Mr. & Mrs. Smith (2005)

Actie / Komedie

geregisseerd door Doug Liman
met Brad Pitt, Angelina Jolie en Vince Vaughn

John en Jane Smith (Brad Pitt en Angelina Jolie) zijn een gewoon koppel met een gewoon huwelijk, waar de pit een beetje uit is. Beiden hebben echter een groot geheim: ze behoren, zonder dat de ander het weet, tot de beruchtste en meest gevraagde huurmoordenaars ter wereld, en zijn bovendien in dienst bij concurrerende bedrijven. Wanneer beiden een nieuwe opdracht krijgen en ontdekken dat ze elkaars doelwit zijn, zijn de poppen aan het dansen.

avatar van jumpstylemovie
Prima filmpje voor tussendoor. Brad Pitt en Angelina Jolie zetten allebei een goede acteerprestatie neer en het verhaal liep anders dan ik van te voren verwacht had. Op sommige momenten was ie nog best grappig ook. Gewoon een leuke film.

avatar van boozebelly
Simpel filmpje dat na een tijdje behoorlijk begint te vervelen.
Stereotype lekkere vent en een stereotype lekker wijf (alhoewel ik dat nooit heb gezien in Jolie, met d'r platgeslagen gezicht met zoeloelippen), flauwe grapjes, ultracoole oneliners en wat coole actie. Althans, de film probeert zo cool mogelijk over te komen, wat oh zo geforceerd overkomt en daardoor juist averechts werkt.

Die Jolie kan in mijn ogen ook voor geen porem acteren en haalt het niveau van Brad Pitt, die véél beter kan, ook flink naar beneden in deze film.

Mwahh...ik vond dit echt slecht. 1,0*

avatar van Al DeNiro
Niet echt mijn soort film, maar wel waard vanwege Pitt en Jolie.

Beide mooie mensen die ook best grappig zijn hier.

Actie ook niks mis mee.

Ook leuk omdat hun relatie tijdens de opnames begon.

Is me dus beter bevallen, dan de eerste keer in de bios.

avatar van marximaal
Vond er niet heel veel aan en ik had er meer van verwacht.

Ik vond dit een zeer vermakelijke film. De actie i.c.m. de humor deed het goed. Vond het geen cliché film eigenlijk, want dat man en vrouw beide hetzelfde werk doen was wel leuk uitgewerkt. Ik vond het karakter van Pitt leuker dan van Jolie, ik weet niet zo goed of hij nu meer belicht werd of dat het aan de acteerprestatie lag.

Wat een flauw gedoe zeg. Toen ik na een half uur nog niet had gelachen en de actiescenes ook maar erg mager vond, heb ik hem afgezet en een goede film opgezet. Slappe hap.

avatar van RSmovie91
Ik heb me toch heel erg vermaakt tijdens deze film.
De actie in deze film is de eerste helft van de film maar weinig aanwezig. Hier krijg je dan ook een beetje te zien wie Jane en John zijn en wat ze doen en hoe ze samen zij gekomen.

Met het komedie deel moet je niet gaan verwachten dat je met tranen van het lachen zit te kijken, maar het heeft op zich wel z'n momenten.

Het verhaal was natuurlijk wel wat dunnetjes, maar het was niet zo erg dat het eigenlijk nerges over gaat. Natuurlijk kan het veel beter, maar daarintegen kan het ook veel erger.

De acteerprestaties waren van Pitt en Jolie best aardig. Jolie vond ik het zelf echt goed doen. Vooral op het punt waar ze op een stalemate (heet dacht ik zo) uitkwamen, waar Jolie begint te schreeuwen dat hij moet ophouden met lief doen etc. .

Het grootste minpunt vond ik de laatste grote actiescène. Deze was (in vegelijking met de rest van de film) enorm ongeloofwaardig. Maar toch vond ik het ook wel weer leuk om naar te kijken.

Vanwege de hoge vermakelijkheid en de weinige grote minpunte 4*

naert
wat overdreven doe toch meer u best mss voor de leeftijd van 8jaar

avatar van Timothyvdmeer
best te pruimen. Absoluut geen fan van Jolie (waardeloos) maar viel me nog mee in deze film.

avatar van tboezem
Deze film meerdere keren gezien. Natuurlijk filmisch niet erg hoogstaand maar wel een ontzettend vermakelijk spektakel. Gewoon leuk om te kijken.

Wat een leuke film is dit toch. Erg vermakelijk om naar te kijken. En een geniaal bedacht verhaalidee natuurlijk.

avatar van Semsoethot
Gewoon aardig amusement met soms verrassende gevatte opmerkingen I got Lucky.

Fantastisch leuke film met de nodige humor. Natuurlijk spelen Brad Pitt en Angelina Jolie weer de sterren van het doek. Vooral Angelina is een plaatje om naar te kijken.

Mr.Whiseguy
In het begin is het best aan leuke film, maar het duurt te lang. Daardoor word het langdradig.
Pitt zet een leuke rol neer, Jolie probeert meer sexy te zijn (wat ook lukt ) dan dat ze acteert en Vaughn is netals altijd alweer leuk. Het is een hele voorspelbare film, bijv. voordat je de film al hebt gezien weetje al dat ze aan het eind weer gewoon happy together zijn.

avatar van predator
Zware tegenvaller, slap verhaal en tegenvallende actiescenes.

avatar van donkied
Erg vermakelijk moet ik zeggen.

avatar van filmliefhebber92
joostus schreef:

Ik snap niet wat er zo geniaal aan het verhaal is. Misschien kun je me dat vertellen, want ik ben wel benieuwd.

avatar van Rickmans
Heerlijke aktie-komedie met lekkere zwarte humor.
Ja, kijkt prima weg... Enne... Wat is ze ook mooi he? Die Angelina Jolie.

avatar van Lennert
Normaal gesproken ben ik totaal geen Pitt of Jolie fan, dat ik de film zonder teveel gezeur tegen mezelf uit kon zitten zegt daarom wel iets. Het gegeven van de film was best leuk, beide acteurs hadden sterke onderling chemie (de relatie die na deze film is opgebloeid zal wel ergens vandaan komen) en de actie is vaak leuk geschoten (helemaal de vechtscene in hun eigen huis waarbij ze de hele boel slopen).

Waar ik wat minder over de spreken ben is het saaie acteerwerk van de hoofdrolspelers en de teksten die ze moeten uitkramen. Goed, Jolie acteert beduidend beter als ze geen afgrijselijk Engels nepaccent hoeft op te zetten, maar echt spectaculair is het nog steeds niet. Pitt is zijn gebruikelijke zoutzakkelijke zelf en komt er nog maar net mee weg, het feit dat hij en Jolie elkaar duidelijk zagen zitten speelt hier goed in mee. De teksten zijn helaas nergens echt scherp of spitsvondig zoals ik het graag bij actiekomedies mag hebben, daar gaat de film toch echt de mist in.

Maar goed, de actie zit goed en het gegeven is wel degelijk leuk. Ik ben nog steeds geen fan van 'Brangelina' geworden, maar zie hen alsnog liever in zo'n soort film dan in afgrijselijke kitsch als Tomb Raider of melodramatische actie als Troy.

filmliefhebber92 schreef:

Het verhaal plot zelf is helemaal niet zo geniaal natuurlijk.. Er gebeurt niet veel bijzonders

Maar ik heb het over het verhaalidee.. Er zijn mensen die een verhaalidee opsturen naar producenten, en die kijken dan of ze het nemen ja of nee.. Daar krijgt de bedenker dan een x bedrag voor. En het idee van: 'een met elkaar getrouwde man en vrouw blijken allebei zonder dat ze het van elkaar weten een huurmoordenaar te zijn, die hetzelfde doelwit moeten vermoorden en later elkaar'.Dit is natuurlijk een goed, leuk en komisch bedacht idee waar je een leuke vermakelijke actie film met wat romantiek en humor erbij kan maken..

Overigens zie je dat het geniaal bedacht is ook wel uit hoeveel omzet de film gemaakt heeft.. als je nog een argument nodig had.....

avatar van filmliefhebber92
Nou omzet zegt niet zoveel.

Maar inderdaad het idee was leuk. Maar niet geniaal en voor mijn gevoel hadden ze er meer mee kunnen doen. Dit zijn maar meningen, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar jou argumentatie.

avatar van gizmo_o
Actiefilm die zichzelf totaal niet serieus neemt en o.a. daardoor erg leuk is.
Pitt & Jolie vormen een erg leuk sadistisch duo, waarbij je als kijker merkt dat ze er echt zin in hadden. Het verhaal is niet bijster ingewikkeld maar wel komisch en zit vol met totaal over-de-kop actiescenes en maffe dialogen met als hoogtepunt het gevecht op leven en dood in hun eigen huis.

Top vermaak, 4*.

djelle
joostus schreef:

Ik ben het met je eens dat het een goed concept is, maar hier heeft de omzet zeker voor een groot deel te zien met de immense populariteit van Brad Pitt en Angelina.

Ik vond het een vermakelijke film,veel actie en humor.Voor mij een goede mix.Ik heb
hem nu twee keer gezien dus zeker de moeite waard.
Jammer dat Jolie altijd zoooo`n voorspelbare rollen speelt.
Zo ook een van haar laatste films....the tourist.(2010)

avatar van Chairrepair
Grappig, maar erg cliché. 3 sterren, omdat Brad Pitt erin speelt^^

avatar van TragieStar.*
Nou, dan ben je wel een hele erge Brad Pitt fan dat je speciaal 3 sterren voor hem geeft .

Maar natuurlijk is heel de film leuk .

avatar van brigittedam
Hele leuke film waarbij een stel echt bekende problemen hebben en lopen te emmeren. Naast dat hebben ze beiden een dubbelleven wat voor komische momenten zorgt. Goede acteurs, leuk verhaal, sowieso vind ik actie/komedie een goede combinatie. Al met al de moeite waard om te kijken!!!

Eerste helft van deze film is wel leuk. Lekker onderkoeld geacteerd.
Jammer genoeg lijkt het tweede deel te veel op een videogame: één grote geweldsorgie (met af en toe een leuk intermezzo). Misschien is dat ook de bedoeling, maar al dat geweld is aan mij niet besteed.

Deze film viel me zwaar tegen, maar misschien waren mijn verwachten dan ook veel te hoog.
Heb hem gelijk na release gekocht, maar het verhaal vind ik toch niet heel sterk ofzo en niet echt geloofwaardig.
Desondanks zorgen Pitt & Jolie wel voor extra uitstraling.

avatar van daxclusive
Ben helemaal geen fan van Brad Pitt films, meestal vallen die behoorlijk tegen.
Moet zeggen dat ik hem in Mr. and Mrs. Smith toch wel heel sterk vond.
Prima film, verveeld geen moment.