Color of Night (1994)

Thriller / Erotiek
121 minuten / 140 minuten (director's cut)

geregisseerd door Richard Rush
met Bruce Willis, Jane March en Rubén Blades

Wanneer hij per ongeluk een patiënt tot zelfmoord leidt geeft psycholoog Bill Capa zijn praktijk op. Om met zichzelf in het reine te komen bezoekt hij een oude collega, Bob Moore, die vervolgens vermoord wordt. De zoektocht naar de moordenaar leidt Capa naar een aantal psychologisch verwarde patiënten van Moore. Even belangrijk is echter de relatie die zich ontwikkelt tussen Capa en de mysterieuze Rose.

neo (crew)
niet veel zeggende thriller.een van bruce willis zijn flops.2 sterren

Dit is toch de film met de beruchte Bruce Willis Piemelscene?

avatar van petey
En is zwart het juiste antwoord.
Inderdaad die is de film met de full frontal van Bruce, maar volgens mij was het een stuntpiemel.

FisherKing
Ja, een voorbindpenus..

avatar van jedymaster
der penus is slecht der penus sjist samen........oh nee dat was weer een andere film de duits gesynchroniseerde versie van zardoz

avatar van BoordAppel
Bruce's 'willis' zei iemand op IMDb. Vvv zeg ik dan. Niet goede tot slechte film. Hangt van onzin aan elkaar dat verhaaltje maar een plaats in de flop 100 is schromelijk overdreven. 2*

avatar van Pierre1
Ik vond 'm wel leuk

Erg beroerde film. De manier waarop de psychiaters neergezet worden is minstens zo gek als de manier waarop de ECHTE gekken zich gedragen. Wat een kinderachtige onzin. En LEUK slecht is het ook niet eens...
Zonde van je tijd.

Wat een vreselijk waardeloze film. Plot is verschrikkelijk, en de ingelaste jaren tachtig porno met het walgelijke muziekje eronder is echt een aanfluiting. Ben echt de hele avond chagrijnig geweest door die film. Laagst mogelijk aantal sterren.

de enige reden om te kijken is het lieve meiske Jane March te bewoneren. Inderdaad de enige reden om NIEt te kijken is de pielewaf van Bruce

avatar van as
as
tjp1994 schreef:

pielewaf

mooi he, pielewaf

djelle
Routineuze thriller met weinig inhoud. Veel vervelende scenes, mager verhaaltje, voorspelbaar en weinig originaliteit of diepgang. Spannend was het ook niet en de afwisselling was ver te zoeken. Op enkele erotische scenes na, is dit een veel te lange film die de moeite niet is om naar te kijken. Was wel lichtjes verrast toen de dader bekend raakte. (1)

avatar van predator
Bruce pielewaf

1,0* (omdat Bruce veel en veel beter kan)

Clichematige thriller, maar ik vond hem wel onderhoudend. Onbedoeld komisch, om je gek te lachen, die praatsessies tussen psychiater en patienten. En bovendien nog wat erotische scenes tussendoor met de verrukkelijke Jane March. Voor mij hoeven niet alle films toppers te zijn, zolang ze maar amusant zijn om naar te kijken.

Wij hebben enorm genoten van deze film. Ik begrijp niet waarom de waardering zo laag is. Vond deze film destijds gekeken, zonder verwachtingen, boven verwachting. Wat mij betreft zeker de moeite waard!

avatar van Dennis Evahi
Ik vind het ook best een aardige film, ik heb beroerde gezien. Er zijn verschrikkelijker films.

** en een half

is dit niet die film dat hollywood zo geschokt was omdat Bruce Willis een meisje werkelijk had geneukt, of gepenetreerd zal ik maar zeggen.

Ja.

avatar van mikey
Was dat niet Wild Orchid waarin Mickey Rourke het (misschien) deed met dat meisje?

Ook .

avatar van mikey
Van deze film kende ik die roddel niet maar wel van die andere; lees ook de triva van IMDB

Vintage schreef:

Ik dacht dat er wat ophef was omdat hij met zijn piemel in beeld kwam. Oh Lord!

Ik snap de zware kritieken niet. Ok, het is niet echt een meesterwerk, maar zo slecht was deze film nu toch ook weer niet. Ik heb ooit andere troep gezien.
En wat de piemel van BW betreft. Die zal er ook wel eentje hebben zeker ? Dus waarom er zoveel ophef over maken ?

avatar van %%%%%%
Vond ook geen leuke film.1,5 sterren Soms best spannend.En wel aardige wendingen

avatar van Anouk.
Zwaar irritant dat de film de hele tijd van zogenaamde thriller in pornofilm veranderd. Daarvoor zet ik de film niet aan, hoor.
Wat ik wel leuk vond, was dat gegeven dat ie kleurenblind was. En dat ie bij de kunstenaar allemaal grijze zooi zag druipen en dan ineens beseft in een plas bloed te liggen.
Het einde vond ik wel een tikje idioot, eerst allebei bijna naar beneden flikkeren en weer omhoog klimmen en dan hoor je ineens die vent van beneden klagen (waarvan ik eigenlijk dacht dat ie een spijker in z'n nek geschoten kreeg, maar goed)
2 sterren

Psycholgie/psychiatrie en religie hebben één ding met elkaar gemeen: je moet erin geloven. Nou, ik niet dus en daarmee bedoel ik beide. Voor de rest een spannend verhaal, aardig in beeld gebracht en van Bruce's "willy" heb ik niets gezien.

avatar van i.Ron S.
Vreemd dat deze film zulke slechte kritieken krijgt, want het is in grote lijnen toch een vrij typische 'Bruce Willis-film' en die weten me toch altijd te vermaken.
Het verhaaltje zit best goed in elkaar, veel verdachten voor de moord en de uitkomst verraste mij nog wel.
De zogenaamde porno is geen reden om deze niet te bekijken want ik hou niet van porno maar met deze seksscene's had ik geen probleem. Mooie vrouw trouwens.
Ook met de manier van filmen is niks mis.

avatar van Al DeNiro
Goede thriller met een paar pikante scenes.

Lage waarderingen zijn lachwekkend.

avatar van moviemafketel
Niks mis mee inderdaad. Leuk verhaaltje, redelijk acteerwerk en een gruwelijk lekkere March. Alleen het einde werd wel erg snel afgekapt.
Snap de extreem lage waardering ook niet zo. Leuke herkijkwaarde door vooral de sessies met al die aparte knakkers.