

...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981)
Genre: Horror
Speelduur: 87 minuten / 80 minuten (VS R-rated versie)
Alternatieve titels: The Beyond / Hotel der Verdoemden / Seven Doors of Death / 7 Doors of Death / L'Aldilà
Oorsprong:
Italië
Geregisseerd door: Lucio Fulci
Met onder meer: Catriona MacColl, David Warbeck en Cinzia Monreale
IMDb beoordeling:
6,6 (24.827)
Gesproken taal: Italiaans
Releasedatum: 24 september 1981
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Amazon Prime
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot ...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà
"Beyond death... Beyond Evil... Beyond the dreaded gates of hell."
New Orleans, 1927. Een groep boeren breekt in in een oud hotel genaamd Seven Doors, en vermoordt de kunstenaar Schweick, die de laatste hand legde aan zijn meesterwerk: een schilderij genaamd The Beyond. New Orleans, 1981: Liza, die Seven Doors geërfd heeft, is bezig het hotel te restaureren. Seven Doors is gebouwd op een van de 7 poorten van de hel en wanneer de zegel verbroken wordt keert de dood terug naar de aarde.
Externe links
Acteurs en actrices
Liza Merril
John McCabe
Emily
Schweick
Martha
Larry
Dr. Harris
Martin Avery
Arthur
Jill
Video's en trailers
Reviews & comments

FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3081 stemmen
Ook deze na acht jaar eens herzien en blijft vrij sterk. The Beyond is een grote stap voorwaarts ten opzichte van City of the Living Dead. Deze film heeft vooral flink meer vaart, meer kills en meer zombies.
Fulci brengt weer een hoop sfeer mee met een mooi hotel als locatie en hoewel de muziek niet zo iconisch is als in City of Zombi 2 maakt Frizzi er ook hier iets aangenaams van. De mysterieuze Emily zorgt voor onderhuidse spanning, net als de vele aanwijzingen die hinten naar een lugubere finale.
Maar waar ik nog het meeste van heb genoten waren de special effects, al krijg ik soms wel een 'show-off'-gevoel wanneer de camera veel te lang en te dicht ingezoomd op een wond staat. Desalniettemin ziet het er vaak erg goed uit, al is het soms overduidelijk nep. Creatief is het vaak wel. De spinnenscene is daar een voorbeeld van; geslaagd, maar met amateuristische foutjes. Ook leuk om te zien hoe Fulci's trademark weer voorbij te zien komen; maar liefst drie ogen die tot pulp worden geholpen.
Op het einde gaat het nog een keer goed los met veel gore en een briljant eindshot van de hel. Morgen voor het eerst het slotdeel, House by the Cemetery eens bekijken.

baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
"And you will face the sea of darkness, and all therein that may be explored."
Mijn derde Fulci alweer. Een stap in de goede richting, dit deel heeft al veel betere cinematografie en editing. De intro in zwart-wit was erg filmisch.
Het acteerwerk was wel in orde, maar niet zo bijzonder. Grappig Italianen in New Orleans .
Meer zombie's en meer kills dan de vorige film, maar er zaten dan ook een paar matige tussen. Een paar erg aardige effecten en gave make-up maar ook wat mindere; de spinnen .
De titel doet vermoeden dat het een Lovecraftiaanse film is en op zich bevat de film wel veel elementen uit de verhalen van Lovecraft. De poort naar een andere wereld bijvoorbeeld. Het boek van Eibon, dat ik de film voorkomt, komt uit de werken van Clark Ashton Smith (onderdeel van de Cthulhu Mythos).
Weer een sfeervolle soundtrack van Fabio Frizzi. Het nummer Seven Doors Hotel van Europe is een hommage aan deze film en is nog steeds erg populair in Japan.
Weer een erg mooie poster en ik vond het einde best gaaf.

Wim Vink
-
- 23 berichten
- 53 stemmen
Gisterenavond voor de zoveelste keer THE BEYOND gekeken. Maar voor de eerste keer op Blu-ray.
Wat een verademing in vergelijk met de DVD. Een must voor elke Fulci fan. Over de film zelf kan ik kort zijn: Dit is Fulci's meesterwerk !!

as
-
- 3544 berichten
- 5834 stemmen
Dat Fulci een ogen fetisj heeft lijkt me met The Beyond helemaal duidelijk. Werd in Zombi 2 eenmalig het trucje uitgevoerd, hier komt de fascinatie meerdere keren naar voren.
Niet dat ik dat erg vind. Ik hou wel van een portie Gore op zijn tijd. Een aantal geweldige slacht partijen komt langs maar voor een coherent verhaal moet je niet bij Fulci zijn. Soms levert het mooie sfeer plaatjes op maar soms hangt The beyond ook als los zand aan elkaar en wordt het wat warrig allemaal. Wel gaaf einde dat alles weer mooi bij elkaar trekt en een mooi mistroostig slot door je strot douwt.
Na twee van die prullen als The New York Ripper en City of the Living Dead mag het wel weer eens: een aardige Fulci. Geweldig vind ik het allemaal nog niet (Zombi 2 is op momenten erg leuk maar zeker geen meesterwerk). Ik vind Fulci maar overschat en een matig regisseur. Neemt niet weg dat The Beyond bij tijd en wijle zeker vermakelijk is.
3*en

HK Senator
-
- 575 berichten
- 1225 stemmen
Drie keer heb ik hem nu gezien en morgen ben ik het verhaal waarschijnlijk al weer volledig kwijt. Deze hele film is qua verhaal dan ook nogal van de pot gerukt. Wat een puinhoop maakt Fulci er van. De typische Fulci sfeer maakt dan wel weer dat ik hem een 3 geef. Maar persoonlijk vindt ik Zombie2 en City of the living dead veel beter.

Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5581 stemmen
Geweldige viespeukerij van Fulci die bijna alle registers opentrekt. Pracht van een opening in sepia, die meteen duidelijk maakt hoe de rest gaat verlopen. Dikke doei voor wat betreft een verhaaltje, dit is een surrealistische nachtmerrie in grungy sferen. Dat is al bah en zo, maar zodra de jongens van de FX zich ermee gaan bemoeien, is er helemaal geen houden meer aan. Erg smerig met diverse sappen die uit allerlei openingen stromen, ogen zijn sowieso niet veilig bij Fulci en alsof het bovennatuurlijke nog niet genoeg is, komen er ook nog van die verrotte zombies aan te pas. Klassiekertje inderdaad. Ook nog eens met een sterk slot.

DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2784 stemmen
Fulci leeft zich helemaal uit.
Wat een heerlijk begin kent deze film toch. Enorm sfeervol in sepia geschoten. De make-up crew mag zich daar al goed uitleven op wat smerige effecten. Dan maken we een tijdsprong naar 1981 waar ons een verhaaltje wordt verteld over de zeven poorten. Het verhaaltje dient echter meer als kapstok en is ondergeschikt aan andere elementen. De hele opbouw naar de climax toe is heel erg leuk, met genoeg smerige scenes, leuke effecten en, hoewel wat veroudert, erg gave make-up effecten en in vergelijking met Zombi 2 en City of the Living Dead zit er behoorlijk veel vaart in.
De climax in het ziekenhuis waar Fulci de hel loslaat op de kijker is dan weer een beetje minder, om vervolgens ontzettend sterk terug te komen met het fantastische einde. Verder is het allemaal enorm sfeervol allemaal. De helft van die sfeer is toch wel te danken aan Fabio Frizzi's muziek. Acteerwerk is degelijk tot pover, dat staat echter nergens in de weg van de fun die The Beyond biedt.
Blijft een erg fijn filmpje binnen Fulci's oeuvre.

joolstein
-
- 8972 berichten
- 7414 stemmen
Pracht van een film van de Italiaanse horrorregisseur Lucio Fulci. Direct aan het begin zit al één van de mooiste scenes compleet in sepia geschoten maar zeker niet minder doeltreffend. Sommige elementen van die scene doen denken aan een andere film van Fulci namelijk: Don't torture a duckling. Non Si Sevizia un Paperino (1972) Het verhaal is verder niet zo bijzonder en is lichtjes gebaseerd op enkele elementen uit verhalen van H.P. Lovecraft. Centraal staat een mysterieuze toegangspoort tot een duistere en onheilspellende onderwereld, het domein van de levende doden, de Hel. De kelder van het hotel bevat zo'n doorgang en dankzij hardhandige loodgieterswerk zal deze geopend worden.De film vertoont wel wat inconsistenties in de tijdlijn en locaties maar deze ongerijmdheden werken juist atmosfeer-verhogend en versterken bij de kijker het gevoel een angstaanjagende nachtmerrie binnengezogen te worden. Een en ander betekent dan wel weer dat de kijker verwachtingen ten opzichte kwaliteit van verhaalstructuur en dialogen overboord moet zetten om vervolgens onbevangen Fulci's inferno te absorberen. Er hangt een mooie bovennatuurlijke, occulte sfeer en is rijk aan het Fulci's bekende, harde en compromisloze geweld. De special effects zijn, alhoewel grotendeels uitstekend van kwaliteit, hier en daar helaas wel wat te overduidelijk nep. De oogbol fetisj van regisseur is natuurlijk ook in deze film weer van de partij. Een prachtige middels droomlogica gecreëerde bovennatuurlijke sfeer, met absurde situaties en hard, bizar geweld maken van deze film een waar genot om naar te kijken. Saillant detail: uit de eerste versie van 1981 was het één en ander aan vrij extreme scènes weggeknipt, waardoor het verhaal nogal wat warriger werd. In 1998 spoorde Quentin Tarantino de originele print van de film op en besloot de film opnieuw uit te brengen in zijn oorspronkelijke staat met de destijds weggeknipte scènes.

Theunissen
-
- 11246 berichten
- 5295 stemmen
Dit is pas de derde (na "Lo Squartatore di New York (1982)" en "Zombi 2 (1979)") Horror film welke ik gezien heb van de Italiaanse regisseur Lucio Fulci en deze film werd me getipt door mede filmliefhebber Kondoro0614. Hoewel het verhaal aan de matige kant is, bevat de film wel sfeer (o.a. in combinatie met muziek) en voorval veel goor (gedetailleerd in beeld gebracht), waardoor deze film zich wel nog lekker wegkijkt (duurt gelukkig met circa 85 minuten ook niet lang). Ik ben gisternacht begonnen aan deze film, maar nadat ik na circa 45 minuten erbij in slaap ben gevallen (lag overigens niet aan de film), heb ik hem vandaag verder bekeken.
Zoals gezegd stelt het verhaal (draait om het hotel "De Zeven Poorten", en volgens het boek van "Eibon" is dit hotel één van de zeven poorten naar de hel) wat zich afspeelt in Louisiana in 1981 weinig voor en wist het me ook nauwelijks te boeien, laat staan dat ik het ergens spannend vond en ook zitten er geen schrikmomenten in. Wel zit het verhaal sfeervol in elkaar en bevat het ook veel goor, welke gedetailleerd in beeld werd gebracht en waarbij vooral de nadruk ligt op de ogen van mensen. Zo wordt er bij iemand door vogelspinnen een oog (wordt ook een keer vanuit dat oog in beeld gebracht, dus dan zie een vogelspin van onderen) eruit getrokken (overigens ook de tong afgebeten) en wordt iemand zijn hoofd door een lange spijker geramd, waardoor het oog eruit wordt geduwd. Ondanks dat het goor allemaal wat nep uitzag (film stamt dan ook uit de beginjaren 80, waarbij er natuurlijk nog geen zeer goede speciale effecten waren), werd het wel allemaal gedetailleerd (ook met het nodige bloed) in beeld gebracht.
Dat gedetailleerd in beeld brengen geldt zeker ook voor de scene waarbij de blindengeleidehond (een herdershond) Dicky, de keel open bijt van de blinde Emily (gespeeld door de mooie Cinzia Monreale) en daarna ook nog eens een oor van haar afbijt. Verder mochten nog de scenes met de rokende loodgieter Joe (gespeeld door Giovanni De Nava), wordt ingeschakeld vanwege waterlekkage in de kelder het hotel, er wezen (hij verliest overigens ook een oog en hij kwam op een gegeven moment ook fraai uit het donkere water van een verstopt bad) en ook de opening (waarbij er een sepia, donkere bruin-grijze kleur, kleurenfilter is gebruikt) van het verhaal in Louisiana 1927, waarbij de zekere goddeloze heksenmeester Schweick (gespeeld door Antoine Saint-John) wordt opgepakt in zijn hotelkamer (hij verblijft in kamer nummer 36) en daarna wordt meegenomen in de kelder van het hotel, waarna hij geslagen wordt met kettingen, vastgespijkerd wordt via zijn armen aan de wand, één of ander bijtend goedje (een loog of een zuur) in zijn gezicht krijgt gegooid en daarna nog eens ongebluste kalk.
Ook de scene in het ziekenhuis (waarbij de patiënten een soort van zombies zijn geworden) naarmate het einde van het verhaal nadert was wel aardig, met als hoogtepunt het door het hoofd schieten van het roodharige meisje Jill (gespeeld door Maria Pia Marsala) met twee vlechten, welke fraai in beeld werd gebracht. Ze is overigens in dit verhaal de dochter van loodgieter Joe, wiens vrouw in het ziekenhuis (waar Joe ter autopsie ligt) een bijtend goedje over haar heen krijgt en daarbij oplost en dan achter Jill aangaat, die dan blind en bezeten wordt.
Het einde van het verhaal waarbij de twee hoofdrolspelers, te weten Liza Merril (gespeeld door de mooie Catriona MacColl) die de eigenares is van het hotel en dokter John McCabe (gespeeld door David Warbeck), uiteindelijk belanden in de hel en blind worden zoals Emily, was wel aardig en daarbij wordt ook nog eens gezegd:
"Aanschouw de Zee der Duisternis en al wat daarmee samengaat"
Daarna is de film ook gelijk afgelopen. De cast bestaat uit allemaal onbekende acteurs en actrices die niet echt goed konden acteren en verder het benoemen ook niet waard zijn (worden ook al hierboven benoemd door mij), maar de actrices konden wel goed gillen/schreeuwen en bovendien waren de al eerder genoemde actrices Catriona MacColl en Cinzia Monreale mooi om naar te kijken.
Al met al vond ik dit een matige Horror film qua verhaal, maar qua Horror was het wel gewoon goed en dan doel ik natuurlijk op het goor, welke fraai in beeld werd gebracht.

John Milton
-
- 21050 berichten
- 11427 stemmen
Mijn tweede Fulci na de klassieker Zombi 2, die ik in 2013 zonder bericht af heb gedaan met een zesje. Die moet wellicht toch even herkeken worden, want ik kan niet uitsluiten dat dat met te weinig aandacht in een nacht is geweest na een avond borrelen. En ik vond deze Fulci zeker het kijken waard. Het acteerwerk wisselt tussen slecht en toereikend, maar de sfeer die Fulci in het verhaal weet te stoppen en de manier waarop hij visueel zijn verhaal vertelt en scènes construeert, vond ik best goed. De man heeft zeker geen gebrek aan verbeeldingskracht en horrorschwung, en de special effects en soundtrack zijn ook in orde. Met name de effecten. Pretty good!
Minpunt: hoelang duurt het voor een dokter om door te hebben dat in de borst schieten niet helpt, en door het hoofd schieten wel? Het antwoord is, om met Julia Roberts te spreken: indefinitely.

scorsese
-
- 11571 berichten
- 10065 stemmen
Redelijke film waarin een vrouw een oud hotel erft dat een poort naar de hel blijkt te bevatten. Het verhaal zelf stelt niet veel voor. Hier en daar wel sfeervol. Maar het is vooral de hoeveelheid aan gore die de film maakt (met goeie make-up effecten). De lang gerekte scene met de spinnen is daar een prima voorbeeld van (ook goed gemonteerd).

Collins
-
- 6061 berichten
- 3615 stemmen
Deze film kijk je niet vanwege het diepzinnige of logische verhaal.
Deze film kijk je meer om de surrealistische sfeer en de bloederige en sadistische gore. Goed uitvergroot en zeer gedetailleerd komen hier de meest vunzige plaatjes voorbij. We kijken naar lijken die worden overgoten met een bijtende vloeistof, naar oogbollen die worden doorboord en legio scènes waarin andere gezichtsorganen het zwaar te verduren hebben. Van die dingen. En dan niet subtiel of suggestief weergegeven. Nee, de camera registreert het kliederfeest tot in detail en schuwt daarbij de close up niet. Geweld en agressie worden in deze film intens beleefd. Bruutheid is een feest en dat zullen we weten ook. De camera zoomt in en uit en wringt zich in allerlei bochten om maar niets van het gore fest te missen. En dat gebeurt bepaald niet vluchtig. Nee, de minutieuze weergave van alle weerzinwekkende activiteiten die plaatsvinden, duurt echt minutenlang. Het was walgelijk.
Nee hoor, het was heerlijk.
Het grote manco aan de film is het verhaal. Het verhaal is ondergeschikt aan de visuele pracht. Het verhaal kent weinig logica en leest als een zweterige nachtmerrie. Het verhaal springt van de hak op de tak. Gebeurtenissen vinden niet per sé in een bepaald logisch perspectief plaats, maar voltrekken zich vanwege de prachtige plaatjes die het oplevert, zo lijkt het.
De personages doen er ook niet echt toe. Ze zijn volledig inwisselbaar. De personages zijn niet meer dan een middel om weer eens een lekkere horrorscène tevoorschijn te toveren.
De plaats van handeling is een oud hotel dat gebouwd is op één der zeven poorten naar de hel. Waarom de film dan vergeven moet zijn van waggelende zombies en niet van sinister en flitsend demongebroed is mij dan ook een raadsel. Teleurstelling daar.
En zo zijn personages en zombies de zwakke broeders in een verder voortreffelijk voortrazend visueel avontuur dat uit losse nachtmerrieachtige fragmenten bestaat met daartussen een springerige dunne lijn, zijnde het verhaal, dat daarmee ook als zwakke broeder mag worden bestempeld..

Grindhouse62
-
- 2062 berichten
- 15179 stemmen
Fulci leeft zich helemaal uit.
Wat een heerlijk begin kent deze film toch. Enorm sfeervol in sepia geschoten. De make-up crew mag zich daar al goed uitleven op wat smerige effecten. Dan maken we een tijdsprong naar 1981 waar ons een verhaaltje wordt verteld over de zeven poorten. Het verhaaltje dient echter meer als kapstok en is ondergeschikt aan andere elementen. De hele opbouw naar de climax toe is heel erg leuk, met genoeg smerige scenes, leuke effecten en, hoewel wat veroudert, erg gave make-up effecten en in vergelijking met Zombi 2 en City of the Living Dead zit er behoorlijk veel vaart in.
De climax in het ziekenhuis waar Fulci de hel loslaat op de kijker is dan weer een beetje minder, om vervolgens ontzettend sterk terug te komen met het fantastische einde. Verder is het allemaal enorm sfeervol allemaal. De helft van die sfeer is toch wel te danken aan Fabio Frizzi's muziek. Acteerwerk is degelijk tot pover, dat staat echter nergens in de weg van de fun die The Beyond biedt.
Blijft een erg fijn filmpje binnen Fulci's oeuvre.

umbra
-
- 3522 berichten
- 3331 stemmen
Eén vd fantastische werken vd heer Fulci, 1 van m'n favo regisseur allertijden. Deze ergens begin 2000 aangeschaft via zalige online shop (vol alle soorten horror, exploitation, nacht vd wansmaak stuff) samen met oa 'The New York Ripper, Zombi 2, Cannibal
Holocaust, The House on the Edge of the Park, Ilsa She Wolf of the SS,...' pure nostalgie ? Deze heeft ook weer heerlijk donker en surrealistisch sfeertje, lekkere goor. Hakt er ook direct lekker op in. Fulci heerste in de jaren '70 en '80.

Shadowed
-
- 7727 berichten
- 4894 stemmen
Liefdevolle horror.
Maar ook een wat knullige horror, die duidelijk door iemand gemaakt is met veel liefde voor het genre. Alleen zijn een aantal zaken die zich in de film schuilhouden net iets te ridicuul voor woorden. Zo kent de film een aantal onbedoeld komische momenten.
1 van de mindere punten aan de film is wel duidelijk het acteerwerk. Deze is simpelweg vreselijk, net als de karakterontwikkeling. Je hebt wel een idee wie er in de spotlight staan maar voor de rest kon iedereen me eigenlijk gestolen woorden. Mede door het slechte acteerwerk.
Ook zijn de sound effects soms wel heel sterk aangezet. Het maakt de scenes soms een beetje komisch. Een beetje gekke geluiden bij bijvoorbeeld spinnen of bloedspuiten. Het voelt wat ouderwets aan, maar zorgt uiteindelijk wel voor een beetje charme.
Fulci weet in ieder geval wel wat hij aanmoet met de special effects. De gore effecten zijn wel met verve gedaan en gaan soms heerlijk over the top. Compleet onverwacht ook, en de opening hakt er in ieder geval behoorlijk stevig in.
Richting het einde krijgen we een beetje een wat actievoller stukje, maar deze voegt uiteindelijk niet veel toe, behalve dat het er vooral leuk uitziet. Het is vooral een filmpje die laat zien dat het wat met effecten en ontwerpen overstag kan. Meer eigenlijk niet.
Wel een vermakelijk filmpje dus, die niet al te lang duurt en vooral erg charmant is. Jammer van het slechte acteerwerk en een beetje klunzige sound effects tussendoor. Maar voor de rest heel aardig.

Basto
-
- 9751 berichten
- 6736 stemmen
Wordt in Oktober uitgebracht op 4k door Grindhouse met een nieuwe score van Frizzi.
Weet niet of ik zo enthousiast ben over dat laatste, maar ik ga ervan uit dat je kunt switchen.

wendyvortex
-
- 4893 berichten
- 7076 stemmen
In de herziening. Ooit in een grijs verleden nog gehuurd op VHS uitgegeven door het onvolprezen Video For Pleasure. Een kennis van mij heeft een kleine uitgeverij gespecialiseerd in releases of cassettebandjes, voornamelijk black metal, maar ook de soundtrack van deze film. Heb ik zowaar nog aangeschaft (en ik heb niet eens een cassettespeler meer).
Toch wel één van de toppers van Fulci ondanks enkele plotgaten. Maar geweldige FX, dit is echt het klassieke gore FX werk. Ik denk dat daar ook meer aandacht aan besteed is dan aan de rest. Effectief ja, ik zie soms ook wel hoe het gedaan is, maar dat meisje en haar moeder in het mortuarium en die vogelspinnen. Die mogen van mij echt in het grote boek van de memorabele horrorscenes.
Pre- en sequels

Quella Villa Accanto al Cimitero
1981
93 reacties

Paura nella Città dei Morti Viventi
1980
144 reacties
Het laatste nieuws

'Hekimoglu' is de Turkse versie van ziekenhuisserie 'House M.D.'

Misdaadthriller 'The Bone Collector' vanavond te zien op televisie

'Empire'-acteur Jussie Smollet alsnog de cel in ondanks hoger beroep

Kerstfilm op Netflix door kijkers als 'slechtste film aller tijden' bestempeld: 'Doen ze dit expres?'
Bekijk ook

Cani Arrabbiati
Thriller / Drama, 1974
34 reacties

Milano Calibro 9
Actie / Misdaad, 1972
23 reacties

Milano Odia: La Polizia Non Può Sparare
Actie / Misdaad, 1974
21 reacties

La Chute de la Maison Usher
Horror / Drama, 1928
23 reacties

6 Donne per l'Assassino
Horror / Thriller, 1964
53 reacties

Suspiria
Horror, 1977
426 reacties
Gerelateerde tags
hotelexperimenthelbloedvergietenmorgueondoodbloedzombiegeweldgothic horrorgothicmutilationgeestblindheidvideo nastyacidgrimdireentrails
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API

© 2023 MovieMeter B.V.