House of D (2004)

geregisseerd door David Duchovny
met David Duchovny, Robin Williams en Anton Yelchin

Het verhaal speelt zich af in New York waar een jongetje goed bevriend raakt met de geestelijk gehandicapte concierge van zijn school. Na 30 jaar besluit hij de mensen op te zoeken die hem maakten tot wie hij nu is, waaronder zijn "oude" concierge.

avatar van jassonn
Waarom naar zijn vrouw?

Al laat-ie het de postbode doen... Zou veel meer benieuwd zijn naar wat-ie ueberhaupt krijgt aangeboden en op basis waarvan hij welke daarvan uitzoekt.

avatar van jassonn
Ga het hem vragen.

jassonn schreef:

Waarom naar zijn vrouw?

Omdat zijn vrouw blijkbaar weet wat goed voor hem is (Ja, I know, ik heb zelf ook niet verzonnen ) Staat in een interview van een paar jaar geleden.

Geen idee wat ie allemaal aangeboden krijgt, maar hij leest dus ook niet elk script dat aangeboden wordt. Alles wordt meerdere malen gecontrolleerd eer dat het bij hemzelf terecht komt. Ik denk dat dat bij elke acteur wel zo werkt. Allemaal hebben ze natuurlijk wel iets te zeggen over wat voor film ze gaan doen, maar toch wordt hun keuzen beperkt door andere (die ze wel vertrouwen daarin natuurlijk).

cornelis schreef:

op basis waarvan hij welke daarvan uitzoekt.

(ik zeg niet dat ik gelik heb in dit bericht, dit is puur wat ik denk, naar aanleiding van de vele interviews enz.)

Eerst zocht ie iets op basis van hoeveel ie ermee zou verdienen. En in die begin periode zocht ie scripts waaruit zou moeten blijken dat ie een top-acteur is. Dit lukte pas na vele flops, heaas.
Daarna werd ie in een hokje geplaatst en ging 12 jaar lang drama's, comedies doen (met een aantal uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Nu is het zo dat hij rollen neemt waarin hij zich als acteur kan "stretchen", en een andere kant van hemzelf kan laten zien.
Ik denk dat dat zo was met OHP en The Final Cut.
Met de andere films na 2001 is het vooral zo dat ie kijkt met welke mensen hij samen gaat te werken.

lindastuurman schreef:
Voordat jullie je mond open doen, zouden jullie je best iets meer in de films/personages van Mr. Williams mogen verdiepen.

Kom zeg.

Waarom zou het personage Jack een achterlijk iemand zijn?

Hij is een volwassen die speelt alsof hij kind is. Dat ligt vrij dicht bij het spelen van een volwassene met het verstand van een kind.

Als je vragen stelt wil je meer weten dan dat er in het verhaaltje er boven staat en dus vraag je min of meer om spoilers.

Ik vroeg of hij de zwakzinnige zou spelen. Daar hoef ik dat hele stuk waarvan je zelf aangaf dat het spoilers bevat toch niet voor te lezen?

Wouter schreef:

Volgens mij ligt dat niet dicht bij elkaar.
Jack IS een kind in een lichaam dat 4x zo snel groeit als normaal. Hij is gewoon 10 jaar en ziet er alleen anders uit. Met zijn geestelijke gesteldheid is dus niets mis.

Pappass is een geestelijk gehandicapte volwassene. Ookal is Pappass achterlijk, hij heeft wel werk en heeft dus meer verantwoordelijkheden dan Jack.

Ookal vertonen beide personages kinderlijk gedrag, ik vind dat de vergelijking eigenlijk niet gemaakt kan worden), maar hierbij toch een poging gedaan.
Ik snap ook wel dat mensen deze vergelijking wel willen maken, maar nogmaals, er is een wereld van verschil tussen deze 2 personages, imo.

****De film moet ik natuurlijk nog zien, dus hoe Pappass precies is weet ik net zo zeer als jullie.***

Moviestar
Het gaat weer lekker hier

tovenaar
Het zal ook echt nooit ophouden ook he... the horror... the horror...

lindastuurman schreef:

Volgens mij ligt dat niet dicht bij elkaar.

Jij redeneert vanuit de rol. Ik vanuit de acteur. Jack is dan wellicht 10 jaar. De acteur is dat niet.

Verschil zal er heus wel zijn. Zelfs als speelde hij in beide gevallen zwakzinnigen.

Maar waar ik vooral niet op zit te wachten is weer zo'n lieve sentimentele film over een zwakzinnige met een Groot Acteur in de hoofdrol. Williams heeft nogal eens in oversentimentele draken gezeten mijns inziens, dus als ik dan hoor dat hij dit gaat doen bereid ik me voor op het ergste. Ik hoop dat ik het mis heb natuurlijk. Wie weet is het een stuk minder cliché-matig als waar ik bang voor ben.

Wouter schreef:

Maar het ging toch ook om de personages van Robin Williams???

*zucht*

Je valt in herhaling Wouter

avatar van pjotr
Ehm.........wie valt er hier nou in herhaling...?

Holy shit!
Ik heb net het script binnen! Moet het nog lezen, maar dit is echt SUPER! Ze zijn nog aan het filmen trouwens

lindastuurman
Ok, ik heb de "belangrijkste" scenes eglezen en de rol van Pappass is Robin op het lijf geschreven! Ik kan niet wachten dit op het witte doek te zien!

Ik zou wel een aantal dialogen kunnen copieren, maar ik denk dat ik dan iets post wat niet de bedoeling is. Of men moet het graag willen lezen/weten natuurlijk

Oja, of deze film een sentimentele draak gaat worden. Ik denk dat dat wel zal meevallen. Wel moet je de soort humor en drama goed liggen die gebruikt wordt. Er zitten wel een aantal hele zielige scenes in.... arme Tommy en Pappass.
Maar gelukkig ook een aantal hilarische!

lindastuurman
Het filmen is bijna afgerond!
Robin is al een paar daagjes klaar. Heeft ie dat tenminste ook weer gehad

De laatste 3 filmdagen worden afgerond in Parijs.
David Duchovny is daar afgelopen vrijdag aangekomen en op dinsdag of woensdag zullen ze gaan filmen. De crew en de rest van de cast moet zich nog voorbereiden enzo.

Het einde is dus in zicht en dan kan het lange wachten beginnen tot de film eindelijk es uitkomt.

**Mochten er nog gekke Duchovny fans zijn. Er wordt waarschijnlijk gefilmd in de buurt van de Eifeltoren. Woensdag vertrekken dus en dan geluk hebben **

*******edit*******
Filmen is al gebeurd in Parijs :S Idiote duitse site lichtte me verkeerd in. Maar deze info is 100% zeker, omdat iemand die Duchovny af heeft gezet op het vliegveld toen ie terug moest naar LA. Dus filmen is dus klaar .

lindastuurman schreef:

Ze zijn effectief dus nog niet eens op de helft...

lindastuurman
ik vind het wachten tussen het uitkomen en het filmen altijd zo lang duren. Als je een paar maanden moet wachten totdat ze gaan film, lijkt dat minder lang te zijn. Komt denk ik omdat er nogal vaak een acteur uit het project stapt en dat ik daardoor minder het gevoel heb dat ik zit te wachten.
Als die film eindelijk gefilmd is, dan weet ik zeker wie erin zitten enz. En dan is het dus echt wachten! Lang krijg je niets te zien of te horen, totdat er ineens een poster/trailer/photos enz. zijn.

Dus idd, ze zijn nog niet eens op de helft (effectief gezien )

Nee! House of D. kom veel eerder dan eind 2004
Dit is echt veel te vroeg, April 2004 (zegt "men").
Ook The Final Cut komt eerder dan oorspronkelijk geplanned....kan ik nu echt ff niet gebruiken

Tenminste, dat hangt af van Robin......als die hommel nu es ff belt!

lindastuurman
Binnenkort (wanneer is me niet verteld) verschijnt er een artikel over deze film bij de BBC world. Als het goed is met een interview achter de schermen met Duchovny...
Ik hoop dat we er ook iets van te zien krijgen op de zender BBC world.
Op de website van BBCWorld zullen iig plaatjes gebruikt worden die ze van m'n site "mozen"

Programma heet trouwens "Talking Movies".

Moviestar
Hoop dat er snel trailers online komen

lindastuurman
Zal niet meer dit jaar komen denk ik. Helaas

lindastuurman
Artikel staat op de BBC world, met een videoclip van 4 minuten. Leuk interview en leuke "Behind the scenes" beelden.

neo (crew)
En is er nou al bekend wie de componist gaat worden?

FisherKing
Nou, dankzij de BBC begrijp ik eindelijk de rare titel van de film.

Klopt het verhaaltje van de film hier nog wel vraag ik me af ?

Ja, dat klopt ook.

Robin heeft wel een grote rol in de film, zoals in het verhaal vermeld, maar ik denk dat ie gevraagd heeft de film niet met zijn naam te promoten, dus komt zijn character niet echt naar voren in de specials enz.

En toevallig werd deze scene gefilmd toen de BBC World op bezoek kwam....
Denk ik.

Ja, dat klopt ook.

Ik begrijp zulks niet. Waarom zou ie dat niet willen?

Weet ik niet. Grootheidswaanzin ofzo

Nee, bij Aladdin had ie dit ook gedaan. Toch ging Disney de film te veel promoten door robin z'n stem als de Genie te gebruiken. Rechtzaak enz. tot gevolg, dus het zal wel belangrijk voor hem zijn.