Secret Window (2004)

Thriller / Mystery

geregisseerd door David Koepp
met Johnny Depp, Timothy Hutton en John Turturro

Een schrijver, Morton Rainey, heeft zich teruggetrokken in zijn buitenverblijf aan de oevers van Tashmore Lake, nadat zijn vrouw is vreemdgegaan. Op een dag arriveert er een man, John Shooter genaamd, die Morton ervan beschuldigt zijn verhaal te hebben gestolen. Morton tracht de man ervan te overtuigen dat dit echt niet het geval is, en probeert hem het originele verhaal te laten zien, dat twee jaar eerder geschreven is dan Shooter's verhaal. Op de één of andere manier lukt het hem echter niet het origineel te vinden en beginnen er vreemde dingen te gebeuren...

avatar van jassonn
Vond ik ook,de film is gewoon slecht uitgewerkt.Als hij wat langer was geweest en meer aandacht aan alles was besteed,en dan vooral de voorgeschiedenis had hij imo stukken beter kunnen zijn.

Mee eens.

avatar van Goodfella
Zelden zoiets verschrikkelijk voorspelbaars gezien, maar wel prima uitgewerkt dankzij een aantal fantastische shots en dito acteerwerk van Depp en Turturro.

2,5 *

Johnny Depp was hilarisch in deze film. Dat haar! Die hoed!

avatar van T.S.S.A.
Ik had Jhonny Depp eigenlijk nog nooit een sirieuze rol zien spelen (ik heb hem ook alleen gezien in POC) Eigenlijk is het een simpele film met maar een dingetje waardoor de film spannend blijft en dat is Shooter!!! maar toch vond ik dit eigelijk best wel een monster goeie thriller met leuke dialogen en spannend tot het einde.

[quote]T.S.S.A. schreef:
Ik had Jhonny Depp eigenlijk nog nooit een sirieuze rol zien spelen (ik heb hem ook alleen gezien in POC) quote]

Dat is spijtig. Hij heeft in zo veel goeie films gespeeld; ga maar snel je schade inhalen.

avatar van Phoenix
Je kunt beter zeggen: hij heeft in veel films ZO goed gespeeld . Nou moet ik wel bekennen dat er niet veel slechte films ZIJN waar Depp in speelt .

Hijs is goed maar wel een bietje scary...

NiKKY-DePp... schreef:

Hijs is goed maar wel een bietje scary...

Nee toch. Ik vond deze film niet echt scary. Wel een magistraal shot waarin Depp mét hoed achter de deur staat. Geniaal en sexy.

avatar van jassonn
Als je dit al scary vind dan.....

Het was inderdaad voorspelbaar (zeker naar het einde toe), maar voor de rest vond ik echt vrijwel niets slechts aan de film; goed geacteerd, mooie shots, mooie afwerking.
een 3.5 wegens geen topfilm, maar gewoon zeer aangenaam

ik vond het eind niet voorspelbaar, ben zelfs een beetje verbaasd, maar verder wel een goede film hoor. Verder nooit wat van Stephen King gezien of gelezen, moet ik misschien toch eens gaan doen

lily-rose
Coole film! wat heeft Johnny het toch weer goed gedaan...al is het een thriller, johnny maakt er altijd iets leuks van. als je echt op hem let doet ie zoveel leuke grapjes en dingetjes. gewoon zijn gezichtsuitdrukkig, of als ie ligt te pitten. geweldig gewoon! ik vond de film ook hartstikke goed, je hebt nog niet het idee dat johnny de bad guy is en dat verraste mij wel.

avatar van Jordy
Ik heb de film nog niet gezien, maar is dat laatste niet een gigantische spoiler? Iets dat je als je 'm nog niet gezien hebt helemaal niet wilt weten? Als ik het fout heb: sorry. Als ik het goed heb: hardstikke bedankt voor het verpesten van de film, lees svp even de FAQ over hoe je spoilers plaatst, ik heb je bericht aangepast.

Klopt, enorme spoiler.

altijd leuk om het 'einde' al te weten

avatar van V
V
Was mij ook opgevallen ja. Heb de film nog niet gezien, maar weet de clue nu dus al. Jammer

Nu maar hopen dat ie nog de moeite waard is...

avatar van Jordy
Inderdaad een weinig bijzondere mix van deels eerdere King-verfilmingen en deels van een andere op deze site erg populaire film wiens naam we maar niet zullen noemen omdat dat een grote spoiler zou zijn voor die film. Ook jammer dat de film tegen het einde een beetje ontspoort.

Toch ga ik deze film een krappe voldoende geven: sfeervol geregisseerd en weer een fantastische rol van Depp, wat een veelzijdig acteur is dat toch.

Ben hem met te hoge verwachtingen gaan kijken. Daarom vond ik hem erg tegen vallen. Ik miste de spanning die een thriller hoort te hebben. En eng was ie ook niet, wat je bij Stephen King wel gewend bent! Ook niet echt een interessant verhaal. Voor mij toch wel een verrassende ontknoping.

avatar van Tolkienfan
Ik vond het en geweldige film. Alleen wel kort. De meeste Stephen King films zijn behoorlijk lang.

Ik was persoonlijke niet gek van deze film.
De eerste 30 min. kon het verhaal boeien maar ik had vrij snel door hoe de vork in de steel zat waardoor het plot van de film dus geen verrassing meer was.
De acteerprestatie van Mr. Depp was ok maar zeker niet groots dus van mij een 2,5.

roythetaz
De film is een bettje vreemd, Acteer werk van Jhonny Depp is weer eens geweldig

ItaliaLatinaMche
Niet echt een super goeie film maar ook niet slecht,acteerwerk was goed het verhaal matig.
3 sterren.

markpennings
Redelijk matige film, begint goed maar wordt steeds minder. Ik moest een beetje denken aan een Beautiful Mind, maar zo slecht was deze film ook weer niet gelukkig.

Redelijk goed geacteerd, maar verder niet heel veel speciaals. Het verhaal had van mij wat 'spannender' gemogen met daarbij meer emoties. Nu was het voor mij wat eentonig, met een lange aanloop naar een kort eind.. wel mooi camera werk trouwens.
Van mij een voldoende, dus 2,5 *

cr_ix
Voldoende, dat wel, maar het op gang komen van het verhaal vond ik een beetje zwak. Daarnaast hadden sommige zaken zijn schizofrenie bijvoorbeeld pas aan het eind bekend. Dan gaat het snel. Dit had meer deel van het verhaal kunnen zijn. Ze worden te laat in de film geïntroduceerd.

avatar van jedymaster
redelijk goede film en niet voorspelbaar dus ik heb me goed vermaakt

tovenaar
jedymaster schreef:

niet voorspelbaar

Heb je met je ogen dicht gekeken ofzo?

avatar van jedymaster
tovenaar schreef:

Heb je met je ogen dicht gekeken ofzo?

ja met eyes wide shut

opzich wel goed maar nie echt veel bijzonders.