Secret Window (2004)

Thriller / Mystery

geregisseerd door David Koepp
met Johnny Depp, Timothy Hutton en John Turturro

Een schrijver, Morton Rainey, heeft zich teruggetrokken in zijn buitenverblijf aan de oevers van Tashmore Lake, nadat zijn vrouw is vreemdgegaan. Op een dag arriveert er een man, John Shooter genaamd, die Morton ervan beschuldigt zijn verhaal te hebben gestolen. Morton tracht de man ervan te overtuigen dat dit echt niet het geval is, en probeert hem het originele verhaal te laten zien, dat twee jaar eerder geschreven is dan Shooter's verhaal. Op de één of andere manier lukt het hem echter niet het origineel te vinden en beginnen er vreemde dingen te gebeuren...

Sjoerd schreef:

Zegt iemand met the Shawshank Redemption op nummer 1 in zijn top 10 .

stephen king ivm horrorfilms bedoel ik

avatar van Chainsaw
Scheelt dat dit geen horrorfilm gaat worden.

Ik heb deze film vanmiddag gekeken en ik vond m heel erg tegenvallen. De film doet er veel te lang over om op gang te komen, een goede orginele climax bleef vervolgens ook uit. Het blijft een matig dertien-in-een-dozijn verhaaltje. Erg jammer, misschien waren mijn verwachtingen te hoog, doordat het een Stephen King verhaal is, maar zelfs dan is de film nog zwaar onvoldoende in mijn optiek.

Ik ga vanavond eens een lief gezichtje optrekken als pa thuiskomt dus misschien ga ik de film vanavond zien!

Sorry hoor, maar mijn lief gezichtje heeft niet veel geholpen. t'Zal voor de volgende keer zijn.

avatar van Jordy
berichten over inmiddels gebande user verwijderd

avatar van bioscoopzaal
Aardige thriller met alweer een glansrol voor Johnny Depp. Helaas is het script nogal voorspelbaar (ik had helaas al vanaf de eerste scène een idee waar het naartoe zou gaan), maar toch wordt het nooit vervelend. Regisseur David Koepp houdt de touwtjes strak en pakt bovendien uit met een aantal mooie schots. Ook John Torturro is weer eens ouderwets in vorm en maakt van John Shooter een akelig, opdringerig mannetje.

De mensen die niet zo vertrouwd zijn met het werk van Stephen King (zijn die er eigenlijk nog?) zullen trouwens heel wat meer pret aan de film beleven dan de King-ingewijden. Secret Window tapt namelijk van hetzelfde vaatje als The Dark Half, en gezien allebei de verhalen teren op dezelfde ideeën, kan je als kijker wel voorspellen hoe de vork in de steel zit. Toch was ik blij dat de film me nog zo kon boeien, al is dat grotendeels de verdienste van Johnny Depp. Die man is toch een van de meest veelzijdige acteurs van Hollywood.

3 sterren.

Ik vond het een goeie film en vond het niet voorspelbaar, integendeel. Had niet verwacht dat het einde zo zou zijn.

En Johnny Depp was weer steengoed.

avatar van jassonn
De film viel mij helaas wat tegen.Hij komt wat langzaam opgang en vind hem wat te sloom.De is het ene moment spannend maar laat die dan ook snel weer gaan.Daarnaast had ik al gauw door hoe de vork in de steel zat wat betreft het feit dat hij als ware in z'n eigen verhaal zit ,waar hebben we dat al eerder gezien.
Johnny Depp is wel goed bezig. 3*

avatar van WB
WB
KarinV schreef:
En Johnny Depp was weer steengoed.

Idd! Zeer goeie acteur!
4 sterren!

Aardige thriller met weer een mooie Maria Bello en een degelijke Depp. Verhaal komt in grote lijnen overeen met Shining, The (1980) ook van King.

Een zeven dus 3.5*

KeyserSose schreef:

Helemaal mee eens, ik kom net terug en het was een grote teleurstelling voor ons allen drie. Wel grappig dat we na ongeveer drie kwartier ook al samen met elkaar zaten te fluisteren: "Volgens mij zit het zo" en dat was ook zo. Het was dan ook een teleurstelling dat we gelijk hadden. Ik moet wel zeggen dat er wel een aantal spannende momenten inzaten en dat ik een tijdlang drie, drie en een halve ster in gedachten had. Het einde maakte echter dat ik teleurgesteld was en ongeveer twintig minuten voor het einde had ik dan ook echt zoiets van: laat maar komen die aftiteling. Twee sterren.

avatar van WB
WB
stinissen schreef:

Verhaal komt in grote lijnen overeen met Shining, The (1980) ook van King.

Vond em ook wel weer iets weg hebben van (knip van Jordy - spoiler voor andere film) Verzonnen personage, moorden, opt laatst pas onthulling...

avatar van jassonn
Stephen King heeft blijkbaar iets met schrijvers (Secret Window,The Shining,Misery)

En met New England! (ehhh... al zijn boeken?)

Maine toch? (of is dat hetzelfde?)

kos schreef:

Maine toch? (of is dat hetzelfde?)

New England is een gebied in het uiterste Noord-oosten van de Verenigde Staten waar de staten Maine,New Hampshire,Rhode Island,Massachusets en Connecticut toebehoren.

ik ga "secret window" morgen zien, ik heb er superveel zin in! het lijkt me geen enge film, maar wel een hele spannende! alleen al voor johnny depp ga ik erheen, en alles wat verder goed is aan deze film is mooi meegenomen!

Claire schreef:

Zo dacht ik ook van tevoren en wat een teleurstelling achteraf, zonde van je geld. Vrijdag gelukkig gratis naar de film .

nou ik heb de film dus gisteren gezien.. ik vind het helemaal geen teleurstelling. ik heb echt genoten van die heerlijke johnny en ja de rest van de film vond ik toch ook wel erg goed! alleen sommige stukjes snapte ik niet zo goed.. want waarom ging mort ineens z'n vrouw vermoorden enzo? was hij dan vanaf het begin van de film al gestoord?

Spoiler Alert!!

Ja hij was vanaf het begin al zo.

avatar van Jordy
Kijk je even uit Claire?? Je vertelt dingen over deze film die ik nog helemaal niet wil weten Zie de FAQ, over spoilers, heb je bericht aangepast.

avatar van DIXI
Ik ben ook naar Secret Window geweest maar ik vond hem Errug tegenvallen. ok t einde verwacht je niet, maar ik mis toch de spanning en actie. 2 1/2 *

Ik ga er dinsdag heen... Ben benieuwd!

avatar van Haarborstel
Het idee vond ik een beetje uitgemolken.

avatar van agent smith
ik heb hem gisteravond gezien, tot de pauze vond ik het een goeie spannende film, na de pauze werd het verhaal heel raar en vaag ik snapte het eigenlijk ook niet echt
ik vond die flashbacks erg irritant, want ik schrok me steeds dood en dat werd na een paar keer erg vervelend
al met al heb ik me geen seconden verveeld en het boeide me tot de laatste minuut, 3* voor deze thriller

Ik vond het wel een goeie film!
Ik had het eind juist helemaal niet verwacht, zoals veel mensen zeggen.
Ik vond alleen het accent van die shooter wel een beetje irritant worden na een tijdje...

avatar van titia
Gister gezien, ik heb nog niet zo veel Stephen King-films gezien (en al helemaal geen boeken gelezen), dus ik vond het wel verrassend. Alleen ik was met iemand die na een kwartier al wist hoe de vork in de steel zat, dus die mompelde dat al snel.
Ongeveer een half uur voor het einde had ik het wel gehad, toen werd het echt voorspelbaar.

Johnny blijft geweldig, hij is echt heel goed in het spelen van randfiguren/creeps. (zou hij gewoon zelf ook lichtelijk gestoord zijn?), en ik vond Shooter ook echt lekker venijnig.

Affijn, ik heb de film tweeeneenhalve ster gegeven.

Linda
Niet meer dan aardig. De film begon best goed en was soms behoorlijk spannend maar het laatste half uur vond ik teleurstellend. Vrij voorspelbaar. Depp zag er weer heerlijk uit (hij lijkt met de jaren mooier te worden ) en was perfect als psycho . Wat ik trouwens ontzettend grappig vond was dat nadat hij zijn hond heeft afgemaakt hij de mand gewoon laat staan . Waar sommige mensen al lol om kunnen hebben . 3 sterren.

Niet al te beste film. Het begint allemaal aardig en Johnny Depp is wel grappig, maar het wordt daarna allemaal veel te vergezocht en het einde is gewoon echt belachelijk imo. Die hele persoonlijkheidsstoornis komt even zomaar uit de lucht vallen