• 8.299.937 stemmen

Geregisseerd door: Jeff Nichols

Met onder meer: Joel Edgerton, Ruth Negga en Will Dalton

Releasedatum: 23 februari 2017

Plot Loving

"All love is created equal"

Richard (Joel Edgerton) en Mildred Loving (Ruth Negga) trouwen in 1958 en worden vervolgens gearresteerd en veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf. Hen wordt verteld dat de straf vervalt als ze de staat Virginia verlaten. De enige reden voor dit alles is dat Richard een blanke man is en dat Mildred een zwarte vrouw is.

imageimageimageimageimageimage

Garnet Jetter

Judge Bazile

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Mooi in beeld gebracht. Het acteerwerk is sterk en het verhaal is ontzettend. Ik heb een hekel aan onrecht en ik kan niet begrijpen dat Richard en Mildred Loving werden behandeld als misdadigers, alleen maar om het verschil in huidskleur. Daarom dacht ik soms: waar gaat dit nou over? Het is zo oneerlijk! Het doet mij pijn dat films over racisme 'nodig' zijn. Ik ben een donker persoon, maar dat heeft er weinig mee te maken. De kinderen vind ik lief en de ouderwetse sfeer vind ik goed overkomen. Wel vind ik de film vrij langdradig. Daardoor bleef ik niet de hele tijd geboeid kijken. 3,5*

Tarkus

Ik had er iets meer van verwacht, maar toch is dit schokkende verhaal goed gebracht met puike vertolkingen, voor van de twee hoofdpersonages.

Een verhaal dat je niet voor mogelijk houd en toch echt gebeurd is. En blank en zwart koppel huwt en worden behandeld alsof ze de misdaad van de eeuw hebben begaan, alleen maar door te huwen.

Wederom een verhaal uit de V.S. dat dus in de recente geschiedenis nog steeds rassen wilde scheiden, alsof men er nog in de middeleeuwen leefde.

2 uur duurt deze film, maar vervelen doet hij niet, al had ik wat meer diepgang verwacht en meer duiding bij de rechtsgang.

Maar het is wel een aanrader deze film, waaruit we wederom kunnen leren.

avatar van Alexjc

Alexjc

Het onderwerp sprak mij wel aan. Evenals de acteurs.

Maar aan het einde van de film had ik toch wel een beetje het gevoel van: jammer!!

Een film, die in mijn ogen een beetje langdradig is en te weinig verrassingen en wendingen bezit. Heb hem wel uit kunnen kijken, maar als een soep zonder zout en peper.

De acteerprestaties vond ik wel goed.

avatar van Waku

Waku

Goeie tip moviemeter, ik ken deze niet. Ga hem zeker opnemen op Canvas.

avatar van Waku

Waku

Inmiddels ook gezien nu.

Beschamend en vernederend verhaal natuurlijk.

Zoals verwacht.

Film komt wat kil over en is daarom een taai geheel geworden.

Komt uiteraard door het onderwerp maar de karakters van Richard en Mildred komen erg koeltjes en bijna afstandelijk over. Er straat weinig warmte uit. En dat resulteerde bij mij in kijken zonder emotie.

"Loving" maakte niet veel los in mij. Het wist mij niet te raken.

Meest schokkende detail zit in de aftiteling eigenlijk met extra informatie.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Schrijnend verhaal over hoe bepaalde lui denken anderen te moeten discrimineren gewoonweg omwille van een andere huidskleur. Het gezin Loving - toepasselijke naam - kiest voor de liefde en stroomt tegen de stroom in. Als halve criminelen worden ze verbannen uit hun staat en lijden ze - vooral Mildred dan - een eenzaam leven in een buitenwijk van een grootstad. Het contrast met het weidse platteland kon haast niet groter zijn.

De film is sober en ingetogen. Mooie vertolkingen ook van Edgerton en Negga. Er is een mooie wisselwerking tussen beiden. Niet te sentimenteel of überromantisch, maar wel onvoorwaardelijke liefde. Verder cinematografisch prima en ook een goede weergave van sfeer en tijdsbeeld. Geen uniek portret of zich onderscheidend van de zovele andere films die het thema belichten, maar hij valt eveneens niet uit de toon.

avatar van Lavrot

Lavrot

Een man van weinig woorden, net als zijn moeder, zo was Richard. Maar achter deze "imperfectie" schuilde een warme persoonlijkheid; ruwe bolster blanke pit (uhh?). Nou ja, het type bootwerker, maar dan in de bouw, met handen als kolenscheppen.

Mildred, een vrouw met weinig woorden, niet uit onvermogen, maar eerder door een ernstige vorm van bescheidenheid; timide.

De fotograaf, flamboyant en lichtvoetig. Eindelijk een moment van verlichting in dit loodzware drama. Mooi dat die foto op de bank van Richard met z'n hoofd op de schoot van Mildred in spiegelbeeld van de echte in de film zijn opwachting mocht maken.

Verder had deze film niet zo heel veel vernieuwends, maar vooral omdat het op waarheid was gebaseerd, en toch niet zo heel ver in de geschiedenis lag, een (beeld)verhaal om nooit meer te vergeten. Trouwens, Virginia is en blijft prachtig.

avatar van CocoNutz_IV

CocoNutz_IV

Een onderwerp die ik altijd interessant vind, maar in deze film zeer matig is uitgewerkt. Nergens wordt de film spannend, nergens gaat het de diepte in en een zekere vorm van intensiteit en sympathie ontbreekt. De film is veel te langdradig, waardoor je niet geboeid blijft kijken.

Steeds weer hoop je dat je het saaie half uur of uur hebt overbrugd, zodat we eindelijk de diepte in zullen gaan. Zodat dialogen sterker worden en er ook meer wordt ingezoomd op de tijd waarin de film zich afspeelt. Dat de haat en racisme meer wordt uitgelicht en je sympathie krijgt voor de hoofdrolspelers en een zekere afgunst naar de tijd waarin het zich afspeelt. Maar steeds weer wordt je teleurgesteld, omdat de film langdradig is en zoetsappig blijft.

Van de situatie in de gevangenis had ik meer intensiteit verwacht. Ook van het moment dat de politie bij ze aanbelt wanneer ze alsnog teruggekeerd zijn naar hun woonplaats, terwijl het ze verboden werd. Mijn hoop zette ik toen op de tweede helft die zich met name op juridisch vlak en in de rechtbank afspeelt. Maar ook hier een teleurstelling.

Cinematografisch is de film zeker prima, mooi beelden. Maar uitwerking van het verhaal is belabberd.

avatar van _Se7en_

_Se7en_

Teleurstellend dat een film met zo'n indrukwekkend onderwerp zo saai en emotieloos in beeld wordt gebracht. De hoofdrolspelers leken weinig connectie met elkaar te hebben, terwijl daar juist vaak de kracht van dergelijke films in zit. Nergens wordt echte diepgang bereikt en het verhaal kabbelt maar een beetje voort zonder veel emotie op te wekken. Heel jammer.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20353 berichten

Zeker niet op het niveau van Nichols vorige twee films. Beetje oscarbait, maar Nichols weet sentimentaleit terecht te vermijden. De Lovings waren geen sentimentele mensen maar beide bescheiden mensen van weinig woorden. Loving heeft een belangrijke zaak als thema, maar das ook een handicap. Je kunt er niet meer van maken dan wat het is.en de zaak is omdat Lovings niet erg van al die belangstelling hielden en geen praters zijn niet zo smeuig. En erg veel van Nichols zit er ook niet in deze film. Edgerton en Negga zijn heel sterk en vermijden grote gebaren maar wisselen heel wat mooie kleine momentjes en blikken uit. Maar een verrassende of enerverende film is dit verder niet.

avatar van jippie2010

jippie2010

Geen fan!

Het onderwerp wordt zonder al teveel diepgang gebracht,

het acteerwerk is vlak en saai, moeilijk om sympathie te krijgen met de hoofdpersonen.

Film kleurt veel te veilig binnen de lijntjes, vlees noch vis. *2.0

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Ik wist van te voren niet waar de film over ging.. En schrok toen ik het zag.. Ik ben heel blij dat de film uitgewerkt is zoals die uitgewerkt is, anders had ik het niet getrokken... Kan zo slecht tegen geweld /onrecht zeker bij dit onderwerp...
Ik begrijp dat niet iedereen dit zal bevallen, mij beviel het erg goed...

Gewoon een must see.... Een 4 ook voor het feit dat het echt gebeurd is.

Het einde was erg heftig.... Had wat romantischer gehoopt... ☺