Dr. Dolittle 2 (2001)

Alternatieve titel: Doctor Dolittle 2

geregisseerd door Steve Carr
met Eddie Murphy, Kristen Wilson en Raven-Symone

Dr. Dolittle, die met dieren kan praten, heeft dit maal als doel om een bedreigde beer voor uitsterven te behoeden. De beer heeft echter geen kans op overleven als er geen mannetje gevonden kan worden. Dolittle komt op de proppen met Bruno, een circusbeer met een liefde voor fast food.

Ik heb er weinig vertrouwen in. Ga hem denk ik niet kijken. Tenzij ik dronken bij iemand thuis ben die hem heeft gehuurd natuulijk. Hoewel ik zulke mensen niet ken

Ik ben bang dat ik hem in de Sneak krijg

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Erg flauw. De film heeft een erg stompzinnig verhaaltje, en Murphy is (zoals in elke film de laatste 5 jaar waarin hij niet alleen een stem doet) niet grappig. Het enige dat de film nog een beetje redt zijn een paar grappige momenten met de dieren (een kameleon die maar niet van kleur kan veranderen bijvoorbeeld) en een paar leuke bekende stemmen. 2 sterren.

Helaas. Mijn vrees werd waarheid. Ik kreeg hem inderdaad in de Sneak. Erger nog. ik kreeg eerst een aantal trailers, waaronder die van Dolittle 2 en daarna kwam hij ook nog eens, dus ik had de leuke grapjes al in de trailer gezien. Het is gewoon meer van hetzelfde. Dolittle moet proberen om naast het redden van de dieren ook nog eens zijn familieproblemen op de lossen en dan voornamelijk zijn puberende dochter. De grapjes zijn niet echt leuk. De beer is zo nu en dan nog best grappig en de Kameleon vind ik de coolste, maar over het algemeen valt het meestal vies tegen.
2,5 omdat ik soms nog moest lachen.
Hij was trouwens inderdaad beter dan 1 (maar dat was niet zo moeilijk).

alles wat ik wilde zeggen heeft max al gezegd, de leguaan was inderdaad de coolste...

maarja, ik geef deze film 2 sterren..waarom weet ik niet, ik kon soms wel even lachen..maar verder ook niet..

SSST je verraad mijn geheime identiteit

Allerlei films in gedachte voor de sneak, en dan krijg je diegene waar je het minst op hoopt. Maar okee. De film is beter dan 1 (maar inderdaad dat was niet moeilijk). Groot pluspunt zijn dit keer de sprekende dieren. Waar de tijger in deel 1 toch wel erg nep was, zijn ze er nu in geslacht om de monden te animeren, het ziet er beter uit. Alleen jammer dat duidelijk is dat alles binnen is opgenomen. Enkele grappen zijn erg leuk, en de stemmen doen het goed. Eddie is de laatste tijd alleen leuk als je hem hoort (shrek) en nie als je hem ziet. Maar okee, af en toe timed die er nog een goede grap tegen aan. Al met al, niet helemaal niet zo slecht, maar ik heb zeker wel eens leukere gezien. Ach ja, kinderen zullen wel weer de grootste lol hebben.

Groet Kbautr Bart

Nou wat moet ik nou op deze film zeggen. Ik vond het een saaie film en het was duidelijk niet grappig, dus hij krijgt maar 2 sterren van me

deel 1 was beter

SlingBlade
Na het eerste deel kreeg ik wel genoeg van die pratende honden dit deel is nog meer van hetzelfde, heel irritant.

kvond hem in begin best leuk, maar de eerste was idd beter. .. kheb hem eerst gezien, zonder dat ik dat wou, in het nederlands gedubt .. = vreselijk! wie houd van familiehumor en fantasie zit wel goed bij deze film!

de stemmen van arnie als wolf is leuk, de rest mwah...
#1 was leuker en origineler

avatar van sn@ke
Dr dolittle 2

Zelfde concept als deel 1 en danook vrijwel zelfde waardering. Dieren waren hier toch wel erg vermakelijk door redelijk wat humor en perfect ingesproken stemmen : kameleon die tevergeefs probeert te camoufleren , mafia wezel en die beer was zelf ook best genietbaar. Murphy is steeds wel goed.

avatar van The One Ring
Minder vervolg op een niet bijzondere film.
2 sterren

avatar van Regan_Robbie24
minder dan deel 1.
en deel 1 was veel leuker en heb ik harder om moeten lachen.

Elienekeuuh
Niet echt zo'n goeie film. deel 1 was beter.

film_kaza
ik vond dit deel ook best wel leuk, maar niet zo leuk (of leuker) als deel 1

Deel 1 ken ik niet dus ik vond deze best grappig. Gewoon een gezellige familiefilm.

kArIzMa_TuRk
vond deel 1 en 2 allebij even leuk en vermakelijk.. ze krijgen allebij een 3*** van mij.

Deze ga ik kijken want eddy murphy is de king of comedy

zijn oudere films zijn wel nog altijd de beste

maar ik heb liever eddy films met zijn smooth talks erin waar ie veel vrouwen versiert.

zandertjuh
Deel 1 is beter en origineler.. opzich voor de rest een leuke film maar voor de vrijdagavond zijn er betere keuzes op tv.
*3.0

avatar van BlueJudaskiss
Herzien en weer lekker gelachen. Niet te zwaar, gewoon luchtig vermaak dat precies doet waar het voor bedoeld is: de kijker laten lachen zonder al te veel pretenties. Verrukkelijk. 3,5*

2,5 *

Er zitten wel leuke stukjes in
vooral scenes waar je die dochter veel in ziet en dat die eddie dan ruzie heeft met die dochter over haar vriend\
dat vond ik wel grappig
alleen met die beer vond ik gewoon wat minder..beetje langdradig..

Film_La_Timo schreef:
het is een leuk film. want er zit veel humor in. en dieren maar ik haat dieren

Hoe kan je nou dieren haten
dan haat ik jou
pff...als je dieren haat, haat je het leven ,mensen, alles.

Film_La_Timo schreef:
het is een leuk film. want er zit veel humor in. en dieren maar ik haat dieren

Loser. Viva de Partij voor de Dieren!

BlueJudaskiss schreef:

Loser. Viva de Partij voor de Dieren!

Hahaha hoe oud is dat kereltje.

avatar van BlueJudaskiss
Je bent nooit te oud om te leren

Deze film is best leuk gemaakt dieren die praten. Maar voor de rest vrij gemiddeld allemaal. Ach... Deze film is nog net te doen. Om wel maar 1 keer te bekijken dan heb je het gehad met deze film. Een nipte 2.5/5 .