City by the Sea (2002)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Michael Caton-Jones
met Robert De Niro, Frances McDormand en James Franco

Vincent LaMarca is een gerespecteerd politieagent uit Manhattan, die terugkeert naar de buurt waar hij opgroeide - Long Beach in New York - voor het onderzoek naar de moord op de beruchte drugdealer Picasso. LaMarca is echter met stomheid geslagen wanneer hij ontdekt dat de hoofdverdachte in de zaak zijn drugsverslaafde zoon Joey blijkt te zijn. De rechercheur heeft zijn zoon in jaren niet meer gezien of gehoord. Zijn pijnlijke scheiding van Joeys moeder zorgde al die tijd immers voor een onoverbrugbare kloof. Zodra zijn oversten ontdekken dat LaMarca een persoonlijke relatie heeft met de vermoedelijke moordenaar van Picasso, wordt hij van de zaak gehaald. Maar de agent kan niet machteloos toekijken en hij gaat zelf op zoek naar Joey.

avatar van Redlop
Vind dit één van de betere films van De Niro van de afgelopen jaren. Desondanks steekt het niet boven de middelmaat uit. James Franco speelde erg sterk, Frances McDormand is altijd ok, maar het verhaal is voor elke denkbare acteur te slap om er iets van te maken.
De verpaupering van Long Beach is ontluisterend om te zien.

avatar van Esteban
Dus 3 = middelmaat ?

Ja.

avatar van Esteban
Zo is het makkelijk hoge scores te halen natuurlijk maar dat is volledig imho.

Back on topic now.

Hoezo is 3* hoog?

Ik vermenigvuldig met 2. Dus een 6-je.

Dat vind ik Jan Modaal, Het Grijze Gebied, Ivo Niehe, Het Maaiveld, De AVRO-bode, kortom de Middelmaat.

T®inity
Robert de niro is natuurlijk een goede acteur maar waarom hoor ik niemand over James Franco

avatar van jassonn
Wat een ongelofelijk saaie, oninterresante klote film was dit zeg.
En T®inity: James franco sucks big time in deze film!

jassonn schreef:

Wat een ongelofelijk saaie, oninterresante klote film was dit zeg.
En T®inity: James franco sucks big time in deze film!

avatar van jassonn
Hier zat ik op te wachten

jassonn schreef:

Hier zat ik op te wachten

avatar van Naomi Watts
Goede film. Ik verwachtte er niet veel mee maar het viel reuze mee. De film hield mij in zijn greep vooral tussen de vader/zoon relatie die vertolkt werd in deze film. Geweldig geacteert door DeNiro en het aanstormende talent Franco. 4*

donnie B.
OK rolletje voor William Forsythe, voor de rest errug standaard..

avatar van tevelenco
goede en aangrijpende film die wel wat langzaam op gang komt
met een goed verhaal
en een indrukwekkende rol voor de niro
4 *

avatar van Epitaph
Op de doos stond dat t een thriller zou zyn,maar t was gewoon een erg goed drama dat boven komt dryven na een misdryf.
Gelukkig maar,tegenwoordig noemen ze byna film een thriller.
Snap niet waarom.
Zat trouwens ook nog een foutje in met de footbalring van zn zoon.Die had hy m verpatst,en later droeg ie m weer.
Prima film .

Goede film.Mooi verhaal eigenlijk,wel wat triestig maar goed verhaal.Spijtig wel dat je niet weet wat er met Gina is gebeurd en hoelang Joey zijn straf is.
3.5sterren

Dexter
PRACHTIGE FILM! KRGT EEN 10 VAN MIJ.
WAREN ER MEER VAN DIT SOORT GOEIE FILMS IPV VAN MATRIX ONZIN...

avatar van Wembleyfever
Geweldige film, ik heb hem zelf op DVD en zojuist bekeken. Kan er niks anders over zeggen, een absolute aanrader!!!

avatar van E V
E V
De film is nogal traag van tempo, dit gaat wel een beetje ten koste van de film. Het verhaal is sterk en het acteren ook. En het is altijd leuk om James Franco te zien!

Beetje traag geheel.
Maar dankzij sterk acteerwerk van met name De Niro is de film goed uit te zitten.

Waku schreef:
Beetje traag geheel.

Vind niet alleen de niro hier goed,ook zijn zoon speelt hier een prachtige rol en zijn vriendin,vind dit een goede film in zijn geheel en prachtig geacteerd.

avatar van pjutter
inderdaad een beetje sloom soms,
maar wel goed geacteerd en een best goed verhaal.
goed geacteerd vooral op het einde door De Niro.

Eerste deel in de vervallen casino's is hoogst onderhoudend en intrigerend, achteraf verzwakt het geheel tot een flauw dillema, gestoeld op zeer foute dialogen en een robert deniro die nergens meer het niveau van het eerste uur lijkt te halen, triest. Uitstekende fotografie en belichting, maar uiteindelijk een maistream-beestje. **

Sfeervol filmpje die hier en daar erg mistroostig overkomt... Long beach is echt deprimerend als achtergrond voor deze film. Goede rollen van De Niro en McDormand. Leuk onderhoudend verhaal: 3,5 ster.

Mooi meeslepend drama, de Niro speelt zijn rol op een manier zodat ik me goed kon inleven, ondanks ikzelf geen kinderen heb. Op een gegeven kon ik me zo goed inleven in de rol van de Niro, dat ik dacht: "wat een trieste low-life fuckhead van een snuivende zoon heb ik, deze gast moet ik eigenhandig kapot maken!!" alleen ondanks mijn inlevingsvermogen gebeurde dat vreemdgenoeg niet.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Zeer goeie film met prachtige acteerprestaties. Vooral De Niro en Franco zijn heel sterk. Groot minpunt is het gebrek bij de scriptschrijvers. Het idee is geweldig, maar dat is dan ook gebaseerd op waargebeurde feiten. Halverwege valt het verhaal als een pudding ineen en lijkt het compleet verloren. Ook het einde is niet goed uitgewerkt. Jammer dat de film na de eerste helft het stuur kwijt raakt, anders had ik gerust meer punten kunnen geven. toch nog 3 sterren

avatar van moviemike
Hoewel Jake La Motta, Vito Corleone en Max Cady nog steeds veraf zijn is dit misschien wel de beste vertolking die De Niro de laatste jaren heeft neergezet. Jammer dat deze film overigens niet veel nieuws of origineels te bieden heeft en daardoor nooit verder raakt dan een doorsnee weekfilm.

JAD
Inderdaad. Ik kan me volledig vinden in wat moviemike zegt. Deze film blijft enkel overeind door de zeer sterke vertolking van De Niro. Het "feel good" einde is bovendien sterk met de haren getrokken. Positieve noot om mee te eindigen: goede filmmuziek. 3*

avatar van JoeCabot
Het probleem met deze film is idd dat hij "het" mist wat hem uniek zou maken. Maar verder is dit toch een erg sterke film met prachtig acteerwerk, een mooie sfeer en een goed verhaal. Hij boeit van begin tot eind. 4*

avatar van xenne
goeie film die me wist te boeien van begin tot eind, maar die inderdaad wel IETS mist om zich te onderscheiden. maar kan zich wel optrekken aan de sterke acteerprestaties van De Niro, McDormand & Franco en een zéér mooie setting. voor mij eerder geslaagd als vader-zoon drama dan als thriller (iets te simpel & voorspelbaar verhaal). beetje jammer van de aanwezige cliche's en het geforceerde einde ... 3¼

avatar van thomzi50
Prima actievermaak met goede en erg bekende cast, maar natuurlijk weinig origineels. 3*