Het Paard van Sinterklaas (2005)

Alternatieve titel: Winky's Horse

Nederland / België
Familie

geregisseerd door Mischa Kamp
met Ebbie Tam, Jan Decleir en Betty Schuurman

Het Paard van Sinterklaas vertelt het verhaal van het Chinese meisje Winky dat pas in Nederland woont en voor het eerst in aanraking komt met het verschijnsel Sinterklaas. Wanneer ze hoort dat je aan de Goedheiligman cadeautjes mag vragen, heeft ze een wel heel bijzondere wens...

avatar van titia
mhm, heb ergens voor oktober volgend jaar(2007) de release van "paard van Sinterklaas 2" zien staan. Maar ik kon er verder niets over vinden, dus misschien was dat wat te voorbarig.

DVD-release staat voor 25-10 van dit jaar. Zie hier.

waarom komt die nog een keer in de bios hij was in 2005 al in de bioscoop te zien tenminste, hij staat op deze site bij nog in de bios te komen film .. net als bij de dvd nog te komen dvd`s : slither was ook al in de winkel

edit: sorry verkeerd gelezen dit is re-release pardon ..

JFD
Met mijn zusje gezien, vond het wel grappige film

pfff..... toch blijft het een beetje stom/dom dat Re-Release
maak een nieuwe of breng hem uit op DVD

avatar van Quentin
De 25ste komt de film op dvd uit.

hinie
eindelijk....na een jaar wachten is ie op dvd verkrijgbaar!!

Superschattig deze film!

(...) De beelden van een Chinees meisje fietsend door de duinen, bijna omver geblazen door de helse wind, of spelend in de sneeuw: het zijn mooie, vertederende en herkenbare plaatjes. Dit komt niet in de eerste plaats door het prachtige production design van Frederik Delfos, maar zeker ook door het pakkende en warme camerawerk van de getalenteerde Lennert Hillege. De combinatie weet een sfeer op te roepen die je smachtend doet verlangen naar de koude, maar tegelijkertijd ook warme wintermaanden. De tijd van sneeuw, van lekker warm binnen zitten bij de open haard en natuurlijk: de tijd van Sinterklaas. (...) Debutante Mischa Kamp regisseert met veel gevoel en warmte een lieve en oprechte familiefilm. Een film die door de combinatie van het levensechte scenario en de warme benadering nergens te zoetsappig of overdreven wordt. En dat is knap.

DVD recensie. Aanrader!

avatar van queenie
Erg leuke film. Dochter had hem al gezien in bioscoop vorig jaar, maar zat net weer ademloos te kijken. Spreekt erg aan, omdat het meisje het verhaal verteld en de beelden spreken voor zich. 4*

Wauw! Schitterende film. Doeltreffende regie van Kamp. Elk vals sentiment wordt gelukkig geweken en Decleir en vooral de kleine Tam zijn geweldig. Heb genoten. Ontzettend lieve film.

4* en dan ben ik nog zuinig...

Wat een heerlijke film voor kinderen zeg!!! en heb zelf natuurlijk ook een beetje genoten.
Ik heb een zoonte van 4 en half en dit is 1 van de weinige films die hij in 1 adem heeft afgekeken.
Mooi gefilmd, zeer natuurlijk en begrijpelijk gespeeld, super, ik geef hem een 4.

avatar van woenie
Wat een lieve leuke film zeg. Winky Wong is echt stoer. Had echt niet verwacht dat de film zo leuk was. Ik heb gelachen en gehuild. Erg mooi. Heel herkenbaar allemaal. Het is leuk dat de film ook inspeelt op volwassenen op een subtiele manier. Goed gedaan. Had ik zelf deze film maar bedacht en gemaakt...haha.

hinie
Komt er hier deel 2 van?
Zag het net in een artikel.

Dat is wel de bedoeling ja.

erm... deze film was toch al vorig jaar in de bios?

avatar van Quentin
Lees even terug ....

avatar van Mug
Mug
erm... er staat niet voor niets re-release bij...

Heerlijke kinderfilm, een dikke 4,5! Vond de film als volwassene ook eigenlijk wel erg leuk...

Fantastische vertederende kinderfilm die ik vorig jaar met mijn dochtertje gezien heb.Vooral als je erachter komt dat gedeeltes in Wijk aan Zee, vlakbij waar wij wonen, zijn gefilmd!
Hilarisch is de eerste kennismaking tussen de ouders van Winky en sinterklaas en dat ze erg boos is op hem in de klas.
Ik heb hem net gekocht voor 5-12 voor mijn dochtertje; of mischien toch stiekem voor mijzelf.

een hele lieve ontroerende film.
een klein meisje in een soort van andere wereld die nog van alles moiet leren, maar de juf helpt niet erg mee. wat een kreng.
leeft niet mee met de kinderen en laat haar niet echt merken dat ze erbij hoort.

Jessu123
speelt af in wijk aan zee en dat is nou het leukste wat ik vindt aan deze film ik zit daar op school.

wel wat erg fout is : tante cor zegt tegen sinterklaas: oom sien zorg wel voor het stro. dit is er veradelijk dat sinterklaas in het echt oom sien is. maar voor de rest ging alles prima 4,5

Jessu123
hinie schreef:
Komt er hier deel 2 van?
Zag het net in een artikel.

ja zo te zien wel want er is een aktie voor kinderen 6 tot 12 jaar die meemogen doen

goeie film! goed scenario, goed spel en goeie cast. Vooral een slim non-sentimenteel scenario

Echt iets voor de allerkleinsten onder ons, Jan Decleir is en blijft Sinterklaas er is trouwens niemand anders die het zo goed kan spelen.

Echt wel beter zelfs: Bram van der Vlucht.

Leuk voor een tweede deel: De Strijd om Sinterklaas...

Jep. De opnamen starten begin 2007. Rond oktober verwacht in de bioscopen.

Moet er niet aan denken, een tweede deel...