ad

Geregisseerd door: David van Eyssen

Met onder meer: Sean Astin, Ivana Miličević en Vinnie Jones

Releasedatum: 3 februari 2005

Over Slipstream

"He's got 10 minutes to change the past, or his future is history"

Een wetenschapper beraamt een bankroof met behulp van zijn nieuwste uitvinding: een apparaat waarmee de gebruiker terug in de tijd kan reizen. Zo hoopt hij weg te komen, nadat hij de buit binnen heeft. Alles gaat goed, totdat hij merkt dat een bende gangsters ook een overval heeft gepland op dezelfde bank.

image

Nu al op dvd?!

Min of meer straight-to-video dus.

• 20898 berichten

kappeuter schreef:

Nu al op dvd?!

Min of meer straight-to-video dus.

12/04/2005

avatar van Pierke

Pierke

Beetje rare film met veel fouten !!

avatar van hvincken

hvincken

vond het een aardige film echter je begrijpt hem pas op het einde

avatar van Delric

Delric

Het idee achter de film is niet slecht, maar het kraakt aan alle kanten, niet erg uitgediept en matig geacteerd.

niet meer dan 2*

avatar van biersoft

biersoft

Ben het eigenlijk volledig met Delric eens. Het verhaal was wel leuk, maar matig uitgewerkt en zeer matige acteurs. Ik vind het ook niet meer waard dan 2*.

Het einde vond ik overigens wel geinig.

avatar van Thorak

Thorak

hvincken schreef:

vond het een aardige film echter je begrijpt hem pas op het einde

Wat valt er überhaupt aan deze film te begrijpen dan??

Dit is niet veel meer dan een erg slechte rip off van Donnie Darko maar dan gepoogd om er een actie film mee te maken.

Het acteer talent komt wel overeen met de jat poging, lijkt dus totaal nergens op.

Zowel Austin als Jones heb ik beter zien acteren.

Net aan 1,5* waard

avatar van argus

argus

Dit is een remake van een film ooit al eens bekeken door mij, tenminste zo lijkt het. Maar goed, ik moet zeggen best een geinig tijdreisconcept. Een ingenieus apparaatje is de spil waar het tijdreizen allemaal omdraait. De eigenschappen van het apparaatje zijn bepalend voor de manier waarop er door de tijd gereisd kan worden en of er hoe dan ook gereisd kan worden. Degene die het apparaatje in bezit heeft kan toekomst/verleden manipuleren. Het geheel leidt tot best wel een geinige film. Igg beter dan ik eerder bij de eerdere versies gezien heb. De film heeft een wat luchtige ondertoon : een hoofdrolspeler die zijn jongensdromen wil zien te verwezenlijken door het tijdreizen. Ook het feit dat de bankovervallers grappen maken en af en toe minder serieus bezig lijken te zijn draagt hiertoe aan bij. De film komt wat langzaam op gang maar gaandeweg begint één en ander duidelijker te worden. De musicscore vond ik ook best wel aardig. 3½

avatar van eduard

eduard

Ik begrijp niet dat er in 2005 nog zo'n slechte films gemaakt worden. Het verhaal is leuk maar de film was niks. Vinnie Jones is een hele slechte filmspeler die het alleen op uiterlijk (mean) kan maken en niet op spelen. Ik geef een 1.5 en dan ben ik nog gul. Sean Astin kon ik niet van andere films herinneren maar ook een waardeloze speler en iemand die je niet bij blijft.

Cecil Carter speelde het beste van de drie. Ik heb het idee dat er de laatste jaren aan de lopende band slechte films gemaakt worden bah bah.

avatar van Magnum44

Magnum44

Wat een waardeloze film, hoe krijgen ze in godsnaam voor elkaar hiervoor een maatschappij te vinden die dit soort films durft uit te geven, gewoon geldverspilling!!!! slechts een 0,5

avatar van RicoPr

RicoPr

Zonde van m'n zaterdagavond. Volledig te voorspellen film.

Het begin was al een ergenis. 3 minuten naar wat dansende lijnen kijken, met zeer irritante tune.

Al met al, begin er niet aan...

avatar van De Knip

De Knip

Echte crap deze film. Dialogen waren van een bedroevend niveau. Nauwelijks serieus te nemen.

Vantevoren denk je een leuke en interessante film voorgeschoteld te krijgen. Dus niet:

avatar van pjutter

pjutter

zoals velen al vermelden, is het verhaal wel grappig, maar boordevol met fouten en de emoties waren gewoon fake, ze waren er eigenlijk niet.

2.5 *

avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

Best wel een behoorlijk slechte film dit. Laat de volgende keer Sean Astin maar weer lekker de hobbit uithangen en Vinnie Jones mag van mij weer opduiken in een Guy Ritchie film want de acteerprestaties waren erg, erg matig. Niet dat de acteurs veel hadden om mee te werken. Het script is totaal onlogisch en ongelooflijk slap en de gemiddelde basisschool eindejaarsmusical heeft betere, leukere en ineressantere dialogen dan Slipstream.

Het begin was nog wel aardig 1 klein sterretje daarvoor, de rest was eigenlijk pure tijdverspilling.

avatar van The_Game

The_Game

Redelijk verhaal, maar enorm slecht uitgewerkt. De acteurs zijn erg slap (vooral "hobbit" Sean Astin). Vinnie Jones zorgt dan wel weer voor de grappige stukken als argressieve "badguy".

Het is maar goed dat de film vrij kort is, anders viel ik in slaap.

avatar van XZtephan

XZtephan

Ja jullie verwoorden allemaal eigenlijk al wat ik wil zeggen.

Veel te veel foutjes (lees:fouten!!), slecht acteerwerk, onrealistisch, geen emotie, verhaal dat nergens op slaat, dus ja gewoon slecht al met al.

Het enige lichtpuntje was misschien nog sommige camerastandpunten of special effects, daarmee kom ik tot:

1,5 *

avatar van djelle

djelle

Stel je eens voor dat je een toestelletje uitvond waarmee je de tijd kon terugspoelen. Al was het maar voor 10 minuten. Zou je dan zo idioot zijn te denken dat je telkens opnieuw geld kan afhalen van je rekening zonder dat het er weer opkomt wanneer je op de rewind-toets drukt? Blijkbaar het hoofdpersonage uit Slipstream wel. Of misschien is het 1 van de grote fouten die de scriptschrijvers maakten destijds.

Maar het is hen vergeven -je kan de tijd toch niet terugdraaien- want het maffe scenario laat wel toe dat we kunnen genieten van een triggerhappy Vinny Jones in een typische doorgedraaide boevenrol, allerlei speelse eyecandy waarbij slowmotion en andere camerafoefjes onze zintuigen prikkelen, fraaie sfeermuziek, een dosis hilariteit en een goeie portie knallende actiescenes die vrij knap ineenzitten. Een verrassend leuke onzinfilm, waarbij alleen het tempo niet altijd kan bijbenen met de krankzinnigheid.

avatar van Zuzuu

Zuzuu

djelle schreef:

Tuurlijk niet, volgens de 'law of physics' is het onmogelijk om terug te reizen naar het verleden. Maar als het ooit wordt bewezen dat het wel zou kunnen lukken, dan zou het 'object' dat naar het verleden reist, aankomen bij een verleden dat verschilt van onze universum. Het 'object' zou dan terecht komen bij een zogezegde parallel universum. Dus als je het verleden zou veranderen, zou je niet meer in je eigen toekomst komen, maar dat van de gewijzigde tijdlijn. Zo zou je het dus 100x kunnen terugdraaien, gezien het feit dat je toch weer terecht zal komen in verschillende parallel universa.

avatar van Yamato

Yamato

Dat is nou zo'n typische lompe theorie, dat mensen iets gaan bewijzen wat onmogelijk is. Parallelle universa is inderdaad het meest aannemelijk maar hoeft natuurlijk niet de enige optie te zijn. Wat is deze film word gezegd is natuurlijk hoe dan ook fout. Dat je oneindig vaak geld van je rekening op kunt nemen. Strookt ook helemaal niet met de rest van de film en al helemaal lomp dat ze het een 'professor' laten zeggen maar ach, over de film:

Geweldig plot.

Waardeloos uitgewerkt

Bomvol fouten en verschrikkelijke dialogen.

Geef hem toch 2,5* omdat ik het plot zo cool vind en ik Vinnie leuk vind om zo in z'n element te zien acteren.

avatar van predator

predator

Pff, vond het echt helemaal niks. Die hobbit en Vinnie waren niet best en het verhaal errug warrig en ook gewoon vervelend.

1* met moeite

avatar van 606

Valt tegen en dat ligt aan niet helemaal aan het verhaal.

Ook acteren was niet best tevens teveel slomotion gebeuren.

2 sterren

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2058 stemmen

Misschien niet allemaal top geacteerd, maar toch zeker wel de moeite waard. Paar mooie scenes, eigenlijk het enige stoorpunt was vinnie jones, die acteerde echt matig. Sommige cameratechnieken waren erg boeiend. De muziek kon me ook prima bekoren. Met iets meer moeite zou het een prachtige film zijn.. Het valt allemaal helaas wat simpel uit. Andere cast en een paar dollar meer...

avatar van Banjo

Banjo

ILDIB schreef:

Sommige cameratechnieken waren erg boeiend.

Ja dat vond ik ook

Maar het was allemaal niet al te best, het begon allemaal heel slecht, het verhaal is matig, en er zaten veel fouten.. maar toch heb ik me stiekum wel vermaakt.

avatar van stephan73

stephan73

Vreselijk slechte sc-fi film, die niet eens echt sci-fi is.

Ondanks een enkele scene was dit waardeloos. Slechte regie, slecht script en slechte acteerprestaties. Vinnie Jones is gewoon een karikatuur van zichzelf geworden in deze film, en Sean Astin laat zien hij na LotR alleen maar slechter is gaan acteren.

avatar van Kricky

Kricky

Zit idd vol met fouten. best jammer, want qua verhaal had de film veel beter kunnen zijn

avatar van ledenjes

ledenjes

Dit is helemaal geen slechte film. Ik begrijp de kritiek op de film niet echt. Voornamelijk niet de kritiek dat het niet mogelijk zou zijn/worden om terug in de tijd te reizen. Wat heeft dat in godsnaam met de film te maken?! En daarbij, welke fouten zouden er dan in deze film zitten? Makkelijk om te zeggen dat ze er zijn zonder te zeggen wat dan. Kortom, ongefundeerde kritiek. De acteerprestaties waren mijns inziens niet slecht. Ook niet die van Vinnie Jones. Hij speelt een doorgedraaide crimineel die eigenlijk toch wel menselijke trekjes heeft. Doet 'ie goed. Sean Astin is niet slechter gaan acteren na LOTR. Hij kan gewoonweg alleen maar op dezelfde manier acteren, mijns inziens. In LOTR vond ik hem irritant. In deze film vond ik hem juist beter, omdat hij ditmaal op een normale en bekoorlijke wijze het personage neer zette. Het concept van de film vond ik goed. De sfeermuziek vond ik ook aardig, omdat het de fiction benadrukte waardoor het verhaal meer tot de verbeelding ging spreken. Het is overigens wel degelijk denkbaar om terug in de tijd te reizen. Namelijk vanuit de perceptie dat verleden, heden en toekomst parallel naast elkaar lopen (vergelijkbaar met treinrails naast elkaar). Maar dat heeft weer niks met deze film te maken.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Ruim 10 jaar geen bericht bij Slipstream, dat is nog eens wat anders dan 10 minúten... Films over tijdreizen hebben bij mij altijd een streepje vóór, ik vind dat wel een intrigerend gegeven, en ook ná alle Terminator- en Back to the future-varianten en –klonen ben ik nog altijd benieuwd met welke verrassingen en onvoorspelbaarheden ze nou weer op de proppen gaan komen. Aan het gebrek aan grote namen in de cast zie ik wel dat dit low-budget moet zijn geweest, maar de regie laat alles er toch vrij professioneel en redelijk duur uitzien, en een incidentele FX-misser (het vliegtuig dat tegen een bergwand crasht) maakt me over het algemeen niet uit als het verhaal maar leuk is, hetgeen hier absoluut het geval is. De vele kritiek hierboven op het slechte acteren deel ik niet (afgezien van het feit dat ik Vinnie Jones nooit een leuke aanwezigheid heb gevonden en dat zijn onvermijdelijke plat-Engels-praten me de keel uithangt), en de slotscène (in de bank komt alles op z'n pootjes terecht, en de bankrovers nemen een verstandige beslissing, maar hoe komen de drie tijdreizigers toch opeens aan die rare kleding?!) vond ik een mooie afronding. Kortom, een leuke en uiterst vermakelijke film die het maximale haalt uit z'n bescheiden speelduur. Sterke muziek van de mij verder onbekende Rob Lord.