Astérix et Obélix contre César (1999)

Alternatieve titels: Asterix & Obelix vs. Caesar | Asterix en Obelix tegen Caesar

Frankrijk / Duitsland / Italië
Familie / Komedie

geregisseerd door Claude Zidi
met Christian Clavier, Gérard Depardieu en Roberto Benigni

Het is 50 jaar voor Christus. Onze grote helden Asterix en Obelix leven in een klein dorp in Gallië, het is het enige dorp dat de Romeinen nog niet hebben veroverd. Asterix en Obelix krijgen hulp van hun vrienden de dorpelingen om Caesar te bestrijden en de vrede terug te laten keren in Gallië.

avatar van You_bastard
Heel erg goed Obelix in beeld gebracht ik heb hiervan genoten.

Ontzettend melige film, waar ik vantevoren erg bang voor was. Ik moet deel 1 ook maar eens gaan kijken want ik had echt niet gedacht dat ik zo vaak in een deuk zou liggen. Rare jongens, die fransen.

tom
zeker wel grappig deze film, ben dan ook wel een btje Asterix en Obelix-fan. Egt heel grappig geacteerd, ik ging deze met school kijken en dacht dat et dan wel niks zou worden maar het viel me 100% mee.

gimli f
Hmm, de stripboeken waren leuker... Maar ik moet deze film nog eens een keertje goed bekijken..

Een zeer geslaagde film met een zeer leuke acteerprestatie van Gerard Depardieu als Obelix ook de andere acteurs zorgden hier voor een geslaagde film met striphelden daarom geef ik deze film 3*.

Wat een lekker wijf. Wat een leuk idee om Asterix en Obelix te verfilmen. Wat leuk gedaan qua uiterlijk van heel de film. Wat jammer dat het een (mag je vloeken in je ietwat klein uitgevallen recensie?) slecht verhaal is. Mooie borsten, voor elk een halve ster maakt samen 1 ster

Stoffeltje schreef:

Mooie borsten, voor elk een halve ster maakt samen 1 ster
(wat een niveau)

o.w.v. dépardieu en benigni was de film genietbaar

avatar van sn@ke
In deze film worden asterix en obelix op een grappige maar ook trouwe manier voorgesteld. De film is zeer genietbaar voor de fans maar ook voor andere is dit denk ik een vermakelijke en leuke film. 3*

Leuke film voor kinderen, en ik weet nog dat toen ik de film keek, ik hem geweldig vond dus een 2.5 lijkt me op z'n plek... Alleen jammer dat ze de romeinen niet uit de sandalen konden slaan

avatar van Jordy
Jordy (admin)
erg vermakelijk, vooral de mini-"Helm's Deep meets Burly Brawl" richting het eind

heb genoten van het gespeelde sadisme van Benigni, (dat tegelijkertijd zijn ondergang betekende)

Zeer goed gedaan.Dit is de beste van de twee en goed gedaan.Mooi gedaan van de toverdrank vind kwa effects.
Goede film voor met de kinderen naar te kijken.
3 sterren

avatar van The One Ring
Gewoon een vermakelijke film. Met name door Gerard Depardieu en Roberto Benigni. De film gaat trouwens wel meer over Obelix dan over Asterix, terwijl de stripserie Aster en NIET Asterix en obelix heet. Maar wat kan het schelen. Enige minpunt vind ik dat twee karakters niet ten goede verandert zijn. Asterix vond ik hier af en toe nogal laf overkomen in tegenstelling tot de strips en Panoramix is hier teveel een ziener geworden en hij doet hier vreemde "we-gaan-er-allemaal-aan" voorspellingen die hij in de strips nooit zou doen. Panoramix is daar een vrolijk figuur.
3,5 sterren.

avatar van RolfWolf
Mooie plaatjes en goed geacteerd, dat wel. Maar een verschrikkelijk slap verhaal. Vind ik. Geen meeslepend avontuur of scherpe en verrassende humor zoals in de stripboeken. Wel een aanschakeling van overbekende grappen uit de serie tot een zoutloze pap zonder krenten. Geef mij maar de originele toverdrank!

avatar van Edamboy
Aardige vertaling van het stripverhaal naar echte mensen. Echter de vele niveaus van grappen uit de strips miste ik. Daarom een 2,5

zeker 4*..

de film heeft gewoon goede humor, verhaal kijkt lekker weg en de film is gewoon zo goed in elkaar gezet. heb me echt geamuseerd.. groetjes!

avatar van Jorick
Grappig filmpje, maar niet speciaal. 2.5*

avatar van Flipman
Eén van de weinige Films waarvan de sequel beter is dan 't origineel. Deze is bij vlagen wel lollig, maar z'n opvolger, daar heb ik me echt KROM om gelachen !

avatar van soom
kvond die troubadour eg tof.
de film is alleen wel voor de asterix liefhebbers.
de regisseur heeft meerdere asterix verhalen ineengeweven..

avatar van otherfool
Belachelijke en bij vlagen ronduit irritante film rond de 2 onoverwinnelijke helden in hun strijd met de Romeinen. Werkelijk geen glimlach te bekennen bij mij tijdens deze draak. Benigni probeert er nog wat van te maken maar werkt eerder op de zenuwen dan op de lachspieren.

Je zou aan kunnen voeren dat dit een kinderfilm is, maar ik kan me niet voorstellen dat zij wel om deze ongein kunnen lachen. Ik heb begrepen dat dit één van de duurste Europese films aller tijden is geweest, en vraag me serieus af waar dat geld dan allemaal gebleven is...

1*.

DRJeFF
Ik vond het een aardige film.Vond dat ze het goed voor elkaar hebben gekregen om het sfeertje van de strip te creeren.Enige nadeel was dat ik de nagesynchroniseerde versie moest bekijken.

film_kaza
ik vond deze film stukke leuker dan missie cleopatra, ik heb hem een paar keer gezien en ik zou dat nog wel eens willen, spannend, leuk, grappig verhaal.

3,5 sterren

avatar van D-ark
Erg vermakelijk film alleen soms wat te kinderachtige humor maar de sfeer is goed te voelen.

3.5 *

viel mee, was zoals ik had verwacht

avatar van Thomas83
Leuke Asterix & Obelix-verfilming. Niet zulke mooie plaatjes als in de Asterix & Obelix in Egypte-verfilming, maar deze film vind ik wel meer de echte Asteri & Obelix-sfeer uit de stripboeken hebben.
Gewoon een geinig en vermakelijke film. Leuk voor alle leeftijden. De humor is wel vaak wat flauw. Op het witte doek komt het in elk geval niet zo leuk over als in de stripboeken. Maar het blijft een leuk filmpje, goed voor ruim anderhalf uur vermaak.

avatar van IcU
IcU
Weer eens bekeken, na een lange tijd. Ik vind hem erg leuk. Nu ik wat meer Asterix'en ben gaan lezen is het allemaal een stuk herkenbaarder. Dat vond ik erg leuk. Het dorpje, de sfeer en de karakters zijn leuk uit de strip overgenomen, waarbij Obelix het beste vertolkt is. Ook de humor is leuk uit de strip overgenomen. Ik verhoog mijn cijfer naar een 3½*

avatar van anne J
Leuk Astrix en Obelix verfilmd. Af en toe flauwe grappen enzo, maar het gaat er mee door .
Inderdaad heel herkenbaar uit de stripboeken alles. Echt leuk. Mijn broer zat ook de hele tijd zo: O, ja! En dat zit zo in dat stripboek.. En dit zo.. Etc.

De sfeer zit er goed in inderdaad.

Een 3.0* Het zeker leuk voor Astrix en Obelix fans van de boeken (like moi)

avatar van moviegirl2
Een hele leuke film. Mijn broertje en ik hebben hem al een stuk of 25 keer gezien, serieus!!!!

avatar van moviegirl2
otherfool schreef:

1*.

Wat had er volgens jou beter gemoeten??