Jeepers Creepers (2001)

Verenigde Staten / Duitsland
Horror / Mystery

geregisseerd door Victor Salva
met Justin Long, Gina Philips en Jonathan Breck

Tijdens hun reis naar huis worden Trish en haar broer Darry bijna van de weg afgereden door een vies oud busje. Even later zien ze de bestuurder van het busje iets dumpen bij een verlaten kerk. Darry besluit om een kijkje te nemen en doet vervolgens een afschuwelijke ontdekking in de kelder van de kerk. De twee besluiten naar de politie te gaan, maar komen er dan achter dat de bestuurder van het busje hen niet met rust wil laten. Hij wil namelijk iets van hen.

avatar van Rascal
Goede film maar nogal overdreven. De scene waarin de jongen naar beneden valt, en dan erachter komt wat daar is, vond ik luguber en ijzersterk. De film zakt alleen hartstikke in elkaar wanneer bekend is wat "het ding" nou eigenlijk is. Jammer. Daarnaast wordt er ook nie veel uitgelegd van waarom enzo.

avatar van tijmengozer
ik hoorde net op de radio een commercial dat deze film volgens de echte filmkenners de beste griezelfilm van de afgelopen 10 jaar is. (ik lachen natuurlijk ) wij weten wel beter

avatar van Ralfke
Het begon allemaal heel aardig (goede sfeer, camerawerk en special FX), maar als je dan ziet dat de moordenaar een beest/monster is , is de lol er voor mij vanaf. Ze hadden hier beter een SOTL-achtige film van kunnen maken. Nee, deze film kon me echt niet bekoren; vanwege dat beest slechts **. Jammer, jammer, jammer; hier had echt veel meer ingezeten!

avatar van kungfuzombie
Tweede helft van de film deed me denken aan een slechte X-files aflevering. Eerste helft was spannend ondanks de vele cliches.

avatar van zombie
nou...nog nooit zo'n prut film in de bioscoop
mogen aanschouwen!ging nog redelijk tot aan 't punt dat je "het monster" ziet....maar
daarna gingen m'n tenen heel krom staan!
doe mij maar gewoon texas chainsaw.....
(sorry hoor kungfuzombie,wist niet
dat er al een zombie was....tis ook zo besmettelijk)

Het is zeker wel de beste griezelfilm van het jaar ( pffff )
Hij zit misschien wel goed in elkaar maar ik vond het 3x niks
1,5* voor de moeite

avatar van Pkunk
Het begint zo cool. En dan zo'n shiteind. Jammer... had meer in gezeten.

Als de tweede helft van de film net zo spannend was geweest als de eerste had 'ie van m ij 4,5 ster gekregen
Nu kom ik toch uit op 2 sterren ,WANT
JEEEEEZUS WAT EEN BOUT-TWEEDE GEDEELTE !!!!
Echt jammer en voor SLECHT !!

avatar van Sjan
Geen KUT aan

avatar van Sjan
Oh ja, sorry dat ik dat woord gebruik! Ik zal voortaan het woord ships gebruiken en natuurlijk het woord klut (van klutsei)

(verwijderd)
eej sammy, hij is toch best wel lache als je hem fatsoenlijk kijkt, 3 sterren...

Pfff... wat een slechte film!
Moest dit nou echt geloofwaardig overkomen?

Herald
Ralfke schreef:

Ze hadden hier beter een SOTL-achtige film van kunnen maken.

inderdaad, dan kun je fijn zeuren dat het zo'n smerige SOTL rip-off is

Vond het best verfrissend dat in een tijd dat elke serialkiller je beste vriend is (met waterdicht motief natuurlijk) weer eens een bovennatuurlijk wezen de dader is zoals in de jaren '80 veelal het geval was (Freddy, Jason, Chucky en misschien zelfs Michael Myers die vrijwel elke aanslag overleefde).
En waar in de jaren '80 de reden waarom de killer zoveel tieners afslachtte gewoon 'hij is slecht' was willen de moviemetermannetjes nu allemaal een hapklare reden. Ja jongetjes ga maar weer de eerste Nightmare on Elmstreet ophemelen, waar net zo min een reden wordt gegeven waarom Freddy tieners vermoordt, waar hij vandaan komt en het einde net zo open en zowaar nog meer stupide is "ik geloof niet meer in je Fred *vervaag*".

Het einde van jeepers Creepers is best leuk, een keertje niet de helden als winnaar maar het monster.

avatar van NERD
Ik vind persoonlijk dat je wel eens wat minder neerbuigend mag gaan doen over de "moviemetermannetjes"...

avatar van JoeHallenbeck
Na een uitstekend begin gaat het met deze film na 20 minuten heel snel bergafwaarts.
Erg zonde. JC had in principe veel potentieel maar dit wordt al snel teniet gedaan omdat de makers kiezen voor een standaard horror/monster plotje, en dit vervolgens erg zwak uitwerken.
2 * voor het sterke begin.

avatar van Macmanus
Viel erg mee deze film, het is geen super goede film maar ook geen hele slechte, het is een ok film.

De acteurs spelen aardig.
Het verhaal is wel spannend, zitten natuurlijk de nodige clichés in zoals : Truus: we gaan niet terug, Piet: ah kom, Truus: nou als je het zo stelt dan gaan we toch terug.
Maar dat wist ik van te voren en dan moet je achteraf niet zeuren
Ik schrok wel een paar keer dus dat is weer een pluspunt.
De lijken die aan de muur hingen zagen er erg nep uit dat was wel jammer, maar het einde vond ik wel weer goed, geen happy end, gewoon dood

Ik geef ik hem gewoon 3 hele sterren

Ik vond het acteerwerk erg goed, het verhaal was de eerste 40 min super-spannend, maar daarna verzwakte dat wel heel erg vond ik...

Ik geef het 2.5 ster. Was leuk om gezien te hebben, maar zal hem niet nog eens bekijken

avatar van Da Jando
Het begin was wel spannend, met die buis en die bus. Daarna echt bagger maar het eind was dan wel weer geinig. 2,5 *

GerwinF
SOTL = Silence Of The Lambs...moest even op google kijken

Als echte horrorliefhebber kan ik aangeven dat dit 1 van de beste horrorfilms is die ik de afgelopen jaren in de bios gezien heb. Propvol orginele, spannende, oogstrelende scenes. Ik zit te wachten op het volgende deel. Ik doe het niet vaak, nu wel: 5 sterren!!

M. Rodriguez Fan
Zwaar en zwaar KUT! een complete afrader.

M. Rodriguez Fan schreef:

Zwaar en zwaar KUT! een complete afrader.
hoppakee, weer zo'n loze kreet. je mag van mij best een film zwaar en zwaar %#$ vinden, maar vertel er even bij waarom. Dan heb je de kans dat we dit soort post's wat serieuzer kunnen nemen...

Agony schreef:

nu moet ik zeggen dat ik het wel met hem eens ben omdat het gewoon een bagger film is natuurlijk, en waarom: kijk hem en je weet het!

ik heb 'm gezien....

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Werd heel aangenaam verrast toen ik deze in de bioscoop zag. Het eerste uur van de film is érg spannend en goed gedaan. De film heeft een paar schitterende en aardig indrukwekkende scènes. Jammer genoeg gaat de film bij de scènes in het politiebureau hard achteruit en het niveau daalt onmiddelijk.

Dat de film na zo'n inzakking nog wel een uitstekende afsluiter in petto heeft, is alleen maar knap, maar ik had toch gehoopt dat de film de sfeer en spanning van het eerste uur kon vasthouden tot het einde. Desalniettemin een uitstekende film, één van de leukere horrors van de laatste tijd.

Ik had van deze film dus echt veel meer verwacht sorry hoor ik vind eigenlijk heel de film slecht vooral het einde!

avatar van Yekezzez
Geweldige spannende film ik zat er helemaal in, maar wat was het einde een afknapper. Ik vond het meteen een ###-film.

avatar van Heracles
Ja, erg leuke film, goed spannend ook. Helaas ben ik het er helemaal mee eens dat er een totaal misplaatst einde aan de film wordt gebreid.
Het is toch geen aflevering van Buffy of Angel... en dan is het nog wel het ergst dat de demonen in die series er nog echter uitzien!
Erg jammer dus, zat veel meer in.

avatar van martijn77
idd goed begin, de spanning zit er gelijk goed in en de horror cliche's doen gewoon hun werk. Na een half uurtje wordt het allemaal erg voorspelbaar en bovenal truttig. Het plot is werkelijk nergens op gebasseerd en had net zo goed achterwege kunnen blijven. Behoorlijke tegenvaller dus die veel beter had kunnen uitpakken. Ik schrok bij de aftiteling van de naam Coppola, ik meen de producent in dit geval. Zo blijkt maar weer, ook maar gewoon een mens die bij gebrek aan toiletpapier een mooi stuk mastertape heeft liggen om zijn kont mee af te vegen.

executive producer. big difference