The Exorcism of Emily Rose (2005)

Drama / Horror
119 minuten / 122 minuten (unrated version)

geregisseerd door Scott Derrickson
met Laura Linney, Jennifer Carpenter en Tom Wilkinson

Advocate Erin Bruner onderzoekt de zaak van een 19-jarige studente die door de duivel bezeten was, en overleed nadat een pastoor een duivelsuitdrijving op haar uitvoerde. De advocate aanvaardt schoorvoetend pastoor Moore te verdedigen in ruil voor een partnerschap in het advocatenkantoor waar ze werkt. Naarmate het proces vordert, worden Erins cynisme en agnosticisme op de proef gesteld door het onwrikbare geloof van de priester en de angstaanjagende, onverklaarbare gebeurtenissen rond de zaak.

avatar van A.S.E.

Eigenlijk wel...scary

Het zag er inderdaad behoorlijk spannend uit.

alleen deden verschillende shots me denken aan jacob's ladder, zoals wanneer een auto voorbij komt en er demonen in de auto zitten.

Menni
Kan inderdaad best goed zijn, met Linney en Wilkinson is in ieder geval prima cast aan boord. Wordt wel weer 's tijd voor een fatsoenlijk film-exorcisme..

avatar van BoordAppel
Mooie poster ook.

Er is toch ook een film genaamd diary from emily rose? heeft die er ook iets mee te maken off..

Boring trailer. Ken dit allemaal wel....

avatar van Edie
Ben een van de weinige geloof ik die de trailer ook 10 x niks vind.. BAH.

Gaat weer een tegenhanger worden van de Exorcist van 1973, enkel dat deze film beter zal worden !!!
Ik heb de trailer gezien, en deze film wordt een spannende en knappe film.
Ik vind het eigenlijk eens tijd dat ze weer een kaskraker mogen maken in dit soort films, ik hoop dat deze film de naam kaskraker mag ontvangen !
Ik kan al niet meer wachten om hem te zien
Allen naar de Bioscoop in December !

trailer is niet echt veel, maar als je me ergens bang mee kunt maken is het exorcism.. vermijd dat soort films liever; the exorcist ook

Trailer net gezien en tja... Wat moet je ervan verwachten als je de koning van de exorcisme-films al gezien hebt? Iedereen gaat toch de afweging maken met de Exorcist. Het gevaar ligt dus op de loer dat deze film door die vergelijking geheel afgebrand word...

avatar van Edie
Anatraxa schreef:

Ik durf de gok te nemen dat dat niet zo is.

Ik heb de trailer gezien, en deze film wordt een spannende en knappe film.

Ongelooflijk wat jij uit een trailer opmaken kan!

Bah..

avatar van sonyjh
de regisseur staat me niet zo aan.. ik denk dat dit niet veel wordt

MAAR de trailer ziet er zeker niet slecht uit

OK, gisteren gezien. Hij draait al in de Poolse Bios.
Nou ja in het begin is ie wel leuk maar na 15 minuten wordt je al een beetje moe van al dat gekrijs en gekrab van Emily, die btw ook door een buitengewoon lelijke en slechte actrice wordt neer gezet. Het is zo een film die mensen weer de kerk in wil krijgen.

2 sterren

ik kreeg nu al kippenvel van de trailer.
ik weet niet of ik hem wel eens wil zien.

Lijkt me een enorm goede film als ik kijk naar de trailer, ziet er erg spannend uit en komt direct op mijn 'nog zien' lijst.

Nomak
Ik kan echt niet wachten om deze te zien. Echt mijn genre.

Hem hem net in de sneak gezien en vond hem echt wel angstaanjagend.. Had deze film nooit zelf uitgekozen om naar toe te gaan. Het ging allemaal wat ver op het gebied van demonen enzo. Toch wel een 2,5 waard, want weinig films krijgen mij huiverig.. enne: hoop niet dat ik vannacht om 3.00 wakker wordt...

ik vond het best een vermakelijke film.

het was geen hoogtepunt in mijn film historie maar,
de demonische aanwezigheid was mooi weer gegeven.

2,5 *

avatar van bebdn
Na mooie bijrollen in Mystic river en Kinsey nu een hoofdrol voor Linney met glans vervult, met een altijd goeie Wilkinson. Film is wel niet van het formaat exorcist van W. Friedkin.

avatar van Jason28
Ik ben gek op dit soort films en ook al kan deze niet tippen aan the exorcist, deze is wel stukken beter dan de rest van de delen van the exorcist en ik vond hem eigenlijk best wel creepy! vooral het feit dat de rechtszaak echt heeft bestaan zal het altijd gissen zijn of de exorcisme ook echt heeft plaatsgevonden, als je open staat voor dit soort dingen geeft de film een enge en mystieke sfeer, ik vond hem in ieder geval goed!

avatar van mikey
Leuke combi van Audrey Rose en the exorcist of zo??

teudal
pefecte film iedereen aan te raden voor te kijken

avatar van slik
Had hem veel erger verwacht,maar daarom niet minder slecht

De eerste keer dat ik in slaap ben gevallen in de cinema.
Niet zo geweldig dus, meeste scènes mooi in beeld gebracht maar het verhaal ging veel te traag om te blijven boeien.

avatar van grid8400
grappig trouwens op de trailers na de credits..zit 1 frame in met demonen oogjes
iemand toevallig opgevallen?

avatar van INCTRL
grid8400 schreef:
iemand toevallig opgevallen?
Geloof ik niet!

avatar van INCTRL
Leuke 'film', eigenlijk reclamecampagne van de Christelijke kerk. Met marketinginstrument genaamd Emily Rose.

Usio Conclusio:

GOD BESTAAT NIET! De mens zit wetenschappelijk in elkaar net als dat het heelal wetenschappelijk in elkaar zit. Bij mij heeft deze marketingstunt geen effect gehad dus. Voor de rest aardig filmpje, niet schikbarend eng als the Excorcist bijvoorbeeld. 3*

Ik vond et zeker wel een goeie film, maar tis denk ik ook wat je er van verwacht, als je verwacht een typische exorcist film te bekijken, kan et je teleurstellen.
Deze film heeft mij dus niet teleurgesteld en ik had zelfs hoge verwachtingen en ik heb er zelfs lang op gewacht..

avatar van maurice74
Ik geef ´m toch 4 sterren. De film is best scary, enger dan Stigmata maar niet zo sterk als de moeder der horrorfilms, The Exorcist.
Probleem is dat de film aan het einde begint en voor een groot deel afspeelt in de rechtbank, waardoor het eerder een dramafilm is.
Maar wel een goede en enge dramafilm dus.

ik zou deze film heel graag willen zien
hij lijkt me echt super gaaf
maar ja je wee thet nooit he