Avatar (2009)
Genre: Fantasy / Avontuur
Speelduur: 162 minuten / 171 minuten (special edition) / 178 minuten (extended cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Sam Worthington, Sigourney Weaver en Zoe Saldana
IMDb beoordeling:
7,9 (1.481.971)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 17 december 2009
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Avatar
"Enter the world of Pandora."
Jake Sully is een verlamde oorlogsveteraan in de toekomst, die met enkele anderen naar de maan Pandora wordt gebracht. De mensheid wil daar waardevolle grondstoffen uit de grond halen. Deze planeet wordt echter bewoond door de Na'vi, een mens-achtig ras met hun eigen taal en cultuur. De Na'vi doen er alles aan zich te beschermen tegen de mensen. Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd en wordt ook verliefd op één van hen...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,9 / 1481971)
- Trailer (YouTube)
- Avatar (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jake Sully
Neytiri
Dr. Grace Augustine
Colonel Miles Quaritch
Trudy Chacon
Parker zichzelfridge
Norm Spellman
Mo'at
Eytukan
Tsu'Tey
Reviews & comments
Avatar
-
- 186 berichten
- 0 stemmen
ben zo blij dat ik deze toch ben gaan zien, want dacht eerst van nee dat lijkt zo stom ... maar echt de moeite
Haha, identiek wat ik dacht! Ik wou hem eerst niet eens zien, ondertussen op 4 dagen 3 keer gezien al, en steeds opnieuw ervan genoten van de eerste tot de laatste minuut. En ik ben niet de enige! 
Zelden een zaal drie keer zo lang en zo spontaan hard zien klappen na afloop van een film!
Actionfreak
-
- 454 berichten
- 0 stemmen
Net gezien in iMAX 3D,
Het verhaal waar door Cameron zolang aan is gewerkt is het zeker waard maar of we gaan spreken van voor of naar avatar ik denk het niet.
Het was gewoon een geod verhaal en de 3d en dat geluid en het beeld doet het hem.
Waardoor ik ook een 5* geef.
Het vrhaal laat actie, romantiek, sci-fi, drama zien het is dan ook geschikt voor een grote doelgroep.
Ik vind dat als je deze film kijkt dat als je het doet het ook goed moet doen en gewoon in 3D (iMAX) kijken.
Ik hoop dat Cameron een deel 2 wilmaken want ik wil weten hoe dit verder gaat!
Gewoon een prachtige film 5* en in mijn top 10 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Zoals iedereen hier zal blijven herhalen, heb ook ik gemerkt dat deze film verre van perfect is: hij bevat een behoorlijk slecht scenario, het character design is erg verzorgd en overtuigend maar verre van origineel en de muziek werkt regelmatig op de zenuwen.
Echter: kon me weinig schelen. Normaal laat ik me niet zo gemakkelijk inpakken, maar hier had ik geen kans. Ik moet opmerken dat het mijn eerste film in 3D was (gezien in Frankfurt, in Weimar is de techniek nog niet zo ver gevorderd) en dat ik dus niets gewoon ben, maar dat is zo geweldig cool! Echt onwaarschijnlijk, ik heb genoten van begin tot einde van alle effecten. Natuurlijk merk je dat de techniek nog serieus wat verbetering kan gebruiken, maar het verschil met een gewone platte film is nu al enorm. Om maar te zeggen: ik vermoed dat als ik dit in 2D op mijn kamer bekeken had, dat er boven dit bericht een 1,0 had staan blinken in plaats van een 4,0 
Omdat ik zo onder de indruk was van de beelden, heb ik mijn kritische instelling dus totaal achterwege moeten laten. Vergelijk het met een bezoek aan de Efteling als kind: dan ga je ook niet zagen dat die Droomvlucht toch wel op erg kliché figuren gebaseerd is en dat dat verhaaltje met draak en boze tovenaar in Fata Morgana erg afgezaagd is - kon me geen bal schelen. Zo ook niet in deze film. Maar laat iedereen dan wel ophouden met zagen over 'een totaal nieuwe wereld met eigen taal waar een hele encyclopedie over is geschreven' - dit komt nog niet tot de enkels van de wereld uit Lord of the Rings. Maar het is wel een overtuigend geheel van wezens en flora, ziet er mooi uit (toen ik de trailer op mijn computer zag vond ik het echt ruk, maar opnieuw, in 3D is het zo cool...) en de licht-donker effecten vond ik wel echt mooi gedaan en bedacht.
Scenario: het verhaal is te simpel en de dialogen zouden in een soap nog misstaan, maar zoals al eerder opgemerkt: het David tegen Goliah concept op zich heeft al lang bewezen dat het werkt, dus ook hier. Dus natuurlijk dat ik op het einde erg verontwaardigd was, daar is niet veel kunst aan. De film bevat ook alle elementen die je ervan verwacht en in tig andere films al hun waarde bewezen hebben en die ik normaal liever niet meer in een film zie opduiken - hier stoorden ze me niet echt. En het new age verhaaltje over natuur contra techniek: afgezaagd, maar kom, het is natuurlijk wel een beetje waar ook. Zolang je er geen vervelende moralistische boodschap in gaat zoeken (lang zoeken hoef je overigens niet, hij ligt er driedimensionaal dik bovenop) is het toch wel een charmant verhaaltje voor Kerstmis, of niet?
Dus: geen gezaag van mij, ik vond het supercool! En nog iets: in het Duits werkt deze film erg goed (soldaten en zo, je snapt wel wat ik bedoel), ik begin mijn haat tegen de dub-ijver hier al bijna te verliezen 
Seamus
-
- 181 berichten
- 405 stemmen
Ook leuk dat ik eens uit de toon ga vallen.
Een Disney avontuur voor volwassenen, dat is de film in het kort.
En ik zou graag weten van de 5* stemmers aan wat je die allemaal geeft.
Het zit namelijk zo, ik beoordeel een film op verschillende punten en die kunnen allemaal de uiteindelijke score beïnvloeden. Lijkt me logisch ook!
Dus de volle 2 sterren voor de CG wat dit is aardig gedaan.
Aan wat geven geven jullie nu nog sterren ?
Heel het verhaal was belachelijk voorspelbaar +
clichés in overvloed.
Een paar voorbeeldjes toch: Het begint al goed fout zoals in vele sci-fi films (voor zover deze nog sci-fi kan genoemd worden) als ze er van uit gaan dat aliens bij uitstek ook religieus zijn. In dit geval zijn ze zelfs gewoon indianen, daar kan je niet naast kijken. Dan nog met die oosterse muziek erbij, jongens toch.
Dit leek me vooral belangrijk als thuismatch in de USA. Vertrouwd verhaal, scoort goed. We laten ze dan ook nog eens lekker religieus zijn, om een punt te maken.
Ook goed om te weten dat in 2154 USA nog steeds aan het hoofd staat van de ruimtevaart en ze zelf nog gelovig zijn. En roken is ook nog in de mode.
De stereotypes, heel belangrijk voor de gemiddelde bioscoopganger ! De gespierde, gebruinde, vol met littekens, grote mond kolonel die de bad guy speelt. De gedreven wetenschapper in de vorm van Weaver, inclusief nerdy assistentje om toch dan wetenschap wat idioter te laten voorkomen. De latina met attitude piloot en uiteraard niet te vergeten onze hero of the day! Laten we hem nog een handicap geven! Om een punt te maken.
En de wereld zelf... ja die moet natuurlijk mooier zijn dan de Aarde zelf, een poging om dat emotionele los te krijgen misschien. Of was daar de Pocahontas voor ?
Maar het verhaal (dat iedereen in de zaal echt zelf had kunnen schrijven) is zo routine dat het grappig wordt. Zo een dure onderneming en dan nog geen intelligenter verhaal willen ?
Want het is echt een kwestie van willen hier. Met zoveel geld kan je de beste schrijvers klissen.
Ik heb er uiteindelijk maar één arrogante boodschap uit begrepen, religie wint, wetenschap verliest. Dat lag er toch zeer dik op voor mij.
Nee, dit was niets meer dan een Disney film in vermomming.
Misschien ben ik gewoon degene die ze goed liggen hebben.
Dus voor wie echt goeie intelligente sci-fi verwacht. Let op !
Dan toch beter District 9, Pandorum of vooral Moon anno 2009.
@doodah: nee geen 3D in UGC A'pen voor zover ik weet.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
UGC speelt nooit films in 3D. Daarvoor moet je naar Metropolis A'pen.
Rodehaan
-
- 221 berichten
- 13 stemmen
Ook leuk dat ik eens uit de toon ga vallen.
Een Disney avontuur voor volwassenen, dat is de film in het kort.
Ze mogen best nog meer van deze Disney avonturen voor volwassenen maken 
egelhunter
-
- 502 berichten
- 696 stemmen
Net gezien in iMAX 3D,
Het verhaal waar door Cameron zolang aan is gewerkt is het zeker waard maar of we gaan spreken van voor of naar avatar ik denk het niet.
Het was gewoon een geod verhaal en de 3d en dat geluid en het beeld doet het hem.
Waardoor ik ook een 5* geef.
Het vrhaal laat actie, romantiek, sci-fi, drama zien het is dan ook geschikt voor een grote doelgroep.
Ik vind dat als je deze film kijkt dat als je het doet het ook goed moet doen en gewoon in 3D (iMAX) kijken.
Ik hoop dat Cameron een deel 2 wilmaken want ik wil weten hoe dit verder gaat!
Gewoon een prachtige film 5* en in mijn top 10
Ik denk niet dat ze hier een vervolg op moeten maken. De film is erg goed, maar blijf er verder van af. Ga het niet uitmelken. De verrassing is er dan af. Je zou dan alleen maar meer van hetzelfde krijgen en dan pakt niet altijd goed uit ( kijk naar transformers 2 )
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ook leuk dat ik eens uit de toon ga vallen.
Een Disney avontuur voor volwassenen, dat is de film in het kort.
En ik zou graag weten van de 5* stemmers aan wat je die allemaal geeft.
Het zit namelijk zo, ik beoordeel een film op verschillende punten en die kunnen allemaal de uiteindelijke score beïnvloeden.
Kijk gerust in bij mijn stemmen. Ook ik beoordeel een film op tal van gebieden, maar bovenal telt of de film me bijzonder raakt, prikkelt of vermaakt. Dat laatste deed deze film op fantastische wijze, gevolg 5*
Ik heb er uiteindelijk maar één arrogante boodschap uit begrepen, religie wint, wetenschap verliest. Dat lag er toch zeer dik op voor mij.
Vond het veel meer een strijd tussen de boze grote bedrijven en de natuurliefhebbers, dat van de religie, was met totaal niet opgevallen. Sterker nog als er een land religieus is, is het de USA wel....
Verder begrijp ik uit je comment dat je liever een wat minder mooie jungle had gezien en kleine lelijke joodse oude mannetjes in het leger had zien rondlopen. Vrees dat enkel je eindconclusie klopt: Deze film ligt je gewoon niet zo.....
Het enige grote minpunt voor mij was dat die Na'vi vrouwen van die kleine borsten hadden. 
soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Net Avatar gezien in 3d. Ik vraag me af hoe ik Avatar moet beoordelen. De Avatar experience is namelijk heel anders dan de film Avatar zelf. Zoals de vele reviewers al geschreven hebben is het verhaal te cliche en zwak om een voldoende te halen. De dialogen zijn soms beschamend en James Cameron onwaardig. Ik ben een liefhebber van Camerons werk. Het verbaasde me daarom ook zo dat ik een standaard verhaal voorgeschoteld kreeg.
Wat redde de film dan nog? Ik zou zeggen iets wat nog nooit iemand voor elkaar gekregen heeft. Een CGI wereld (Pandora) tonen, die realistisch aandoet. De vooruitgang in special effects is zo groot dat je kan spreken van een revolutie. Robert Zemeckis 3d werk kan naar de prullenbak. Dit doet mij verlangen naar een nieuwe project van James Cameron die beloofd heeft om alles in 3d te maken. Ik hoop dat zijn nieuwe film Battle Angel gaat worden, een verhaal die geschikt is voor de nieuwe technologie waarmee gewerkt wordt.
Avatar 4
Seifer
-
- 805 berichten
- 356 stemmen
Gaat dat zien! Echte smurfen!
Het is alleen dat smurfen klein zijn 
Rodehaan
-
- 221 berichten
- 13 stemmen
[/quote]
Het enige grote minpunt voor mij was dat die Na'vi vrouwen van die kleine borsten hadden.
[/quote]
Kijk dit is de boodschap van de film , grote borsten zijn uit 
soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Ik heb er uiteindelijk maar één arrogante boodschap uit begrepen, religie wint, wetenschap verliest. Dat lag er toch zeer dik op voor mij.
Ik vond dat niet echt de boodschap van de film.
Meer wat Grace zei: De echte waarde van Pandora ligt niet in de grond(mineraal) maar is Pandora zelf, met haar flora en Fauna en bewoners. Met andere woorden: wij mensen moeten beter omgaan met moeder aarde.
Overigens ben ik het met je eens dat het verhaal zeer zwak was.
Rodehaan
-
- 221 berichten
- 13 stemmen
Het is alleen dat smurfen klein zijn
En ze kunnen door een sleutelgat 
Seifer
-
- 805 berichten
- 356 stemmen
Ik heb er uiteindelijk maar één arrogante boodschap uit begrepen, religie wint, wetenschap verliest. Dat lag er toch zeer dik op voor mij.
Religie? Ik heb geen christen, jood of moslim gezien in de film...
Er zat een boodschap in ja en dat was dat de natuur moet wijken voor geldbeluste mensen en dat dit niet zo langer meer door kan gaan.
Rotsooj
-
- 30 berichten
- 0 stemmen
Vanavond om 20:00 naar Avatar in gewoon 3D. Gezien de voornamelijk positieve reacties hier op MM ben ik er helemaal klaar voor. Ik heb zelfs alleen blauwe kleren aangetrokken 
Ik zal proberen een review te posten rond middernacht, of anders morgen!
Seamus
-
- 181 berichten
- 405 stemmen
Vond het veel meer een strijd tussen de boze grote bedrijven en de natuurliefhebbers, dat van de religie, was met totaal niet opgevallen. Sterker nog als er een land religieus is, is het de USA wel....
Verder begrijp ik uit je comment dat je liever een wat minder mooie jungle had gezien en kleine lelijke joodse oude mannetjes in het leger had zien rondlopen. Vrees dat enkel je eindconclusie klopt: Deze film ligt je gewoon niet zo.....
Wel, het religieuze wordt nochtans breed uitgesmeerd 
Hoe alles heilig aan het land helig is (met een leuke opmerking daarover door Ribisi's personage) en daartegenover hoe de wetenschappers letterlijk en figuurlijk in hetzelfde kamp als het leger worden geduwd.
Idd, dat was mijn punt, in de USA wordt die "oorlog" constant gevochten tussen het wetenschappelijke en religieuze kamp en hier krijgen we toch wel een vermomd standpunt van laatstgenoemde.
Wat betreft de jungle, het was toch een beetje te sprookjesachtig, zeg nu zelf, met die lichtgevende planten. Dat was er toch wel over.
En ik begrijp niet wat lelijke oude mannetjes met joods te maken hebben, maar dat laat ik er effe van tussen.
Deze film ligt me inderdaad niet voor overduidelijke redenen. Een revolutie op CG gebied. 100% akkoord. Ten koste van de rest, jammer genoeg.
Rodehaan
-
- 221 berichten
- 13 stemmen
Wel, het religieuze wordt nochtans breed uitgesmeerd 
Hoe alles heilig aan het land helig is (met een leuke opmerking daarover door Ribisi's personage) en daartegenover hoe de wetenschappers letterlijk en figuurlijk in hetzelfde kamp als het leger worden geduwd.
Idd, dat was mijn punt, in de USA wordt die "oorlog" constant gevochten tussen het wetenschappelijke en religieuze kamp en hier krijgen we toch wel een vermomd standpunt van laatstgenoemde.
Wat betreft de jungle, het was toch een beetje te sprookjesachtig, zeg nu zelf, met die lichtgevende planten. Dat was er toch wel over.
En ik begrijp niet wat lelijke oude mannetjes met joods te maken hebben, maar dat laat ik er effe van tussen.
Deze film ligt me inderdaad niet voor overduidelijke redenen. Een revolutie op CG gebied. 100% akkoord. Ten koste van de rest, jammer genoeg.
Ik mis trouwens Wilders in dit verhaal , nu we toch bezig zijn
met alles wat deze film aan boodschappen meegeeft kan deze er ook wel bij , en kijk ook eens de film Bambi daar zitten wel
meer boodschappen in 
Seamus
-
- 181 berichten
- 405 stemmen
Religie? Ik heb geen christen, jood of moslim gezien in de film...
Er zat een boodschap in ja en dat was dat de natuur moet wijken voor geldbeluste mensen en dat dit niet zo langer meer door kan gaan.
Je kan een punt maken zonder dat je daar de aardse religies moet bij halen hoor. Dat is het hem nou net. Hier in de vorm van een natuurgod.
Maar goed dat is voor mij niet het punt waar ik op wil doorhameren. Als je de verwijzingen niet ziet en het voor jou geldbeluste mensen versus de natuur is, even goed.
Dat maakt het verhaal steevast niet beter.
filmfan17
-
- 285 berichten
- 12 stemmen
Ja nee nu even serieus. Ik heb deze film gister gezien Imax 3D. Maar waar nou al die commotie om is? Mijn 3D ervaringen reiken niet verder dan Disneyland en Sponsbob in movieland. Ik vond dat er eigenlijk vrij weinig met 3D gedaan werd, of zat ik op de verkeerde plek met verkeerde bril? Ik had maar enkele keren iets van: oh dat voorwerp hangt boven de zaal. Over het verhaal hoef ik niets te zeggen dat is genoeg gedaan, ik vond het in het midden gewoon niet sterk genoeg om mij te boeien maar het einde is dan nog wel even een lekker spektakel. Cameron had natuurlijk een verhaaltje nodig om zijn technische hoogstandjes te vertonen en dat gebeurd dan ook nog wel eens.
Nog even terug naar 3D, ik vond het dus eigenlijk maar een beetje nutteloos. De hele film door lijkt het alsof er 2 lagen achter elkaar zijn door scherpte diepte (a la met zo n matte painting vroeger). 29 van de 30 shots zijn zo opgebouwd. Dus iets verder dan beetje scherper dan normaal wordt het volgensmij echt niet. Het heeft misschien deels iets te maken met mijn haat tegen deze vorm van filmen door de hele film heen. Ik miste gewoon een mooi statisch (ja want alles is gefilmd met de steadycam he) shot met diepte waarin alles scherp is en een deel van het beeld in de zaal blijkt te zitten (of had ik verkeerde verwachtingen).
Alle digitale effecten en de wereld die gecreeerd zijn, ik geloof het allemaal nog niet zo. Kijk dat je digitale middelen inzet om kleine dingen te maken wat anders niet mogelijk zou zijn oke (lord of the rings). Maar de hele film door, het bleef voor mij meer een soort volgende stap in de ontwikkeling van game graphics. De digitale wereld is nog niet realistisch genoeg voor mij om me erin te laten verdwalen.
Mede door het verhaal en de graphics werd Avatar niet de ervaring waar ik op had gehoopt, erg jammer. Tel daar kinderachtige-net-geen-mens-aliens-smurfen bij op die ervoor zorgde dat mijn medeleven met personages ook niet groter werd.
Seifer
-
- 805 berichten
- 356 stemmen
Je kan een punt maken zonder dat je daar de aardse religies moet bij halen hoor. Dat is het hem nou net. Hier in de vorm van een natuurgod.
Maar goed dat is voor mij niet het punt waar ik op wil doorhameren. Als je de verwijzingen niet ziet en het voor jou geldbeluste mensen versus de natuur is, even goed.
Dat maakt het verhaal steevast niet beter.
Het verhaal is ook gewoon standaard. En de natuur kun je eigenlijk best wel als heilig beschouwen, want zonder de natuur waren jij en ik er niet geweest. Okay dat natuurgod andere wezens kon aansturen om te vechten is dan wel vergezocht, maar dit is niets voor niets een fantasie film.
Rodehaan
-
- 221 berichten
- 13 stemmen
Ja nee nu even serieus. Ik heb deze film gister gezien Imax 3D. Maar waar nou al die commotie om is? Mijn 3D ervaringen reiken niet verder dan Disneyland en Sponsbob in movieland. Ik vond dat er eigenlijk vrij weinig met 3D gedaan werd, of zat ik op de verkeerde plek met verkeerde bril? Ik had maar enkele keren iets van: oh dat voorwerp hangt boven de zaal. Over het verhaal hoef ik niets te zeggen dat is genoeg gedaan, ik vond het in het midden gewoon niet sterk genoeg om mij te boeien maar het einde is dan nog wel even een lekker spektakel. Cameron had natuurlijk een verhaaltje nodig om zijn technische hoogstandjes te vertonen en dat gebeurd dan ook nog wel eens.
Nog even terug naar 3D, ik vond het dus eigenlijk maar een beetje nutteloos. De hele film door lijkt het alsof er 2 lagen achter elkaar zijn door scherpte diepte (a la met zo n matte painting vroeger). 29 van de 30 shots zijn zo opgebouwd. Dus iets verder dan beetje scherper dan normaal wordt het volgensmij echt niet. Het heeft misschien deels iets te maken met mijn haat tegen deze vorm van filmen door de hele film heen. Ik miste gewoon een mooi statisch (ja want alles is gefilmd met de steadycam he) shot met diepte waarin alles scherp is en een deel van het beeld in de zaal blijkt te zitten (of had ik verkeerde verwachtingen).
Alle digitale effecten en de wereld die gecreeerd zijn, ik geloof het allemaal nog niet zo. Kijk dat je digitale middelen inzet om kleine dingen te maken wat anders niet mogelijk zou zijn oke (lord of the rings). Maar de hele film door, het bleef voor mij meer een soort volgende stap in de ontwikkeling van game graphics. De digitale wereld is nog niet realistisch genoeg voor mij om me erin te laten verdwalen.
Mede door het verhaal en de graphics werd Avatar niet de ervaring waar ik op had gehoopt, erg jammer.
Het is maar net wat je wilt zien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je kan een punt maken zonder dat je daar de aardse religies moet bij halen hoor. Dat is het hem nou net. Hier in de vorm van een natuurgod.
Maar goed dat is voor mij niet het punt waar ik op wil doorhameren. Als je de verwijzingen niet ziet en het voor jou geldbeluste mensen versus de natuur is, even goed.
Dat maakt het verhaal steevast niet beter.
Ik zie de religeuze verwijzingen wel, maar het zijn nota bene decwetenschappers die aan de kant van de Na'vi staan. Dus dat het een wetenschao vs religie verhaal is, klopt dus niet. Ben het er wel mee eens dat de film een simpeleveco boodschap heeft, maar stoor me daar allemindt aan. Verder vond ik de kitcherige lichtgevende jungle prachtig.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1233 stemmen
UGC speelt nooit films in 3D. Daarvoor moet je naar Metropolis A'pen.
Ik vreesde het al. En als je Avatar wil gaan zien, kan je dat best ineens in 3D doen, lijkt me, aangezien dit juist hetgene is dat deze film zo speciaal lijkt te maken.
Dan maar een manier vinden om vlot bij Metropolis Antwerpen te geraken, wat niet simpel gaat worden met dit weertje denk ik.
narva77 (crew films)
-
- 12734 berichten
- 6540 stemmen
Je kan in Cine City toch nooit het IMAX 3D ervaren, kan toch alleen in Rotterdam en Amsterdam?
Beste Gilles,
Ik wist tot gisteravond niet dat er überhaupt een verschil is tussen "gewoon" 3D, én IMAX 3D.
Noem me maar stom, of ondeskundig, maar ik hoorde hier pas gisteravond van hier op MM! 
Maargoed, ik heb me evenzogoed vermaakt met de 3D-versie!
Seifer
-
- 805 berichten
- 356 stemmen
Beste Gilles,
Ik wist tot gisteravond niet dat er überhaupt een verschil is tussen "gewoon" 3D, én IMAX 3D.
Noem me maar stom, of ondeskundig, maar ik hoorde hier pas gisteravond van hier op MM! 
Maargoed, ik heb me evenzogoed vermaakt met de 3D-versie!
Het omniversum in den haag heeft ook IMAX
narva77 (crew films)
-
- 12734 berichten
- 6540 stemmen
Stemmen vallen goed mee, hoop niet dat dit zo'n film gaat worden gelijk The Dark Knight.
Ik kan goed geloven dat sommige deze film fantastisch vinden maar net zoals TDK zo'n hoge score hebben is te maf voor woorden. Deze film is puur wat de Morgen beschreef: Pocahontas outer space.
Niet alleen De Morgen hoor. Humo geeft Avatar een 'voldoende' net zoals de site Digg. Daarom vraag ik mij af waarom de film hier zo positief wordt onthaald. Omdat J.C. eindelijk nog eens een film uitheeft of omdat sommige zeggen dat dit een revolutionaire film is?
Ik kan goed geloven dat het er allemaal mooi uitziet
. Maar dat is niet het enigste waar je naar moet kijken.
Begrijp ik het goed, en heb jij de film zelf nog niet gezien?
Misschien is het handig om de film éérst zelf te gaan zien, alvorens allerlei theorieën en suggestieve dingen te gaan roepen....
narva77 (crew films)
-
- 12734 berichten
- 6540 stemmen
Je moet vooral geloven wat een voddegazetje als De Morgen schrijft! Ik zie tot dusver van verscheidene gerespecteerde leden die al jaren hier actief zijn, knappe recensies en ook nog eens uitermate positief, wat ik zelf ook zeer opvallend vind. Dat zegt genoeg, dus zo'n opmerking van je klopt niet.
Ikzelf ben al sinds 2002 actief op MM, en ik sta toch wel een klein beetje bekend (denk ik) om mijn voorliefde voor Arthouse / Filmhuis-films. Maar zelfs ik moet bekennen en erkennen dat "Avatar" in 3D óf in IMAX 3D een uiterst bijzondere ervaring is!!!
En dat zeg ik niet vaak. Normaal gesproken ga ik niet zo graag / snel mee met hypes of buzz's...
Pre- en sequels

Avatar: Fire and Ash
2025
76 reacties

Avatar: The Way of Water
2022
536 reacties
Gerelateerd nieuws
'Avatar: Fire and Ash' haalt ondanks lagere beoordelingen hoog bedrag op
'Avatar: Fire and Ash' heeft slechtste beoordeling van gehele reeks: 'Teleurgesteld'
Maakt derde 'Avatar'-film verwachtingen waar? Geschatte opbrengst belooft sterke start
Splinternieuwe trailer van 'Avatar: Fire and Ash' online gedeeld
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.907 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.349 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
paraplegicculture clashattachment to natureinheemstoekomstspace warruimtekoloniemaatschappijruimtereisfuturisticromantiekruimtebuitenaards wezentribealien planetdistant futuremarinesoldaatstrijdliefdesaffairewetenschappernatuurnative peoplesruimte-operaanti warpower relationstribal customs mind and soultribal peopletribal chiefcryonicsspiritual community22nd centurysave the planetracial discrimination soldiersinspirationalgrandspeculative fictiondramaticstereoscopic film appreciativeboldenthusiasticexhilaratedhopeful
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









