Over the Hedge (2006)

Alternatieve titel: Beesten bij de Buren

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Johnson en Karey Kirkpatrick
met de stemmen van Bruce Willis, Garry Shandling en Steve Carell

De ondeugende en mondige wasbeer R.J. (Willis) komt terecht in een bos bij andere dieren die leven onder ouderwetse omstandigheden. R.J raakt echter gefascineerd door de leefwereld voorbij de heg aan de rand van dat bos en probeert er zijn eigen logica op toe te passen bij het observeren ervan. Iedereen raakt aangemoedigd door hem en samen doen ze verwoede pogingen 'de buitenwijk' binnen te dringen. Dit lukt redelijk. Maar om de finale klapper te maken en een grote lading voedsel te stelen moeten ze veel risico's nemen..

Matchostomos schreef:
En als je toch zo overtuigd bent van jezelf, leg me dan eens uit waar 'Over the Hedge' verschilt van de alledaagse animatie.

Leg jij mij maar eens uit waarin 'Over the Hedge' niet in verschilt vergeleken animaties zoals die dagelijks te zien zijn op jetix/nickelodeon.

avatar van ILDIB
Geweldige film, humorvol, actierijk en gelukkig maar een zeer beperkte boodschap (ook al ligt die er dik op hij wordt neit als een deken over de film gemikt..)
Gezellig onderhoud, al zal de humor voor de kleintjes soms wat moeilijk ziijn..

avatar van Matchostomos
wolter schreef:

Ja, zo kan je de vraag natuurlijk ook ontwijken. Maar goed, ik zal het even verduidelijken (lees: herhalen).

'Over the Hedge' is gewoonweg even dom en ongeïnspireerd als de animatie die we dagelijks op Nickelodeon te zien krijgen. Nogmaals, de humor laat zodanig veel steken vallen, dat het niveau ervan in deze prent een zeer groot pijnpunt vormt (soms kan je zelfs spreken van een dieptepunt).
Meer nog, het stinkt van de voorzichtige en voor de hand liggende animatie, waardoor er met andere woorden geen enkel noemenswaardig punt meer overblijft.

avatar van ILDIB

Geef mij dan maar Spongebob Squarepants...

Smaken verschillen. Ik vind de humor in spongebob best geinig maar de animatie is zo vreselijk snorkelachtig.. Teveel animaties schreeuwen teveel, veel knal en poef en rommel op de achtergrond..

Geef mij dan maar Spongebob Squarepants...

Goed dat jij de grappen/humor in de film slecht en niet origineel vind kan ik inkomen, humor is iets heel persoonlijks en lang niet iedereen vind dezelfde grappen leuk.
Maar als we het hebben over animatie, dan heb ik het over de manier van animeren en de vormgeving daarbij, en dit vind ik zeer oogstrelend bij ‘Over the Hedge’, en verschilt na mijn mening op zoveel punten van het geen we dagelijks zien op tv. Ik voel me niet geroepen om een hele research hier op los te laten, maar kijk maar eens naar de extra’s op de DVD en dan begrijp je misschien waarin deze film verschilt met de alledaagse cartoons.

Nogmaals jouw argument betreffende de humor kan ik inkomen, maar jouw kritiek op de animatie/vormgeving begrijp ik niet, en na het lezen van jouw ‘herhaling’ heb ik niet het idee dat ik op welke manier dan ook begrip kan vinden in jouw punten van kritiek.

echt een leuke film. Veel humor en leuke karakters. Met veel plezier naar gekeken!

Er blijft een humor in die animatiefilms zitten die mij toch altijd erg aanspreekt toch is Over the Hedge een beetje massaproduct van zijn tijd. Leuk filmpje maar meer ook niet...

***

avatar van Midnighttemptres
een van de zovelen, maar toch lach ik bij deze iets vaker, toch denk ik dat ik finding nemo de leukste blijf vinden met ellen die dorey inspreekt
*4,0*

Leuk, maar niet speciaal of bijzonder...
*3.5*

Erg toffe film!
De acteurs zijn zeer goed gekozen en de liedjes zijn ook tof!
'I'd like a cookie' Geweldig!

Keigoede animatiekomedie. Ik heb echt gelachen. Het verhaal was erg grappig en ook een stukje actie is in de film verwerkt. Doe er wat beesten bij die kunnen praten, doe er mensen bij die niets van dieren moeten hebben, maak er een soort van gangsterverhaaltje en doe er een beetje actie in en je krijgt als resultaat: EEN LEUKE KOMEDIE VOOR JONG EN OUD.

4,5 hoor. Dit heeft deze film echt verdiend.

Het is wel een goei lachfilm....
Het was egt een animatieverhaal, maar het is wel leuk..
Ook als ze allemaal door dat bosje naar "De wereld van de mensen'' gaan..

Dese film verdiend wel een 4,5

avatar van helleke
Leuke animatiefilm met veel grappige momenten en redelijk wat actie.
Ik heb hem bekeken met de originele stemmen.
De film kijkt lekker weg doordat hij niet te langdradig is.
Een animatiefilm mag volgens mij maar maximum anderhalf uur duren.
3 sterren.

avatar van tommykonijn
Leuk filmpje om eens te kijken met de hele familie vooral de eekhoorn is leuk mijn favorieten zijn : de schildpad, de eekhoorn & de wasbeer, het verhaal is ook wel goed! 3.5*

beste CGI animatiefilm die niet uit de Pixarstal komt, punt.

het valt op dat de makers van Hedge erg goed naar meesterwerkjes als finding nemo hebben gekeken en een prent hebben gecreéerd die een pak tijdlozer en heerlijk simpeler aanvoelt dan pakweg een Shrek.

Geen postmoderne knipoogjes naar Cops en Spiderman, maar een rechtoe rechtaan verhaal met een schattig gevoel voor humor en enorm genietbare personages.

4****

avatar van BlueJudaskiss
Redelijk filmpje dat het hele suburb-fenomeen lekker op de hak neemt, maar het aantal echt leuke grappen is laag. 3*

avatar van nightbreed
Net als 'Flushed Away' te kort (73 minuten) en ondergeschikt aan Shrek.
Keer op keer vallen mij die (overvloed aan) animatiefilms tegen, alleen Shrek, Finding Nemo, Ice Age en Madagascar vond ik echt de moeite waard, de rest zijn eigenlijk verdunde aftreksels die meeliften op het succes van de 4 genoemden.
De grappen zijn meer bedoeld voor kinderen en hebben eigenlijk geen niveau.
Alleen de rosebud grap, die een verwijzing naar 'Citizen Cane' is, was leuk genoeg voor iemand boven de 16.
Ik twijfel tussen de 3 en de 3,5...

Cijfer: 3,5

avatar van Olivia
Er zijn natuurlijk ongelovelijk veel van dit soort animatie films gemaakt. Het is dan lastig niet te gaan vergelijken.
Ik moet ook zeggen dat ik 'm de eerste keer kijken niet zo leuk vond als de tweede keer. Misschien omdat ik er de 2e keer niets van verwachte of zo. Het is inderdaad ook een luchtige film, ook voor de kids heel geschikt. Dat heb je met Ice Age weer minder vind ik. De humor is minder volwassen.

De stemmen daarentegen vond ik goed gedaan. Carell geweldig als Hammy, en Willis doet het ook goed. Nolte als de beer ook prima gecast.
Vind dit gewoon een erg vermakelijke film, qua animaties goed gedaan. Ik heb geen heel technisch oog daarvoor, maar ik zag er niets verkeerds aan. Mooie vloeiende vormen en veel detail.
Het slow-motion moment van Hammy aan dat energydrankje was trouwens geweldig.

De extra op de dvd is trouwens erg leuk, hoe heet-ie ook alweer...dat avontuur van Hammy

Ik geef 'm een 3,5 *

avatar van Makz
Erg leuke animatiefilm! Heb hem nou een aantal keer gezien en vind de film nog steeds leuk.
Eigenlijk kan ik niet erg veel vertellen over deze film; gewoon een leuke animatiefilm voor jong en oud denk ik toch wel.

*4,0

avatar van Baklap
Heerlijk heerlijk heerlijk.. k ben gek op films met dubbele bodem.. leuk voor de kids en leuk voor de ouders!!! Helemaal goed.. mooie 4

avatar van JohnWilliams
Dreamworks bevalt mij net zoals Pixar erg goed...deze 2 maken beide nog steeds vermakelijke films op een paar uitschietertjes na dan...deze moet ik nog gaan bekijken maar hij lijkt me wel leuk.

Vond de film wel leuk maar niet voor te zeggen echte top animatiefilm.
Had er iets meer van verwacht.
Wel leuke personages maar verhaal iets minder.
3 sterren

avatar van film88888
Heel leuk animatie filmpje, met een hele leuke cast. Willis geeft zijn stem voor een pixar film dit vond ik nog eens iets anders dan normaal. Carrel als de opgefokte eekhoorn was super grappig. Het verhaaltje was simpel en zeer leuk gevonden, en vooral voor de kids. Een film voor jong, en oud. Een 4,0

avatar van Die Hard,Willis
Vermakelijke animatie film en veel beter dan Shrek.
Goed verhaal en leuk uitgewerkt.Vooral veel grappige typetjes in deze film.

avatar van .Marjo.
Hammy ik ben helemaal fan van dat beest.

avatar van wall-e
Die Hard,Willis schreef:
Vermakelijke animatie film en veel beter dan Shrek.
Goed verhaal en leuk uitgewerkt.Vooral veel grappige typetjes in deze film.

Shrek en sharktale blijven beter. Zowieso is dreamworks anamation studios niks zonder hun flauwe grappen.

avatar van kevin g
ja he wall-e vooral hammy is heel leuk

avatar van Minotaures
Leuk verhaal, mooie animatie. Ik vind alleen dat er veel te veel Animation films zijn. Achja, ze verdienen er wat mee, dus waarom stoppen? Erg leuk vond ik dit niet, af en toe langdradig gevonden. Natuurlijk voor de Animation verzamelaars kan het niet uit je DVD-rek ontbreken.

avatar van Frankeermachine
Heb mijn stem verhoogt naar een 4.

Rosebud.... (Daardoor 0,5 sterren omhoog)

avatar van hertogje
Ik heb deze film samen met mijn nichtjes van 4 en 7 oud gekeken en het was gewoon een erg leuke film. Zij lachten zich regelmatig suf en ik soms ook hoor. De beesten zien er leuk uit en regelmatig grappige stukjes. Al helemaal voor de kleine kinderen een topflim.