• 8.519.927 stemmen

Releasedatum: 30 september 2010

• NPO Start Bekijk via NPO Start
  • NLZIET Bekijk via NLZIET

Plot Vorstadtkrokodile

De tienjarige jongen, Hannes, leeft samen met zijn moeder. Hij is opgegroeid in zijn wijk en heeft normale vrienden. Maar hij wil zich aansluiten bij de coolste jeugdgroep van de stad, de voorstad-krokodillen. Ook Kai wil zich aansluiten bij de groep, maar jammer genoeg zit hij in een rolstoel. Hij gelooft niet dat hij wordt geaccepteerd. Maar de krokodillen zien dit over het hoofd en geven hem toch een kans...

image

avatar van gotti

gotti

Leuk, fris, een beetje cliché, maar wel erg fijn. Niet voor de allerjongsten trouwens, merkte ik vanmiddag in de zaal...

avatar van gotti

gotti

Publieksprijs op Cinekid gewonnen. Leuk.

avatar van DV1984

DV1984

Leuke Jeugdfilm! Veel op locaties opgenomen die ik ken hier in de buurt (Bruggen en Monchengladbach)

avatar van SiD3Sp|N

SiD3Sp|N

Hey dat is grappig dat ik deze in het lijstje met bioscoopfilms tegenkom. Heb deze film in de oude versie ooit s gezien toen ik jong was. Vond dat toen een hele leuke film.

Heb die film ooit gezocht hier op MM maar heb hem niet kunnen vinden waarschijnlijk omdat ik "Vorstadt" niet in de titel opnam. Dat word nu dus makkelijker

Dit is het origineel Vorstadtkrokodile

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Leuke spannende film voor de jeugd, heb er zelf ook met plezier naar gekeken: 3,5

avatar van Lui

Lui (crew films)

Eén van de leukste familiefilms die ik de afgelopen jaren gezien heb. Niet erg origineel, maar best spannend en soms erg grappig. Erg leuke cast trouwens!

avatar van 606

Een klein foutje was me wel opgevallen.
Naar het einde toe, toen 2 kids met de busje bezig waren riep een bah is diesel.
Later riep dezelfde zijn benzine is op.

Klein detail maar viel wel op

avatar van Phantasm

Phantasm

Jeugdfilm die lekker wegkijkt en spannend en onderhoudend is, prima vermaak.

avatar van Aazhyd

Aazhyd

In 1977 had Vorstadtkrokodile onder jongelui toch wel een bizondere status. Geen idee of dit in de buurt komt.