Astérix et Obélix contre César (1999)

Alternatieve titels: Asterix & Obelix vs. Caesar | Asterix en Obelix tegen Caesar

Frankrijk / Duitsland / Italië
Familie / Komedie

geregisseerd door Claude Zidi
met Christian Clavier, Gérard Depardieu en Roberto Benigni

Het is 50 jaar voor Christus. Onze grote helden Asterix en Obelix leven in een klein dorp in Gallië, het is het enige dorp dat de Romeinen nog niet hebben veroverd. Asterix en Obelix krijgen hulp van hun vrienden de dorpelingen om Caesar te bestrijden en de vrede terug te laten keren in Gallië.

avatar van olsenfreakie
jaja tof :d 3*

leuke film wand zo kom je ook nog is wat te weten over de gesgiedenis

Lang geleden een keer gehuurd, was toen Nederlands ingesproken dacht ik.

Dit vond ik niet zo een goede film, ik had er meer van verwacht.
Zo grappig vind ik hem trouwens ook niet.

Asterix en Cleopatra vond ik iets beter.
Maar eigenlijk vind ik de tekenfilmpjes van Asterix en Obelix veel grappiger en mooier om te zien.
En ook de strips zijn mooier om te lezen dan dat het hier uitgewerkt is.
(Ik ben aan het wachten tot dat ze Asterix en de 12 werken eens gaan verfilmen, dat was een geweldige tekenfilm)

2.5 sterren

avatar van timburton
otherfool schreef:
Belachelijke en bij vlagen ronduit irritante film rond de 2 onoverwinnelijke helden in hun strijd met de Romeinen.

Ja, inderdaad lijken ze niet veel op Asterix & Obelix. Maar toch is het nog tamelijk vermakelijk.
otherfool schreef:
Werkelijk geen glimlach te bekennen bij mij tijdens deze draak.

Overdrijven is ook een kunst als je het mij vraagt...
otherfool schreef:
Benigni probeert er nog wat van te maken maar werkt eerder op de zenuwen dan op de lachspieren.

Ik vond Benigni juist erg goed in deze film!
otherfool schreef:
Ik heb begrepen dat dit één van de duurste Europese films aller tijden is geweest, en vraag me serieus af waar dat geld dan allemaal gebleven is...

Daar moet ik je dan helaas mee teleurstellen want dat is de film "Cultura". (Met een budget van 150 miljoen euro!) Voor deze Asterix film is inderdaad veel geld weggegooit om het zo maar te zeggen. Want het is voor mij ook inderdaad een raadsel waar dat geld gebleven is. Vind je de humor flauw? Ach, ja. Het zijn fransosen. En voor Frankrijk vind ik dat dan tóch een aardige komedie. 3,5 dus van mij

vond hem wel redelijk tot normale, film..

avatar van brymj
deze lijkt me erg leuk, ga ik zeker ff kijken morgen

avatar van %%%%%%
Mwa is wel een aardig tot redelijkefilm.Met een grappig muziekje.De acteurs spelen inderdaad niet op hun normaale gemiddelde zeker Gerard Depardieu niet.Maar deze film is toch wel leuk voor een keer 2,5

Vermakelijke film met een leuke sfeer. Het heeft wel wat en ze zijn er goed in geslaagd om de striphelden over te brengen naar het witte doek.

avatar van DN Angelke
Als kind van 10 jaar zag ik deze asterix echt graag. Nu mijn videospeler kapot is heb ik hem al lang niet meer gezien maar hij blijft hangen.

avatar van jumpstylemovie
lollige en gezellige film , iets leuker dan deel 2
vind die ene zanger leuke personage (kwee niet meer hoe die heet)
3.5***

toffe en grappige film 3*

garlic senior
Leuke film, snap niet waarom deze film lager staat dan de film met Cleopatra. Muziek is leuk, sfeer is sterk. Alleen de humor is niet zo baanbrekend en de gevechten zijn nogal simpel.

avatar van kleez
Film tijdje geleden gezien, de gevechten vond ik te simpel. Blijf toch de tekenfilms zoals eerst, en net zoals in de strips het beste vinden. Of er moeten opeens goede special effects inkomen, anders hoop ik dat ze met dit 'soort graphics' (geen tekenfilm dus) niet de volgende maken...

avatar van Flipman
Is deze nou ook op DVD te koop in Nederland met een Franse soundtrack? Alle keren dat ik 'm tegenkwam was alleen de Nederladse taal beschikbaar!

avatar van tommykonijn
Een Vermakelijke maar niet de Leukste Film die ik ken wel denk ik dat de kinderen dit een super toffe Film zullen vinden want ik kan ook niet echt zeggen dat ik dit een slechte Film vindt.

***

Hele leuke film, met veel humor en actie. Maar ik vond deel 2 toch beter. Waarom, weet ik niet, moest meer lachen met deel 2.

avatar van timburton
peruaansefilm schreef:
vond hem wel redelijk tot normale, film..

Heel logisch...
en daarom geef je hem natuurlijk ook een 5...

mr. schuurhoofd
1 woord: super geweldig.

gebruiker_56935
Haha een 5 geven terwijl je hem redelijk vind.. Komop doe dan ff normaal en geef dan een goed cijfer, zo krijgt een film het gemiddelde wat hij waarschijnlijk niet verdient.

avatar van niethie
Vroeger meerdere malen gezien echter wel in de nederlands nagesychroniseerde versie, de film is erg genietbaar en erg overdreven op een grappige manier daarnaast is het ook nog erg grappig hou er de heel tijd zo ontzettend de draak wordt gestoken met de tijd waar het zich in uitspeelt, al met al prima vermaak.

3 sterren

avatar van darkjaap
blijft gewoon een super grappige film
geen meesterwerk maar wel super leuk en grappig 3,5*

avatar van Ajax&Filmfreak
Bijzonder slecht, niet grappig absurde special affects Obelix en co acteren zeer beroerd. Misschien leuk voor kids.

geen geweldige film maar toch wel zo grappig dat ie 3 sterren waard is

avatar van Chromeo
Abominabel!!!!

film_kaza
Nah het herzien komt mijn stem in de buurt van de 4*. Het was wel de NL versie, zoals als kind bekeken.
Asterix en Obelix = gewoon lol. Leuke wereld beschreven met maffe figuren, heerlijke fantasie hoewel dit van de strip is.
Maakt niet uit. Wat bij deze het meest indruk achter liet was de mooie muziek, en de vrolijke die goed aansloot bij het beeld.

3,5 - 4,0*

Lad
Jeugdsentiment...

avatar van Malli
Best vermakelijk filmpje gebaseerd op de avonturen van Asterix en Obelix. Positief: de geest van de stripreeks wordt haast perfect overgebracht naar de film en de acteurs "zijn" hun personage (op Roberto Benigni na, die op een potsierlijke manier staat te acteren: het is er zodanig over dat het storend wordt). Negatief: een rommelig verhaaltje (het feit dat verschillende strips tot één verhaal werden gecombineerd zal daar wel niet vreemd aan zijn) en de soms matige kwaliteit van de special effects.

@Peruaanse fan, is 5 sterren dan net aan de hoge kant...
Ik vond hem wel aardig.

avatar van chevy93
Leuke film voor het hele gezin, maar toch vooral voor de kinderen.

Misschien wat surrealistisch, maar dat maakt het juist zo leuk