Mr. & Mrs. Smith (2005)

Actie / Komedie

geregisseerd door Doug Liman
met Brad Pitt, Angelina Jolie en Vince Vaughn

John en Jane Smith (Brad Pitt en Angelina Jolie) zijn een gewoon koppel met een gewoon huwelijk, waar de pit een beetje uit is. Beiden hebben echter een groot geheim: ze behoren, zonder dat de ander het weet, tot de beruchtste en meest gevraagde huurmoordenaars ter wereld, en zijn bovendien in dienst bij concurrerende bedrijven. Wanneer beiden een nieuwe opdracht krijgen en ontdekken dat ze elkaars doelwit zijn, zijn de poppen aan het dansen.

avatar van xangadix
quiksilver2 schreef:
Waarom een 4,5 gewoon omdat dit best een leuke film is.Het spel van zowel Angelina en Brad is gewoon goed.
Een vergelijk met een andere film is niet mogelijk.
Beter dan alle nederlandse films bij elkaar. Als men wilt zeuren over over films doe dat dan over Nederlandse films , wat een ramp is dat
Dit is echt te veel onzin bij elkaar voor 1 berichtje..!

avatar van xangadix
Matige film trouwens. Erg ver gezocht en dat geknal bijft me ook niet boeien.

avatar van streeter
'twas vermakelijk en de komische chemie tussen Pitt en Jolie was amusant, maar de aktie scenes waren niets om over naar huis te schrijven. Ze werden al gauw saai.
Vince Vaughn en Adam Brody hadden een paar grappige scenes, maar dat waren maar een paar minuten.

Best leuke film. Goede actiescenes, humoristisch. Maar het kwam allemaal maar traag op gang. En ben van beide hoofdrolspelers toch beter gewoon. Ook het einde van de film is maar een beetje vaag... Was het verhaal wat beter uitgewerkt geweest zat er misschien een 4,5 in.. nu 4..

geen stomme film waar wel beetje ongeloofwaardig... zij schieten iedereen dood maar worden zelf nooit geraakt... erg appart. actiescenes ook niet zo geweldig maar op zich wel vermakelijk om een keer te kijken

Hij is eigenlijk best slecht vind ik. Alles is TE gemaakt en het spel tussen Brad en Angelina is ook niet echt goed.

Jammer, het was een leuk idee.

Leuk voor avondje pretentieloze actie/humor - flink knallen op basis van 1 simpel uitgangspunt (a la True lies) . Spel van de 2 h'wood hotties overstijgt dat van Arnie overigens niet, hoor

avatar van Roodkapje
Ik vond het een leuk idee, maar wel erg slecht uitgewerkt. Liever toch een beetje emotie gehad in plaats van de "grappige" dialogen. Beetje acteerwerk graag. Vermakelijk filmpje, maar ook niet meer dan dat.

Actiescenes vond ik wel redelijk vet.

Vond hem aan het begin beetje saai, maar na de pauze werd het beter. de actie is inderdaad soms ongeloofwaardig maar er zat wel humor in. Al met al wel een goeie film.

Erg langdradig begin maar na zo'n 35 minuten komt ie dan langzaam op gang. Aardige actie-scene's die op zijn tijd wel een beetje ongeloofwaardig overkomen. Ik vond de chemie tussen Brad Pitt en Angelie Jolie wel goed.
Al met al een "verstand-op-nul" film die je het beste op een doordeweekse avond kunt kijken (en dus niet op 2de kerstavond )

avatar van MrEd
Ik had al wat reacties hier gelezen en kreeg de indruk dat dit nou niet echt een bijzondere film was, maar goed mijn vrouw wilde perse Pitt dus dan krijgt ze Pitt. We vonden het eigenlijk allebei een magere film. Kwam moeilijk op gang en de acties aan het eind waren soms rond uit belachelijk. Leuk voor een avondje als je echt niks beters hebt te doen maar voor mij niet meer dan 3* waard.

Heb me goed geamuseerd met deze film. Kwam nogal traag op gang maar daarna ging de film vlot. Gewoon kijken en niet teveel denken.

Weer zo "typique" film, die gemaakt is, om te hebben een aantal ster bij elkaar en het interactie van deze acteurs te zien.
Dus wie houdt van b. Pitt en a. Jolie dan kan dat anderhalf uur niet meer stuk voor jou.... echt genieten.
En voor degeen die zoek wat meer in een film dan wordt het iets moeilijker.
Ik zit in beide categoriëen.......( dilemma )

ik vind de film echt super goed
angelina jolie is echt lekker hahaha
ik heb de dvd gekocht en ik kijk hem best wel vaak

Ik had eerst gedacht dat de film niet zo mooi zou zijn. Maar na enkele goede verhalen, ben ik hem toch maar gaan kijken. En het was echt een super film! Had ik niet verwacht. Krijg van mij een 4,5.

Super!

Ik vond er echt geen zak aan, mijn vriend en ik hebben em zelfs uitgezet voor hij was afgelopen (was eigenlijk omdat hij vastliep maar het boeide ons niet eens).
Ik vond het super ongeloofwaardig, raar en saai.
Ik geef em 2 sterren voor het begin (toen was het nog een beetje normaal) en voor de paar leuke effecten.

had wel wat meer ingezeten.

1.5

Beetje vreemd dat Jane een boot in La Paz heeft, aangezien daar weinig water is volgens mij.

Leuke film gewoon verstand op nul en genieten maar.

Lekker makkelijk actie film, verstand op nul en gewoon kijken. Makkelijk vermaak heet zoiets, stel je voor dat iedere film een moeilijk epos was.

2,5* en een halve * extra omdat er muziek van Poison in de film zat

Spy Kids voor groteren. Verstand op nul en kijken. Leuk voor een avondje. Een keertje huren en daarna gewoon weer vergeten. 3*. De sterren onder de 3* bewaar ik voor slechte films. En deze was niet goed, maar wel leuk.

In één woord: SAAI.

avatar van bvonk
had veel meer in gezeten. zaten een paar leuke stukjes tussen maar soms zo overdreven zoals het einde dat het niet meer leuk is. toch geen slecht film dus ik geef hem een 3.0

Leuke film hoor alleen was het stuk dat ze elkaar gaan vermoorden wel erg gemaakt idd, eerst slaan ze mekaar verrot, even later zitten ze samen weer te kussen en alles en houden ze weer heelmaal van elkaar, beetje onwaarschijnlijk, maar goed tis film.
Verder gewoon vermakelijk, bij vlagen grappig en vond de auto-achtervolging scene zelfs spectaculair gefilmd, ook leuk acteerwerk wat je meestal weinig kan zeggen van Angelina. 3.5 ster.

Dat kat en muis spelletje tusse Pitt & Jolie had van mij ook nog wel wat langer mogen duren.
En ach, soms heeft een huwelijk wat actie nodig om de passie terug te krijgen...

avatar van Rianneke_Dan
mauhah ten eerste vind ik Brad een eikel omdat ie Jennifer heeft verlaten voor Angelina.
en ten tweede was t een hele matige film

als je gewoon over alle onwaarschijnlijkheden kunt kijken krijg je een heerlijk luchtige entertainende actiekomedie die vol dwaze grappen,oppervlakkige clichéromantiek en spectaculaire actie zit.
het is een mix die hoogst entertainend werkt..Pitt is best goed in een actierol en Jolie is gewoon enorm sexy.
3.5***

avatar van Captain Pervert
seth gecko schreef:
3.5***

Zelfde mening, zelfde cijfer.

Zoveel absurditeiten in de film, maar toch is hij leuk om te kijken.

Het einde is daarentegen erg abrupt, men lijkt te mikken op een sequel?

avatar van Halcyon
Rianneke_Dan schreef:
en ten tweede was t een hele matige film

Als ik mocht kiezen tussen Anniston en Jolie, ik zou het anders ook wel weten .

BlueSword
super film, erg grappig en vette actie.
angelina is nog mooier dan ooit!
alleen later werd het een beetje ongeloofwaardig.
dat stukje dat ze iedereen neerschieten in die centrum, zag er wel cool uit maar wel erg overdreven.