Mr. & Mrs. Smith (2005)

Actie / Komedie

geregisseerd door Doug Liman
met Brad Pitt, Angelina Jolie en Vince Vaughn

John en Jane Smith (Brad Pitt en Angelina Jolie) zijn een gewoon koppel met een gewoon huwelijk, waar de pit een beetje uit is. Beiden hebben echter een groot geheim: ze behoren, zonder dat de ander het weet, tot de beruchtste en meest gevraagde huurmoordenaars ter wereld, en zijn bovendien in dienst bij concurrerende bedrijven. Wanneer beiden een nieuwe opdracht krijgen en ontdekken dat ze elkaars doelwit zijn, zijn de poppen aan het dansen.

avatar van E V
E V
Lijkt me opzich wel een leuke film, niet geweldig, maar gewoon prettig vermaak.

Is dit wel een remake?
Mr. and Mrs Smith

De trailer in de bios zag er alvast goed uit, ik denk wel dat het een aangenaam avondje gaat worden als ik deze ga bekijken.

Nu, da's iets voor juni. Jammer dat er al een jaar vooraf zoveel tam-tam rond de film wordt gemaakt...

neo (crew)
Losse herinterpetatie van de Hitchcock film zou ik het noemen

avatar van davidov
Een jaar voor de film? die film komt over een 2 maandjes uit

Geheel nieuwe trailer in wmv of quicktimeformaat, via Yahoo.

Ziet er toch geheel niet slecht uit al zeg ik het zelf.

Ziet er cool uit!

avatar van E V
E V
Nieke schreef:
Is dit wel een remake?
Mr. and Mrs Smith

Niet helemaal volgens mij. Alleen de titel en het gegeven dat het een appart huwelijk is.

AHWA
Ook de tweede trailer is erg gaaf. Hier ziet Jolie er nog beter uit. Ik begin te begrijpen wat m'n vriendin in haar ziet

Deze wil ik zeker zien.

avatar van fabbyke
gaat volgens mij heel hard lijken op die ene film met danny de vito
ze krijgen dan ook de opdracht om elkaar te vermoorden

AHWA schreef:
Ik begin te begrijpen wat m'n vriendin in haar ziet

Hoe lang heb jij in coma gelegen?

avatar van Pieter Montana
Als ik veel geld over heb zal ik heel misschien naar deze film gaan kijken.

Ik ga zeker naar deze film, maar eerst naar star wars 3

Pieter Montana schreef:
Als ik veel geld over heb zal ik heel misschien naar deze film gaan kijken.

Een bioscoop kaartje kost je net geen 10 euro! Wel duur natuurlijk, maar veel geld over hebben om deze te zien?

Wat een prachtige poster trouwens (Linker stukje!)

Jah!!!

avatar van The One Ring
Ik zag de trailer in de bioscoop en kreeg vooral de indruk dat het een actie/komedie was in plaats van avontuur/thriller.

Voorlopig 6.3 op iMDB

avatar van gemaster
Ik zit even de user comments te lezen, maar die zijn allemaal heel erg positief. Er wordt gesproken over schitterende actie, zwarte humor en een plottwist. Het lijkt me precies een film voor mij.

avatar van johanm3
Als je die trailer goed bekijkt weet je al wat de plot twist wordt. Aan het eind van de trailer zie je hoe pitt en jolie rug aan rug staan te schieten op.... hun opdrachtgevers misschien.....

AHWA
Leuke actiekomedie met een lekker tempo, leuk acteerwerk, een sexy Jolie en scherpe humor. De actie was weer flink aanwezig, en hoewel mooi in beeld gebracht, ook wel een beetje ongeloofwaardig af en toe, maar dat mag ook wel in dit soort films.

Ik hou het voorlopig op 4 sterren. Misschien dat ik bij een tweede herziening op dvd er nog een halfje bij doe.

Niet slecht...not at all 4*

avatar van Wolkenmeter
Precies wat ik ervan had verwacht, en helaas is dat niet hetzelfde als wat ik had gehoopt. Als vlotte actiekomedie en sterrenvehikel doet de film niets verkeerd, maar het is ook erg vergetelijk entertainment. Dat de echtelijke ruzies worden uitgevochten tijdens (en met) de schietpartijen, is een leuk idee, maar uiteindelijk is het toch wat teveel van hetzelfde.
Wel een leuke opening, en (alweer) een goede soundtrack van John Powell

Syt
Dit lijkt mij gewoon hollywood-bagger..

Hij is toch nog niet uit?

GuirY Rose schreef:
Hij is toch nog niet uit?

In Nederland niet nee. In Amerika wel.

Vind niemand deze poster er een beetje raar uit zien (het leunen van Jolie en Pitt?)

Waar photoshop al wel niet goed voor is...

neo (crew)
Zag beelden van de film en het ziet er ongelooflijk flauw, niet-leuk uit. Blijft over Jolie en... daar is dan ook alles mee gezegd.

En zelfs Jolie is niet je van het, maar daar zijn de (of onze) meningen over verdeeld denk ik.