Mr. & Mrs. Smith (2005)

Actie / Komedie

geregisseerd door Doug Liman
met Brad Pitt, Angelina Jolie en Vince Vaughn

John en Jane Smith (Brad Pitt en Angelina Jolie) zijn een gewoon koppel met een gewoon huwelijk, waar de pit een beetje uit is. Beiden hebben echter een groot geheim: ze behoren, zonder dat de ander het weet, tot de beruchtste en meest gevraagde huurmoordenaars ter wereld, en zijn bovendien in dienst bij concurrerende bedrijven. Wanneer beiden een nieuwe opdracht krijgen en ontdekken dat ze elkaars doelwit zijn, zijn de poppen aan het dansen.

avatar van Whunter
Tijd om meer met Pitt door te brengen met zijn malle fratsen, hij heeft mijn test ook moeten doorstaan en heeft het overleeft. Miss Smith ,.... tja daar kun je mij voor wakker maken met haar zwoele lippen. Angelina Jolie is niet altijd hot, maar als je het mij vraagt why not?. Godverdomme moet ik alles gaan uitleggen?

Film gaat te snel voorbij, Boek is leuker!

avatar van maxroelofs
IK had niet verwacht dat deze film zo'n laag gemiddelde had. Ik zag hem in de videotheek liggen en in mijn gedachte was het een top 250 film dus huurde ik hem.

De film is ontzettend Amerikaans. Angelina Jolie en Brad Pitt helpen daar wel aan mee. Ze acteren echt ver onder de maat. Ze spelen niet overtuigend en vooral Pitt ben ik niet op dit niveau gewent.

De actiescènes zijn verder totaal niet serieus te nemen, ik weet dat dat de bedoeling misschien was maar de meeste parodieën scoren laag. Op enkele uitzonderingen na.

Het plot was ook niet duidelijk genoeg. Het meeste in deze film is gewoon onder de maat dan volgt dus een:

avatar van Shinobi
Op zich wel een redelijk vermakelijke film, al is het alleen maar om mevrouw Jolie in interessante outfits zien rond te lopen.
Voor de rest deed het me niet al te veel, humor is niet geslaagd en de romantiek is nergens echt te vinden. De actie daarentegen is op zich wel aardig.

Nipt 3,0 sterren.

avatar van booyo
Ben normaal helemaal niet van dit soort over de top films, maar kon deze nog wel waarderen. Het was allemaal met een hele duidelijke knipoog, en vond in tegenstelling tot velen Brad Pitt wél leuk spelen. Lekker droge rol!

avatar van JdeBoer
volgens SBS6 komt "Mr. & Mrs. Smith" op vr 11 nov. 2011, 20:30-22:55

avatar van panax
prachtige film ,gewoon helemaal oke,mooie actie ,gewoon oke!!!!

avatar van mnrk
Still alive baby?

Dit was een vermakelijke film met een leuke combinatie van actie en humor...

Het acteerwerk van Brad Pitt en Angelina Jolie was ook in orde en er was ook een prima chemie tussen de 2 acteurs (kan me goed voorstellen dat Brad Pitt toen voor Jolie is gevallen )....ook een leuke bijrol van Vince Vaughn.

De actie in de film was ook prima en kwam ook leuk over.....

avatar van dualcia
Ik vond de film echt ontzettend saai. Begon best wel veelbelovend, maar dat zakte snel in toen ze erachter waren dat ze allebei huurmoordenaars waren. Toen kwam een enorm lang en saai stuk, waar ik met mijn gedachten echt niet bij kon blijven. Totaal oninteressant. Nee, dit was niks voor mij.

Wat een kutfilm!

(Beter zo Neo?)

Laks
Leuke combinatie van over the top actie en humor. En natuurlijk persoonlijke favoriet Brad Pitt doet het weer goed als altijd.

Aardige film over een echtpaar dat niet van elkaar weet dat ze beiden huurmoordenaars zijn. Het plotje is wat aan de saaie kant, en het zijn vooral de huwelijkse scenes die vermakelijk zijn. Ondanks de vele actiescenes, die er overigens goed uitzien, blijft het geheel behoorlijk luchtig van toon. Brad Pitt en Angelina Jolie zijn goed gecast, en hun momenten samen zijn zeker wel leuk. Een ruime 3.0 sterren.

lordmars
geweldig leuke film, ik kan hem zo vaak kijken als ik wil en ik blijf hem leuk vinden.
de actie is lekker, de leuke stukjes zijn talloos en brad pitt en angelina, wat wil je nog meer.

avatar van oemoemenoe
blijft flauw...
ondanks dat ik fan ben van A.Jolie vind ik deze film tegenvallen.

avatar van moviemafketel
Kon duidelijk zien dat Angelina en Brad gedurende deze film echt iets voor elkaar zijn gaan voelen.
Ze hebben er beiden iets teveel plezier in. Film duurde me wat lang, waardoor het veel in herhaling trad. Ook de grapjes en oneliners schoten om de oren, waardoor het niet meer echt overkwam. Laatste kwartier vond ik wel aardig. Voor de rest meer naar een beginnend liefdeskoppeltje gekeken. Leuk voor 1 keer, maar hoef hem nu nooit meer te zien.

avatar van Ace Hanlon
lordmars schreef:

Voor mij is het precies andersom. Als je deze film één maal hebt gezien is de lol er af.
Op zich is het best een aardige film, maar geen om meermaals te bekijken.

avatar van ricardo74
Dit is gewoon een slechte looney tunes. Bagger.

avatar van AjaxRulezzz
Gewoon een goede film, lekker wat actie en natuurlijk zoals gewoonlijk uitstekende acteerprestaties van Brad Pitt. Verhaal was wel een beetje voorspelbaar, het camerawerk vond ik dan wel weer goed gedaan. Al met al een 3.

avatar van Valii
Op elkaars acteerprestaties kunnen ze in ieder geval niet verliefd zijn geworden. Deze zijn echt ondermaats.

maxroelofs schreef:
Het meeste in deze film is gewoon onder de maat (...)

Glashelder, valt niks aan toe te voegen.

een echte coole film met actie en spionnen en zo

avatar van JeroenE.
Leuke film. Of de acteerprestaties goed of niet waren weet ik niet, daar heb ik helemaal niet op gelet. Zelfs na drie keer zien heb ik nog niets storends kunnen ontdekken. Maar het gaat mijn dan ook om het totaal plaatje, het gevoel dat je na de film hebt. En ik wou hem hem eigenlijk wel gewoon direct weer bekijken. Brad Pitt en Angelina Jolie vind ik interesant genoeg om naar te blijven kijken, het verhaal was simpel maar dat maakt soms niet uit, actie is er in elk geval wel genoeg. Natuurlijk is de film zo ongeloofwaardig als wat maar dat is niet erg, ik vond het leuk om naar te kijken. En ik kan niet wachten om hem nog een keer te zien, en ik heb hem op Blu-ray dus dat gaat niet lang meer duren. En als ik een film vrij snel nog een keer wil zien vind ik hem meestal al wel een 4 waard, ook deze keer.

Heerlijke goed uitgewerkte komedie!

avatar van Jawaddedadde
Best leuk!

Leuk uitgangspunt en dito uitvoering wat mij betreft. Pitt en Jolie spatten allebei van het scherm af en hadden duidelijk fun tijdens het draaien. Verhaaltje is natuurlijk voorspelbaar maar dat deert niet. Actie is meer dan prima en de talloze vuurgevechten zijn een lust voor het oog.

Goed.

best een goede film om eens gezien te hebben.Leuke actie en de humor kon er ook nog wel door.

avatar van Timothyvdmeer
1 van de weinige films waar ik Jolie wel kan waarderen. Lekkere actiefilm met genoeg humor.
Zeker de rol van Vaughn is erg leuk.

avatar van Ace Hanlon
Een jaar geleden heb ik al eens gezegd:
Op zich is het best een aardige film, maar geen om meermaals te bekijken.

Toch heb ik gisteren (bij gebrek aan iets beters) nog een keer gekeken. Wat me nu wel opviel, was dat Mr en Mrs Smith zo bijdehand waren geweest om een kogelvrij vest te dragen (gelukkig werd er ook alleen maar op het lichaam geschoten), maar dat idee was bij de SWAT-team leden (of wat voor team het dan ook was) blijkbaar nooit opgekomen.

avatar van Roger Thornhill
Eigenlijk is dit gewoon een one-joke-movie waarvan de joke al vóór de aanvang van de film bij de kijkers bekend is. Dus dan hangt het van de uitwerking af, en die is afwisselend uitstekend (de scènes tussen Pitt en Jolie) en vrij saai (de over-the-top-actiescènes, culminerend in een eindeloze shoot-out zonder climax). Een gemiste kans, het had wat mij betreft nog zoveel leuker kunnen zijn.

avatar van Sergio Leone
Amusant.

Af en toe heeft men al eens nood aan komisch actievermaak en dan kan Mr. & Mrs. Smith wel soelaas bieden. Vooral de eerste helft vliegt voorbij; nadien wordt het allemaal wat minder. Er volgen nogal veel lege actiescènes, waarbij de shoot-out de kroon spant.

Brad Pitt en Angelina Jolie teren voornamelijk op hun chemie, al vind ik Pitt over een stevige dosis komisch talent beschikken. Jolie valt mij minder goed mee. Men tracht haar uit te spelen als stoere actieheldin, maar daar is ze gewoon een te slechte actrice voor.

De film is verder vlot genoeg (hoewel een speelduur van de volle twee uur ook niet had gehoeven). De actie ziet er meestal deftig uit, al wordt de boel meermaals ontsierd door spuuglelijke CG-probeersels.

Tussendoortje.

avatar van 009
het einde sloeg echt op niets! Eigenlijk het laatste half uur was echt zwak

Een zoveelste matige shoot-out en dan was het plots gedaan.
Hoe gaat 't nu verder tussen hen beide?
Waarom vluchten ze niet naar La Paz?
Waarom laten hun bazen hun met rust?

voor de rest leuk tussendoortje

avatar van ZenZin
Deze film is ongeveer net zo kinderachtig als de Donald Duck maar dan idioter.
het verhaal is complete onzin waar de waarde van een mensenleven nul komma nul is.

avatar van Spirit_Catcher
009 schreef:
het einde sloeg echt op niets! Eigenlijk het laatste half uur was echt zwak

mee eens!
sterk begin, leuke humor tussen het koppel. Als ze "het" dan van mekaar ondervinden zit er wat leuke actie tussen beide die best goed uitgewerkt was en grappig uitkwam. Het mindere begint echter als ze met elkaar samen beginnen te werken...