A Lot like Love (2005)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Nigel Cole
met Ashton Kutcher, Amanda Peet en Kal Penn

Een schuchtere jongeman komt op een vlucht naar New York een jonge vrouw tegen die onconventioneel en een beetje excentriek is. Op onverklaarbare wijze komen hun levens vanaf dat moment iedere keer weer samen. Ofschoon ze het niet willen toegeven, kunnen ze niet zonder elkaar.

avatar van Saaimen
Ashton Kutcher is geniaal, voor de rest echt RomKom, niet echt mijn ding.. maar geen onvoldoende... 5 en een halfje

Melvin Udall
Lekker luchtig romkommetje die nergens buiten de regels van het genre kleurt. Hierdoor uiteraard super voorspelbaar maar het wordt nergens vervelend niet in de laatste plaats door prima spel van Kutcher en Peet.

avatar van Franklin1975
Mijn vrouw wilde deze film van de week zien op tv, na een trailer gezien te hebben. Even snel gedownload om maar geen last te hebben van reclames e.d.

Halverwege de film vroeg ze wat ik er van vond. Beetje traag, verder wel aardig. Idem voor haar. Ze vond hem lang niet zo leuk als ze had gedacht na het zien van de trailer. Zoals hierboven al vermeld is de muziek wel erg goed in de film. Ook Amanda Peet is een erg aatrekkelijke natuurlijke vrouw. Dat zijn de enige lichtpuntjes aan deze veel te lange trage film.

Ik weet niet wat het is, maar deze film grijpt me aan.
De klik tussen Amanda Peet en Ashton Kutcher is super en de film heeft een goede samenhang van romantiek, dramatiek en komedie.
De film is (voor mij) erg realistisch, maar dit zal voor iedereen verschillen denk ik.

avatar van moviemafketel
Helemaal met je eens Megan, weet niet wat het is bij deze Romkom maar blijft gewoon goed.

avatar van Mr. Green
Ik ben geen Kutcher fan, geen Peet van, en Romantische Komedie is ook niet mijn favoriete genre.
Echter, bij gebrek aan beter deze film opgezet…en is 100% meegevallen!
Het verhaal is enorm voorspelbaar en stelt weinig voor, maar de chemie van Kutcher en Peet knalt vanaf de 1ste scene van het scherm.
Dat is wat deze film maakt.

Zwakke film: vanaf het begin is het einde al duidelijk. Dat er dan nog 107 minuten voor nodig zijn maakt het geheel alleen maar slaapverwekkender. Weinig komedie aan deze romantische komedie. Het acteerwerk is wel weer aardig, zeker fans van Kutcher zullen deze film om die reden nog kunnen waarderen. Maar echt sprake van 'chemie' tussen Peet en Kutcher is er volgens mij niet.

Vond de film erg langdradig

avatar van soap
Beste film van Ashton maar verder gewoon romcom, langdradig zou ik hem niet noemen./

avatar van daxclusive
Niet een van de beste films van Ashton Kutcher.
De film was langdradig en naar mijn idee een tikkeltje saai.
Aan het einde heb ik even kunnen lachen om de film, en genoot ik van het mooie einde.
Daarom 2.5 sterren waard.

avatar van Bruens
in tegenstelling tot vele andere hier vond ik dit niet luchtig, steeds kwam er iets tussen een mooie relatie tussen beide hoofdrolspelers, vond het goed om te zien dat er steeds een langere tijd voorbij ging tussen 2 opeenvolgende stukken. Geen Olson twins spring break material.
Leuke film over de eerste echte liefde.

avatar van BonJovi
leuke film, niet meer en niet minder.
Ashton vond ik deze rol goed vervullen
vond het leuk dat Bon jovi een voorbij kwam, maargoed daar ben je fan voor,

avatar van rep_robert
Je kan zeggen wat je wilt over a Lot Like Love, maar Kutcher en Peet hebben gewoon een enorme click met elkaar. Dit levert humoristische en tegelijkertijd ook tedere en mooie momenten op. De manier waarop het verhaal wordt verteld is ook wel fris en eigenlijk kan je ondanks het zoete einde niks anders doen dan wat je de hele film eigenlijk al hebt gedaan, namelijk glimlachen.

avatar van Ro_mien
Heerlijke film !! En wat een soundtrack... mag mee in m'n top 10 van films

Romantische komedie is vaak een ongelooflijk cliché genre, en daar voldoet deze film perfect aan. Maar de hoofdrolspelers hebben een sympathieke uitstraling en de film kijkt lekker weg, ook al gaan ze misschien iets te veel uit elkaar en weer bij elkaar en uit elkaar en weer bij elkaar en uit elkaar en weer .......

avatar van DBTim
Leuk tussendoortje! Heb geen problemen met Ashton Kutcher en van Amanda Peet had ik eigenlijk nog niet gehoord. Ze doen het allebei prima in de film. Verhaal is.. tja, typische romcom gedoe. Moet je van houden, ik kan het wel waarderen zo op z'n tijd!

Ondanks Ashton Kutcher toch gekeken, en dat had veel met Amanda Peet te maken. Maar Kutcher verpestte het gewoon. Die kerel is enkel goed om een nerdje te spelen in een film waarin hij wordt afgetuigd door een gang.

Matige romcom die een liefdesverhaal verteld dat zich over een aantal jaren uitspreid. Het begin van de film, met de ontmoeting en de leuke dialogen is zeker de moeite waard. Maar op een gegeven moment wordt het allemaal wel wat langdradig. Uiteraard is de afloop de eerste minuut al te voorspellen. Amanda Peet zet wel een leuke rol neer, en mede door haar haalt deze film nog net 3.0 sterren.

Een plezierige, kleine, wat serieuze romantische komedie, innemend maar voorspelbaar, over hoe echt echte liefde is. De regisseur vermijdt gelukkig gekunsteldheid, is niet overladen, maar biedt warmte en optimisme. Wel had deze prent stringenter kunnen zijn, is het merendeel van de humor geforceerd en had er meer drama in gemogen. Tussen Ashton Kutcher en Amanda Peet is sprake van chemie.

avatar van blitzz
Een sympathieke romkom. Hoewel het verhaal voorspelbaar is, voelt het contact tussen Kutcher en Peet de meeste tijd echt en natuurlijk aan.
Enorm genoten van de ongecompliceerde, ongedwongen humor van Kutcher.De film heeft me regelmatig een glimlach bezorgd. Al met al een fijne feel good movie.

avatar van Diamond77
Ik kijk dit soort films eigenlijk zelden tot nooit. Toch vind ik deze film wel 3 sterren waard. Het kijkt lekker weg, al wordt de knipperlicht verhouding wel wat overdreven. Maar uiteindelijk wint de liefde het weer van de scharrels. Of die aan te raden is verschilt per persoon maar voor vrouwen zeer zeker!

avatar van rox91
Leuke film, had mezelf het toch anders voorgesteld. Ook leuke verhaallijn.

Best aardige romcom over een speciaal soort knipperlichtrelatie. Maar ik heb altijd wat problemen met Ashton Kutcher en daarom vind ik het vergelijkbare Serendipity (2001) een stuk leuker.

avatar van Marvinleeaday
Gewoon een leuke feelgood romkom.

avatar van hel1
Saai. Ik houd echt van dit genre en vind Kucher een prima acteur voor mierzoete films maar dit was echt slechter dan ik verwacht had. Er gebeurt feitelijk niets in de film, er zitten ook totaal geen verassingen in en ik heb me mateloos aan Peet's gemaakte nonchalance.

avatar van Passiebloempje
1 uur en 28 minuten lang kabbelt het rustig voort, bijna 'saai' te noemen. En dan PLOING! wordt het toch nog leuk! Helaas zijn er dan nog maar 7 minuten te gaan.

calimer@
Passiebloempje schreef:

In 2009 gezien, uit verveling gisteren nog maar een keer. Ik kon me er niets meer van herinneren behalve dat in de metro die ene vrouw vroeg of hij naast zijn vriendin wilde zitten. Verder was het vooral vermakelijk over al die verouderde apparatuur en de opmerking dat internet de toekomst werd. Wat zegt het over een film als je alles vergeten bent?

avatar van Moviestar1979
Een luchtige romantische komedie zonder nonsens.

Deze film beschikt niet over geforceerde humor, en blijft lekker wegkijken. De chemie en dialogen tussen Amanda Peet en Ashton Kutcher werkt prima. Wijlen Birdie M. Hale heeft een korte cameo die met een knipoog refereert naar Coming to America (1988). Hierin was ze eveneens in het kort te zien onder soortgelijke omstandigheden.

Het verhaal wordt gaandeweg vrij voorspelbaar, maar blijft ondanks alles leuk. Mede dankzij aardige acteerprestaties en een mooie soundtrack. De film won 1 prijs, en werd 3 keer genomineerd tijdens de Teen Choice Awards 2005.

3,0 *

vandaag om 12:39 uur