ad
  • 8.088.277 stemmen

Immortel (ad Vitam) (2004)

Thriller / Sciencefiction | 103 minuten

Genre: Thriller / Sciencefiction

Alternatieve titels: Immortals / Immortal / Immortal (Ad Vitam)

Oorsprong: Frankrijk / Italië / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Enki Bilal

Met onder meer: Linda Hardy, Thomas Kretschmann en Charlotte Rampling

Oorspronkelijke taal: Frans

Oorspronkelijke titel: Immortel (ad vitam)

Releasedatum: 13 maart 2004

Over Immortel (ad Vitam)

New York, 2095. De stad New York bestaat uit drie verschillende niveaus. In deze metropool arriveert de Egyptische god Horus, die de Melkweg heeft doorkruist om een uitverkoren vrouw te vinden, de blauwharige Jill. Alleen zo kan hij zijn eigen onsterfelijkheid behouden. Horus neemt een menselijke gedaante aan en probeert Jill voor zich te winnen. Horus moet haast maken, want New York stevent af op de Apocalyps: criminaliteit en geweld heersen in de onderste lagen van de stad, mutanten mengen zich onder de bevolking en een seriemoordenaar maakt het derde niveau van de stad onveilig...

imageimageimageimage

avatar van _Moonwalker

_Moonwalker

Leuk om een keer te kijken.

avatar van killer13

killer13

maddux schreef:

Heb hem na 30 minuten uitgezet.Wat een waardeloze film.2*

wow 30 minuten? ik heb deze rommel na 20 minuten al uitgezet.

wat een kutfilm, alleen visueel viel het nog wel mee!

avatar van Multivitamine

Multivitamine

Hadden ze die overige 2 procent ook niet gewoon kunnen tekeken?

Tarkus

Er zitten een paar mooie, grafische, beelden in deze film, en ook de soundtrack beviel me wel.

Maar dan ben je verder wel uitgepraat.

Het verhaal is bijzonder zwak en ook de vertolkingen, nochtans een paar grote namen, zijn niet bijzonder overtuigend.

En een thriller is dit al helemaal niet.

avatar van NKS

NKS

killer13 schreef:

wow 30 minuten? ik heb deze rommel na 20 minuten al uitgezet.

wat een kutfilm, alleen visueel viel het nog wel mee!

ik na 10 minuten al haha. De 1e keer in mijn leven dat ik een film zo snel af gezet had. Verhaal klonk goed, maar nee...

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Nietszeggende film die me op geen enkel moment pakte. Karakters waren absurd en de special effects waren nep/cheap.

Zonde van de tijd.

avatar van sofripa

sofripa

Wat een barrel. Ben gek op SF maar wat hier gebeurde ontging mij totaal. Rubbish

avatar van RuudC

RuudC

99 minuten weggegooid. Laat ik voorop stellen dat ik dol op SF ben, maar dit kun je toch niemand aandoen? "visueel verbluffende film", staat er op de achterkant van de dvd. Zelfs mijn playstation (ben 25, dus ik heb het nog over de allereerste versie) liet betere graphics zien. Het verhaal slaat nergens op en dan hou ik het al snel voor gezien. Te slecht om te kunnen vergeten en wat een verspilling van Thomas Kretschmanns talent.

avatar van frolunda

frolunda

lees het stripboek,vergeet de film

avatar van Fryce

Fryce

Matige film, slecht geacteerd, soms wel erg mooie beelden.

avatar van black swallow

black swallow

Het idee was leuk, het verhaal wat te sterk (in negatieve zin) - al vond ik Horus wel sexy.

avatar van aburex

aburex

Goed en laat de cinéfielen (sic) maar kakelen

avatar van Lancher

Lancher

Zo, vandaag voor de 2e keer herzien en wel minstens 6 jaar later en dan ook nog de 3D bluray versie. Daar waar ik bij de eerste kijk beurt, niet echt wist wat ik er van moest vinden, ben ik nu van mening dat dit eigenlijk gewoon een klein kunst werkje is.

Aan de special effects moest ik wel even wennen, maar het totaal plaatje mag er echt wel wezen.

Heb echt genoten, dus ik verhoog me cijfer nu met minsten 1*.

Een 4 is te weinig en een 4,5 misschien net te veel, maar bij deze het voordeel van de twijfel.

avatar van 606

Hier zit ook animatie in, veel personages zijn animatie.

avatar van K. V.

K. V.

Deze lag hier al een tijdje en me er nu toch eens aan gewaagd. Toch wel een bijzondere film is dit. Een mix van film en animatie. De achtergronden en voertuigen waren wel mooi gemaakt, de virtuele mensen waren jammer genoeg sterk gedateerd. Jammer dat ze niet gewoon meer echte mensen gebruikten in de film, het ging al een groot verschil gemaakt hebben.

De cast deed het niet slecht.

Het verhaal zelf was niet zo speciaal, maar het geheel verveelde gelukkig niet.

Al bij al toch wel de moeite.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Wie niet vertrouwd is met het surreële SF-universum van Enki Bilal zal hier niet veel mee kunnen. Terwijl de gemiddelde striplezer in de jaren 70-80 nog op Kuifje niveau zat, maakten auteurs als Moebius en Bilal werken die ver vooruit waren op hun tijd. Immortel A.D. is de verfilming van de Nikopol trilogie. Futurisme en mythologie lopen door elkaar. Goden, mensen en halfgoden lopen elkaar tegen het lijf in een verhaal over de zegen van menselijkheid en de vloek van onsterfelijkheid... Het verhaal is soms wat vaag, onevenwichtig, wil soms filosofisch, maar ik kan er niet omheen dat de CGI me erg in de smaak viel al is er zeker beter op de markt. Hij koos voor een bepaalde stijl om zijn stripwereld body te geven. Is het immers niet de droom van elke stripauteur om de vrucht van zijn verbeelding ooit tot leven te zien komen? Terwijl ik een andere film van hem, Bunker Palace Hotel (1*), als een mislukt experiment zag, zorgt hij hier voor een betere afwerking.