Flood (2007)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Drama
187 minuten / 110 minuten (verkorte versie) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tony Mitchell
met Robert Carlyle, Jessalyn Gilsig en Joanne Whalley

Als een razende storm, gecombineerd met een huizenhoge zee, een kolossale vloedgolf ontketent die genadeloos de Oostkust van Engeland en het Theems Estuary bedreigt, zijn er ook enorme stortbuien die Londen dreigen te overspoelen. Het leven van miljoenen Londenaren is de inzet. Top marine-ingenieurs en de barrière-expert Rob, zijn ex-vrouw Sam en zijn vader Leonard Morrison, hebben maar een paar uur om de stad van een afgrijselijke ondergang te redden.

avatar van GrobbekuikenXL
Oeps wat slecht. Special effects acteerwerk en verhaal deugen voor geen (movie) meter.

Bantavoer
Een leuke film. Idee is niet verkeerd. Gebaseerd op de ramp van 1953, maar dan een nieuwe. Bekende figuren, zoals Stargate Universe Robert Carlyle en Hercule Poirot David Suchet. Dus het acteren zat wel goed. Special effects was prima. Voor ik het wist, was het afgelopen de film.

gisteren de film op dvd volledig uitgekeken en mij leek hij niet onaardig....
Denk dat ik hem ga houden. Een 4.

Tarkus schreef:
Prachtige rampenfilm, zoals ze tegenwoordig maar weinig worden gemaakt.
Het kan dan misschien een miniserie voor TV zijn, maar aan kwaliteit moet deze film daar niet aan inboeten.
De special effects zijn ronduit schitterend, vooral de beelden van het overstroomde Londen en omstreken zijn adembenemend evenals de vloedgolf die net echt lijkt.
En ook de acteurs zijn opperbest, met een paar grote namen waaronder een alweer sublieme Robert Carlyle en een uitstekende David Suchet (die we allemaal goed kennen als 'Poirot').
Kortom, 3 uur spanning, sensatie en een vleugje romantiek van de bovenste plank, zien deze prent !!!

Na meer dan 10 jaar eens opnieuw bekeken, en er net zoveel plezier aan beleefd als de eerste maal.
Prima rampenfilm !!!

avatar van Grindhouse62
Heb jaren geleden de lange versie gezien, maar vanmiddag de 110 minuten durende versie gekeken, Ik vond de korte versie beter om te kijken. Deze 13 in een dozijn rampenfilm is wel beter dan de gemiddelde rampenfilm, maar blijft gewoon popcorn pulp dat lekker weg kijkt. Flood is best spannend. door wat effecten moet je even heen kijken en dan heb je er een leuke film aan. Ik wel.