The Way Back (2010)

Verenigde Staten / Verenigde Arabische Emiraten / Polen
Drama / Avontuur

geregisseerd door Peter Weir
met Ed Harris, Jim Sturgess en Dragos Bucur

Een aantal gevangenen weet tijdens de Tweede Wereldoorlog te ontsnappen uit een strafkamp in Siberië en begint aan een lange tocht naar de vrijheid. Deze tocht vol ontberingen voert hen van het koude Siberië via de Gobiwoestijn naar de Himalaya en India en zal zo'n 6400 kilometer bedragen.

275 BERICHTEN52 MENINGEN

geplaatst: 20 november 2015, 00:55 uur [permalink]
Nu op tv ,maar ik kijk maar half....Tjonge wat wordt er weinig gedaan met zo'n waargebeurd gegeven. Allemaal cliche : Lopen, kletsen, rustplaats waar de verhalen loskomen , ruzies....Hoe vaak hebben we dat al niet gezien. En net als als sommige Moviegluurders hier had ik ook wel willen weten hoe ze vis vangen zonder draad, heeft geen enkele man flinke baardgroei, groet hun haar nietm lopen ze in elke scene weer met andere spullen, spreken irirritant Russisch Amerikaanski. Ach ...laat maar , tv uit ik ga naar bed.

avatar van Bacchero
geplaatst: 1 april, 12:42 uur [permalink]
Onderhoudende avonturenfilm met de nodige somberheid (lees : geen Indiana Jones) die me net iets te lang duurde. De acteurs doen prima hun werk met Ed Harris op kop. Tevens mooie landschappen en het komt allemaal authentiek over.

avatar van Petina
geplaatst: 11 april, 21:18 uur [permalink]
Vandaag weer even het boek gelezen en daarna de film gezien. Er klopt echt geen ene ruk van.
Jammer dat ze het boek niet volgen want dan was het echt een topfilm geweest.
Waarom niet zijn gevangenschap laten zien en de reis naar kamp 303.
Jammer, een gemiste kans...

avatar van moviebrielen
geplaatst: 2 oktober, 07:39 uur [permalink]
De prachtige beelden zijn beslist een pluspunt.

geplaatst: 7 november, 14:41 uur [permalink]
Mooie beelden, goed geacteerd maar er gebeurt vrij weinig. Had wel iets korter gekund.