Immortel (ad Vitam) (2004)

Alternatieve titels: Immortals | Immortal | Immortal (Ad Vitam)

Frankrijk / Italië / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Enki Bilal
met Linda Hardy, Thomas Kretschmann en Charlotte Rampling

New York, 2095. De stad New York bestaat uit drie verschillende niveaus. In deze metropool arriveert de Egyptische god Horus, die de Melkweg heeft doorkruist om een uitverkoren vrouw te vinden, de blauwharige Jill. Alleen zo kan hij zijn eigen onsterfelijkheid behouden. Horus neemt een menselijke gedaante aan en probeert Jill voor zich te winnen. Horus moet haast maken, want New York stevent af op de Apocalyps: criminaliteit en geweld heersen in de onderste lagen van de stad, mutanten mengen zich onder de bevolking en een seriemoordenaar maakt het derde niveau van de stad onveilig...

avatar van _Moonwalker
Leuk om een keer te kijken.

avatar van killer13
maddux schreef:
Heb hem na 30 minuten uitgezet.Wat een waardeloze film.2*

wow 30 minuten? ik heb deze rommel na 20 minuten al uitgezet.
wat een kutfilm, alleen visueel viel het nog wel mee!

avatar van Multivitamine
Hadden ze die overige 2 procent ook niet gewoon kunnen tekeken?

Er zitten een paar mooie, grafische, beelden in deze film, en ook de soundtrack beviel me wel.
Maar dan ben je verder wel uitgepraat.
Het verhaal is bijzonder zwak en ook de vertolkingen, nochtans een paar grote namen, zijn niet bijzonder overtuigend.
En een thriller is dit al helemaal niet.

NKS
killer13 schreef:

wow 30 minuten? ik heb deze rommel na 20 minuten al uitgezet.
wat een kutfilm, alleen visueel viel het nog wel mee!

ik na 10 minuten al haha. De 1e keer in mijn leven dat ik een film zo snel af gezet had. Verhaal klonk goed, maar nee...

avatar van Cleanshot
Nietszeggende film die me op geen enkel moment pakte. Karakters waren absurd en de special effects waren nep/cheap.
Zonde van de tijd.

avatar van sofripa
Wat een barrel. Ben gek op SF maar wat hier gebeurde ontging mij totaal. Rubbish

avatar van RuudC
99 minuten weggegooid. Laat ik voorop stellen dat ik dol op SF ben, maar dit kun je toch niemand aandoen? "visueel verbluffende film", staat er op de achterkant van de dvd. Zelfs mijn playstation (ben 25, dus ik heb het nog over de allereerste versie) liet betere graphics zien. Het verhaal slaat nergens op en dan hou ik het al snel voor gezien. Te slecht om te kunnen vergeten en wat een verspilling van Thomas Kretschmanns talent.

avatar van frolunda
lees het stripboek,vergeet de film

avatar van Fryce
Matige film, slecht geacteerd, soms wel erg mooie beelden.

avatar van black swallow
Het idee was leuk, het verhaal wat te sterk (in negatieve zin) - al vond ik Horus wel sexy.

avatar van aburex
Goed en laat de cinéfielen (sic) maar kakelen

avatar van Lancher
Zo, vandaag voor de 2e keer herzien en wel minstens 6 jaar later en dan ook nog de 3D bluray versie. Daar waar ik bij de eerste kijk beurt, niet echt wist wat ik er van moest vinden, ben ik nu van mening dat dit eigenlijk gewoon een klein kunst werkje is.
Aan de special effects moest ik wel even wennen, maar het totaal plaatje mag er echt wel wezen.

Heb echt genoten, dus ik verhoog me cijfer nu met minsten 1*.
Een 4 is te weinig en een 4,5 misschien net te veel, maar bij deze het voordeel van de twijfel.

avatar van 606
Hier zit ook animatie in, veel personages zijn animatie.