Secret Window (2004)

Thriller / Mystery

geregisseerd door David Koepp
met Johnny Depp, Timothy Hutton en John Turturro

Een schrijver, Morton Rainey, heeft zich teruggetrokken in zijn buitenverblijf aan de oevers van Tashmore Lake, nadat zijn vrouw is vreemdgegaan. Op een dag arriveert er een man, John Shooter genaamd, die Morton ervan beschuldigt zijn verhaal te hebben gestolen. Morton tracht de man ervan te overtuigen dat dit echt niet het geval is, en probeert hem het originele verhaal te laten zien, dat twee jaar eerder geschreven is dan Shooter's verhaal. Op de één of andere manier lukt het hem echter niet het origineel te vinden en beginnen er vreemde dingen te gebeuren...

avatar van breedbeeld
Een Johnny Depp, zoals altijd goed acterend, vehicel dat qua verhaal en verfilming mij geen moment wist te boeien. Maar ja dat is misschien ook alleen maar doordat ik zoveel films gezien heb dat dit soort "thrillers" geen enkele verrassing meer bieden. Althans de manier waarop deze gemaakt is.

avatar van Steinson
Goed acteerwerk, goeie spanning, goeie film 4*

avatar van wyatt earp
Na hem gisteravond voor de zoveelste keer gekeken te hebben, denk ik dat dit de film is die mijn dvd-speler het meest van binnen gezien heeft. Johnny Depp is echt geweldig in deze film. Loopt zo'n beetje de hele dag in ze ochtendjas rond te banjeren (maar zo'n ding zit dan ook heerlijk ), en slaapt vrijwel de hele dag op zijn bank. Een heerlijk personage met hilarische uitspraken. Kortom, Johnny Depp zoals we die gewend zijn . De film zelf is verder zeer aangenaam om te kijken. Goed verhaal, leuke plottwist op het eind, goed acteerwerk, ik heb eigenlijk niks aan te merken op deze film. Goede psychologische thriller die zeker de moeite waard is om een paar uurtjes voor uit te trekken.

GuyB
Depp = veelzijdig.

Bewijst hij hier nog maar eens, in een rol die hem in mijn ogen veel meer op het lijf staat geschreven dan die weirdo in een Burton-film, al is hij hier ook niet normaal, maar je snapt vast wel wat ik bedoel.

Een personage waar je tijdens het kijken zélf lui van wordt.

Laatste keer dat ik deze film heb gezien was ik 8 of 9
Snapte er toen niks van ( wat ook begrijpelijk is , denk ik )
Dus zal vanavond nog eens bekijken
Zal dan reactie zeggen.

Net gekeken ,
Zeer goede film !!
Snapte er wat meer van
Zeker een film die in mijn top 10 zit !!!
Kijk hem morgen nog eens

zonnemeisje schreef:
Bah, ik vond hier absoluut niets aan. Heb hem alleen afgekeken omdat het Johnny Depp was.

Hoezo ? Vind je er niks aan omdat je hem gewoon niet snapte ?
Als je het verhaal goed snapt , is het een geweldige film !
Geef meer uitleg ' zonnemeisje' met : bah , ik vond hier absoluut niets aan '
Hebben we ook niks , Waarom vondt je er niks aan ?

avatar van Insignificance
Depp dit, Depp dat. Turturro! Alleen voor zijn smoelwerk al een vol punt. Als bonus glijdt er nog een zagend accentje van z'n stembanden. Maar Depp doet het ook verdomd aardig als licht verstrooide, niet overdreven schrijver die met zichzelf praat en nog wat andere eigenaardigheden aan zijn Mort meegeeft.

Film wordt nooit opzienbarend, maar is over het geheel toch zeker amusant. Niet erg thrillerish, daarvoor moet het teveel opboksen tegen een niet al te verrassend script. Het is meer de vraag hoe dit uitpakt die bezighoudt. Samen met milde humor, een visueel fijne stijl en maïs komt Koepp toch een heel eind. In ieder geval tot aangenaam.

avatar van movie acteurs
Mysterieuze Thrillers, ik kijk ze niet graag. Ook met Secret Window was dat bij mij het geval.

Begint wel rustig en het wordt zit allemaal vrij soepel in elkaar. Maar naar het einde toe ging het mijn inziens toch al mis. Het einde vond ik eigenlijk maar zo snel afgebouwd. Dat Depp niet wordt opgepakt is nou niet mijn punt. Het sfeertje is wel aardig en maakt het wel een stukje spannender. Maar soms valt de spanning op de een of andere manier weer te snel weg. Het verhaal/plot is niet bepaald origineel. In het middenstuk heb ik me eigenlijk gewoon lopen ergeren. Komt ook een beetje door die Amy en die Ted. Vond daar echt geen reet aan maar die hebben wel een deel te maken in deze film. Naast enkele goede prestaties van Depp en Turturro vond ik deze matige thriller niet te harden.
1,5.

Ik moest deze film bekijken en vergelijken met het boek voor Nederlands en man , dit was supergoed! zeker in mijn top 10 deze film.
Ik vind het heel interessante thema's : plagiaat en schizofrenie..
grote aanrader

avatar van moviemafketel
Kijk uit voor spoilers HannahMontana!!

avatar van John Lee Hooker
Op-en-top Amerikaans.

Alles wordt weer super netjes in beeld gebracht en de muziek is ook weer lekker bombastisch.
Johnny Depp speelde niet goed en ik heb 'n hekel aan die gast, sirieus hij stelt zich echt aan op de set. Alsof hij grappig wil overkomen ofzo... met al die trekjes en dat domme gedoe van 'm. Zijn gezichtsexpressie is continu hetzelfde, als hij boos of bang is zie je dat totaal niet aan z'n ogen. Echt, ik was er al bang voor vantevoren maar ik kan 'm echt niet verdragen.

Ook de rest van de cast is erg slap, het zijn allemaal standaard typetjes. John Shooter heeft me ook behoorlijk lopen irriteren met zijn overdreven accent en die betweterige praatjes.

Op vele momenten gewoon voorspelbaar en vervelend.

American flag.

Er wordt geprobeerd om de boel geheimzinnig en spannend te maken maar het deed me echt helemaal niks. Saai en vervelend.

avatar van Ste*
Ik vind dit toch wel een vrij goede film hoor.

Lekker relaxed, maar niet sloom.
En ook wel een vrij leuk uitgangspunt.

Als thriller vond ik hem overigens minder geslaagd. De schrikmomenten moeten het alleen hebben van plotselinge flashbacks of geluidseffecten, en dat is een beetje goedkoop. Maak het dan een dramafilm, of maak hem iets enger, dit was net iets te mild.

Maar verder kijkt hij aardig weg hoor, ik hou altijd wel van films waarin op het laatst bijkt dat de hoofdpersoon zelf gek was.

En dankzij Johnny Depp verhoog ik hem gewoon met een halve punt. Wat is die man toch fijn om naar te kijken. Niet alleen omdat hij aantrekkelijk is (zelfs in deze film met warrig haar en bril, hoe krijgt hij het toch voor elkaar!!), maar ook omdat het gewoon een geweldig acteur is.

Ik twijfel heel erg tussen een 3,5 en en 4.

Toch maar 3,5, hij kijkt wel lekker weg, maar is als thriller niet sterk genoeg, en soms qua script een beetje standaard,

avatar van Elliot
Het eerste gedeelte van de film is erg traag, dit is echter niet heel storend, het reconstrueert de sfeer en situatie juist wel goed vind ik. Het plot en de thema's vind ik opzich wel goed. Het acteerwerk vind ik dat ook goed. Het blijkt maar weer dat Johnny Depp een zeer veelzijdig acteur is.

Het enige verwarrende vind ik het einde wanneer iedereen van zijn daden weet en nerveus is als hij in de buur is, maar hoe weten ze dat dan?

Maar ik moet wel de conclusie trekken dat ik dit geen super geweldige film vond, maar ook niet slecht/matig. Het krijgt dan met een 3.5* een (ruim-)voldoende.

avatar van Whatsupdawg
wat is King toch een pracht mens. heerlijke spanning
het wat is er nou allemaal aan de hand momentje zat er ook in.
MASTERWORK

avatar van tomzorz
Een uitstekend thrillertje met een psychologisch tintje en een zweempje ironie waar we Johnny Depp aansprakelijk voor kunnen stellen.
De plot is uiteindelijk geen verassing, en hoewel hij niet langer had moeten duren, heeft ie me toch 96min kunnen vermaken. Net lang/kort genoeg.

Doet uiteindelijk een beetje denken aan Shutter Island en Memento, maar hier kan ie zeker niet tegen opboksen. Daarvoor is ie te voorspelbaar en met momenten zelfs slecht geacteerd, het feit dat Depp de hoofdrol speelt wil dus niets zeggen over de acteerkwaliteiten van de rest.
Hoewel de plot dus onderdoet voor bovengenoemde films, zijn het vooral de karakters zelf, en tegelijk eigenlijk het karakter uit 'het boek' die voor de vermakelijkheid zorgen. Leuk gevonden en op die manier wel aardig uitgewerkt.

Smakelijk koffietje, maar te slap om échte koffie genoemd te worden.

avatar van Olifantenstaart
Depp's acteerwerk doet et 'm hier.

avatar van witboek
Een einde waar je een u tegen kunt zeggen.

avatar van VforVictor
goeie film, met voor de eertse x een verassend einde. Depp speelt wel aardig maar het is duidelijk Turturro die de show steelt, het creepy sfeertje wat ie met zich meebracht was goed gedaan. 3,5 ster voor mij

avatar van Davidus
Aardige rol van Johnny Depp. Uitgangspunt is interessant, de bohemien schrijver die zichzelf kwijt is. De verstrooide intellectueel die doordraait.

Vond het verhaal alleen wel wat magertjes, niet echt opzienbarend of verrassend.
De sfeer was uitstekend en je bent wel heel benieuwd hoe het nou precies allemaal afloopt.
eind vond ik dan wel weer iets te gemakkelijk en ik had een beetje het gevoel dat het als een nachtkaars uit ging
Verder zit er nauwelijks enige diepgang in het verhaal en kabbelt alles braafjes voort.

Maar verder een leuke onderhoudende film niet meer niet minder

avatar van Emma'
Goede film. Het valt me op dat veel mensen Johnny Depp als positief punt van deze film beschouwen, wat natuurlijk geen rare gedachte is. Hij is gewoon een ontzettend goede acteur, en inderdaad, zoals Ste* al zegt, hij is zelfs in deze film aantrekkelijk. John Turturro speelt ook erg goed, maar een echte thriller was het dan weer net niet. Het komt wel het dichtst in de buurt bij dat genre, maar een iets grotere climax op het eind en wat betere schrikmomenten hadden de film wel goed gedaan. Toch 4*, omdat het al met al een best goed uitgewerkte film is.

laundromat
Jaren geleden gezien, maar vergeet nooit wat een slecht eind het was. Wat een deceptie! We hebben toen een uur met onze mond open gezeten, waardeloos!. Ik en mijn filmpartner hebben het nog af en toe over als het over slechte films gaat.

Toch ergens indruk gemaakt blijkbaar. Maar geen goede.

Ik vind deze film hoe dan ook echt fantastisch.Het is de film door wel soms eens wat slapjes maar vooral grappig.Het einde dat was echt onverwacht dus ook wel spannend.Ik vind dat deze film echt wel Alle 5 sterren verdient.Zeker een aanrader

Allemaal leuk en aardig hoor deze film, zeker niet slecht ofzo. Acteerwerk redelijk tot goed, mooie plaatjes blabla...Doet allemaal niet echt terzake, want er is maar 1 groot probleem: het wordt nooit spannend, naargeestig, schokkend, verrassend of wat dan ook. Niks van dit alles! Matig einde ook.
Nee niet meer dan 1,5*

avatar van daxclusive
Beetje een vreemde film, niet slecht.. redelijke spannend en goed geacteerd!
Niet echt mijn ding of een film die ik in de collectie wilt houden.
2.5

Film keek zich wel lekker weg en was ook wel boeiend maar het einde was gewoon zeer flauw en ook wel cliché. Op de één of andere wijze had je wel zo'n vermoeden (alle hints waren overduidelijk aanwezig) maar als dan het einde komt is het toch een afknapper vanjewelste want je hoopt op iets anders. De cast deed het overigens best aardig en dan met name John Turturro.

Ik wilde deze film vandaag op TV gaan bekijken maar voordat ik het wist was het al 21:30 en heb ik hem maar effen gepindakaasd. Ben ik ook mooi verlost van al die schijt reclames tussendoor

(verwijderd)
Theunissen schreef:

Mijn idee, al hou ik niet zo van pindakazen en kleine beeldschermpjes, dus heb ik hem op de harde schijf opgenomen en hem later afgekeken en de schijtreclames doorgespoeld.

Over de film kan ik kort zijn. Alles is van een minimale middelmaat. Voorspelbaar vanaf het eerste beeld dat 'we' door de spiegel gaan. Inmiddels heb ik 'm al weer van mijn schijf gewist, want het is zonde van de ruimte die deze magere vertoning inneemt, zelfs Depp en Turturro konden er geen extra puntje aan toevoegen.

P.S. bekijken via kleine beeldschermpjes is al een aantal jaren niet meer. Gewoon lekker in HD pindakazen en dan lekker afspelen op je TV.

TheShadowking
Soort film waar ik van hou; beetje mysterieus, vaag en met een goeie dosis spanning.
Johnny Depp doet het goed in zijn rol als "verwarde" schrijver en John Turturro is cool.
Leuk einde ook wel.
4 sterren..

avatar van martijn011
Secret Window probeert heel mysterieus te zijn maar is dat geen seconde.
Vond het eigenlijk een saaie film.. Wat gebeurd er eigenlijk voor bijzonders? Helemaal niks eigenlijk.

Dat Morton schizofreen is, is al ontelbare keren gedaan. In deze film matig tot slecht uitgewerkt omdat het verhaal gewoon oninteressant is.
Johnny Depp speelt wel aardig maar ik heb hem beter gezien. Z'n rol deed me heel af en toe gewoon denken aan Jack Sparrow, iets wat natuurlijk nooit de bedoeling geweest is.

Vond dit een grote tegenvaller en vind 2,5 ster meer dan genoeg. Muziek was overdreven, evenals het idee en de uitwerking van de makers.
Matig tot slecht..