Mr. & Mrs. Smith (2005)

Actie / Komedie

geregisseerd door Doug Liman
met Brad Pitt, Angelina Jolie en Vince Vaughn

John en Jane Smith (Brad Pitt en Angelina Jolie) zijn een gewoon koppel met een gewoon huwelijk, waar de pit een beetje uit is. Beiden hebben echter een groot geheim: ze behoren, zonder dat de ander het weet, tot de beruchtste en meest gevraagde huurmoordenaars ter wereld, en zijn bovendien in dienst bij concurrerende bedrijven. Wanneer beiden een nieuwe opdracht krijgen en ontdekken dat ze elkaars doelwit zijn, zijn de poppen aan het dansen.

neo (crew)
is je wel je van het

Viel me echt ontzettend tegen. Weinig spanning en veel onsamenhangende dialogen.

heb echt gelachen met deze film, zeker een aanrader.
de fans van Angelina Jolie worden zeker niet teleur gesteld.
Het einde kon beter.

avatar van balosa
hier hetzelfde, het begin ging nog wel, maar het einde vond ik niks een grote schietpartij en het is klaar, hallo en de firma's dan ?? waren ze na die schietpartij al hun mensen kwijt ofzo, meestal is de film klaar wanneer de 'baas' dood is of wanneer ze vluchten

Altijd maar die vreselijke humor .....

Ik vond het een leuke no-nonsense film. Hij kijkt lekker weg. Het einde had inderdaad beter gekunt, maar de humor had ik niet verwacht in zo'n film.

balosa schreef:
meestal is de film klaar wanneer de 'baas' dood is of wanneer ze vluchten

denk dat ze het zo hebben gedaan om er nog een deel 2 uit tepersen, vond het kat en muis spel tussen Brad&Jolie erg vermakkelijk.

avatar van balosa
het kat en muisspel was inderdaad wel leuk, maar na een paar scené's had je dat ook wel weer gezien en werd het weer gewoon meer van hetzelfde, ik vind het ook jammer dat er weer die humor nadrukkelijk inzit, bij Pirates of The Caribbean vond ik dat ook zo vreselijk, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een 'echte' piratenfilm had verwacht en geen comedy

en om eerlijk te zijn, op een deel 2 zit ik niet te wachten van Mr. and Mrs. Smith

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Vind het nooit een echte straf vind om een uurtje of 2 naar Angelina Jolie te kijken en daarbij was deze film over het geheel genomen nog best aardig ook. Het verhaal op de achtergrond is wat slapjes en de actie had van mij ook wel een minder hoog Charlies Angels- nivo mogen hebben. Maar dat doet er eigenlijk niet zo toe omdat het natuurlijk in de eerste plaats om Mr en Mrs Smith gaat. Ik heb me prima vermaakt met het samenspel tussen Pitt en Jolie enkele erg leuke scenes in deze verfrissende "romatische-actie-komedie". 3.5*

avatar van espa joe
Tja ...had er stiekemm meer van verwacht! Maar Angela Jolie maakte wel weer veel goed. Wat een lekker wijf zeg...maar het verhaal vond ik maar slapjes! Een 3 dus.

Lekkere flauwekul film, heb me niet verveeld...

Mijn vrouw vertelde me achteraf dat ze het een wazige film vindt... ik denk dat ze gelijk heeft! Vrouwen zullen er in't algemeen weinig aan vinden denk ik.

avatar van hollywood
een goeie film, met een leuke cast!

avatar van Ella
Ho Stop ik ben een vrouw, ik vond het beslist geen wazige film, deze is humorvol, beetje weinig echte aktie, maar goed te volgen

uiteindelijk kan ik dan ook zeggen het was een leuke film met verassende elementen.

Weer een ouderwets leuke film, ik heb me ook echt kapot gelachen!!! 3,5*

Cool filmpje. Prima actie, veel humor en erg prettige hoofdrolspelers. Je kan er moeilijk meer van verwachten. Heerlijke guilty pleasure .

AHWA schreef:

In Nederland niet nee. In Amerika wel.

Hij is wel uit alleen niet in de bios

avatar van SSeagal
Lekkere wegkijk actie/comedy, vooral de latere actiescene's zijn prima verzorgd en uiterst vermakelijk. Verwacht geen hoogstaand verhaal of verrassende plotwendingen, het is een vrij standaard cliche werkje, maar stiekum toch wel een hele lekkere.... ***1/2

Oké, terug van n weekje New York, naar mijn familie en uiteraard ook naar de film geweest. Leuke film, humor, actie en sexy scenes, zo zie ik het graag. Pitt en Jolie zijn aan elkaar gewaagd en dat ze in t echie ook voor elkaar zijn gevallen verbaasd mij na het zien van deze film helemaal niks, want er is zeker wel sprake van chemistrie die door het beeld heen druipt. Het is geen nadenk film, het plot (en zeker het einde) zijn wat middelmatig, maar in principe heeft dat voor mij niet zoveel onder gedaan aan de film, want is n prima film, kijkt goed weg, ik heb m'n interesse er de hele tijd bij kunnen houden en zowaar nog een paar keer gelachen. Eigenlijk was het wel n beetje wat ik ervan had verwacht, niet veel meer en ook niet minder.
Voorlopig geef ik 3,5*

Film lijkt me heel erg leuk, zeker na de reviews, maar ik ben meer geïnteresseerd in New York

stinissen schreef:
Altijd maar die vreselijke humor .....

Ik vond de humor best lachen, wat stoort je (en anderen) hieraan dan?
In een thriller hoeft de mumor wat mij betreft niet, dat is serieuze actie. In deze film vond ik de schietpartijen vrij ongeloofwaardig, alleen de fam. smith overleefde het wonder boven wonder. Wat mij betreft mag er dan ook wel humor in, als het toch al minder serieus is.

Al met al een goede film

Om te beginnen is humor niet mijn genre ( uitzonderingen daar gelaten) en inderdaad die schietpartijen ,,,Nee dat is niet mijn ding.
Ik denk als ze deze film zouden gemaakt hebben met iets meer subtiele humor en minder of geen flauwe grappen dat die dan best te pruimen was geweest.
Maar ja er zijn genoeg mensen die wel van zulk soort films houden( bv Sahara , vond ik ook geen ruk aan) en dat is maar goed ook want ieder heeft zijn eigen smaak.

avatar van SiSsY bOY
ik vond het een leuke film, eindelijk weer eens een beetje orginele actie.

Eerste uur is wel redelijk te doen. Vermakelijk om te zien als ze van elkaar weten dat ze elkaar moeten vermoorden. Na de verzoening zakt de film ontzettend in. Een overdaad aan geschiet en de smiths die de hele wereld aan kunnen zorgen ervoor dat dus na een uur de film totaal niet meer te pruimen is.

ik vond het een leuke film, leuke scenes en de nodige humor erin.

Angelina zag er weer leuk uit as usual

4 sterren issie toch wel waard vind ik

Erg leuke film.

avatar van De GeuS
Behoorlijk zwak, van te voren gehyped aktiespectakel. Veel foefjes en bar weinig inhoud. Verder een paar aardige grappen en dan houdt het wel op; 2,5*

avatar van gemaster
kos schreef:

Helemaal mee eens. Weer een heerlijke Pitt film met als extra pluspunt de appetijtelijke Jolie. De humor is zeer geslaagd en ook de actie hakt er lekker in. Een bijna perfecte genre film. 4*

Aardig filmpje,weinig hoogte en diepte punten.3* van deze kant.

Beetje slappe film, jolie is natuurlijk altijd leuk dat wel . Voor de rest actie was op zich wel aardig, zaten ook wel aantal grappige momenten in maar voor de rest beetje standaard verhaal.

Leuke film. Actie soms afgewisseld met een tikje humor.
3,5 ***.