Arlington Road (1999)

Thriller / Mystery

geregisseerd door Mark Pellington
met Jeff Bridges, Tim Robbins en Joan Cusack

Michael Faraday is een professor aan een universiteit. Zijn vrouw, FBI-agente, is een tijdje geleden om het leven gekomen bij een foute anti-terrorisme actie. Sindsdien is Michael geobsedeerd door terroristische groeperingen. Als hij nieuwe buren krijgt, lijken ze in het begin erg vriendelijk. Langzaam begint Michael echter te vermoeden dat er iets niet helemaal pluis is met de buurman, en begint in z'n verleden te graven.

De film heeft gewoon twee sterke troeven: Jeff Bridges en Tim Robbins, dat maakt de film al erg aangenaam om naar te kijken. Het plot is weliswaar wat vergezocht maar acceptabel als je het met een korreltje zout neemt, dan werkt de spanning ook een stuk beter. Het einde was wel onverwacht, maar als je er over na gaat denken...Toch een bovengemiddelde thriller en prima vermaak, meer niet.

SlingBlade
Het plot is weliswaar wat vergezocht maar acceptabel als je het met een korreltje zout neemt.

Ik denk dat jij een beetje in een fantasie wereld leeft als je dit plot met een korreltje zout neemt.

avatar van Bandit
Goed acteerwerk houden deze film staande. 4 sterren.

avatar van Jolie-G
Keigave film! Spannend; is de buurman echt fout of zijn het de hersenspinsels van de andere buurman???
4 sterren.

(verwijderd)
Jolie-G schreef:

dat wordt ook echt heel erg in het midden gelaten he, of de buurman echt fout is...

Jolie-G schreef:

Ik schat je niet echt intelligent in als je zo'n vraag stelt.

Nou, volgens mij zit je er naast. Ze bedoelt natuurlijk dat je je tijdens de film afvraagt of de buurman een gevaarlijke man is of niet, en dat 't daarom spannend is.

avatar van Jolie-G
soboer schreef:
Ik schat je niet echt intelligent in als je zo'n vraag stelt.

Snap je de vraag niet?... gossie.. over intelligentie gesproken...

Mik
Zeg Jolie, volgens mij trap je nu je eigen deuren in..

spannende film met een goede tim robbins

M. Rodriguez Fan
Was een best vermakelijke film. Goed acteerwerk en je word sterk op het verkeerde been gezet. Het einde was lekker verrassend maar dat is een einde waar ik van hou. 3 sterren.

avatar van Sjan
stem met 0.5 verhoogt naar 4.5*. Prachtige paranoia film met geweldig acteerwerk. Intelligent verhaal met ijzersterke plotwendingen.

avatar van Spineglass
Het is een goede film. Hij is geregisseerd door Mark Pellington. dat zegt genoeg, die heeft paar zeer goede films op zijn naam.

Zoals?

De mooiste clipversie van U2's One. Die met die bloemen en die bizons. Super!

Was die niet van Corbijn?

Neen - die van Corbijn was de clip waarin de U2-leden verkleed waren als vrouwen. Er bestaan drie alternatieve clips van "One"

Vond die clip met die onscherpe buffalo weinig interessant, anyway.

BTW, interessante _films_ zei hij. Welke?

avatar van narva77
"The Mothman Prophecies" bijvoorbeeld, prima horror, als je ervan houdt.

avatar van Spineglass

Mothman Prophecies

neo (crew)
Het ligt eigenlijk best voor de hand als je het begin van de film ziet:
Volgens de nieuws zenders had 1 man de aanslag gepleegd, omdat er voor de rest geen bewijzen waren. De bevolking wil een naam om zich weer veilig te voelen. En toch is het verrassend als blijkt dat Bridges er ingeluisd wordt en hij zelf met de bom rondrijdt Erg knap dus dat zelfs na de film gister voor de 4e keer te hebben gekeken nog steeds intrigerend is en het einde zenuwslopend blijft.

avatar van Tommeh
Waarom staat deze film niet in de top 100?? Dit vind ik zeker 1 van de beste films die er zijn.

avatar van De Knip
Mee eens, je wordt echt meegezogen in deze thrilling movie. Maar ja, zie eens IMDB, nog een stukkie lager.... Zie Arlington Road ook liever hoger staan, maar gelukkig kun je hem aanschouwen in mijn TOP 10

een fantastische thriller, met een geweldig boeiend verhaal, en met zeer sterk acteerwerk van Jeff Bridges en Tim Robbins.
onderhoudend van begin tot eind. 5*

avatar van SSeagal
Prachtig gedaan deze thriller, je blijft de hele tijd hangen in 1 grote roes van twijfel, totdat het ineens duidelijk wordt en de film langzaam naar een climax toekruipt, en wat voor 1! Een totaal onverwacht einde zorgt ervoor dat de film er nog een ster bij krijgt, en ook mede dankzij het verbluffende samenspel van Jeff en Tim Robbins. Top thriller! ****1/2

avatar van MarkFish
Erg sterk script en acteerwerk. Tim Robbins is gewoon een erg goede acteur. Echt een spannnende film, met een leuke 'is hij het nou wel of niet' climax. 3,5 sterren

Erg goeie thriller met een schitterende rol voor Tim Robbins en een goede rol voor Jeff Bridges. Het verhaal is prima, het zet je regelmatig op het verkeerde been al weet je gewoon dat die buurman slecht is. Bij het begin zet ik nog enkele vraagtekens, gespeeld met vuurwerk? voor de rest, uitstekend!

avatar van Cheiz
Waanzinnig spannende thriller, verveelde mij geen enkel moment. De spanning wordt onderhoudend opgebouwd tot een geniale climax, goede rol van Jeff Bridges en Tim Robbins.

avatar van Cheiz
Bedankt knip, 4 sterren.