Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)

Alternatieve titel: Anchorman

geregisseerd door Adam McKay
met Will Ferrell, Christina Applegate en Paul Rudd

Ron Burgundy (Ferrell) is één van de meest bekende nieuwslezers in San Diego in de zeventiger jaren. De eerste vrouwelijke nieuwslezers doen hun intrede; een van hen is de ambitieuze Veronica Corningstone (Applegate). Ron is bereid om Veronica uitzendingen te geven op het gebied van 'woman interest' ; waaronder mode en koken. Maar wanneer Veronica weigert de 'oogappel' van het station te zijn, gaat ze toch het nieuws presenteren; het begin van een langdurige strijd...

avatar van Word_Play
Zeker doen.

avatar van DieGo
Paar leuke grappen maar over het algemeen te flauw. 2*

avatar van blackeagle
Hah deze film is eigenlijk te flauw Maar kon er wel om lachen

avatar van BoordAppel
Té dom allemaal, maar wel erg grappig. Die discussie na het nieuwsteamgevecht vond ik het beste, zo droog. Best aparte humor ook, niet echt met iets te vergelijken, alleen met de andere films van deze malloten.

avatar van rep_robert
goede film hahaha, sloeg nergens op

will ferrel rulezz(en ben stiller in bijrol ook:P)

avatar van Joy4ever
Ik vond de film wel geinig, had zeker hilarische momenten. Vooral als die gasten gingen schreeuwen

Ik heb ook erg moeten lachen om die rol van Steve Carrel

avatar van D-ark
Erg melige maar toch erg leuke film met de helft van de saterday night live cast

avatar van nightbreed
Kort samangevat: Weinig verhaal en veel meligheid.
Een soort van platte versie van 'Bruce Almighty' zonder het God-gedoe natuurlijk.
Toch is deze film te genieten omdat het af en toe zo flauw en plat wordt dat het weer leuk wordt.
Ook leuk zijn de cameo's van Ben Stiller, Tim Robbins, Jack Black en Vince Vaughn.
Een filmpje die je moet kijken als je geen zin hebt om na te denken.

Cijfer: 3

Waar voor komedies inkakken tegen het einde is deze film juist het leukst. Het voorspebare eind daargelaten zitten er veel geslaagde grappen in en ligt het tempo vrij hoog. Ferrell is meesterlijk in dergelijke rollen en ook de overige cast doet het prima. Jammer dat het eerste gedeelte te weinig (geslaagde) grappen kent.

avatar van mikey
Melige film kent best veel domme momenten. 3

avatar van Prudh
Die Will Ferrel films bevallen me meestal wel. Zo ook deze. Lekker flauw, lekker droog. Er kwamen erg leuke bijrollen voorbij, van onder andere Tim Robbins en Danny Trejo. Ik kom al snel uit op 3,5 ster, aangezien ik vaak moest gniffelen om deze loze humor!

Mr_White
Deze film vind ik echt briljant. Vooral goed hoe alle personages doodserieus zijn ook al zijn de situaties compleet gestoord. Ook briljante bijrol van Steve Carell.

Lekkere flauwe komedie met volkomen gestoorde figuren waarvan Steve Carell misschien wel de kroon spande. Volkomen geloofwaardig IQ-loos die man

avatar van fieko
geniaal dat stukje met die hond op de brug 3.5 ster

Geweldige film. De dialogen, de scenes 5*!!!
Droge, om bij te huilen humor
Machtig!!!!!

avatar van Iron Maiden
I DON'T KNOW WHAT WE ARE YELLING ABOUT!
geweldige film, en zoals altijd steve carell die de film de moeite van het kijken maakt.
het gevecht tussen alle zender is naar mijn mening geweldig en jammer dat ben stiller maar zo'n kleine rol heeft.
he said: "hiney".
ik heb me gewoon kapot gelachen om will ferrel en jack black!
die scene dat hij gaat fluit spelen, hahaha!

avatar van Statiegeld
Ik kan me wel voorstellen dat mensen deze film geen drol aan vinden. Ik kon wel lachen om deze film. Ron Burgundy was echt over-the-top, eigenlijk de meeste personages wel. Ik heb redelijk vak gelachen om deze film.

avatar van Mad Man Mundt
Great odin's raven, wat een lage score!

What in the hell's diversity?
Well, I could be wrong, but I believe, uh, diversity is an old, old wooden ship that was used during the Civil War era.

Geniale genitale humor, perfect platte grappen, superieure stupiditeiten, meesterlijk maffe karakters en absoluut absurd goed acteer werk -> 5*

I don't know if you know this, but I'm kind of a big deal. People know me... I have many leatherbound books and my apartment smells of rich mahogany.

Ron Burgundy is the Balls en Brick for president!
Paul Rudd is trouwens ook brilliant in deze film als Brian Fantana.

mega film !! heb nog nooit zo hard gelache
mss wel een van de beste komedie's !!
will ferrel acteert kei zalig , en ook de rest van de cast natuurlijk
echt heb nog nooit zo hard gelache
5 !!!!!

avatar van Sportingerke
Heb erg hard moeten lachen met deze totaal onrealistische en bij wijlen absurde komedie. Vooral genoten van Steve Carell als Brick. Hilarisch.

Toch was hij voor mij vaak net iets over de top...

avatar van Turkeyloverz
Hi-la-risch! Will Ferrel is dé man voor zulke films. Eerder was het Jim Carrey, maar die rol is uitstekend overgenomen door deze Ferrel. Hij is een genie, om de domste dingen die hij zegt moet ik al lachen. Jammer dat de totaal niet grappige Steve Carrel ook hier het een beetje verpest, want de rest van de cast doet erg goed mee. Ook een leuke bijrol van ben stiller als spaans nieuwslezer en de aanwezigheid van Christina Applegate is natuurlijk ook niet mis. Uiterst genoten!

Were did you buy those clothes? at the toilet store

Te grappige geweldige film, alles is flauw, heb em nu al zo'n 5 keer gezien en hij blijft leuk!!

Aan de score valt te zien dat mensen de briljantie van deze film totaal niet begrijpen.

avatar van Elementofone
kos schreef:
Ik zal nooit een fan van Farrell worden en dit is een typische film voor hem. Nogal vervelende humor dus. Spaarzaam grappige momenten worden afgewisseld met heel, heel veel kinderachtig gedoe.

Nou ja, je toont er ook niet veel interesse in lijkt het wel. Je schrijft zijn naam zelfs fout..

Mijn excuses.

avatar van Riddick
Geweldige humor!!.. Kan er verder weinig over zeggen.. Dit is gewoon Typisch Will Ferrell..!!..

Vooral de scene met de hond op de brug haha!..

avatar van Ajax&Litmanen1
Echt jammer dat deze geweldige film zo laag genoteerd staat.

Ik vond hem in 1 woord geniaal.

De debiele personages met hun debiele gedrag en humor..ik heb meermaals strak van het lachen gelegen. Will Farell speelt echt een sublieme rol als ouwe lul in een te moderne tijd voor hem waarin vrouwen meer mogen dan strijken.

De lompe strijd met de concurrentie was ook prachtig. Maar gewoon de bizarre momenten in de film maakten er een geweldige film van. Zijn hond die van de brug wordt geschopt, zijn platte dialogen met Applegate, de massafight met de andere tv ploegen...

Kortom,

avatar van Rick126
Geniale film,
wie deze humor niet goed vind heeft geen humor

sju
Zware eisen stel jij aan het hebben van humor.... Ik heb denk ik 3 keer kunnen grinniken