Dr. Dolittle 2 (2001)

Alternatieve titel: Doctor Dolittle 2

geregisseerd door Steve Carr
met Eddie Murphy, Kristen Wilson en Raven-Symone

Dr. Dolittle, die met dieren kan praten, heeft dit maal als doel om een bedreigde beer voor uitsterven te behoeden. De beer heeft echter geen kans op overleven als er geen mannetje gevonden kan worden. Dolittle komt op de proppen met Bruno, een circusbeer met een liefde voor fast food.

avatar van Ajax&Litmanen1
De film was een stuk slechter dan de 1e, scoort ook een onvoldoende maar was wel leuk genoeg om 1x te kijken. Beetje een niemedalletje zonder echte waarde.

avatar van hellblazer93
Meer van hetzelfde, maar nu vervelend. Ik moet toegeven dat er bij sommige scenes een glimlach op m'n gezicht verscheen, maar niet meer dan dat, en het grootste gedeelte van de film heb ik me er eerder aan geirriteerd. Ze hadden het bij deel 1 moeten laten, maar ja.. Geld speelt een grote rol... Soms zelf een TE grote rol.

Ik kom hier niet hoger dan 2 sterren vrees ik.

avatar van jumpstylemovie
Potverjandriedubbeltjes, hier ook nog niet op gestemd!

Deze heb ik al minstens 3 keer gezien en eigenlijk verveelt ie nooit. 'k heb hem nooit ontzettend leuk gevonden maar het verhaal is weer leuk bedacht, Murphy speelt goed en ik kan er best om lachen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Met het opvoeren van de beer verschuift de aandacht van Dolittle naar die circusbeer. Daar draait het nu allemaal om. En dat zorgt er voor dat het familiale onderwerp nog simpeler wordt. Op zich is het weer allemaal leuk gedaan (gezien het doelpubliek) maar het is toch minder dan z'n voorganger. Ik mis het verrassende effect dat de dokter met dieren kan praten. Dat wordt deels opgevangen door de weg die de dochter zoekt met zichzelf. Leuk tussendoortje, maar geen probleem als je het niet gezien hebt.

avatar van DonOswaldo
Beetje à la deel 1. Ook nu nog ok om een keertje te kijken door de nostalgische waarde en Eddie Murphy die ook hier weer aardig in z'n rol zit. 3,5*