The Aviator (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Biografie / Drama

geregisseerd door Martin Scorsese
met Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett en John C. Reilly

De film vertelt het waargebeurde verhaal van regisseur en vliegtuigbouwer Howard Hughes. Vanuit een fascinatie voor vliegtuigen probeert Hughes vanaf de jaren 30 voortdurend de grenzen op dit gebied te verleggen. Ondertussen heeft hij twee liefdesaffaires met Hollywood legendes Katharine Hepburn en Ava Gardner en ondervindt hij steeds meer problemen van zijn smetvrees. Vlak na de oorlog raakt Hughes in een strijd verwikkeld om de macht in het trans-Atlantische luchtruim.

Ik ben benieuwd. Interessant verhaal, interessante acteurs en topregisseur.

avatar van bioscoopzaal
Da's trouwens Gwen Stefani van No Doubt aan de zijde van Leonardo...

avatar van Esteban
Howard Hughes? Dat zou normaal gezien een enorm zware rol moeten zijn... en dat door DiCaprio, ik ben uitermate benieuwd!

avatar van Freud
DiCaprio is wel specialist in het vertolken van psychotische, huilende en tierende labiele mannen. Dat is naar mijn mening ook het enige wat hij echt goed kan, voor de rest blijft hij een middelmatige acteur.

DiCaprio is een geweldige acteur. Hij speelt echter niet altijd in de goede films.

Geen film waar ik op zit te wachten, overigens.

Wouter schreef:

Geen film waar ik op zit te wachten, overigens.

Ik wel. De eerste samenwerking tussen Martin en Leo vond ik enorm geslaagd. Naar het schijnt gaan ze weer een film samen doen, waarin Brad Pitt ook geinteresseerd is. Brad en Leo in een film. wow.

de trailer is er (zie comingsoon.net)

Bloompje schreef:

de trailer is er (zie comingsoon.net)

HIER

(rechter muisknop --> "doel opslaan als" is ook mogelijk (6mb))

Ziet er ok uit

avatar van Freud
Ziet eruit als typisch Amerikaanse shit, maar met Scorsese kun je natuurlijk nooit weten. Ach, we zien wel!

avatar van A.S.E.
Het is waarschijnlijk wel wat te vroeg om zo'n voorspellingen te doen, maar dit zou wel eens eindelijk de oscar voor Scorsese kunnen zijn.

avatar van Badalamenti
Hopelijk beter dan "Gangs of New York"

avatar van Esteban
Ze zijn er weer met hun 'typisch Amerikaanse Shit' omschrijvingen zuh. Die uitspraken worden nu écht wel overal en altijd te pas en te onpas bij zovele prenten geplaats. Ik ben het kotsbeu gehoord.

avatar van sn@ke
Dat begrijp ik maar ook ik vind de trailer een onboeiende indruk geven.

avatar van Esteban
That's what you have met deels autobiografische films, de persoon in kwestie moet je eigenlijk al ietwat boeien alvorens je de film op zich wil gaan zien. Enfin, dat kan ik (misschien onterecht) afleiden uit de hele film-vriendenkring die ik ken.

Mij maakt het echter niet uit. Of dat nu gaat over Peter Sellers, Cole Porter, Andy Kaufman, Ritchie Valens, Che Guavara of de meest oninteressante politieker of heilig verklaarde ooit. Maar idd, soms heb je van die oninteressante trailers die je zin al helemaal wegnemen. Dat is bij deze voor mij persoonlijk alles behalve het geval.

avatar van Esteban
Een lijstje gevonden van de volledige cast...

Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett, John C. Reilly, Kate Beckinsale, Jude Law, Adam Scott, Kelli Garner, Gwen Stefani, Nellie Sciutto, Alec Baldwin, Danny Huston, Matt Ross, Ian Holm, Alan Alda, Frances Conroy, Vincent Laresca, Justin Shilton, Brent Spiner, Josie Maran, Sam Hennings, Willem Dafoe, Stanley DeSantis, ...

Impressive!

Art
Dat is inderdaad een indrukwekkende cast en dat onder de regie van Scorsese. Een film om naar uit te kijken.

7 januari 2005 in de bioscoop.

avatar van Badalamenti
Heb net de trailer gezien.
Afgaande op mijn gevoel wordt dit nog eens een "grote" Scorsese. Wordt trouwens ook tijd, want dat is geleden van "Casino" (1995).

Art
Badalamenti schreef:

Heb net de trailer gezien.

Ik hoop dat je gelijk krijgt

Lijkt me leuke film! Ik ben erg benieuwd naar Leonardo's zijn nieuwe film:)
Komt helaas pas in december in de bioscoop, doordat de film moest worden stopgelegd door de bosbranden in Los Angeles. Ook met no doubt's Gwen Stafani lijkt me leuk!

avatar van Captain Pervert
Afgaande op de samenvatting en het fiasco dat zich Gangs of New York noemt zit ik hier niet op te wachten.

Verder wens ik iedereen veel plezier ermee.

avatar van sn@ke
Dit zegt me ook echt niets , trailer is al doodsaai.

Ah joh DiCaprio zit er in, kan nooit slecht zijn

avatar van Captain Pervert
Nee, slecht zeker niet. Maar wel saai en stom.

ok..... 1-0 voor jou...!

avatar van Esteban
Totaal naast de kwestie : wat een ongeinspireerde poster.

avatar van jassonn
Ben ik met je eens Esteban, weer zo'n floathinghead ding.

Tegenvallende poster zeg

Een indrukwekkende cast en daarmee is de film meteen de voornaamste kandidaat om genomineerd te worden voor vele Oscars volgend jaar.

De trailer vind ik niet echt geweldig of zo. Ik hoope dat de film beter is dan de trailer en de poster...