Dr. Dolittle 2 (2001)

Alternatieve titel: Doctor Dolittle 2

geregisseerd door Steve Carr
met Eddie Murphy, Kristen Wilson en Raven-Symone

Dr. Dolittle, die met dieren kan praten, heeft dit maal als doel om een bedreigde beer voor uitsterven te behoeden. De beer heeft echter geen kans op overleven als er geen mannetje gevonden kan worden. Dolittle komt op de proppen met Bruno, een circusbeer met een liefde voor fast food.

deel 1 en 2 en deel 3 zijn allemaal even goed voor mij mag deze humor wel en met dieren praten dat wil iedereen wel

avatar van Bibelonseberg
Erg gelachen, hele leuke film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Met het opvoeren van de beer verschuift de aandacht van Dolittle naar die circusbeer. Daar draait het nu allemaal om. En dat zorgt er voor dat het familiale onderwerp nog simpeler wordt. Op zich is het weer allemaal leuk gedaan (gezien het doelpubliek) maar het is toch minder dan z'n voorganger. Ik mis het verrassende effect dat de dokter met dieren kan praten. Dat wordt deels opgevangen door de weg die de dochter zoekt met zichzelf. Leuk tussendoortje, maar geen probleem als je het niet gezien hebt.

avatar van DonOswaldo
Beetje à la deel 1. Ook nu nog ok om een keertje te kijken door de nostalgische waarde en Eddie Murphy die ook hier weer aardig in z'n rol zit. 3,5*

Van hetzelfde laken een pak. Minder leuke momenten dan deeltje één, maar de prent slaagt er niet in volledig door het ijs te zakken met dank aan de adorabele Murphy.

Net zo leuk als deel 1. Heel grappig en vermakelijk!