Eight Legged Freaks (2002)

Alternatieve titel: Arac Attack

Verenigde Staten / Australië
Horror / Komedie

geregisseerd door Ellory Elkayem
met David Arquette, Kari Wuhrer en Scarlett Johansson

De inwoners van een mijnwerkersdorp ontdekken dat een chemisch ongelukje er voor gezorgd heeft dat honderden kleine spinnen gemuteerd zijn tot hongerige monsters van meters groot. Het is aan mijnwerker Chris McCormack en sheriff Sam Parker om een groep mensen bij elkaar te zoeken om de de bloeddorstige beesten te bestrijden. Onder hen zijn de kinderen van de sheriff (Mike en Ashley) en de paranoïde radiomaker Harlan.

Leuk om deze weer eens gezien te hebben, lekker veel actie en prima filmpje. Was vergeten dat Scarlett hier ook in meespeelde

avatar van jeroentjuhhhhh
Blijft leuk. Niet alleen door de nostalgie (typisch zo'n videotheek product van early 2000's, veel van dit soort pulp gezien destijds), maar ook omdat het aantoonbaar beter is dan soortgenoten. Heb een tijdje terug een shitload aan soortgelijke films uit (ongeveer) dezelfde periode bekeken en dat was niet altijd even goed te verteren. Eight Legged Freaks is een prototype B-monster/beestenfilm; één groot, flauw en voorspelbaar herkauwwerk. En dat is precies wat je mag/wilt/moet verwachten.

avatar van HK Senator
Het zoveelste filmpje waarin een klein stadje overspoeld wordt door uit de kluiten gewassen monsters. Nergens origineel en uber voorspelbaar. De cgi is bij tijd en wijle om te janken terwijl die op andere momenten weer geslaagd is. Met een pot bier en een zak ships is het melig vermaak en kijkt het makkelijk weg.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken! Blijft nog steeds een leuke horror/komedie, de spinnen zien er best goed uit en het verhaal is leuk, de actie is ook goed.
Gewoon lekker wegkijken zonder al te veel nadenken, ik heb slechtere spinnen films gezien.

avatar van black swallow
een film die zo fout is, dat ie goed is

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:
Bij herziening heb ik verhoogd van 3 naar 3.5*

Qua humor komt er nu veel meer boven met subtiele verwijzingen. Ik bedoel oa die mensen die zich gaan bewapenen en dan terug verzamelen. Staat er een tussen met een hockeymasker en een kettingzaag. Ode aan Jason Voorhees zeker? Ook die spinnen hebben constant van die Gremlingeluidjes die tussen piepen, gevaarlijk grollen en heliumstemmetjes zitten. Eén van de betere horrorkomedies die je vooral niet serieus moet nemen. Echt wel leuk dit.

De film is een ode aan de giantspidermovies. Met de nodige humor en lekker luchtig. Geen topfilm misschien, maar het doet wat het moet doen en zorgt voor de nodige entertainment. Ik vond het zelfs leuk dat de spinnen af en toe piepende geluidjes maakten. Had iets cartoonesk. Ofwel ga je helemaal horror, ofwel doe je iets als dit. Missie geslaagd dus.

avatar van Filmkriebel
Degelijk entertainment met best leuke special effects, zeker met die tarantula en die caravan. . De horror/humor stijl van Gremlins en Tremors komt wat om de hoek kijken in deze monsterfilm met een leger reuzenspinnen dat een dorpje in rep en roer zet. Van de acteurs verwachtte ik niet veel en stond ik ook niet bij stil. Het is zo'n film waar je automatisch niet teveel hoge eisen aan gaat stellen en alleen maar bekijkt voor entertainment en fun. Wist zelfs niet meer dat Johansson hier ook in mee deed... Niet verveeld.

avatar van DVD-T
Leuke nonsens film die een ode brengt aan de giant creature films.

Het leuke aan deze film zijn voornamelijk als de spinnen hunt opwachting maken. Voor de rest heeft het verhaal genoeg houvast voor een film als dit, is het acteerwerk erg genietbaar. Iedereen heeft zichtbaar plezier. De cgi was degelijk voor de tijd waarin het gemaakt is, vandaag de dag ziet het er toch al flink verouderd uit. Wel een film met een hoge herkijk waarde. Leuk, Goed voor een anderhalf uur fun.

avatar van Insignificance
Best leuk. Niet helemaal mijn soort humor, maar het filmpje is wel voorzien van een dikke dosis fun en een avontuurlijke drive die me wat deed denken aan bepaalde films uit de tachtiger jaren. Het zal het menneke zijn. Of de dolle muziek. Oude monsterfilmpjes in een nieuw jasje en dat met alle clichés die erbij horen en grote, malle CGI spinnen die de boel op stelten zetten. Buiten het webben van de slachtoffers is er jammer genoeg niet iets dat er écht bovenuit steekt, maar ik heb me ook niet verveeld met deze jolige, gemakkelijk verteerbare nonsens. Voor wat het wil, komt het een heel eind. Weinig mis mee.

avatar van Gang_Star
Leuk. Een film die qua inhoud al vaker gemaakt is, maar deze uitvoering is vermakelijk. Spinnen zagen er af en toe nog best redelijk uit en de film bevat voldoende humor. Een spin die zich bijvoorbeeld vast klampt aan de bumper van een politieauto en een spin die loert onder de grond en vervolgens een ladder op zich krijgt. Af en toe wat flauw en ietwat simpel, maar de film bevat ook een aantal actiescènes waardoor het totaalplaatje zeker niet tegenvalt.

avatar van plano
Gezellige horror komedie vol spinnen. Toen ik nog erg jong was, heb ik eens beelden van deze film op tv voorbij zien komen, deze hadden toen erge indruk gemaakt. Aan de hand van deze beelden de film weer gevonden en het blijkt dus een komedie te zijn. De CGI blijkt inmiddels ook wat gedateerd, maar dat lijkt me ook meer dan logisch van een film uit 2002.

De film is mij wel erg goed bevallen en is 1 van de betere, zo niet de beste, uit zijn genre. De horror komedies zitten over het algemeen volgeladen met flauwe grappen, dat valt hier erg mee. De film is daarentegen wel volgeladen met referenties naar oudere horror films en is eigenlijk ook een ode aan vroegere titels, wat ik zelf wel kan waarderen. Het plot is magertjes en de cast niet geweldig, maar toch weet het totaal echt een erg leuke sfeer over te brengen.

Leuke weg kijker voor een avondje thuis, je verveelt je geen moment!

avatar van Richard_Voorhees
Lekkere pulp uit de betere hoek van het (sub)genre uit deze periode. De special fx gaan ermee door. De personages zijn zeer cliché, maar het acteerwerk is zeker niet slecht.
Gewoon niet al te hoge verwachtingen bij stellen en je hebt een nog best vermakelijke avond.

avatar van Boeikens
Een van de betere monsterspinnen films.

De nadruk ligt duidelijk op de humor (de kat achter de pleiterwand ) al brengen die spinnebeesten met alle bijhorigheden wel degelijk een leuke horror sfeer mee.
Acteerwerk was niet top maar ook niet storend, het verhaal is simple maar mooi uitgewerkt en loopt vooral vlot door. De CGI is niet altijd even goed, vooral bij die springende spinnen, maar over het algemeen zien die monstertjes er wel degelijk goed uit.

avatar van Noodless
Vermakelijke film in zijn genre die zowel op gebied van actie en het visuele en daarnaast qua humor de kijker voldoende weet te entertainen. Dus geslaagd. Opvallend rolletje van Scarlett Johansson ( speelt de dochter van het hoofdpersonage) die hier stilletjes aan zich bekend weet te maken in de filmwereld want één jaar later schittert ze in Lost in Translation en in Girl with a Pearl Earring. Een visueel plaatje dat ook nog kan acteren. De spinnen zelf zien er best wel goed uit. Dit geldt meestal ook voor de actiescènes die overzichtelijk en gelukkig niet te donker worden gefilmd. 6,5/10

avatar van Sergio Leone
Nog net te doen.

Zeker niet hoogstaand, deze Eight-Legged Freaks, maar kom, gezien de film die het wil zijn, kan het er nog mee door. De komische noten zijn nog net genietbaar en de combo "horror" met komedie scoort altijd wel. Dat de spinnen er onderhand niet meer uit zien, is dan maar zo.

Gewoon een leuke spinnenfilm. Goede instapper voor (zeer)jeugdigen.

avatar van IH88
“Get back you eight-legged freaks!”

Komische horrorfilm met reuzenspinnen die een klein stadje terroriseren. De humor zit vooral in de manier waarop de personages ten strijde trekken tegen de spinnen, en de soms domme manieren waarop ze dit doen. De geluidjes die de spinnen maken zijn flauw, maar het is zo kinderachtig dat ik er soms ook om moest lachen. Nadeel is wel dat ze nooit echt eng worden. De acteurs hoeven weinig te doen, maar vooral Arquette, Wuhrer en Doug E. Doug weten er nog heel wat van te maken. En het is leuk om een jonge Scarlett Johansson in dit soort films te zien. Iedere acteur moet ergens beginnen...

avatar van Shadowed
Wel lollig.

Voor een horror/komedie vind ik deze film toch echt veel te laag is beoordeeld. Ik heb soms grote lol gehad met het kijken van deze film. Hij is overdreven, neemt zichzelf niet serieus en blijft de volledige speelduur vlot.

Verrassend goede cast voor een film zoals deze, totaal niet verwacht. Arquette is redelijk, maar vooral viel me op dat Johansson ook nog een rol speelt. De spinnen zien er vaak wat houterig uit, maar dat geeft niet. De humor was vaak nogal overdreven, maar ook wel lollig soms.

Gewoon een lollige monsterfilm die voor mij geen moment heeft verveelt.