere jaren:
Bloodsport: 1,1 miljoen
Cyborg: 500.000 dollar
Kickboxer: 1,5 miljoen
Wrong Bet: 6 miljoen

Ja, echt hoge budgets.

avatar van Jesse93
Uhm, ja..
Als ze nou echte acteurs hadden ingehuurd was er misschien nog iets van gekomen. De schietpartijen waren onrealistisch slecht en van Damme heeft maar 2 goede gevechten gehad ofzo..
De muziek was afschuwelijk, de dialogen en het verhaal.

avatar van Dennissssss
Pff in deze film wordt toch wel erg slecht geacteerd. Vooral door de leden van de gang! Als er bij deze film stond dat deze in 1996 gemaakt was in plaats van 2006, dan had ik het ook geloofd!

Sommige stukken waren erg onrealistisch! Met 3 man tegen een stuk of 10 in een vuurgevecht en dan nog stand houden....

Ik snap de redelijk hoge waardering voor deze film niet. Zonde van je tijd, om deze film te kijken!

avatar van Timothyvdmeer
het is en blijft gewoon een drama acteur. Toen was hij op zijn top en die was al laag.

NightSpirit
Matig. Het verhaal is zeker niet slecht, maar Jean Claude van Damme kan beter zen mond houden! Wat kan die man slecht acteren zeg! Verder was hij precies wat je ervan verwacht!

avatar van Achilles
NightSpirit schreef:
maar Jean Claude van Damme kan beter zen mond houden!

De hele film is erg matig en voorspelbaar.

avatar van patrick17
''It Fucking Hurt''

Goede film van JCVD, een van de betere films van zijn laastste jaren.
Een goed opbouwende verhaal met een verleden van van Damme.
De andere rollen worden goed ingevuld in de zin dat de film goed te ver
troeven is. De actie in de film is goed te noemen.

avatar van predator
Rampzalige dialogen, matige actiescenes.

avatar van StevenMighty
Een prima lijfwacht/baas-relatie film.
'The Bodyguard' maar dan met Van Damme zou je kunnen zeggen

Ik vind hem altijd goed in z'n rollen, zo ook in deze als leider van een lijfwachten team van een bekende ex-boxer/zakenman. Dit zorgt voor leuke momenten, wrevel, spanning en actie.
Zijn dramatisch verleden als militair in oorlogsgebieden gaf een goeie extra aan het verhaal.

Sommige dingen waren te voorspellen maar in z'n geheel een leuke film om te zien.

4 sterren

avatar van Tommy De Vito
Standaard verhaaltje en te weinig actie. Inplaats dat ''The Hard Corps' dikke vette actie laten zien, moet de film het meer hebben van dialogen die ook nog eens niet boeind zijn. Van Damme acteert meestal matig en met deze film bewijst hij dan ook weer dat zijn acteerwerk niet zijn sterkste punt is.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zou dit een parodie zijn op de ''gangster'' (semi-pimp) lifestyle? Hilarisch eerste half uur vol met karikaturen, waarschijnlijk nog onbedoeld. JCVD komt met z'n vermoeide kop om de hoek kijken maar weet weinig te brengen. Dat blijft helaas tot het einde een beetje in dezelfde lijn, hoewel het middenstuk nog best vermakelijk is ondanks het gebrek aan actie.

Wanneer er dan eindelijk geknokt wordt, is dat opvallend knullig en amateuristisch uitgevoerd. Dat gevecht tussen van Damme en Razaaq Adoti is een behoorlijk dieptepunt. Het einde mag in dat straatje ook niet ontbreken, doodzonde en onbegrijpelijk als je nagaat dat deze meneer Sheldon Lettich al tal van actie films heeft geregisseerd. Alhoewel... ik vond z'n debuut ook al erg matig.

Bantavoer
Schaap2043 Moeilijk hè, Nederlands.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Beroerde blaxploitation.

Dat J.C. van Damme in de meest verschrikkelijke filmpjes opduikt is geen groot geheim, al lijkt het tegenwoordig weer iets beter met zijn carrière te gaan. Blijft de vraag hoe lang dat zal duren, hij heeft immers al menig piek en dal van dichtbij bekeken. Deze beroerde en slecht geacteerde blaxploitation - maar dan zonder exploitatie, al ziet de zoen met Vivica A. Fox er wel erg verboden uit - is er weer een die toegevoegd kan worden aan de lange rij reut, maar de hardcore fans zullen er niet voor terug deinzen. Een dal is immers een omgekeerde berg. Op een paar aardige kicks en wat stoerdoenerij na echter is deze film vooral een standaard en tegenvallend actiefilmpje, waarvan het decennium ook de jaren negentig had kunnen betreffen.

Doorsnee.

ramonbrenda
goede film met van damme niet de beste maar toch wel een 2de keer kijken waard 3 sterren

avatar van Brabants
Deze film heeft helaas te weinig actie en er wordt voor een JCVD film veel onzinnig gesproken met slechte dialogen die plaats hadden mogen maken voor meedogenloze actie. Het komt allemaal net wat te laat en de speelduur werkt daarbij niet in het voordeel. Wat je dan ziet aan actie is eigenlijk te onprofessioneel en dit is uiteraard weer jammer voor de aanwezigheid van onze Belgische held, die zeker zijn best deed.

Deze actiefilm deed denken aan 'The Bodyguard' met Kevin Costner en Whitney Houston, al was het verhaal nog simpeler. Zoals in alle producties met Jean-Claude Van Damme, waren de actiescènes geheel en al gericht om te entertainen en daar is op zichzelf niets mis mee. Wel vond ik de acteur verdomd slecht te verstaan. Met z'n 110 minuten speelduur was de film te lang; in het bijzonder het laatste halfuur had korter gekund.

avatar van Phantasm
Leuke aktiefilm die lekker wegkijkt.